De garage van forummers

Ja, dat is inderdaad jaloersmakend! Ik moet het doen met een garage achter in de tuin, van 6x3. Al ben ik daar ook al onwijs blij mee hoor! :D Een huis met garage is hier in het midden van het land namelijk een soort van onbetaalbaar.

@Renault 15 17: wauw, wat ziet die ruimte er gaaf uit. Heel mooi gedaan ook met de aankleding en die verdieping er in!

Jouw werkwijze is zeker niet dommer, maar je hebt het gewoon anders opgelost door een bestaande situatie aan te passen. Het resultaat ziet er knap uit!
Ik kon 'm bij nieuwbouw gelijk mee laten nemen in de dekvloer, in m'n vorige garage lag ie nog op de vloer.
Dank voor je extra foto's, van de zomer ga ik met de afwerking aan de gang.

Niet te betalen in het midden van het land inderdaad, kom ik aan met m'n berging van 2 bij 3 meter ;)
Wie weet in de toekomst een schuur om aan de auto te klussen. Moet iets te dromen hebben :)

Ik merk het al, ik mag mij gelukkig prijzen met mijn garage van 27 m2 :cool: Zonder brug weliswaar, maar sleutelen aan auto's doe ik toch niet. Hoe mensen kunnen overleven met zo'n nieuwbouwberging van 5 à 6 m2 is mij sowieso een raadsel, het deel waar ik mijn werkbank en stellingen heb staan is al ruimer maar ook dat is niks te groot naar mijn idee. :)

Leon in zn Fiesta zei:
Hoe mensen kunnen overleven met zo'n nieuwbouwberging van 5 à 6 m2 is mij sowieso een raadsel

Soms heb je niet zoveel te kiezen, daarbij huur ik en ben ik al blij met een ruim huis, tuin en schuur. Als je creatief bent kom je ook een eind, ik sleutel wel aan auto's en doe het meest op straat of bij een doe-het-zelf garage. Het is niet zo ideaal als een eigen mooie werkplaats zoals in vorige berichten, maar je moet wat te dromen hebben :)

Daarbij heb ik het sleutelen het meest geleerd op straat, een werkplaats hebben zegt dus niets over je sleutel skills ;)

Anderzijds ben ik van mening dat je best tevreden mag zijn met wat je hebt, ik heb niet zoveel met mensen die nooit tevreden zijn, die ken ik namelijk genoeg. Dromen is prima, maar wees ook tevreden met wat je wel hebt.

Hoewel ik absoluut niet kan tippen aan al die mooie garage's op de vorige pagina ben ik toch blij met die van mij.
Verlichting, water, elektrische deur.
Levert mij een goede nachtrust op, Subaru veilig binnen en dat is me heel wat waard.

1k0.jpg

In theorie zou ik probleemloos 2 auto's in m'n garage moeten kunnen stallen.... de praktijk wijst echter telkens weer uit dat er echt geen auto meer bij in past.:confused:
Op de één of andere manier heb ik altijd een chronisch ruimtegebrek, het maakt ook niet uit hoe ruim de garage of stalling is.

Leon in zn Fiesta zei:
... Hoe mensen kunnen overleven met zo'n nieuwbouwberging van 5 à 6 m2 is mij sowieso een raadsel, …

Volgens een lokale aannemer op een nieuwbouwproject hier uit de buurt: "De mensen die dit huis kopen hebben totaal geen tijd over om te klussen, die moeten de komende 30 jaren eerst heel hard gaan werken om de hypotheek af te kunnen lossen." :)

Probenator zei:
Leon in zn Fiesta zei:
Hoe mensen kunnen overleven met zo'n nieuwbouwberging van 5 à 6 m2 is mij sowieso een raadsel

Soms heb je niet zoveel te kiezen, daarbij huur ik en ben ik al blij met een ruim huis, tuin en schuur. Als je creatief bent kom je ook een eind, ik sleutel wel aan auto's en doe het meest op straat of bij een doe-het-zelf garage. Het is niet zo ideaal als een eigen mooie werkplaats zoals in vorige berichten, maar je moet wat te dromen hebben :)

Daarbij heb ik het sleutelen het meest geleerd op straat, een werkplaats hebben zegt dus niets over je sleutel skills ;)

