De Nederlandse verkoopcijfers | oktober 2025 op p. 133

Mach1 zei:
Ik zou weleens willen weten wat het aandeel van de Variant is in de verkopen van de Golf. Je ziet ze namelijk niet veel. Niet zoveel als bijvoorbeeld de Focus en Astra stationvarianten. Dat is met elke Golf Variant tot nu toen zo geweest volgens mij. VW heeft er nooit potten mee kunnen breken.

Inderdaad - vrijwel alles wat VW in die klasse aanraakt is gouwe handel.
Maar uitgerekend met het aanbod van een gelikte station in het Golf segment laat VW een flinke steek vallen.

Die opereert ook in een ander (hoger) segment, is mooier, biedt meer ruimte voor opgroeiende pubers enzo... Het is dan ook een typische lease auto die makkelijk te leasen is en hij is sowieso altijd al populaider geweest.

Pfoeh wat doet Daihatsu het slecht! 65% er af, en de verkopen waren al langer slecht. Één en ander is natuurlijk wel te verklaren. De Daihatsu is tegenwoordig in aanschaf niet bepaald goedkoop meer, een klein modellenaanbod (en relatief gezien toch wel oud) en dan natuurlijk de overweldigende belangstelling voor autootjes als de Toyota Aygo en afgeleiden. Dat doet natuurlijk de verkopen van Daihatsu helemaal geen goed, aangezien zij toch in dezelfde vijver vissen.

Augustus 2010: +31%
36.587 exemplaren

bron automotiveonline

Dat er maar weer heel veel Infiniti's (*) verkocht mogen zijn, haha (5 of zo? ;-)

* en BMW's 5, Citroen's, Aston Martin's, Renault's, Opel Astra's, VW Polo's, Peugeot 3008/5008/RCZ's, Nissan's, Lancia's (not), Audi A8's.

rickm zei:
36.587 exemplaren

bron automotiveonline

Dat er maar weer heel veel Infiniti's (*) verkocht mogen zijn, haha (5 of zo? ;-)

* en BMW's 5, Citroen's, Aston Martin's, Renault's, Opel Astra's, VW Polo's, Peugeot 3008/5008/RCZ's, Nissan's, Lancia's (not), Audi A8's.

Ja, dat er veel Infiniti's gekocht/besteld mogen zijn.
Zeker na Tameling's briljante test in Rotjeknor

Augustus 2010 (Bron: DealerSupportNet):

1 Toyota 3.612
2 Volkswagen 3.450
3 Peugeot 3.288
4 Opel 2.347
5 Renault 2.262
6 Fiat 2.229
7 Ford 2.191
8 Citroën 2.024
9 Seat 1.784
10 Hyundai 1.447
11 Suzuki 1.320
12 Audi 1.105
13 Kia 1.075
14 Škoda 959
15 Nissan 951
16 BMW 940
17 Dacia 856
18 Chevrolet 818
19 Mercedes-Benz 815
20 Volvo 587
21 Mazda 516
22 Mitsubishi 446
23 Honda 428
24 Alfa Romeo 273
25 Mini 252
26 Daihatsu 155
27 Smart 75
28 Subaru 70
29 Porsche 59
30 Saab 56
31 Lexus 45
32 Land Rover 39
33 Dodge 37
34 Jaguar 37
35 Lancia 25
36 Chrysler 23
37 Jeep 20
38 Maserati 7
39 Infiniti 6
40 Aston Martin 3
41 Ferrari 3
42 Tesla 2
43 Lotus 1
43 Morgan 1

rickm zei:
rickm zei:
36.587 exemplaren

bron automotiveonline

Ja, dat er veel Infiniti's gekocht/besteld mogen zijn.
Zeker na Tameling's briljante test in Rotjeknor

Reageer je nu op je eigen post?

