De eerste grote algemene topic over cargames, simracen en aanverwante zaken

Dankjewel! Inmiddels heb ik ‘m al wel op exact 570 pk.

En dan! Ik wacht nog op een mooier exemplaar, want deze was het toch niet helemaal, maar ik heb een Duitse schoonheid gekocht en deze gelijk maar even meegenomen naar het prachtige Brugge…
ee41308f05b2076deaf0a4592c837685_photo.webp

Laatst bewerkt:
Een veelvoorkomende fout die ik maak… ik had bv. zoals nu twee Diablo’s in mijn bezit. Eentje met 78.000 kilometer en pas eentje gekocht met 46.000. Bedoeling was om voor die met 78.000 even te wachten op een mooie inruilprijs. Die kreeg ik vanmorgen, maar heb de Diablo met 46.000 km. verkocht! :cry:

Vanmorgen werd ik beloond met een motorblok van een Civic FK20. Maar eens nadenken waar ik die in ga lepelen…

Laatst bewerkt:
Waarom let je dan ook niet een heel erg klein beetje op?

Ik ben vandaag bezig geweest en de komende dagen zal ik bezig zijn met een verhuizing. Dus ik ben heel even offline.

Waarom let je dan ook niet een heel erg klein beetje op?
De laatste tijd ben ik op allerlei vlakken minder scherp…

Laatste update van vandaag: Van de opbrengst van de Diablo vanmiddag een gele Lancia Stratos gekocht (niet op de foto) en zojuist nog een beetje meer kleur aan mijn collectie toegevoegd in de vorm van een ‘74 Lamborghini Countach in de kleur ‘Verde Countach’! De grijze heb ik ingeruild op de groene…
56f39d74415dad51be2b5dbd690f22f4_photo.webp

Laatst bewerkt:
Ik had de uurs-race op Spa gedaan (1.5 M credits) om wat minder blut te zijn, maar daarna zag ik die groene Countach… toch maar gekocht, plus een Golf GTI, dus uiteindelijk maar 100 k credits gespaard…

Mooi! @lybra.

De groene had iets meer gelopen dan mijn grijze, maar die 20 km. verschil was te verwaarlozen en kon ‘m vanwege de kleur niet laten staan.

Laatst bewerkt:
Heren, ik ben eindelijk even thuis. Ik ben de komende week nog heel veel bezig met die verhuizing. Het is heel veel werk en ik heb minder tijd voor dit forum. Zodra het rustiger is, kom ik weer terug.

Je hoeft je niet te verontschuldigen, @D E N N I S. ;) Eind deze maand ben ik ook weer even twee weekjes zonder GT7 en PS5. In de herfst/winter kunnen we weer volop dit topic vullen, tot die tijd is het ook nodig om een beetje zon te pakken en andere dingen te doen die geschikt zijn voor de zomer.

Eergisteren had ik 1.5 M credits verdiend en die bijna meteen weer opgemaakt aan de Countach, gisteren had ik bijna hetzelfde: ik won 2 M credits vanwege de gouden time trial, maar toen zag ik die Porsche Speedster te koop staan voor 1.6 M credits...

Vandaag heb ik de Playstation nog niet aan gehad; ik ben met het mooie weer lekker de hele dag buiten op pad geweest.

Race 1: Gereden met de Silvia Silhouette-replica. Was soms lastig om de 1.250 paarden onder controle te houden maar winnen lukte vrij makkelijk.

Race 2: Gas geven, inhalen en ook hier in alle vrijheid op naar de winst!

Race 3: Lastige race die me veel inspanning kostte. Uiteindelijk toch nog 2de kunnen worden, dat laat ik ook lekker zo.

Race 4: Leuke race! Gekozen voor de Escudo, daarmee kon ik ze prima bijhouden. Einde ronde 6 moest ik iets bijtanken om de finish te kunnen halen. Daardoor stond ik eventjes kort tweede, maar daarna moesten de meesten nog een stop maken. Gelukkig kon ik daarna ondanks de versleten banden prima doorrijden met een aantal keer zandhappen. Gelukkig ook hier de overwinning kunnen binnenhalen.

