De Grote Pats Thread - Deel 13

Afgelopen weekend mijn nieuwe SEAT Mii Sport Dynamic opgehaald. (y)

Na 9 jaar vond ik het wel eens tijd voor wat nieuws. Ook begon ik me toch wat ergeren aan het gebrek van centrale vergrendeling en airco.

Gefeliciteerd Carfanatic. (y)

Net een nieuwe radio gekocht (Pioneer DEH-4700BT). Mijn huidige kon niet veel meer dan FM ontvangen en een CD afspelen. Nu eentje gekocht met wat meer aansluitingen en bluetooth. Nee, nog steeds geen mooie radio, maar hij zit toch laag in het dashboard, dus je ziet hem niet.

product_03387_PIONEER%20DEH4700BT.jpg

Ik heb een nieuwe desktop gekocht/gebouwd. M'n vorige systeem was 5 jaar oud, dual-core 2.6GHz met slechts 3gb DDr2 ram. Dat voldeed niet meer aan mn huidige foto/video (4k) eisen.

10476393_10205101482591378_9131068054107714046_n.jpg

Nu draait dit hier, een I7 4790K 4x4.0GHz, 16GB DDr3 Ram en een goeie videokaart. Wat een feestje!

Dat moet inderdaad een feestje zijn! M'n vader had dat 2 jaar geleden al in z'n laptop zitten o_O

Hier zelf ook een mooie pats al zeg ik het zelf: eindelijk weer een split-unit airco. Na de verhuizing van m'n ouders naar een eigen appartement het afgelopen jaar geprobeerd het te doen met een mobiele airco. Dat was geen serieuze optie om het koel te houden. Net voor de tropische temperaturen van komende week dus een mooie airco! :D

Archiebald zei:
Tof. Is je vader bèta tester dan ofzo? Deze cpu is gelanceerd in Q3 2014......

Lekker computertje inderdaad. Ik heb ook zelf een pc samengesteld, inmiddels bijna 2 jaar geleden. Met 12MB Ram, 4x3.0GHz en i5 4430 ben ik nog steeds erg tevreden, maar die van mij legt het dus wel duidelijk af tegen de jouwe. Mijn 'probleem' volgens de Windowsprestatieindex is overigens mijn HDD ('5,9' volgens die WPI).

Nou ik heb nu alles nog op m'n EXHD staan. Via usb 2.0 dus dat schiet ook niet op. Maar al het nieuwe wat ik ga bewerken zet ik tijdens het bewerken gewoon op de ssd. Daarna kan het de opslag in.

Ik wilde nu gewoon iets bouwen wat ook wat toekomst heeft. Dit is ook 4k proof genoeg. Dat is wel een fijn idee :)

Archiebald zei:
Nou ik heb nu alles nog op m'n EXHD staan. Via usb 2.0 dus dat schiet ook niet op. Maar al het nieuwe wat ik ga bewerken zet ik tijdens het bewerken gewoon op de ssd. Daarna kan het de opslag in.

Ik wilde nu gewoon iets bouwen wat ook wat toekomst heeft. Dit is ook 4k proof genoeg. Dat is wel een fijn idee :)

Dat was ook mijn idee, inderdaad. Ik gebruik mijn pc vooral voor internet en muziek, dus ik heb zo'n goede pc eigenlijk niet nodig. Ik hoop er nog een jaar of vier mee te doen, dan is de afschrijving nog wel te overzien.

Archiebald zei:
Tof. Is je vader bèta tester dan ofzo? Deze cpu is gelanceerd in Q3 2014......

Och ik heb niet specifiek naar de CPU gekeken. Hij had een Dell Precision Workstation, prijs was iets van 4000-5000 euro...

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
Hoe je van de nood een deugd maakt.
Door de storm van begin vorige week was een deel van de schutting ontzet/beschadigd geraakt.
Dit heeft ons maar doen besluiten om de gehele schutting te vervangen door een gaashek waar klimop doorheen komt.
De bestelling is geplaatst vandaag, binnen vier weken moet hij staan.