Meest opmerkelijke verschuivingen:

• Toyota terug op één
• Het lukt Opel niet om de aansluiting met Volkswagen en Toyota te vinden. Volgend jaar is dat met de komst van de schonere Meriva (20% bijtelling), Astra ST en GTC, volop leverbaar zijnde Corsa ecoFLEX, nieuwe Zafira en waarschijnlijk geüpdate Insignia misschien wel mogelijk. De Agila wacht op Start&Stop-systeem om ook zonder LPG-installatie in de MRB-vrije categorie te vallen
• Zeer matige maand voor Ford, ondanks dat dit merk misschien wel de beste papieren heeft voor de nummer één positie in 2011: De Fiesta ECOnectic krijgt 14% bijtelling, als de 500 MRB-vrij is moet de toch al populaire Ka dat met wat onderhandelen met Fiat ook kunnen worden, de nieuwe Focus, Focus sedan, Focus Wagon, C-MAX en Grand C-MAX worden leverbaar, de laatste twee zijn messcherp geprijsd en zullen zonder al te veel moeite de meest populaire Midi MPV van ons land gaan worden, de Mondeo is opgefrist, de S-MAX en Galaxy ogen nog kakelvers en de Kuga krijgt een update.
• Fiat lijkt de laatste maanden de aansluiting op de eeuwige Top 7 te hebben gevonden
• Seat deed het in augustus erg goed, waarschijnlijk omdat de Ibiza Ecomotive en de ST (Ecomotive) nu volop leverbaar zijn
• Hyundai, Kia en Chevrolet hadden een goede augustusmaand. Dit jaar stond in het teken van Kia, 2011 wordt het jaar van Hyundai (i10 FL/MRB-vrij, i40 (CW), im20, im30, Veloster, Genesis (Coupé), blijvend populaire ix35) en Chevrolet (eerste volledige jaar Spark, nieuwe Aveo, Orlando, Cruze hatchback/1.7D, Captiva facelift/2.2D, Camaro, nieuwe Epica (Malibu))
• Volvo hoort toch een beetje bij Nederland, maar het merk glijdt de laatste tijd echt weg. De nieuwe S60 gaat daar geen verandering in brengen, de V60 en later de V40 zullen de kar moeten gaan trekken. De V70 en S80 waren qua design gewoon een deceptie
• De Insight is enigszins geflopt, Honda wacht dringen op de nieuwe Jazz Hybrid, Civic en Civic Hybrid
• Succes Alfa Romeo (Giulietta) zet door
• Effecten Saab 9-5 worden zichtbaar

Daewoo-Chevrolet zei:

• Toyota terug op één
• Het lukt Opel niet om de aansluiting met Volkswagen en Toyota te vinden. Volgend jaar is dat met de komst van de schonere Meriva (20% bijtelling), Astra ST en GTC, volop leverbaar zijnde Corsa ecoFLEX, nieuwe Zafira en waarschijnlijk geüpdate Insignia misschien wel mogelijk. De Agila wacht op Start&Stop-systeem om ook zonder LPG-installatie in de MRB-vrije categorie te vallen
• Zeer matige maand voor Ford, ondanks dat dit merk misschien wel de beste papieren heeft voor de nummer één positie in 2011: De Fiesta ECOnectic krijgt 14% bijtelling, als de 500 MRB-vrij is moet de toch al populaire Ka dat met wat onderhandelen met Fiat ook kunnen worden, de nieuwe Focus, Focus sedan, Focus Wagon, C-MAX en Grand C-MAX worden leverbaar, de laatste twee zijn messcherp geprijsd en zullen zonder al te veel moeite de meest populaire Midi MPV van ons land gaan worden, de Mondeo is opgefrist, de S-MAX en Galaxy ogen nog kakelvers en de Kuga krijgt een update.
• Fiat lijkt de laatste maanden de aansluiting op de eeuwige Top 7 te hebben gevonden
• Seat deed het in augustus erg goed, waarschijnlijk omdat de Ibiza Ecomotive en de ST (Ecomotive) nu volop leverbaar zijn
• Hyundai, Kia en Chevrolet hadden een goede augustusmaand. Dit jaar stond in het teken van Kia, 2011 wordt het jaar van Hyundai (i10 FL/MRB-vrij, i40 (CW), im20, im30, Veloster, Genesis (Coupé), blijvend populaire ix35) en Chevrolet (eerste volledige jaar Spark, nieuwe Aveo, Orlando, Cruze hatchback/1.7D, Captiva facelift/2.2D, Camaro, nieuwe Epica (Malibu))
• Volvo hoort toch een beetje bij Nederland, maar het merk glijdt de laatste tijd echt weg. De nieuwe S60 gaat daar geen verandering in brengen, de V60 en later de V40 zullen de kar moeten gaan trekken. De V70 en S80 waren qua design gewoon een deceptie
• De Insight is enigszins geflopt, Honda wacht dringen op de nieuwe Jazz Hybrid, Civic en Civic Hybrid
• Effecten Saab 9-5 worden zichtbaar

