Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Url zei:Kia doet het opeens wel goed. Denk vooral door de nieuwe Venga, cee'd en picanto. En ja dat de Carens en Rio het zo slecht doen, veel te duur voor wat je krijgt en opzich al verouderd.
Daewoo-Chevrolet zei:Kia is eindelijk weer terug in de Top 10 met een verkoopstijging van 132%. Het bewijs dat Kia en Kroymans niet bij elkaar pasten, want waar het de afgelopen jaren goed ging met het merk in de rest van de wereld (20% verkoopstijging wereldwijd in crisisjaar 2009!), halveerde in Nederland het marktaandeel in een paar jaar tijd. De facelift i.c.m. gunstige milieulabels heeft bij de cee'd goed uitgepakt, de auto laat gewoon gerenommeerde concurrenten als de Peugeot 308 ruimschoots achter zich, terwijl de 308 een nieuwer model is. Sowieso was de januarimaand voor de 308 wel heel erg beroerd, niet eens een Top 50 positionering meer, terwijl de 307 een aantal jaren de best verkochte auto van Nederland was! Bij Kia zijn ook de Venga en nieuwe Sorento aangeslagen, terwijl de Picanto weer terug is op een normale positie voor een wat oudere stadsauto. Verder is er nog veel ruimte voor verdere verbetering mogelijk: de Soul kan misschien wat meer onder de aandacht worden gebracht, de Sportage wordt eind dit jaar vervangen door een veelbelovend nieuw model qua design en de Rio en Carens zijn op dit moment de zwakke schakels in het modellengamma.
Daewoo-Chevrolet zei:@ Geelhoed: De segmentindeling van auto's waarmee ik het niet eens ben:
Ford Escape: T2.
Camaro en Evora G.
Ik ook!Alleen heeft AutoWeek de verkoopcijfers aangepast
osx zei:Och wat is eerlijk Peugeot zegt ook dat de 107 een auto van hen is. Maar we weten allemaal dat hij van Toyota komt. Het is natuurlijk al niet moeilijk om zo'n goedkoop autotje met al dat belastingvoordeel te verkopen. Ik zie dat veel mensen hem kopen om goedkoop uit te zijn en alle ongemakken voor lief menen.
rickm zei:Dus Renault + 90% en Dacia dochter + 110% hoger.
Da's mooi.
Maar ook in Duitsland, waar in Januari de verkopen met 8% zijn teruggelopen, stegen zij met soortgelijke percentages.
Renault: + 55%, Dacia 110%
Idem Frankrijk: Renault 60%, Dacia 110%
Kortom, Renault draaide een top maand. Ook op de beurs.
Ze hebben de 'Wind" er goed onder ;-)
Oh nee, die 2-zitter moet nog uitkomen.
Falcon zei:
gearhead zei:Is deze topic pro Toyota?
meeuw zei:Die bestellingen konden niet meer worden geannuleerd
Maar anderzijds denk ik dat 90% van de autokopers niet weet wat er gebeurt.
Daewoo-Chevrolet zei:Eerste 20 dagen van februari: 23.792; + 5,7%
De eerste 10 dagen was het saldo nog 16,3% positief. (Bron: https://www.raivereniging.nl/markt-informatie/statistieken/20-daagse-verkoopcijfers.aspx)
aras zei:Een groot deel van de klantenkring van Toyota-rijders komt weer eens bij zijn dealer voor de terugroepactie. De meeste Toyota dealers zijn vaak klantvriendelijk, geven je wat te drinken tijdens het wachten. Vragen of zij een offerte mogen maken. Louwman zal een flink pak geld gereserveerd hebben om goede prijzen voor de inruilers te geven en veel klanten gaan overstag. Dat lijkt mij toch een betere houding voor een importeur als stellig blijven volhouden dat er niets aan een auto mankeert, je klant als dealer het gevoel geven dat je blij mag zijn dat je een auto mag kopen.
