Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
rickm zei:https://www.automotive-online.nl/home/7231-q1_registraties_in_leasemarkt_6,7procent_gedaald.html
Over Q1 2010:
Flinke 'overall' stijging van de automarkt.
Leasemarkt daarentegen 6,7 gezakt.
Uitzondering onze vrienden van Renault, maker van een serie sympa auto's:
Zij verdubbelden hun marktaandeel in de leasemarkt (nu #2, achter VW)
GPS_wegkwijt zei:rickm zei:https://www.automotive-online.nl/home/7231-q1_registraties_in_leasemarkt_6,7procent_gedaald.html
Over Q1 2010:
Als je op dezelfde website van je bron ietsje verder kijkt zie je ook een reactie van een renault-ingewijde die aangeeft waarom de stijging er is (met name het kopen van de markt ten koste van veel, inclusief ten koste van de dealers). Helaas voor Renault is het niet positief en de dealers schreeuwen nu al moord en brand. Renault zijn marktbewerking is nu niet iets waar de Renault-dealers trots op zijn (vraag maar eens aan ene meneer Udo...)
rickm zei:GPS_wegkwijt zei:rickm zei:https://www.automotive-online.nl/home/7231-q1_registraties_in_leasemarkt_6,7procent_gedaald.html
Over Q1 2010:
Als je op dezelfde website van je bron ietsje verder kijkt zie je ook een reactie van een renault-ingewijde die aangeeft waarom de stijging er is (met name het kopen van de markt ten koste van veel, inclusief ten koste van de dealers). Helaas voor Renault is het niet positief en de dealers schreeuwen nu al moord en brand. Renault zijn marktbewerking is nu niet iets waar de Renault-dealers trots op zijn (vraag maar eens aan ene meneer Udo...)
Heb louter de cijfers doorgegeven. De interpretatie over / verklaring van die cijfers komt van een lezer (ene heer Kluitmans) die a. subjectief is, b. eveneens meldt dat de Megane en Scenic het simpelweg goed doen.
GPS_wegkwijt zei:rickm zei:GPS_wegkwijt zei:rickm zei:https://www.automotive-online.nl/home/7231-q1_registraties_in_leasemarkt_6,7procent_gedaald.html
Over Q1 2010:
Heb louter de cijfers doorgegeven. De interpretatie over / verklaring van die cijfers komt van een lezer (ene heer Kluitmans) die a. subjectief is, b. eveneens meldt dat de Megane en Scenic het simpelweg goed doen.
Subjectief is niet het juiste woord. Vraag voor de aardigheid maar eens 10 Renault dealers en vraag hun of ze positief zijn m.b.t. marktbewerking door Renault NL in zakelijke markt (lease). Denk dat in 8 van de 10 een negatief antwoord krijgt. Een dealer is niet aanwezig en de andere staat onder controle van Renault NL en kan niet anders dan positief zijn....
Geelhoed zei:Maar waarin hoort de Lada 2172?
Mach1 zei:Ik denk persoonlijk in C.
rickm zei:Voor Nederlandse begrippen giga maand: April + 22%
2010: 36.976 (2009: 30.279)
LM. zei:Oh nee hoor, mijn zogenaamde 'aversie' uit ik alleen wanneer types zoals jij reacties zoals hierboven neerzetten.
Maar laten we dit topic houden zoals het is.
Mach1 zei:Astra vind ik nu al vrij suf beginnen te ogen. Het front vooral. Is het allemaal net niet, ik ben erg benieuwd wat de Astra dit jaar gaat doen.
Daewoo-Chevrolet zei:een Golf oogt naast een Astra nogal gedateerd
Daewoo-Chevrolet zei:Mach1 zei:Astra vind ik nu al vrij suf beginnen te ogen. Het front vooral. Is het allemaal net niet, ik ben erg benieuwd wat de Astra dit jaar gaat doen.
Het front vind ik ook niet het sterkste punt, het front van de Astra is veel minder sprekend dan van de Insignia. Maar suf? Vind ik absoluut niet, elke keer dat ik er een zie ben ik weer onder de indruk. En je kunt veel zeggen, maar een Golf oogt naast een Astra nogal gedateerd en spannender dan een Astra is een Golf zeker niet. Al met al is er op basis van de looks naar mij idee geen reden waarom de Astra in de schaduw van de Golf zou moeten blijven staan. Maar het gamma van de Astra is nu natuurlijk nog te beperkt, er is alleen nog maar een vijfdeurs.
Mijn gevoel zegt overigens dat Ford op nummer 1 staat, de commercials van de Eco Premie vliegen je namelijk om de oren.
En een Mazda3 of Seat Leon naast een Astra?Daewoo-Chevrolet zei:maar een Golf oogt naast een Astra nogal gedateerd
Geelhoed zei:En een Mazda3 of Seat Leon naast een Astra?Daewoo-Chevrolet zei:maar een Golf oogt naast een Astra nogal gedateerd
Daewoo-Chevrolet zei:@ gearhead: een Golf is een 6 jaar ouder ontwerp en heeft ielige deurstijlen en geen oplopende lijnen en een nogal vlakke zijkant, niet meer helemaal van deze tijd dus naar mijn mening.
Hier zijn trouwens de cijfers van januari t/m april: https://www.dealersupportnet.nl/Files/merken%20PC%20ytm%2004-2010.pdf
Ik denk dat VW op één stond in april, ik zal het even uitrekenen, met op minieme achterstand Toyota. Kia had zo te zien weer een goede maand en staat nu 162,2% in de plus. Vorig jaar in april ging de importeur dan ook failliet, maar nu een fraaie nummer 10 positie.
Daewoo-Chevrolet zei:@ gearhead: een Golf is een 6 jaar ouder ontwerp en heeft ielige deurstijlen en geen oplopende lijnen en een nogal vlakke zijkant, niet meer helemaal van deze tijd dus naar mijn mening.
Geelhoed zei:En een Mazda3 of Seat Leon naast een Astra?
LM. zei:Oh, niet zo'n mooie lijst helaas.
LM. zei:Oh, niet zo'n mooie lijst helaas.
Url zei:LM. zei:Oh, niet zo'n mooie lijst helaas.
Waarom niet eigenlijk?
exelletor zei:Toyota heeft het niet verdient.![]()
Daewoo-Chevrolet zei:Mach1 zei:Astra vind ik nu al vrij suf beginnen te ogen. Het front vooral. Is het allemaal net niet, ik ben erg benieuwd wat de Astra dit jaar gaat doen.
Het front vind ik ook niet het sterkste punt, het front van de Astra is veel minder sprekend dan van de Insignia. Maar suf? Vind ik absoluut niet, elke keer dat ik er een zie ben ik weer onder de indruk. En je kunt veel zeggen, maar een Golf oogt naast een Astra nogal gedateerd en spannender dan een Astra is een Golf zeker niet. Al met al is er op basis van de looks naar mij idee geen reden waarom de Astra in de schaduw van de Golf zou moeten blijven staan. Maar het gamma van de Astra is nu natuurlijk nog te beperkt, er is alleen nog maar een vijfdeurs.
Mijn gevoel zegt overigens dat Ford op nummer 1 staat, de commercials van de Eco Premie vliegen je namelijk om de oren.
gearhead zei:Zijn er een paar posts verwijderd?
rickm zei:Big-brother achtige ingrepen dus op dit oh zo democratische forum vol met erudiete, goedwillende en beschaafde scribenten.