Vragen, vragen:

U bent AW's analyticus-in-de-regio? Kunnen ze best gebruiken. Petje af. Wat ik evenwel niet begrijp: U komt aanzetten met veronderstellingen die gebaseerd zijn op één (vakantie-) maand? Beetje prematuur (is voortijdig)?

Beetje prematuur, ja. In het geval van Opel, Fiat, Volvo, Honda, Alfa Romeo en Saab gaat het wel om structurele trends die zichtbaar zijn na de eerste 8 maanden of na de laatste paar maanden.

rickm zei:
gearhead zei:
LM. zei:
gearhead zei:
Mach1 zei:

Hoe luidde het "persoonlijke bericht" van LM?

Dat ga ik jou helemaal niet uitleggen. Dat is gewoon onbegonnen werk.

Je snapt niet dat mijn bericht niet aan jou gericht was? Als je dat al niet begrijpt moet je idd "iets" maar niet aan mij uitleggen.

Goeiemiddag, wat een zin:

NIET ... NIET ... NIET ... IETS ... NIET o_O

Snap je die ook niet?? :cry:

Moeten even wachten op de verkoopcijfers per model, dan weten we wat de Guiletta gedaan heeft.

Nou ik denk dat VW de beste papieren blijft houden voor de toppositie en niet Opel of Ford, alleen Toyota kan de strijd aan blijven gaan met de hybrids die ze hebben, zoals de Auris.

VW krijgt naast de diverse facelifts, namelijk de Passat (nieuw, al dan niet grondig gefacelift), de Jetta, maar het zal vooral de Up zijn die minstens net zo goed gaat verkopen als de drieling en daarmee VW als lijstaanvoerder houdt.

gearhead zei:
Daewoo-Chevrolet zei:

Hoeveel Guiletta's zijn er inmiddels verkocht?

4 in mei, 76 in juni, 105 in juli: reken voor deze maand maar op zeker 150 gezien de in absolute zin tegen de trend in toegenomen maand-op-maand-cijfers.

O ja en wat te denken van eventuele kabinetsplannen om de belastingtarieven te gaan wijzigen? Als dit de 14% bijtellingscategorie treft, dan zal vooral Toyota dit gaan voelen.

fileflirter zei:
Nou ik denk dat VW de beste papieren blijft houden voor de toppositie en niet Opel of Ford, alleen Toyota kan de strijd aan blijven gaan met de hybrids die ze hebben, zoals de Auris.

VW krijgt naast de diverse facelifts, namelijk de Passat (nieuw, al dan niet grondig gefacelift), de Jetta, maar het zal vooral de Up zijn die minstens net zo goed gaat verkopen als de drieling en daarmee VW als lijstaanvoerder houdt.

