A
Anoniem
Guest
De 2008 verbaast mij ook wel een beetje. Echt een mooi model vind ik het niet. Wellicht populair onder de bejaarden, net als de Captur. De CX-3 doet het goed, mag ook wel met zo'n uiterlijk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bird Nerd zei:m'ns (afd. ae&d) zei:Bird Nerd zei:Toch apart hoe populair midi-MPV's waren en nu weinig meer voorstellen. Terwijl het reuze praktische auto's zijn. SUV/Crossovers nemen natuurlijk hun taken over maar waarom hadden we destijds geen moeite met zo'n burgerlijke MPV? Net als dat 3-deurs niet meer verkopen (was vroeger geen probleem)..
De huidige Espace is een SUV/crossover - evenals de Scenic trouwens - alle vergeet Renault dat er bij te zeggen. En laat daardoor veel markt liggen, die door Peugeot met de 5008 dankbaar ingepikt wordt.
Renault´s marketingafdeling drukt zowel Kadjars als Scenics,l Koleossen als Espaces kunstmatig in andere vakjes. En dat is jammer, want het zijn alle vier leuke crossovers
Je reageert op mijn reactie maar begrijp eigenlijk je punt niet echt zo
Kortgeleden werd een 2008 in AW juist om zijn bouwkwaliteit geroemd (was na 100.000 km uit elkaar geschroefd).LM. zei:Zowel de Captur als de 2008 zijn kwalitatief gezien mindere auto's, maar senioren zijn er dol op.
Barri zei:@TL: de Ateca en Kodiaq hadden inderdaad zeer lange levertijden, maar dat is niet meer het geval. Die site is ook niet echt actueel. Er zijn nu wel lange levertijden, maar niet specifiek voor de populaire SUV's. Vanwege WLTP zijn de levertijden op het gehele gamma lang.
speedtouch zei:Het valt gewoon op hoeveel nieuwe Polo's je tegenkomt! 'Het publiek' valt toch duidelijk voor VAG producten. Je hoort 'er bij ' als je een VAG produkt rijdt, zo voelt dat.
voiture zei:Kortgeleden werd een 2008 in AW juist om zijn bouwkwaliteit geroemd (was na 100.000 km uit elkaar geschroefd).
LM. zei:VAG auto's worden vooral geleaset en daarin heb je nu eenmaal weinig keuze. Dat is geen mening maar een feit, veel mensen hebben alleen keuze uit VAG auto's, mede omdat PON een groot deel van de lease in Nederland in handen heeft. Ik denk dat het wel meevalt hoeveel nieuwe VW's er daadwerkelijk gekocht worden. Maar dat geldt natuurlijk wel voor meer merken.
Moderator
MBdoubleyou zei:LM. zei:VAG auto's worden vooral geleaset en daarin heb je nu eenmaal weinig keuze. Dat is geen mening maar een feit, veel mensen hebben alleen keuze uit VAG auto's, mede omdat PON een groot deel van de lease in Nederland in handen heeft. Ik denk dat het wel meevalt hoeveel nieuwe VW's er daadwerkelijk gekocht worden. Maar dat geldt natuurlijk wel voor meer merken.
Zo makkelijk om het succes van VW/VAG maar weer even te marginaliseren. En in alle andere landen in Europa waar VAG succesvol is? Heeft PON daar ook de leasemarkt in handen? Kijk even wat verder dan Nederland.
Blijkbaar is het nog steeds lastig voor je om het succes van VAG te accepteren. En ik voeg er wederom aan toe, voordat jij als Opel adept mij van VAG liefde beticht: ik ben geen VAG fan, maar ben zeker niet anti. Vind de manier hoe ze met de hele sjoemelaffaire omgaan vrij stuitend. Maar ben wel in staat de VAG producten objectief te beoordelen. En VAG heeft weer 5,1% geplust in het eerste kwartaal van 2018 in Europa. Dus blijkbaar weten ze de juiste auto's te maken.
VAG auto's worden vooral geleaset en daarin heb je nu eenmaal weinig keuze. Dat is geen mening maar een feit
MBdoubleyou zei:Blijkbaar is het nog steeds lastig voor je om het succes van VAG te accepteren. En ik voeg er wederom aan toe, voordat jij als Opel adept mij van VAG liefde beticht: ik ben geen VAG fan, maar ben zeker niet anti.
LM. zei:Sterker nog, er zijn mensen die een leaseauto mogen uitkiezen en die gewoon toegeven dat ze alleen uit VAG-producten kunnen kiezen. Ik verzin dat niet zomaar.
