A110 50
Net ingestapt
Meike zei:Het verschil met o.a. de A310 is, dat deze met recht GT heet, Gran Turismo dus. Een heerlijek wagen die voor de Franse tolwegen is ontworpen... kilometervreter pur sang. De A310 is dan toch meer in de klasse van waar we nu, de laatste 15 jaar, de Elise in zien, een giftig klein karretje waar je lekker mee kan hoeken.
Dat ben ik niet met je eens. De A310 is geen Elise achtige auto, alleen al omdat je in de A310 met 4 personen kunt zitten en er wel allerlei luxe aan boord is (elektrische ramen, radio, leren bekleding etc.)
$anitarium zei:Poekoek: Volgens mij is de A310 met die extra brede glazen neus niet origineel in NL geleverd. Ik ken wel iemand met een blauwe met die neus, er staat me iets van bij dat hij hem geimporteerd heeft. Wel imposant, zo'n batterij lampen.
Nee hoor, die is gewoon geleverd. Dat is de A310 4 cilinder.
vertmaori zei:B. RS zei:Mooie Alpine! Gefeliciteerd!
vertmaori zei:Onwijs gaaf ding! Deze en de A610 (uiterlijk bijna hetzelfde, maar dan met klapkoplampen) zijn toch wel de heftigste straat-Alpines ooit gemaakt. Moet je toch maar eens kijken of je nog ergens zo'n mooi schaalmodel in 1 op 18 van OttoMobile op de kop kunt tikken (die zijn er van de GTA V6 Turbo en de A610 in verschillende uitvoeringen).
Grappig dat je dat zegt, de heftigste Alpine, voorwaarde bij het ontwerp van deze GT was namelijk dat hij er juist níet agressief en heftig uit mocht zien, maar eerder zakelijk als het ware.
Ik doelde met mijn opmerking meer op het rijgedrag, deze serie (met name de Turbo) kan door het stevige vermogen aardig waaieren met de losse achterkant. Het model is eerder braaf en ingetogen. De eerdere A310 had dat ook, maar daar was door de vreemde gewichtsverdeling aan te passen (een dorpsgenoot reed vroeger met een op maat gegoten blok beton onder het voorklepje) wel wat aan te doen.
Ik denk dat een A310 door die gewichtsverdeling inderdaad heftiger rijdt dan de GT. Meeste A310 rijders hebben dan ook inderdaad een zandzak oid. in de kofferruimte liggen.