Dit jaar wordt VW naar alle waarschijnlijkheid de grootste, ik kan me echter niet voorstellen dat de Passat facelift (het stelt echt niet zo veel voor - zie Scoops topic), Touran facelift en Sharan voor aardverschuivingen gaan zorgen. De nieuwe (Grand) C-MAX is een veel betere aanbieding dan de Touran, de Golf begint toch ronduit gedateerd te geraken naast de nieuwe Focus (wat je verder ook van het design mag vinden) en de Polo BlueMotion gaat ongetwijfeld lijden onder de komst van de Fiesta ECOnetic 95g, welke een veel prettiger 1.6 dieselblok heeft (de Polo BM heeft volgens de Volkskrant al moeite met hellingen in parkeergarages...). De Europese Jetta moet wel heel veel beter worden dan de Amerikaanse, welke vernietigende recensies heeft gekregen (o.a. Telegraaf AutoVisie, Autoblog.com, Top Gear etc.), daarnaast blijft het een sedan in een moeilijk segment. De nieuwe Lupo gaat inderdaad een belangrijk model worden, maar krijgt 'ie zulke gunstige prijzen als de Aygo/C1/107 en Alto/Pixo? Wordt de 5-deurs op tijd leverbaar, vrij belangrijk als een auto als tweede auto wordt gebruikt in gezinnen?
Begin 2011 zijn de C-MAX, Grand C-MAX, Focus III en Mondeo facelift wel leverbaar, de Lupo zeker niet. Als je de gamma's van VW met Ford gaat vergelijken, vind ik het gamma van VW wel erg gedateerd.

fileflirter zei:
O ja en wat te denken van eventuele kabinetsplannen om de belastingtarieven te gaan wijzigen? Als dit de 14% bijtellingscategorie treft, dan zal vooral Toyota dit gaan voelen.

De grenzen zullen wellicht worden aangescherpt met 10 gram bij de benzinemodellen, dan zitten wij met onze Prius (89g) sowieso veilig, net als Auris Hybrid-bezitters. Eigenaren van de vorige Prius zullen moeten overstappen naar een nieuwe Prius of Auris. Ook de iQ zit redelijk veilig met 99g.
Een Aygo verkoopt als kleine stadsauto toch wel, de Hyundai i10, Renault Twingo en Ford Ka verkopen nu met MRB immers ook goed.
Voor de populaire Polo BlueMotion, een waarschijnlijk vooral zakelijk gekochte auto, is het dan einde oefening. Toyota teert in tegenstelling tot Honda niet volledig op de verkopen van ultrazuinige modellen.

Daewoo-Chevrolet,

Gedateerd, gefacelift...hoe je VW's gamma ook noemt, het blijft als een trein verkopen. De passat is de oudste in zijn klasse en kan bijv. nog makkelijk de Insignia het hoofd bieden en dat zal met de nieuwe niet anders zijn. Verder verwacht ik wel zeker meer dan alleen een facelift, want hij wordt al de kleine phaeton genoemd. Dus meer ruimte, diverse nieuwe technieken en nog beter afgewerkt. Iets wat je niet bereikt door het huidige model langs de cosmetisch chirurg te sturen. De Golf 5,5 kan ook makkelijk de concurrentie aan tot de Golf 7 komt.

De Bluemotion zit 87gr/km, dus die zit volgens jouw redenatie wel degelijk veilig, zou wel triest zijn voor de concurrentie als ze na al die moeite er alsnog buiten vallen.

De meeste nieuwe modellen van VW komen eind 2011 of misschien zelfs begin 2012, maar ik ben echt niet bang dat VW van troon gestoten wordt en anders wordt 2012 wel een heel goed jaar voor de Wolfsburgers. Alleen al de Golf 7 vaagt de concurrentie weg.

@fileflirter; sommige mensen geloven liever dat de NL bevolking massaal gestoord is of dat PON iedereen gebrainwashed heeft dan dat sommige VW modellen nou gewoon precies doen wat iemand van een auto verwacht.

Want als je dit forum leest is VW; slecht, lelijk, gedateerd, duur, burgelijk, PON is inslecht. Tja dan moeten ze wel heeeeel erg prettig rijden, ruiken, voelen etc om zo goed verkocht te worden.

Maar als antwoord krijg je dan vergezochte zaken als massale volksgekte of PON en de marsmannetjes die iedereen gebeamed hebben....