Op het bedrijventerrein waar ik werk staan hele parkeerplaatsen vol met nieuwe VW's, overigens bijna allemaal dezelfde kleur.
LM. zei:MBdoubleyou zei:Blijkbaar is het nog steeds lastig voor je om het succes van VAG te accepteren. En ik voeg er wederom aan toe, voordat jij als Opel adept mij van VAG liefde beticht: ik ben geen VAG fan, maar ben zeker niet anti.
En ik ben geen Opel adept.
Ik weet dat je iets tegen mij hebt dus ik vind het niet gek dat je juist mijn bericht quote, maar ik ben verre van de enige die dat zegt. Sterker nog, er zijn mensen die een leaseauto mogen uitkiezen en die gewoon toegeven dat ze alleen uit VAG-producten kunnen kiezen. Ik verzin dat niet zomaar.
Op het bedrijventerrein waar ik werk staan hele parkeerplaatsen vol met nieuwe VW's, overigens bijna allemaal dezelfde kleur.
MBdoubleyou zei:Ik ben benieuwd waar dat bedrijventerrein is met hele parkeerplaatsen vol met VW's bijna allemaal in dezelfde kleur. Misschien vlakbij Pon?
MBdoubleyou zei:Ik ben benieuwd waar dat bedrijventerrein is met hele parkeerplaatsen vol met VW's bijna allemaal in dezelfde kleur. Misschien vlakbij Pon?
MBdoubleyou zei:LM. zei:VAG auto's worden vooral geleaset en daarin heb je nu eenmaal weinig keuze. Dat is geen mening maar een feit, veel mensen hebben alleen keuze uit VAG auto's, mede omdat PON een groot deel van de lease in Nederland in handen heeft. Ik denk dat het wel meevalt hoeveel nieuwe VW's er daadwerkelijk gekocht worden. Maar dat geldt natuurlijk wel voor meer merken.
Zo makkelijk om het succes van VW/VAG maar weer even te marginaliseren. En in alle andere landen in Europa waar VAG succesvol is? Heeft PON daar ook de leasemarkt in handen? Kijk even wat verder dan Nederland.
Blijkbaar is het nog steeds lastig voor je om het succes van VAG te accepteren. En ik voeg er wederom aan toe, voordat jij als Opel adept mij van VAG liefde beticht: ik ben geen VAG fan, maar ben zeker niet anti. Vind de manier hoe ze met de hele sjoemelaffaire omgaan vrij stuitend. Maar ben wel in staat de VAG producten objectief te beoordelen. En VAG heeft weer 5,1% geplust in het eerste kwartaal van 2018 in Europa. Dus blijkbaar weten ze de juiste auto's te maken.
m'ns (afd. ae&d) zei:Blijkbaar zeggen verkoopaantallen niets - maar dan ook helemaal niets - over kwaliteit, betrouwbaarheid, value for money, of wat dan ook.
mvrgr, m´ns
P. Klieder zei:m'ns (afd. ae&d) zei:Blijkbaar zeggen verkoopaantallen niets - maar dan ook helemaal niets - over kwaliteit, betrouwbaarheid, value for money, of wat dan ook.
mvrgr, m´ns
Je meent het???![]()
Je hebt ergens wel gelijk. De fabrikanten hebben hun MPV’s aan de kant geschoven en zijn SUV’s gaan produceren. Maar verschil is er wel aan de buitenkant: de voorruit staat rechter, de bodemvrijheid is groter en de SUV’s hebben meestal een zwarte plastic rand rond de wielkasten en onderkant.m'ns (afd. ae&d) zei:Er zit nogal wat verschil in die SUVs die hier bij elkaar in een groepje gegooid zijn...
Sommige zijn niet eens verkrijgbaar met AWD (3008/5008 bijv) . Moeten we die niet onder de MPVs scharen?
mvrgr, m´ns
m'ns (afd. ae&d) zei:En VAG heeft weer 5,1% geplust in het eerste kwartaal van 2018 in Europa. Dus blijkbaar weten ze de juiste auto's te maken.
MBdoubleyou zei:De juiste auto is de auto die mensen in grote getale kopen. Dat hoeft niet altijd de beste of de mooiste auto te zijn. Het gaat om auto's die aansluiten bij de wensen van de kopers. Daar is VAG blijkbaar sterk in. Het resulteert in 25% marktaandeel.
Men kan VAG kopers op allerlei manieren declasseren door te stellen dat ze bv.gebrek aan verbeelding hebben of zich laten misleiden door goede marketing van een gemiddeld product...of wat voor negatiefs je ook zou willen zeggen. Maar zijn al die miljoenen kopers dan zo dom?
