De Grote Pats Thread - Deel 13

Klopt ben ik me van bewust :) Maar voor de prijs van een nieuwe iPad kon ik ook weer een laptop kopen en dat was nu niet meer de bedoeling.
Een tablet is en blijft uiteindelijk een hebbeding voor het gemak erbij, daar waar ik nu de S2 voor gebruik. Even snel de mail checken, nieuws lezen etc.

Asus T300 schijnt ook erg goed te zijn, maar gaat ook richting 400-500 euro. Dat hebben we niet nodig, heb namelijk ook net een nieuwe Dell i7 laptop van het werk. Razendsnel en die gebruiken we voor de 'laptop-dingen'.

adinsx zei:
Klopt ben ik me van bewust :) Maar voor de prijs van een nieuwe iPad kon ik ook weer een laptop kopen en dat was nu niet meer de bedoeling.
Een tablet is en blijft uiteindelijk een hebbeding voor het gemak erbij, daar waar ik nu de S2 voor gebruik. Even snel de mail checken, nieuws lezen etc.

Asus T300 schijnt ook erg goed te zijn, maar gaat ook richting 400-500 euro. Dat hebben we niet nodig, heb namelijk ook net een nieuwe Dell i7 laptop van het werk. Razendsnel en die gebruiken we voor de 'laptop-dingen'.

Waar een tablet voor bedoeld is hoef je niet uit te leggen, denk dat de meesten dat wel doorhebben:p Maar de iPad 2 is ook beter dan de Tab 2 volgens nu.nl, en die is wat goedkoper dan de new iPad.
Evengoed een mooie aankoop;)

Ontbrekende USB-poort en niet uitbreidbaar geheugen spraken me tegen, daarnaast zoals eerder al aangegeven hebben beide smartphones ook ICS en denk ik dat het zo beter te synchoniseren is met elkaar. Laten we wel wezen, de UIF van Apple-producten is en blijft briljant. Maar ik heb het er niet voor over een iPad aan te schaffen :) Voldoet prima zo :)

Mijn broertje heeft ook een Asus tablet. Na 5 min had ik al door dat ik gewoon voor een iPad zou gaan. En met dezelfde reden als adinsx: wel zo makkelijk qua synchronisatie met iPhone en MacBook.

Nieuwe aansteker gekocht omdat de vorige 'verdwenen' is. Lekker zwaar ding wel.
8494309_575x417.jpg

A110-50 zei:
adinsx zei:

Waar een tablet voor bedoeld is hoef je niet uit te leggen, denk dat de meesten dat wel doorhebben:p Maar de iPad 2 is ook beter dan de Tab 2 volgens nu.nl, en die is wat goedkoper dan de new iPad.
Evengoed een mooie aankoop;)

Die review moet je niet serieus nemen. Die is duidelijk geschreven door een Apple fanboy. We hebben hier op mn werk bij ICT de Tab 2 met de Ipad 3 vergeleken. Deden nouwelijks voor elkaar onder, maar onder de streep kwam de Tab 2 er iets beter uit. En dit is getest door 2 ICT-ers: 1 met een Iphone en 1 met een S2. Per saldo dus neutraal wat mij betreft. ;)

A110-50 zei:
Jouw conclusie klopt niet helemaal, je krijgt geen hogere verkoopprijzen maar duurdere opties voorgeschoteld (A-merk ipv. B-merk bijvoorbeeld).

Het gaat toch echt om prijsdiscriminatie en geen kortingen. Wel wordt geadviseerd om naar goedkopere producten te kijken om de indruk te wekken middels je surfgedrag dat je prijsbewust bent (en dus niet te makkelijke te hoge prijzen accepteert).

Van Zwijndrecht naar Menzingen in Zwitserland op 1 tank. Alles achter vrachtwagens en touringbussen. Niet slecht voor een 1.8 20VT!

Maar wat was dan het verbruik?

Ik weet niet of het een vergelijkbare motor is, maar de 2.0FSI (150 pk) in (destijds) onze A3 SB (handbak) gebruikte evenveel als de 2.4V6 MT in de A4 cabrio van meer dan 1600 kg. Precies kunnen meten doordat wij met de 2 auto's achter elkaar naar Toscane reden.

Dat haalde ik bij de Italiërit zeker niet, eerder ca. 8,5/100. Maar wij reden wel veel lange stukken >180 en bij mijn auto gaat het boven 120 snel omhoog. Kon geen bus/vrachtwagen vinden met die snelheid om erachter te kruipen :)

Vanaf een bepaalde snelheid gaat het verbruik ineens snel ja.

Wij waren blij met de touringbussen, die gingen wel 100! :T

Gelukkig zag de co-piloot ook de lol er wel van in want we hebben er zo'n drie uur langer over gedaan dan normaal. Het argument Je komt uitgeruster aan ging ook niet helemaal op. De laatste 50 km waren vol stress. Gaan we het halen of niet? Airco uit, niet inhalen! Hij woont toch boven op een berg? :)

Volgende keer weer volgas over de Autobahn!