Ja maar gearhead, dat wordt alleen gezegd door de mensen die niks met het merk hebben. Je hoeft nu niet opeens schijnheilig te doen want je doet het zelf namelijk ook, bij andere merken. De pot verwijt de ketel... En bovendien: een Volkswagen voldoet aan de verwachtingen van SOMMIGE mensen, niet van allemaal. Je doet net of iedereen een VW wil.

En tsjah, ik ben het eigenlijk eens met D-C wat betreft het modellengamma van VW. De enige auto waar de 'nieuwigheid' vanaf straalt is de net nieuwe Sharan. Maar of dat lang gaat duren? Ik denk het niet aangezien de modellen van Volkswagen snel integreren in het straatbeeld waardoor ze door mij saai worden genoemd. Ik kan nu nog steeds een Fiesta, Mégane of Insignia zien zonder dat ik denk: goh die zijn ook alweer een tijdje op de markt, wat ze al wel zijn (2 jaar).

Over de cijfers, ik ben blij voor Toyota. Seat springt omhoog waar het normaal meestal rond plaats 18 zweeft. De Ibiza 14% valt dus helaas in de smaak. Maar ach, beter dan een Polo BM.
Als de nieuwe ronde (Fiesta, Corsa, C3 en misschien ook 207) komt, dan moet ik nog zien of die modellen zo in trek blijven, de concurrentie heeft namelijk betere kaarten.
En met de nieuwe modellen voor Hyundai, Ford en Opel voor eind dit jaar/begin volgend jaar verwacht ik dat die merken volgend jaar beter zullen scoren.

Gearhead,

We kunnen op dit forum blijven kletsen tot we een ons wegen over wat mooie en goede auto's zijn, het gaat uiteindelijk om de mensen die met een pak geld naar de dealer gaan of van dat betreffende merk een auto willen leasen.

En als ik dit forum lees dan zou een merk als Alfa Romeo ook in de top van verkooplijst te vinden moeten zijn, de realiteit is anders.

De bijtellingscategorieen gaan hoe dan ook toch wel op de schop. De staat loopt veel geld mis en alle gedownsizede en hybrides halen bij lange na niet de fabrieksopgave (volgens leasemaatschappijen enzo). Dus dat zijn dus 2 nadeilige effecten. Daarbij zijn er binnen nu en een paar jaar diverse electrische modellen. Ik denk daarom dat we per gram uitstoot gaan betalen.

fileflirter zei:
De Bluemotion zit 87gr/km, dus die zit volgens jouw redenatie wel degelijk veilig, zou wel triest zijn voor de concurrentie als ze na al die moeite er alsnog buiten vallen.

Volgens zijn redenatie (10 gram minder) valt de Polo BM er dus ook buiten. Bovendien, ik denk dat VW meer moeite aan die Polo heeft besteed dan de concurrentie, anders zouden die wel een nieuwe motor hebben ontwikkeld, of meer gram eraf hebben gehaald.

LM.

De Multijets van Fiat, Ford en alle andere 1.6 blokjes voldoen ternauwernood, zeg maar precies aan de grens van 95 gram. De Polo 1.6 TDI 90pk BlueMotion Technology heeft een uitstoot van 96 gram/km. Het is mij een raadsel waarom ze die gram er niet afhaalden. Dan heb je namelijk wel veel trekkracht in je Polotje en dus de goede rijeigenschappen, kijken waar die Punto's en fiesta dan blijven.

En die 1.2 tdi zal heus wel gebruikt worden in de Lupo/Up, dus het is onzin dat ze deze motor alleen voor de Polo Bluemotion ontwikkeld hebben.

*Nu ik er over nadenk, denk ik dat ze die 1.6 tdi wel op 95 gram hadden kunnen krijgen, maar dan zitten ze met die 1.2 tdi in hun maag. Mocht de concurrentie die meer power heeft beter verkopen, dan weet ik zeker dat ze daar bij VW nog een stokje voor steken.

fileflirter zei:
LM.