Race 5: Rallyrijden… Tsja! Deze keer met de Peugeot RCZ Gr. B, die me eigenlijk best wel bevalt. En wat een fantastische omgeving hebben ze er van gemaakt. Zonder twijfel een van mijn favorieten inmiddels. Even een keertje moeten bijtanken en een bandenwissel gehad, verder niks. Wel kreeg ik bij het uitrijden van de pitstraat 6 strafseconden. Blijkbaar deed ik wat verkeerd. Ondertussen zat ik ook in een hevige strijd van de top-3 om de eerste positie, waarbij een Audi S1 Pikes Peak een ravage/crash veroorzaakte. Gelukkig kon ik er vrij snel voorbij en moest ik alleen de pas toegevoegde Impreza nog zien kwijt te raken. Dat lukte nadat hij flink in de remmen moest terwijl hij vlak naast me zat in een bocht.

Ik had ‘m ook vanavond pas aan @lybra. Mijn dag zat vol afspraken die achter elkaar aan liepen. Nu even tijd voor mezelf.

Nog even de beloningen op een rijtje:

De dagelijkse voucher, nu van 4-sterren, leverde mij 10.000 Credits op.
De voucher van de wekelijkse uitdaging is voor iedereen gelijk, 150.000 Credits.
De 6-sterren onderdelenvoucher gaf mij onderdelen voor mijn 2004 Impreza om de slag te vergroten (S).*
De 6-sterren autovoucher leverde mij een VW GTI Roadster Concept op.

*Deze was al op die van mij gemonteerd dus heb ik die verwijderd.

Laatst bewerkt:
Ondanks de verhuizing heb ik de afgelopen dagen toch een klein beetje tijd vrijgemaakt om te racen.

shop.png

Race 1: De zusjes Silvia: gereden met een Nissan Sylvia. Best een leuke race. (Video volgt) Mijn Sylvia is redelijk standaard. Heeft alleen de gewoonlijke aanpassingen en kon deze race makkelijk winnen.

Race 2: Autopolis met de Z. Deze auto is zeker niet standaard en had geen enkele moeite met de concurrentie. Ik lag na de 3e bocht op de 1e plaats. Van deze race volgt er geen video.

Internationaal_Forum_van_Tokio_.jpg

Race 3: De Porsche 356 op Goodwood. Dit is best een zenuwenbak. Geheel zoals het een klassieke Porsche betaamd kwispelt hij vrolijk met zijn kont in de snelle bocht. Dat is ook de reden, waarom ik 1 keer spinde en waarom ik net de 1e plaats misliep. (Zie video)

Race 4: Met de Porsche 962 op Big Willow. Leuke spannende race. Deze auto bleek, zelf op brandstofstandje 1, meer dan 10 ronden te kunnen rijden op deze baan. En dat heb ik dan ook gedaan. Ik werd echter niet eerste. De reden daarvoor kun je hieronder zien (zie oorzaak vanaf: 12:00) Ik mag nog blij zijn dat ik geen 4e werd:

Race 5: Over race 5 wil ik het niet hebben. Dat was een lelijke race met heel veel ellebogen. Ik werd 3e, maar alleen maar omdat ik de tegenstander uitschakelde.

De 6-sterren voucher leverde een rally auto op, die ik nog niet had.:
White-Pocket.jpg

Ik heb ook net de weekly challenges afgerond. Geen beschrijving bij de races dit keer, alleen een fotootje. Race 5 vond ik heel lastig, maar uiteindelijk heb ik @Jay DoubleYou 's voorbeeld gevolgd en een Peugeot RCZ gebruikt, daarmee werd ik 2e. Goed genoeg voor nu.

vFNkd6u.jpeg

De 6 sterren auto voucher leverde me een Bugatti Veyron op in een kleur die ik nog niet had. M'n 10e! :)

Goed gedaan, mannen! (y)

Na mijn post over de DeTomaso Pantera kwam ik er bij de DTM-Mercedes ook achter dat plotseling hier en daar wat stickers misten, zeker toen ik de originele foto’s erbij haalde. Komt waarschijnlijk doordat makers hun gedeelde stickers verwijderen. Ga ik morgen mee aan de gang. Zo blijf je altijd bezig. :p

Persoonlijk zou ik de 250 GT Berlinetta graag willen die nu te koop staat. Ik vrees dat ik nog even een ronde moet wachten.