Ik heb ook geprobeerd zuinig te rijden met de AMG. 13 liter. Per 100km wel te verstaan..... o_O

Hier ook een kleine poging aan het doen met wat minder sprinten of hard rijden.
Resultaat tot nu toe 9,6L/100 ipv 11,?L/100 :)

Oh, de Tab2 10.1 is ook binnengekomen. Samen met de originele Samsungcover, 24 graden buitentemperatuur en een biertje een prima combi :T
295277_356651674402943_1710596880_n.jpg

Hoesje:
20120703_191309.jpg

Heeft een hardcover aan de achterzijde. Maakt het wel wat zwaarder, maar verder prima in gebruik :)

Joël D. zei:
Ik heb ook geprobeerd zuinig te rijden met de AMG. 13 liter. Per 100km wel te verstaan..... o_O

Wat doet de Accord ongeveer dan, Joël?

@Adinsx: Ziet er netjes uit!

Niet zuinig rijden, wel redelijk constant leverde 14,0L/100 op met de SL500 :)
539972_343220549079389_1710300317_n.jpg

Het weekend (Toerrit Ardennen) 10,5L/100 gehaald (y) Maar dan is het vooral 'cruisen'.

@ adinsx: Congrats met je Galaxy Tab2 10.1!

Zelf paar weken terug uiteindelijk ook voor deze gekozen, zat te twijfelen tussen de Ipad en deze (verassend hé!;)). Vind'm zelf erg prettig werken :)

Nu pas een paar uurtjes mee lopen klooien, maar aangezien ik ICS ook op de telefoon heb staan went het snel.
Als je nog tips hebt qua Apps?

Natuurlijk de standaard dingen als Nu.nl, UPC (voor het instellen van de DVR), e-mail, etc.
Dropbox o.i.d. moet ik er ook nog op gooien, maar de mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos met android.

sdcard moet ik nog even halen, daar kunnen mooi wat films en muziek op voor de vakantie.

Ik heb de ipad(2x2) en is vooral makkelijk in combinatie met Apple TV, alles van het ipad scherm direct op de TV, draadloos, makkelijk voor uitzending gemist, maar ook muziek, photo's of als we met zijn allen ebay willen bekijken, lekker het scherm spiegellen. Alleen voor prive gebruik, doe er niets mee voor het werk.

Maar mijn echte pats:

Een nieuwe oude fiets: Schwinn Jaguar Mark II, 1958

ee42da4f.jpg

Meer foto's:

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,3092745,4933564,page=62#msg-4933564

adinsx zei:
Nu pas een paar uurtjes mee lopen klooien, maar aangezien ik ICS ook op de telefoon heb staan went het snel.
Als je nog tips hebt qua Apps?

Natuurlijk de standaard dingen als Nu.nl, UPC (voor het instellen van de DVR), e-mail, etc.
Dropbox o.i.d. moet ik er ook nog op gooien, maar de mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos met android.

sdcard moet ik nog even halen, daar kunnen mooi wat films en muziek op voor de vakantie.

Wat jij zegt... (y)

Verder heb ik weinig tips, weet niet of je Google Chrome graag gebruikt, maar die is ook te downloaden voor de tablet. En verder ben ik zelf ook nog aan het grasduinen tussen de vele, vele apps;-)

Weer eens een autogerelateerd pats: Alle deukjes en deuk zijn uit mn auto! :D
Helemaal super blij, zeer professioneel gedaan en helemaal top!

Het bedrag ga ik hier niet neerzetten, maar was belachelijk laag ;)

Binnenkort met de Golf ook naartoe!

Bij de Summermeet van Carclean geweest en zo bij de 'deukendokter' ?

@Joost
Chrome er meteen al opgezet, werkte namelijk ook al prima op m'n telefoon.
Van het weekend ook dropbox op alles gezet (laptop, telefoons, tab2 etc.) en de diverse velden ingedeeld met widgets en nuttige Apps.
Niks te klagen verder. Moet alleen nog even een extra router boven maken voor betere WiFi en wellicht een netwerkschijf.

Ik was zaterdag te druk met de auto met olie verversen etc, maar anders was ik er ook heen gegaan. Moet nog zo'n DAP geval hebben om machinaal te polijsten. Twingo moet na de vakantie even goed aangepakt worden :)

adinsx zei:
Bij de Summermeet van Carclean geweest en zo bij de 'deukendokter' ?

@Joost
Chrome er meteen al opgezet, werkte namelijk ook al prima op m'n telefoon.
Van het weekend ook dropbox op alles gezet (laptop, telefoons, tab2 etc.) en de diverse velden ingedeeld met widgets en nuttige Apps.
Niks te klagen verder. Moet alleen nog even een extra router boven maken voor betere WiFi en wellicht een netwerkschijf.

Werkt dat dropbox een beetje? Hoorde een maat van me er ook al over, maar gebruik het zelf nog niet.