Anderzijds ben ik van mening dat je best tevreden mag zijn met wat je hebt, ik heb niet zoveel met mensen die nooit tevreden zijn, die ken ik namelijk genoeg. Dromen is prima, maar wees ook tevreden met wat je wel hebt.
Mijn vorige (huur)huis had ook zo’n hokje van 2 x 2,5 m. Ik kon mijn spul er net aan in kwijt, maar ik woon dan ook alleen. Als je er met een gezin gebruik van moet maken word je toch gillend gek. Maar inderdaad, dromen mag. Daarom heb ik een soortgelijk huis gekocht, alleen dan dus met zo’n garage in de achtertuin :cool: En zoals Carkiller ook al aangeeft is het best een prettig idee om je auto gewoon binnen te kunnen stallen. Geen ellende met spelende kinderen, vuurwerk of een flinke hagelbui bijvoorbeeld (y)

@Barri: Dank. Ik heb lang gepuzzeld over de inrichting maar ben er super blij mee.

En dat zo'n garage/werkplaats niets zegt over je sleutel-skills; helemaal mee eens. Ik ben absoluut geen sleutelaar maar wil het wel allemaal zo veel mogelijk zelf doen/proberen. En vaak lukt dat heel aardig, alleen niet volgens de normtijden van garagebedrijven. :) :rolleyes:

Ik denk dat zo'n 90% van de garages bij de huizen hie rin het dorp is verbouwd tot speelkamer, kantoor of keuken. De garages waar een auto in staan zijn op één hand te tellen. Misschien nog een paar in wat garageboxen.
Maar ook al wordt een garage niet of nauwelijks gebruikt voor een auto, een huis met minimaal één garage van 6*3 is zo goed als onbetaalbaar hier... Daarom ben ik er enorm blij mee, maar ik kijk heel jaloers naar de klusruimtes in dit topic.

Misschien wat voorbarig maar het lijkt er toch sterk op dat ik van de zomer ook een huis heb met garage. Wat zeg ik... 6 garages!

Elk 5,5 meter diep en net geen 3m breed. Net geen 2m hoog bij de deur maar met een puntdak erop met dakpannen. 4 stuks zijn alleen toegankelijk via de garagedeur. De andere 2 hebben een ruime doorgang ertussenin en een deur direct naar de bijkeuken. En ook een dakluik voor wat daglicht.
Allemaal halfsteens gebouwd en ongeisoleerd.

Er zit in eentje al een werkbank en de eerste twee hebben een halve zolder in de punt. Het idee is om de eerste garage tot werkplaats te promoveren. Dat betekent een goede vloer met PVC platen, een poetsbrug, iets isoleren (maar om vocht problemen te vermijden niet al teveel), goede verlichting en verder een elektrische kachel.

De andere garages wil ik in principe zo laten met hooguit wat rubber of schuim langs de muur om portieren te beschermen.

Maar als eerste; 1 van de oude garage deuren is bijzonder gammel. En de meeste zijn qua sloten en dergelijke ook niet helemaal nieuw meer. Verder zijn er een serie dakpannen stuk en de regengoot is niet veel meer. Die laatste hebben ook hun effect gehad op het hout van het dak. Hier en daar is dat slecht.

Qua foto's heb ik nog niet echt iets. Komt nog.
Iemand goede ideeen hoe hier een fijne werkplaats en fijne opslagplaatsen van te maken?

Heb even geen foto met een actuele auto er in. Deze is uit 2009.

Detail. Deze garage is groter met 30m2 dan de meeste woonkamers in de straat. Deze laatste zijn maar 24m2. De onze dankzij een aanbouw gelukkig 40m2.

Toen we zochten naar een woning was mijn eis een garage of ruimte daarvoor. Gekocht in 2003 en in 2009 deze garage laten realiseren voorzien van water en stroom. En voldoende voor 2 auto's.

Ik woon in de gemeente Venlo. Hier zijn de huizen betaalbaar.

8e9a10a6-bae1-4036-b410-ae99082753cd.jpg

@Wouter, jouw garage/showroom blijft er een om jaloers op te zijn. Ook het geweldige moderne kantoor (y)

Goed vooruitzicht Engineer!