Het heeft wat langer geduurd maar nu staat hij dan toch echt...
Foto720-QSP4R4DS.jpg

der Magistrat zei:
Zeg, zo confisqueer je wel een parkeerplaats op straat terwijl je er ook een op je eigen terrein hebt. :T

En dan mocht ik eerst niet eens daar achter komen met mijn auto... Om er wel te mogen komen huur ik bij de eigenaar van het terrein een parkeerplaats, inderdaad, die plek die aan mijn tuin grenst. ;)

Zo zonder begroeïng ziet het er nog wat kaal uit!

Ook ik heb iets om te patsen: ruim een maand terug mijn huis verkocht (naja, eerder al verkocht maar de daadwerkelijk overdracht was eind april) en morgen de sleutel van m'n 'nieuwe' huis! Bijna dubbel grondoppervlak, wat voornamelijk komt door de ruime tuin en de eigen garage met oprit! (y)

@Joël: nette radio. Voor dat geld kan je zoiets niet laten liggen idd! Ik had in m'n Golf een Alpine, maar heb ook zo'n Pioneer overwogen.

Nice Barrie, Kever kan nu dus dichtbij huis in de garage. (y)

Radio is inderdaad erg fijn. Ben blij dat ik heb gekozen voor BT, auto aan, en hij speelt gelijk muziek van Spotify af. Ideaal.

Idd Joel, daar staat ie nu :)

@Carfanatic: leuk hoor, een nieuwe Miiiii. Welke kleur is het geworden? En waarom een Mii en geen Up of Citigo?

Barri zei:
@Carfanatic: leuk hoor, een nieuwe Miiiii. Welke kleur is het geworden? En waarom een Mii en geen Up of Citigo?

Silver leaf (y) een Up! was toch weer wat duurder (of kaler) en de Citigo is toch wel de saaiste van deze drieling.

Ook maar ff patsen, sinds deze week ben ik eigenaar van deze heerlijke bluetooth-speaker.
BT7500B_12-UPL-global-001

[size=x-small]plaatje van het www geript.[/size]

Nog veel leuker is mijn nieuwste camera, ook deze week gekocht.

Ja, maar ik zit nu met een camera waar ik helemaal niks van snap. Geen handleiding niks. Ik heb een dvd, maar dat is alleen een fotobewerkingsprogramma.

Ik heb net een mooi setje Tiffen filters gescoord (200 stuks):

76267cc2-3791-11e6-8e8c-0882a9b91031.jpg

Wel veel werk om te verkopen, maar gelukkig allemaal gewoon in een envelop met weinig porto.

Mooi fullframe setje Terence. ;) Alleen waar is je tele? Zie alleen een groothoek en standaardlens. Wel beide mooie lenzen btw.(y)

Dank dank! Ik gebruik de 24-120 standaard en voldoet prima met wat zoom. Geen verre objecten. Daarnaast wat mooie groothoekplaatjes. Zou overigens nog wel wat groter willen gaan.....iets te duur ;)

Een leuke 70-200 f/2.8 is ook 2e-ahnds nog aardig aan de prijs idd. ;) Echter heb je bij meer zoom meestal niet een dergelijk hoog diafragma nodig, of je moet concerten o.i.d. willen fotograferen. Misschien is de Sigma Sports 150-600 wat voor je? :)

Haha, ik hou mij echt bij Nikon lenzen zelf, ook geen B-merken accu's enzo. Ik ben vooral bij evenementen te vinden, 9/10 keer binnen. 120 voldoet prima om de dj erop te zetten vanaf achterin de zaal. Heb meer aan groothoek :)

Jeetje, gaat het nog steeds hier over fototoestellen? Ok dan.
Maar goed.