Werkt prima, je moet alleen de standaard instelling meteen even aanpassen, anders upload hij elke foto die je maakt.
Leuk om te zien waar je vriendin foto's van maakt, maar niet handig verder.

Maar ik vind het vooral een tussenweg. Via Samsung Kies Air kun je met de laptop snel draadloos op de Tab komen.
Dropbox gebruik ik wanneer ik documenten vanuit het werk ook thuis wil hebben die privé zijn, of even snel wat delen. Nadeel is dus dat je het eerst naar het www upload en daarna met de ander weer download.

Gedeelde agenda's moet ik ook nog uitzoeken, en dus wat betere WiFi aanleggen thuis.

Nadat we het huis (na slechts 2 jaar) weer helemaal opnieuw hebben ingericht (meubels andersom, muren gesausd etc.) nadat de nieuwe vloer is geplaatst besloot ik dat de tv (42" plasma) eigenlijk aan de muur moet hangen ipv op de voet. De dressoir stond nu niet meer in de nis van de woonkamer, en dus keek je achter de tv langs vanaf de eetkamertafel.
Na even zoekwerk bleek de Vogel Ultrathin EFW-8305 van slechts 38,- prima geschikt.
Vogels_EFW_8305.jpg
410_EFW8305%20detail_png_640x480_q85.jpg

Tv komt daarmee 24mm van de muur af, genoeg voor de koeling en kabels. Ware het niet dat ons UPC kastje nog Scart heeft ipv hdmi.
En dat past niet. Dat vond ik sowieso al worthless, maar ze sturen niet even zomaar een hdmi versie op. (n)

Zo straks dus maar het UPC-pakket aangepast met HD-meuk erbij en internet geupgrade van 30 naar 50 Mb.
Vanavond nog even deze hdmi-kabel erbij halen met beweegbare kop:
idlng-10209-20120509-112952--0.jpg

en dan kan alles zodra het nieuwe UPC-kastje binnen is aangesloten worden.
Kabels gaan dan allemaal richting midden van de tv en de centerspeaker van het HCS dekt die kabels af in die 8cm dat ze zichtbaar zijn tussen dressoir en tv. Tot slot meteen maar een Marmiteksetje erbij om de UPC / Bluray meuk te bedienen terwijl de dressoirkast dicht kan blijven en dan is de boel weer fijntjes voor elkaar. Foto's volgen nog wel ;)

@Terence
Eh... ja :) Nja, wel qua normaal tv kijken. Baalde er destijds al van dat dat stomme UPCding geen hdmi had.
Nu nog even duimen dat ze hem voor het weekend leveren, want dan kan de handel het weekend aan de muur.

@Auto-Fan
Oh, dat wist ik niet. Maar ach, die 11,- per kabel van 1,5m maakt dan ook niet meer uit.
Hou ik straks een gewone over voor toekomstig spul of laptop.

Das waar. ;) Was ook meer als algemene tip bedoelt. En UPC is over het algemeen vrij snel met het leveren van die boxen, dus denk dat je hem vandaag of morgen wel hebt. Heb zelf ook die HDMI-box met recorder.

Miep aan de telefoon zei 5 tot 10 werkdagen. Maar ik heb (helaas) goed contact met het webcare-team via Twitter en daar even gevraagd of dat ding snel geleverd kan worden. Webcare heeft veel meer mogelijkheden en toestemmingen om dingen op te lossen of te regelen :)

Ook ik heb goede lijntjes idd. ;) Bel vaak alleen om dingen ff officieel te regelen, maar weet dan meestal eerder wat er moet gebeuren dan de mensen aan de telefoon. :p

ik heb geen goede lijntjes met upc en toch kreeg ik na het kapot gaan van mijn mediabox een nieuwe (met hdmi), en die ontving ik gewoon een dag later.

Autopats: vandaag 4.9 liter op de 100 km gereden met 150 kilometer, heen spits en wat file, met een stukje van 30 minuten stadsverkeer!

Brandstofverbruik
- stad
7.10 l/100km
- buitenweg
4.80 l/100km
- gecombineerd
5.60 l/100km

Ik ben al trots dat ik laatst 9,7L/100 heb gehaald bij normaal woon-werk en een langere rit :)
Mijn record zal ik moeten zetten in het stuk van Oostenrijk naar Kroatië :T

adinsx zei:
Ik ben al trots dat ik laatst 9,7L/100 heb gehaald bij normaal woon-werk en een langere rit :)
Mijn record zal ik moeten zetten in het stuk van Oostenrijk naar Kroatië :T

Ach met de Golf zat ik rond deze waardes:
min 9,64
Ø 12,57
max 16,50

Zal nooit vergeten dat ik met de Vectra op 21 km 6 liter had verstookt...

Ik dacht uit je eerste reactie op te maken dat jij ooit wel eens een nog betere "prestatie" had gehaald in een Vectra, maar een reactie van andere nodig had om dit te vertellen. Blijkt echter een bevestigend leuke reactie te zijn. Mijn fout ;)

Terug
Bovenaan