Engineer2 zei:
Iemand goede ideeen hoe hier een fijne werkplaats en fijne opslagplaatsen van te maken?

Een straalkachel is wel fijn, goede verlichting ook. Waterdichte en slagvaste led-tube armaturen zijn voor schappelijke prijzen wel te vinden. En ik weet niet of je krachtstroom hebt? Oh, en voor de opslag: kijk even goed of er knaagdieren zitten. Anders moet je bv. bekleding in een goed afgesloten kast bewaren. En is het asbestvrij?

En ook een mooie ruimte Pascal :)

Mooie foto's! Zelf momenteel vooral bezig gereedschap te kopen. Gaat dan allemaal naast de fietsen in mijn kleine berging :) Het gaat er nu gewoon tussendoor bij de " boodschappen" en gebruik het bij mijn ouders op de oprit (maar klein stukje rijden). Als ik dan mijn eigen garage heb dan heb ik het meeste al netjes in orde :p

opel omega zei:
Mooie foto's! Zelf momenteel vooral bezig gereedschap te kopen. Gaat dan allemaal naast de fietsen in mijn kleine berging :) Het gaat er nu gewoon tussendoor bij de " boodschappen" en gebruik het bij mijn ouders op de oprit (maar klein stukje rijden). Als ik dan mijn eigen garage heb dan heb ik het meeste al netjes in orde :p

Gereedschap is inderdaad de eerste stap. Ik heb zelfs zo'n gereedschap kar (die weleens ouder kon zijn dan ikzelf). Een tip: koop alleen goede kwaliteit gereedschap voor de dingen die je veel gebruikt. Een doppenset moet bijvoorbeeld gewoon goed zijn. Voor heel veel andere zaken heb ik "bouwmarkt" kwaliteit spul. Als iets kapot gaat gebruik ik het dus meer of zwaarder en vervang ik het door goed gereedschap.

Oeh gereedschap! Ze zeggen dat iedereen wel een 'fetisj' heeft en ik heb dat met gereedschap :)

Was al eerder van plan om een gereedschap topic te openen, alleen nooit van gekomen om dat ik niet weet of daar interesse voor is, wellicht kan dat in dit topic ook aan bod komen. Gereedschap is immers een belangrijk onderdeel van een garage/werkplaats.
Op het Tweakers forum is er ook een 'show je gereedschap' o.i.d. en dat vind ik wel erg interessant om de gereedschapskoffers/karren van andere mensen te bekijken.

Zelf probeer ik een balans te vinden tussen efficiënt en overkill, al neigt het soms een beetje naar overkill maar dat is om dat ik gewoon van mooi gereedschap houd.
Mijn 1/4 doppenset is van Gedore Red (een goedkopere variant van Gedore blauw), 3/8 en 1/2 doppenset is van Facom, schroevendraaiers van Wera, tangen van Knipex. Elektrisch gereedschap zoals boren en zagen moeten nog eens geüpgrade worden. Dit is het spul wat ik regelmatig gebruik en iedere keer als ik het gebruik ben ik weer erg blij dat ik het aangeschaft heb en als je goed winkelt hoeft het niet eens veel duurder te zijn als bouwmarktspul ben ik achter gekomen en levenslange garantie natuurlijk bij merken als Facom, Gedore, Hazet, Stahlwille, Snap-On enz.

Leuk topic, mijn "mancave"/garage, inmiddels wat beter afgewerkt, laatste jaar geen foto's meer gemaakt merk ik:

Links is "de schuur" (6x4.5m) hierin staan ondertussen de aanhangers/fietsen etc. Rechts de garage (6x8m) waar de kever en de T2 staan, ook een verdieping in gemaakt voor meer opbergruimte. Bewust een tussenmuur laten zitten zodat ik de fietsen (op mijn eigen fietsen na) etc. niet in de garage heb staan. De dagelijkse vervoersmiddelen staan voor de garage beide onder de carport.

c4Fq56Z.jpg

wfGK3Jd.jpg

spqNF6m.jpg

AwET0cB.jpg

Nico GTR zei:
Dat is echt vet Mieluh!

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Qua gereedschap haal ik mijn meeste spul bij HBM. Hier een mooie combinatietussen prijs en kwaliteit voor mijn doeleinden.

Terug
Bovenaan