De Multijets van Fiat, Ford en alle andere 1.6 blokjes voldoen ternauwernood, zeg maar precies aan de grens van 95 gram. De Polo 1.6 TDI 90pk BlueMotion Technology heeft een uitstoot van 96 gram/km. Het is mij een raadsel waarom ze die gram er niet afhaalden. Dan heb je namelijk wel veel trekkracht in je Polotje en dus de goede rijeigenschappen, kijken waar die Punto's en fiesta dan blijven.

En die 1.2 tdi zal heus wel gebruikt worden in de Lupo/Up, dus het is onzin dat ze deze motor alleen voor de Polo Bluemotion ontwikkeld hebben.

*Nu ik er over nadenk, denk ik dat ze die 1.6 tdi wel op 95 gram hadden kunnen krijgen, maar dan zitten ze met die 1.2 tdi in hun maag. Mocht de concurrentie die meer power heeft beter verkopen, dan weet ik zeker dat ze daar bij VW nog een stokje voor steken.

Tuurlijk had Volkswagen die ene gram eraf kunnen halen, maar zoals je al zegt, dan wordt die 1.2 niet meer verkocht. En ik zeg ook niet dat hij alleen voor de Polo is ontwikkeld, maar ook voor de New Small Family bijvoorbeeld. Maar ze hebben wat mij betreft toch een flinke fout gemaakt door niet die 1.6 aan te bieden met 14% want de concurrentie doet dat ook en die krijgen veel betere recensies.

Oke dan, dan zijn we het eens. Misschien is er wel te veel vraag naar de 1.6 tdi die voor de gehele VW-groep gebruikt wordt, van Audi tot Seat en dachten ze het met de 1.2 tdi op te lossen. Maar goed, zoals ik eerder aangaf denk ik dat we uiteindelijk per gram uitstoot gaan betalen en dan maakt het geen bal uit of dat voor 95 of 96 gram is.

gearhead zei:
@fileflirter; sommige mensen geloven liever dat de NL bevolking massaal gestoord is of dat PON iedereen gebrainwashed heeft dan dat sommige VW modellen nou gewoon precies doen wat iemand van een auto verwacht.

Want als je dit forum leest is VW; slecht, lelijk, gedateerd, duur, burgelijk, PON is inslecht. Tja dan moeten ze wel heeeeel erg prettig rijden, ruiken, voelen etc om zo goed verkocht te worden.

Maar als antwoord krijg je dan vergezochte zaken als massale volksgekte of PON en de marsmannetjes die iedereen gebeamed hebben....

Bekijk de feiten eens in plaats van de Volkswagen-clan te amuseren met fantastische oneliners.

Verkoopcijfers dudes - en niets dan verkoopcijfers horen in dit draadje.
Persoonlijk geneuzel - ok, even dan.

Maar nu weer stoppen met de VAG wel/niet discussie.

On Topic: 6 Infiniti's in Aug. Ik gokte 5 (zie boven). Dan zat ik er maar liefst 20% naast.
Ik ga mij beraden op stappen om deze score in te toekomst beter te kunnen voorspellen.
U hoort van mij.

Daewoo-Chevrolet zei:
gearhead zei:

Bekijk de feiten eens in plaats van de Volkswagen-clan te amuseren met fantastische oneliners.

De feiten zijn dat VAG auto's bouwt die de klant wil hebben. Zie de verkoopcijfers ofwel de feiten.

Jouw oneliners ofwel je eigen waarheid als DE waarheid neerpennen; dikgedrukt.