De juiste auto is de auto die mensen in grote getale kopen. Dat hoeft niet altijd de beste of de mooiste auto te zijn. Het gaat om auto's die aansluiten bij de wensen van de kopers. Daar is VAG blijkbaar sterk in. Het resulteert in 25% marktaandeel.
zeebra zei:Dit is te kort door de bocht. Het grootste deel wordt verkocht aan een lease maatschappij. Die hebben helemaal geen verbeelding. Zij kopen gewoon in op basis van de wensen van de klant. Die klant rijdt er meestal zelf niet in maar een werknemer. Die mag kiezen uit de catalogus van de leasemaatschappij. Die heeft niet al te veel keuze(keuze is duur) maar vrijwel altijd wel VW, Audi enz beschikbaar. Volkswagen heeft gewoon een grote vinger in de pap van de leasemarkt. De 130.000 particuliere kopers, die zelf hun auto moeten betalen, kiezen meestal niet voor Volkswagen. Zou VW zo onbetrouwbaar zijn dat de particuliere verkoper het niet aandurft? (De veel sterke lease branche verhaalt haar schade veel gemakkelijker) Je zou het bijna gaan denken. Zelf heb ik overigens goede ervaring met Audi. Geen gebreken en goede service in de werkplaats. Ik kan het iedereen aanraden.
ScaniaV8 zei:En als ze echt zo slecht waren of saai als menigeen op dit forum beweert, zouden er echt niet zo veel worden gekocht, ook niet door de leasemaatschappij.
LM. zei:ScaniaV8 zei:En als ze echt zo slecht waren of saai als menigeen op dit forum beweert, zouden er echt niet zo veel worden gekocht, ook niet door de leasemaatschappij.
Het een heeft niet met her andere te maken. Leasemaatschappijen laten echt geen auto staan omdat ie saai is, ze zouden er eerder juist voor kiezen, zoals in het geval van VW dus het geval is.
VW's zijn niet per definitie slecht, maar wel ongelofelijk saai. Dat kan haast niemand, zeker niet een autoliefhebber, ontkennen.
MBdoubleyou zei:zeebra zei:Dit is te kort door de bocht. Het grootste deel wordt verkocht aan een lease maatschappij. Die hebben helemaal geen verbeelding. Zij kopen gewoon in op basis van de wensen van de klant. Die klant rijdt er meestal zelf niet in maar een werknemer. Die mag kiezen uit de catalogus van de leasemaatschappij. Die heeft niet al te veel keuze(keuze is duur) maar vrijwel altijd wel VW, Audi enz beschikbaar. Volkswagen heeft gewoon een grote vinger in de pap van de leasemarkt. De 130.000 particuliere kopers, die zelf hun auto moeten betalen, kiezen meestal niet voor Volkswagen. Zou VW zo onbetrouwbaar zijn dat de particuliere verkoper het niet aandurft? (De veel sterke lease branche verhaalt haar schade veel gemakkelijker) Je zou het bijna gaan denken. Zelf heb ik overigens goede ervaring met Audi. Geen gebreken en goede service in de werkplaats. Ik kan het iedereen aanraden.
Dat is ook te kort door de bocht. Je gaat er al bij voorbaat vanuit dat leaserijders massaal geen VAG producten zouden rijden als ze vrije keuze hadden.
Al die leaseauto's moeten ook weer verkocht worden na de leasetermijn. En tweedehands zijn Volkswagens (maar ook Audi en Skoda) wel degelijk populair. Dus angst voor dat VW's onbetrouwbare auto's zijn lijkt me niet zo realistisch.
We hebben het hier overigens over alle VAG producten en niet alleen VW. Ik denk dat Skoda op de particuliere markt best goed boert.
Pjötr zei:Onzin, journalisten, VAG-haters en "autoliefhebbers" noemen auto's saai, voor de rest hoor ik nooit iemand zeggen "wat een saaie auto".
zeebra zei:Blijft de vraag waarom de particuliere koper in mindere mate voor een nieuwe Volkswagen kiest maar het concern tweede hands wel gewild is.
LM. zei:VW's zijn niet per definitie slecht, maar wel ongelofelijk saai. Dat kan haast niemand, zeker niet een autoliefhebber, ontkennen.
P. Klieder zei:Ah, je eigen mening voor feit aanzien. Niet verder dan je eigen beperkte kringetje kijken. Jij zal, als je groot bent, nog ontdekken dat er een hele wereld is. Met andere mensen, andere meningen.