Die media-aandacht zou Toyota nog wel eens geen windeieren kunnen gaan leggen.
aras zei:Een groot deel van de klantenkring van Toyota-rijders komt weer eens bij zijn dealer voor de terugroepactie. De meeste Toyota dealers zijn vaak klantvriendelijk, geven je wat te drinken tijdens het wachten. Vragen of zij een offerte mogen maken. Louwman zal een flink pak geld gereserveerd hebben om goede prijzen voor de inruilers te geven en veel klanten gaan overstag. Dat lijkt mij toch een betere houding voor een importeur als stellig blijven volhouden dat er niets aan een auto mankeert, je klant als dealer het gevoel geven dat je blij mag zijn dat je een auto mag kopen.
kierke zei:Kortom ik heb vertrouwen in toyota en in de dealer.
rickm zei:aras zei:Een groot deel van de klantenkring van Toyota-rijders komt weer eens bij zijn dealer voor de terugroepactie. De meeste Toyota dealers zijn vaak klantvriendelijk, geven je wat te drinken tijdens het wachten. Vragen of zij een offerte mogen maken. Louwman zal een flink pak geld gereserveerd hebben om goede prijzen voor de inruilers te geven en veel klanten gaan overstag. Dat lijkt mij toch een betere houding voor een importeur als stellig blijven volhouden dat er niets aan een auto mankeert, je klant als dealer het gevoel geven dat je blij mag zijn dat je een auto mag kopen.
Snap nix van die wending in je verhaal: KLANTEN komen i.v.m. de terugroepactie naar de gararge. Vervolgens krijgen ze een.....OFFERTE. Huh ????
rickm zei:rickm zei:aras zei:Een groot deel van de klantenkring van Toyota-rijders komt weer eens bij zijn dealer voor de terugroepactie. De meeste Toyota dealers zijn vaak klantvriendelijk, geven je wat te drinken tijdens het wachten. Vragen of zij een offerte mogen maken. Louwman zal een flink pak geld gereserveerd hebben om goede prijzen voor de inruilers te geven en veel klanten gaan overstag. Dat lijkt mij toch een betere houding voor een importeur als stellig blijven volhouden dat er niets aan een auto mankeert, je klant als dealer het gevoel geven dat je blij mag zijn dat je een auto mag kopen.
Snap nix van die wending in je verhaal: KLANTEN komen i.v.m. de terugroepactie naar de gararge. Vervolgens krijgen ze een.....OFFERTE. Huh ????
Vind het nog steeds erg onwaarschijnlijk dat dit VAAK (wat je suggereert) gebeurd.
Hoe weet je dat zo precies? Ben je de CFO of CMO van L&P, de importeur?
Geloof graag dat het een enkele keer voorkomt maar zo algemeen als jij stelt betwijfel ik.
En mocht het al zo zijn, dan blijft de vraag, hoe weet jij dat nou???
Een veronderstelling?
kierke zei:Voor de golf VI waren er het afgelopen jaar 3 terugroepacties. Lees en zie ik niets over.
gearhead zei:kierke zei:Voor de golf VI waren er het afgelopen jaar 3 terugroepacties. Lees en zie ik niets over.
En vervolgens kom je niet met linkjes of onderbouw je iets........Blaat blaat blaat.
LM. zei:Maar een Toyota heeft verder geen problemen,
Als man geniet ik nog steeds van mijn Yaris, daar hoef je geen vrouw voor te zijn. Maar hij moet wel de goede kleur hebben.Matraloos zei:Vrouwen lopen anders helemaal heet van de superschattige Aygo en Yaris!![]()
LM. zei:Nee een VW heeft geen problemen. Ene terugroepactie (wat mij betreft woord van 2010) na de andere, steevast onderaan in de betrouwbaarheids- en kwaliteitstesten.
Een kennis heeft zijn DSG in zijn oersaaie Touran kapot, na 30.000. En zo ken ik er nog wel meer.
LM. zei:Nee een VW heeft geen problemen. Ene terugroepactie (wat mij betreft woord van 2010) na de andere, steevast onderaan in de betrouwbaarheids- en kwaliteitstesten.
Een kennis heeft zijn DSG in zijn oersaaie Touran kapot, na 30.000. En zo ken ik er nog wel meer.
soichiroscorpion zei:LM. zei:Nee een VW heeft geen problemen. Ene terugroepactie (wat mij betreft woord van 2010) na de andere, steevast onderaan in de betrouwbaarheids- en kwaliteitstesten.
Nou kan ik je meedelen dat VW beter is dan de Tevredenheids trofee doet vermoeden. Ik heb net mijn Japanner aan de kant moeten zetten omdat die onbetrouwbaar is. Moet er wel eerlijk bij vermelden dat het een slijtage kwestie is. Mijn VW is ook een oude, maar voelt aan als een nieuwe!