Daewoo-Chevrolet zei:
fileflirter zei:

Dit jaar wordt VW naar alle waarschijnlijkheid de grootste, ik kan me echter niet voorstellen dat de Passat facelift (het stelt echt niet zo veel voor - zie Scoops topic), Touran facelift en Sharan voor aardverschuivingen gaan zorgen. De nieuwe (Grand) C-MAX is een veel betere aanbieding dan de Touran, de Golf begint toch ronduit gedateerd te geraken naast de nieuwe Focus Je hebt er al mee gereden?? (wat je verder ook van het design mag vinden) en de Polo BlueMotion gaat ongetwijfeld lijden onder de komst van de Fiesta ECOnetic 95g, welke een veel prettiger 1.6 dieselblok heeft (de Polo BM heeft volgens de Volkskrant al moeite met hellingen in parkeergarages...). De Europese Jetta moet wel heel veel beter worden dan de Amerikaanse, welke vernietegende recensies heeft gekregen Hij rijdt al rond?? Je recensie over de hier niet leverbare Kamaz hebben we nog tegoed? (o.a. Telegraaf AutoVisie, Autoblog.com, Top Gear etc.), daarnaast blijft het een sedan in een moeilijk segment eeh de Bora en daarna Jetta waren de succesvolste in dat segment; wanneer zag jij een recente Megane sedan??. De nieuwe Lupo gaat inderdaad een belangrijk model worden, maar krijgt 'ie zulke gunstige prijzen als de Aygo/C1/107 en Alto/Pixo? Wordt de 5-deurs op tijd leverbaar, vrij belangrijk als een auto als tweede auto wordt gebruikt in gezinnen?
Begin 2011 zijn de C-MAX, Grand C-MAX, Focus III en Mondeo facelift wel leverbaar, de Lupo zeker niet. Als je de gamma's van VW met Ford gaat vergelijken, vind ik het gamma van VW wel erg gedateerd.

gearhead zei:
Jouw oneliners ofwel je eigen waarheid als DE waarheid neerpennen; dikgedrukt.

Daewoo-Chevrolet zei:
fileflirter zei:

Dit jaar wordt VW naar alle waarschijnlijkheid de grootste, ik kan me echter niet voorstellen dat de Passat facelift (het stelt echt niet zo veel voor - zie Scoops topic), Touran facelift en Sharan voor aardverschuivingen gaan zorgen. De nieuwe (Grand) C-MAX is een veel betere aanbieding dan de Touran, de Golf begint toch ronduit gedateerd te geraken naast de nieuwe Focus Je hebt er al mee gereden?? (wat je verder ook van het design mag vinden) en de Polo BlueMotion gaat ongetwijfeld lijden onder de komst van de Fiesta ECOnetic 95g, welke een veel prettiger 1.6 dieselblok heeft (de Polo BM heeft volgens de Volkskrant al moeite met hellingen in parkeergarages...). De Europese Jetta moet wel heel veel beter worden dan de Amerikaanse, welke vernietegende recensies heeft gekregen Hij rijdt al rond?? Je recensie over de hier niet leverbare Kamaz hebben we nog tegoed? (o.a. Telegraaf AutoVisie, Autoblog.com, Top Gear etc.), daarnaast blijft het een sedan in een moeilijk segment eeh de Bora en daarna Jetta waren de succesvolste in dat segment; wanneer zag jij een recente Megane sedan??. De nieuwe Lupo gaat inderdaad een belangrijk model worden, maar krijgt 'ie zulke gunstige prijzen als de Aygo/C1/107 en Alto/Pixo? Wordt de 5-deurs op tijd leverbaar, vrij belangrijk als een auto als tweede auto wordt gebruikt in gezinnen?

Dat van die Jetta is een feit.

De Europese Jetta is er nog niet en aan recensie van een Amerikaanse Jetta hebben we hier niks.

gearhead zei:
De feiten zijn dat VAG auto's bouwt die de klant wil hebben. Zie de verkoopcijfers ofwel de feiten.

Euhm... Daar had ik het niet over. Ik reageerde op fileflirter, die denkt dat VW volgend jaar weer op één staat en niet Ford, zoals ik denk. Met het leverbaar worden van de nieuwe C-MAX en Focus heeft Ford een veel verser (ogend) gamma dan VW. De kans dat de nieuwe Focus niet weer de maatstaf in zijn segment wordt is klein, voor de (Grand) C-MAX zou het weleens appeltje eitje kunnen worden doordat de Duitse concurrentie op leeftijd geraakt. Moet de C-MAX wel net zo praktisch en comfortabel zijn als de 3008/5008, Scénic en C4 Picasso. Het lukt Ford in tegenstelling tot GM om technisch bij de pinken te blijven met de SCi/SCTi Ecoboost en Powershift-techniek en verfijnde PSA/Ford-dieselmotoren.

gearhead zei:
Je hebt er al mee gereden?