Ik heb in het weekend zitten spelen met het ding en ik heb eindelijk eindelijk eindelijk eindelijk door hoe hij werkt (er zit geen handleiding bij).
Handleiding wel gedownload, maar even een stom voorbeeld: Ik zat 's avonds te kijken hoe alles werkte en ik vond het zo raar dat in de M-stand de flitser niet uit kon. Ben er een uur mee zoet geweest. Totdat ik ergens las dat je in deze stand de flitser gewoon uit moest laten en hij dan niet flitste. Ja, wist ik veel.

Digitaal tijdperk is een mooi iets, maar waar zijn die heerlijke handboeken gebleven waar je lekker in kon bladeren? Wat een zuinigheid! Zelfs voor mijn Camry moest ik googelen naar de handleiding.

Ook op de rechterachterbank in de Mégane is nu plaats gemaakt voor een kostbaar bezit :T

En de 'grote' zus (22 maanden) is al net zo blij met haar zusje Nienke als wij.
13580546_1020207964713974_3089328071153131688_o.jpg

Geboren op 7-7-2016 om 05.55 uur. Ik had altijd al een cijfertik, maar dit was wel heel toevallig allemaal.
Voor de liefhebbers, na een nachtje 'overblijven' in het ziekenhuis vanmorgen voor de middag naar huis en iedereen maakt het goed (y)
Komende drie weken lekker vrij, dus volop de tijd om te genieten van drie dames in huis.

Gefeliciteerd!
Hier is nr. 2 inmiddels alweer bijna 8 maanden. Gaat zo snel, dus geniet er van. Nadeeltje is wel dat met 2 (kleine) kids er weinig vrije tijd overblijft.

Van harte. Dat is nog eens een echt "Grote Pats"!(y)

Kristian zei:
Gefeliciteerd!
Hier is nr. 2 inmiddels alweer bijna 8 maanden. Gaat zo snel, dus geniet er van. Nadeeltje is wel dat met 2 (kleine) kids er weinig vrije tijd overblijft.

Nog minder tijd om de auto's te wassen.:)

Van harte, adinsx. Heeft ook wel weer iets denk ik, drie dames in huis. :)

Mijn pats: iPhone SE 16GB in de kleur Space Grey. Vervangt mijn drie jaar oude iPhone 5C.

Terence zei:
Jay DoubleYou zei:
Mijn pats: iPhone SE 16GB in de kleur Space Grey. Vervangt mijn drie jaar oude iPhone 5C.

Ah ben benieuwd hoe die bevalt, heb er net eentje besteld voor op werk.

Ik ook, vooral de camera omdat ik steeds meer ga fotograferen. Ik ga van 8 naar 12MP. Moet 'm nog wel ophalen. Als dat vandaag niet meer lukt dan op z'n vroegst dinsdag of woensdag.

Gefeliciteerd Adinsx, jij hebt volgens mij wel de ultieme pats te pakken, zomaar een nieuw leven in huis!

Mijn pats is een nieuwe oude fiets, of een oude nieuwe fiets (maar net hoe je wit).

De basis is een Gazelleframe uit de jaren '50, alle andere onderdelen zijn nieuw.
De briljante kunstenaar die dit mogelijk heeft gemaakt luistert naar de naam Ruud Guldemond klik hier voor zijn website.

Het frame is opnieuw gepoedercoat in de kleur wijnrood.
De naven en shifter zijn van Sturmey Archer, voor trommelrem met naafdynamo en achter trommelrem met drie versnellingen.
Het zadel is echt leder en komt bij de Nederlandse fabrikant Lepper vandaan.
De banden zijn van vredestein in de oud Hollandse maat 28 1/2".
Het stuur is lekker breed dat past mooi bij de statige zit van deze fiets.
De verlichting komt bij Busch en Muller (voor) en Spanninga (achter) vandaan.
Verder kan ik na de eerste 25 km alleen maar zeggen dat het heerlijk rijdt.:cool:

Terug
Bovenaan