Die Enzo wil ik graag hebben, maar de LaFerrari heb ik zelfs nodig om de menukaarten te kunnen voltooien... :mad:

Ik had het geluk dat ik zowel de LaFerrari als de FXX-K als Cadeau-auto kreeg. En ondanks mijn profielafbeelding heb ik verder geen aandelen of andere belangen in het merk hoor. :p;)

Voor m'n dagelijkse rondje deed ik weer eens de 15-ronden race op Sardegna. Dat leverde me naast de 727.500 voor de race een 6-sterren voucher op die nog eens 500.000 credits opleverde! 1.275.000 in totaal dus, en dat was zeer welkom, want de DB5, Testarossa en 3.0 CSL die beschikbaar zijn gekomen, kostten 1.534.500... vanavond nog maar een ritje maken om het saldo wat verder aan te vullen...
Ik had het geluk dat ik zowel de LaFerrari als de FXX-K als Cadeau-auto kreeg. En ondanks mijn profielafbeelding heb ik verder geen aandelen of andere belangen in het merk hoor. :p;)
Ik heb de FXX-K als cadeau-auto gekregen (twee keer zelfs, maar wel twee keer in dezelfde kleur helaas). Die andere twee hoop ik ooit ook nog aan m'n garage toe te voegen.

Twee keer als cadeau is wel leuk! Kun je eentje verkopen voor max 2,3 miljoen.

Ben eigenlijk al een tijd zoekende naar een schema waarin de prijzen staan van inruilauto’s in GT7. Nog niet gevonden… en dan bedoel ik per model wat ze maximaal kunnen opleveren.

Als dank voor de dagelijkse kilometers een verlengde uitnodiging van Porsche, m.a.w.: die had ik dus al…

Laatst bewerkt:
Ik kreeg vanochtend een 5 sterren voucher die me 500.000 credits opleverde. Niet verkeerd!
Ik heb nog een laatste poging gedaan om de Eiger TT op zilver te krijgen, maar dat is niet gelukt; ik bleef steken op een 1:06.1 waar ik een 1:05.7 nodig had. De andere 4 TT's heb ik nog niet geprobeerd.

Ik kreeg vanochtend een 5 sterren voucher die me 500.000 credits opleverde. Niet verkeerd!
Ik heb nog een laatste poging gedaan om de Eiger TT op zilver te krijgen, maar dat is niet gelukt; ik bleef steken op een 1:06.1 waar ik een 1:05.7 nodig had. De andere 4 TT's heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb de Rampage nu op brons, bijna op zilver maar dan met een rode tijd.

De dagelijkse voucher resulteerde in een oogverblindende 5.000cr.

Ik ben bezig geweest met de online challenge op de Red Bull ring op IM banden met mijn eigen Hoegaarden-Audi en daar sta ik nu op 12% van de snelste tijd. Ik ben daar niet ontevreden over.

Net bezig geweest met de Porsche Time Trial, ik kom nu niet verder dan een 1:06. Nét genoeg voor brons. Moet nog wel even aan de bak om te zorgen dat dat zo blijft.

Verder kreeg ik als beloning een uitnodiging van Citroën…

Vanochtend weer een 5-sterren voucher voor m'n dagelijkse kilometers! Dit keer leverde dat een donkerblauwe Scirocco Gr.4 op, daar was nog wel een plekje voor vrij in m'n garage...

Dit weekend maar eens kijken naar de time trials en natuurlijk de nieuwe weekly challenges.

Race 1: Appeltje, eitje. Valt weinig over te zeggen.

Race 2: Vrij makkelijk, maar toch een race waar veel gebeurt. Ik werd opgehouden door nummer 1 en 2, een ‘02 NSX en een GR Supra. Toen ik die eenmaal voorbij was ging de tweede ronde best prima. De derde ronde raakte ik regelmatig de macht over het stuur kwijt, terwijl er geen regen of niks anders was. Banden waren ook nog prima. Ondanks dat toch met ruim 30 seconden voorsprong gewonnen.

Race 3: Voor het eerst met mijn Carrera GT gereden. De rest van mijn Porsches voldeed blijkbaar niet of waren voor mij te langzaam. De Carrera GT vind ik na al die jaren op zich nog steeds een mooie en bijzondere auto, maar qua rijden en prestaties merk je dat het een oudere auto is. Dan heb ik toch liever een 911.

