De Nissan X-Trail of de Renault Espace

A

Anoniem

Guest
Misschien een wat onlogische keuze.. maar dit is wel waar we hevig tussen twijfelen.

Budget rond de 25k. Het moet een benzine auto en een 7 zitter worden (4 kids) én een trekhaak (sleurhut). Mijn god wat degelijk haha..

Graag jullie (professioneel) advies?

Alvast bedankt!

Als je de derde zitrij echt continue nodig hebt (en dat heb je met vier kinderen) dan is de ruimte daar belangrijk, maar ook hoe je er komt. Dus: hoe klap je de tweede zitrij naar voren om achterin te komen.
Die 7-zits SUV’s als een X-trail hebben dat meestal wat minder handig opgelost.
Ik dacht dat dat in de Espace beter voor elkaar was, al kan je dat ook geen echte MPV meer noemen.

Ik vond de X-trail wat krap. Zou persoonlijk snelller voor de Espace kiezen. Die heeft ook het voordeel van drie aparte stoelen op de tweede rij.

Een Renault Espace is inderdaad een hele ruime auto.
Ik denk ook dat het gewoon een kwestie van uitproberen is.
Vaak bieden echte SUV's als de X -Trail toch minder ruimte

Misschien ook te overwegen, voor dit budget koop je ook een nieuwe
7 persoons Dacia Jogger met standaard LPG af fabriek, of op benzine.

Ik zou de Espace niet nemen, teveel problemen. Vooral koppeling en automaat. Ook te lezen in het topic van iemand die ook een Espace overweegt.

Frits in de Espace zit een Duitse 7DCT300 automaat van Magna Getrag,
die zit bijvoorbeeld ook in heel veel modellen van Mercedes, BMW, Renault, Nissan en Mini.

In de Nissan X- Trail zit heel vaak de zelfde 7 DCT300 7 traps automaat met natte dubbele koppeling van Magna Getrag. Nissan heeft ook CVT automaten gebruikt in de X-Trail.

De eerste exemplaren van de 7DCT300 kenden wat kinderziektes, maar o.a. na verbeteringen aan de koeling is het echt een goede en betrouwbare automaat. Deze 7DCT300 automaat wordt in heel veel merken en modellen gebruikt.

Dat was ook de reden dat ik rustig een Renault Clio met 7DCT300 automaat durfde te kopen. Die doet het prima.

Fijn dat er een Duitse bak in zot, maar het ding geeft nogal wat problemen, ik zou het er niet op gokkwn, bij Nissan kom ik het probleem niet tegen in de reviews.ik zou zelf voor een mpv gaan.

De productie van de 7DCT300 bak starte in 2015, in 2015 en 2016 waren er wat problemen met de koppeling en de koeling, dit waren kinderziektes.

De automaten die problemen gaven zijn al vervangen/ gerepareerd onder gehele of gedeeltelijke garantie. Bij een Renault Espace met een gerepareerde/ vervangen automaat, of van latere bouwjaren loop je niet veel risico.

Nissan gebruikte de 7DCT300 automaat in de Nissan X-Trail pas in 2019,
de kinderziektes waren er toen al lang uit.

Terug
Bovenaan