Ik heb het over het design natuurlijk. De Focus oogt veel moderner dan een Golf, dat zal ook jij niet kunnen ontkennen. En geen geleuter over de Corolla Verso/Mazda3/Astra/Leon/Impreza/i30/Cee'd/... raamlijn of over de achterlichten: je ziet gewoon dat de Golf een generatie achterloopt. En de C-MAX en Grand C-MAX gaan veel gunstiger prijskaartjes krijgen dan de Touran in een vergelijkbare uitvoering (zie Duitse en Spaanse prijzen), ondanks dat de C-MAX een 6,5 jaar verser ontwerp heeft.

gearhead zei:
Hij rijdt al rond?? Je recensie over de hier niet leverbare Kamaz hebben we nog tegoed?

De Amerikaanse Jetta komt net zo goed als de Europese uit (dezelfde fabriek in) Mexico. Het interieur van de versie voor de Amerikaanse markt is van erg matige kwaliteit en kan niet tippen aan bijv. dat van de huidige Jetta.

gearhead zei:
eeh de Bora en daarna Jetta waren de succesvolste in dat segment; wanneer zag jij een recente Megane sedan??

Zal best, maar feit is dat de huidige Jetta de top 50 nooit gehaald heeft. Succes in de marge.
Ik zal je maar niet vragen of je de cijfers van de Mégane sedan, Corolla sedan, Mazda3 sedan, Bora sedan, Astra sedan, Focus sedan etc. present hebt, dat zou te gearheads zijn :p

*edit: vernietegende :eek: in mijn vorige post gewijzigd in vernietigende

gearhead zei:
Daewoo-Chevrolet zei:
gearhead zei:

Zie VAG cq. PON maar als de PVV van autoland: iedereen spreekt er schande van, maar tegelijk is er een grote groep Nederlanders die ze geweldig vinden.

VW heeft gewoon mazzel met zijn deels terechte imago en daardoor opgebouwde restwaarde, daarom worden veel mensen door lease-maatschappijen in een Golf gedwongen(door de crisis tegenwoordig ook vaak een Polo). Ben eigenlijk wel eens benieuwd naar de geschoonde verkoopcijfers, dus zonder de lease-auto's.

Bijna middernacht:
Dat Infiniti toch......'k ga er lekker over dromen

5 stuks in Augustius.
Dat het er 6 mogen worden in september!

blackvolvo zei:
VW heeft gewoon mazzel met zijn deels terechte imago en daardoor opgebouwde restwaarde, daarom worden veel mensen door lease-maatschappijen in een Golf gedwongen(door de crisis tegenwoordig ook vaak een Polo). Ben eigenlijk wel eens benieuwd naar de geschoonde verkoopcijfers, dus zonder de lease-auto's.

Mazzel met een imago? Niet voor gewerkt dus? Door de leasemaatschappij gedwongen? Hoe werkt dat? Paar sterke kerels die geweld beloven?

En daarbij; je zou als importeur wel gek zijn om je niet op de leasemarkt zou begeven.

Je moet toch op een of andere manier redenen vinden om te verklaren dat VW het zo goed doet??? Volgens mij komt dat in een economie nog altijd zo dat het bedrijf het gewoon goed aanpakt en goed verkoopt. Dat zijn de feiten. Niet allemaal van die loze uitspraken als 'mensen worden in een Golf gedwongen'. Wat zeggen ze ook alweer? Hoge bomen vangen veel wind? Triest dat het verkoopcijfertopic altijd uitdraait op het bashen van VW.

Terug
Bovenaan