Race 4: Sla ik even over…

Race 5: Voor de race begon zag ik al dat het zou regenen, dus had voor de start mijn Escudo al op regenbanden gezet. Verder was het door het slechte weer als een treintje achter elkaar aan rijden en waar het kon elk gaatje om in te halen benutten. Eind ronde 3 kon ik de Viper op nummer 1 voorbij, vlak voor start/finish, en toen ging iedereen massaal van Regenbanden naar Intermediates. Ik bleef nog even doorrijden waardoor ik een aardige voorsprong kon opbouwen (40 sec.). Aan het einde van ronde 7 even bijgetankt, zo kon ik rustig de race uitrijden. Uiteindelijk met 1 minuut en 27 seconden voorsprong de race gewonnen.

Daarnaast mijn ‘70 Abarth 595 met 16.000 km. ingeruild op het exemplaar wat nu te koop staat.

Laatst bewerkt:
Jullie weten van mijn streven om alles goud te halen in het spel: elke race, elke missie, elke licentie, etc. Ik ben daarbij al een heel eind. De weekly challenges zijn dus meestal races die ik ooit al eens gewonnen heb en daarom vind ik dat nu niet meer nodig; een derde plaats volstaat om dat felbegeerde vinkje te krijgen. Daarom kies ik voor de weekly's vaak auto's die ik zelden rijd en die in de buurt van de aanbevolen hoeveelheid PP's zitten, zodat je eigenlijk bij elke positie die je opschuift een leuk gevecht hebt. Ik houd daarbij ook niet van tuning, dus de meesten zijn zo uit Brand Central / Hagerty / AutoXL mijn garage in gereden en mogen nu even lekker buiten spelen.

bMoUGBt.jpeg

Race 1: ietsje meer PP's dan aanbevolen in deze klassieker: de Golf I GTI. Ik reed 'm naar plek 3.
Race 2: deze klassieker-in-wording (als je 't mij vraagt) had juist iets minder PP's dan aanbevolen: ik finishte op plek 2 met een Honda NSX '92.
Race 3: misschien wel de lelijkste 911 die gemaakt is met die rare koplampen (vandaar dat 'ie achterstevoren staat geparkeerd op de foto), en met 100 PP minder dan aanbevolen, maar wat een prachtige kleur!. Ik eindigde ermee op plek 2.
Race 4: tikkie listige auto wel, die BAC Mono, waarbij de staart geregeld wil uitwaaieren, maar wel naar een relatief eenvoudige winst gereden.
Race 5: oef... deze was lastig met de Mercedes-AMG GT3 '20, maar ik moest wel om zo mooi 5 auto's uit 5 decennia te gebruiken. Ik heb er drie pogingen voor moeten doen, maar dat gaf me mooi de gelegenheid om de strategie te finetunen. Op regenbanden begonnen (dan heeft 'ie maar 708 PP, bijna 100 PP minder dan aanbevolen). Op het rechte stuk brandstofniveau 1, voor de rest van het rondje brandstofniveau 5. Daarmee haalde ik 7 rondjes. Daarna gewisseld naar intermediates en genoeg brandstof getankt om de laatste 3 rondjes op brandstofniveau 1 uit te kunnen rijden. Aan het eind werd het nog spannend en moest ik met m'n compleet versleten banden nog wat auto's achter me zien te houden, maar dat is gelukt: 1e plek!

De 6 sterren voucher leverde me een oranje VW GTI Roadster VGT op en die had ik nog niet! En met de 300.000 credits erbij staan er in elk geval weer (meer dan) 10 miljoen credits op m'n bankrekening. Al met al een prima middag zo! :)

Laatst bewerkt:
Ik ben nu bezig met de wekelijkse opdrachten. Maar ik heb deze week eigenlijk amper gereden. Ik had er gewoon geen zin in. Eerlijk gezegd doe ik eigenlijk alleen de wekelijkse en de online challenge.

Ik heb net race 1 gedaan en die was makkelijk.

Dat is wat ik op dit moment ook alleen nog maar doe. Mijn dagelijkse kilometers maak ik in de Time Trial sinds een paar weken. De nieuwe races die worden toegevoegd in ‘Wereldcircuits’ bij een maandelijkse update doe ik wel.

Ik word altijd wel lekker ontspannen van een eindje racen, dus ik zet ‘m geregeld aan. Voor de weekly’s en de TT’s, maar ik doe ook geregeld de veel geld opleverende races op Spa, Tokyo en Sardegna, of de USA race op High Speed Ring als ik weinig tijd heb voor de marathon.

Heb net 3 TT’s gedaan: de Rampage TT (1:57.735, brons, 5.92%, ik heb nog iets meer dan een seconde nodig voor zilver), de RBR TT (1:40.309, zilver 4.61%, 0.3 s marge op brons, goud lijkt te ver weg) en de Porsche TT (1:02.672, zilver, 4.01%, 0.6 s van brons en 0.6 s van goud vandaan).

Laatst bewerkt:
Inmiddels zitten de dagelijkse kilometers er weer op voor vandaag. Probeerde nog een keer de race met de BAC Mono, kom tot nu toe niet verder dan een vierde plek.

Als beloning kreeg ik 500.000 Credits.

Nieuw circuitspeeltje in wording. Nog even kijken wat ik verder aan de Abarth ga doen. Ze hebben allebei exact dezelfde techniek, maar de Abarth rijdt nu al leuker dan de MINI. En dan te bedenken dat ik ‘m nog moet afstellen…
b80bd086e80d1a6c2b6b9a67cefdf740_photo.webp

Laatst bewerkt:
Soms moet je je inhouden als je een auto aan het bestickeren bent.

Route-86.jpg

Bij deze Taycan heb ik onderkant van de splitter wit gemaakt, verder niets.

Ik ben nog steeds bezig met de weekly's. Ik moet alleen race 5 nog.

Geloof het of niet, maar voor m'n dagelijkse rondje heb ik zowaar een uitnodiging gewonnen! Niet van Ferrari helaas, maar van Aston Martin. Heb meteen maar 5 One-77's gekocht, zodat ik die nu in alle beschikbare kleuren heb. Moet nog even kijken of het me lukt om ook nog genoeg geld te sparen om nog 4 Vulcans te kopen; je weet immers maar nooit wanneer je weer zo'n uitnodiging krijgt.....

RrnoRQ5.jpeg

Mooi, @lybra.

Zelf is het mij gelukt om de BAC Mono-race te winnen na wat aanpassingen. Hiervoor kreeg ik als dagelijkse beloning een 3-sterrenvoucher die mij 5.000 Credits opleverde, en voor het afronden van de Weekly races kreeg ik een 6-sterrenvoucher die 500.000 Credits opleverde.

Ik had eigenlijk geen moeite met de BAC race. Ik kon hem zonder al te veel problemen winnen,

Ik ga de race overzicht later plaatsen. Nu op dit moment plaats ik alvast de Porsche race op Kyoto Driving Park.

Dat was een leuke race.

Ik heb m'n time trials nog wat aangescherpt, met name de Rampage TT naar zilver weten te upgraden. Huidige tijden:
  • Red Bull Ring Gr.3: 1:40.309 (4.61%): zelfde als de vorige keer dat ik een tijd meldde, en hier ga ik ook niets meer aan doen. Goud is te ver weg (1.6 s), ik hoop dat de marge van 0.371 s genoeg is om zilver te behouden.
  • Trial Mountain Rampage: 1:55.854 (4.26%): ook hier lijkt goud me te ver weg (1.4 s), dus ook hier doe ik niets meer aan. De marge naar brons is 0.8 s, dat lijkt me veilig. Ben allang blij met zilver, want vind het niet een heel fijne auto om te rijden.
  • High Speed Ring Porsche: 1:02.544 (3.86%): voor goud is momenteel 1:02.028 nodig, dus ik moet in de komende dagen nog ergens 0.5 s vinden. Dat heb ik nog niet opgegeven.

Ik had eigenlijk geen moeite met de BAC race. Ik kon hem zonder al te veel problemen winnen,
Dat had ik ook. We hebben wel vaker gezien dat soms iemand moeite heeft met een race die de anderen relatief makkelijk vinden, maar bij een andere race is het weer precies andersom.

Dat had ik ook. We hebben wel vaker gezien dat soms iemand moeite heeft met een race die de anderen relatief makkelijk vinden, maar bij een andere race is het weer precies andersom.
Wat ik grappig vond tijdens mijn race, was dat alles de eerste 4 rondes goed ging, maar nadat ik de 1e plaats overnam en dus in schonere lucht kwam te rijden, dat ik vervolgens een paar keer naast de baan terecht kwam. Ik heb de race daarna nog een keer over gereden, om er een video van te kunnen maken. En in die race gebeurde vrijwel hetzelfde.

Met de Porsche op de High Speed Ring zit ik nu op een 1:03,433 (+5,33%) Ik wil nog gaan proberen om er 1 seconde vanaf te rijden, zodat ik zilver heb.
Met mijn eigen Hoegaarden Audi op de Red Bull Ring zit ik nu op 1:43,761 (+8,21%) 3 seconden naar zilver is heel veel.
Met de Honda Racing eMS op Spa zit ik nu op 2:41,053 (+10,03%) Om brons te halen moet ik 0,041 seconde vinden. Ik heb er nog 20 dagen voor.

shop-2.png

Race 1: Met de Alfa op Tsukuba. Makkelijke, maar toch vermakelijke race.

Race 2: Met de RX-8 op Spa, makkelijk gewonnen, maar ik reed heel vaak naast de baan. Er bestaat geen video bewijs van deze race.

Race 3: Met de Taycan op Kyoto. Na lang te hebben na gedacht over welke auto ik wilde gebruiken, viel de keuze uiteindelijk op de Taycan. Ik heb de auto voorzien van een superlicht stickerpakket en heb de auto op een fors dieet gezet. Dit is een hele snelle auto, die geen moeite heeft met de concurrentie. Ik heb de video al eerder geplaatst. Gewoon eerste.

Race 4: Met de BAC Mono op Brand Hatch. Leuke race. zoals hierboven al vermeld; de eerste 4 rondes gingen perfect, nadat ik de koppositie pakte, begon ook het grasmaaien. Ik heb de race nog een 2e keer gereden om er een knappe video van te kunnen maken.

Race 5: Met de Peugeot LMP. Spolier alert Ook deze race won ik, maar de manier waarop verbaasde me wel. De Peugeot kan deze afstand rijden zonder een pitsstop. De regenbanden kunnen dat ook aan. Ik kon in de 5e ronde de leiding pakken. Wat mij verbaasde was dat de concurrentie in de resterende 5 rondes 3 keer naar de pits gingen. Daardoor liep ik in de 6e ronde van 8 seconde voorsprong naar 33 seconde voorsprong en eindigde ik de race met ruim 1 minuut voorsprong. Geen video van deze race, vanwege de lengte.

De dagelijkse voucher leverde 10.000cr. op en de 6-sterren voucher voor de 5 races leverde een Nissan VGT op die ik nog niet had.
Internationale-passagiersterminal-Osanbashi-Yohohama.jpg

Als laatste nog even over de video's op Youtube: Op dit moment staan er nog 40 video's in de wachtrij om gepubliceerd te worden. De 3 van vandaag moeten nog ingepland worden, maar de video die het verst in de wachtrij staat, komt op 7 november online. Sinds 23 maart 2024 heb ik nu 116 GT7 video's online gezet. In totaal staan er nu 233 video's op mijn kanaal.

Laatst bewerkt:
Goed bezig. Krijg je ook inkomsten vanuit je kanaal?

Zat net te denken aan dat ik de Endurance-race bij Missies met de BAC Mono ook nog open heb staan. Nu ik de Weekly-race gewonnen heb ga ik die Missie ook maar eens proberen.

Nee, dat mocht ik willen. Mijn kanaal is jaren geleden al de gedemoneytized. Ik zat ver onder de drempel om daar aan mee te mogen doen. Er staat nog ergens wel 43 Euro voor mij klaar op de pagina's van Google. Maar je krijgt pas uitbetaald vanaf $100.

Collecting Day!

Ik heb mijn collectie weer aangevuld met twee nieuwe pareltjes. Ik had een Nissan Skyline Super Silhouette met inmiddels 2.600 kilometer, deze heb ik ingeruild op een exemplaar met 1.363 km. Daarnaast heb ik een lichtgroene Aston Martin DB5 met 1.210 km., en nu stond er eentje met slechts 193. Dankzij de lage inruilprijs op dit moment heb ik er nu dus tijdelijk twee, ook al ben ik nog lang niet uitgekeken op de groene kleur…
4dcb07383667a9da32dcc7864881d0ac_photo.webp

Terug
Bovenaan