Dat zien we nooit meer terug.....

goggo-t300-05.jpg

Arievectra Schreef:
-------------------------------------------------------
> mooie black beauty 343
>
> wel jammer dat ie niet meer bestaat:cry:

Verdraaid, hij staat inderdaad niet meer geregistreerd! Zou hij zijn uitgevoerd of zitten er gewoon verkeerde kentekenplaten op (lijkt me het meest waarschijnlijk aangezien de Black Beauty er in '76 nog niet was)?

Het zijn wel black beauty platen (1977), alleen van een exemplaar uit reeds lang vervlogen tijden. Deze is een Frans exemplaar (1978), gaat als het goed is deze week voor de RDW-importkeuring.

ginkelvanmichiel Schreef:
> Het zijn wel black beauty platen (1977), alleen
> van een exemplaar uit reeds lang vervlogen tijden.
> Deze is een Frans exemplaar (1978), gaat als het
> goed is deze week voor de RDW-importkeuring.

gelukkig, :D

wij hadden vroeger altijd een zeer luxe luchtverfrisser in de auto hangen,
het leek wel een stoplicht en in het oranje vakje zat de heerlijke parfum. deze werd opgehangen aan een goudkleurig kettingkje.
ik kan ze nergens meer vinden, en zal wel niet meer te verkrijgen zijn

weet iemand welke luchtverfrisser ik bedoel?

Ik heb ooit eens een universele achterspoiler gehad.
Het was een "V" vormig ding met aan de onderzijde twee stroken plakband.
Je maakte dat ding op maat en de uiteinden versierde je dan met kapjes.
Het materiaal was zo zacht dat het nagenoeg onmogelijk was om de spoiler in een rechte lijn te plakken.

2107_wit.gif

he, ik zie ook van die beschermplaatjes op de deur bij het slot met het merknaam erop.
het scheen krassen te voorkomen van de sleutels:LOL:
en der hangt ook een antistatisch strip onder de bumper

Die LADA heeft alles wat niet meer is: plakspoiler, spatlappen, bliksemrubbertje, witte doppen. Dan zal deze waarschijnlijk ook niet ontbreken
2618225631_04abf84135_o.jpg

een handige autoradio met slee! Diefstal onmogelijk...:LOL:
Als hij te koop had gestaan zou ik hem zo meenemen. Mooi exemplaar, alleen de foto zal wel bij aflevering gemaakt zijn

Niet helemaal. Toen ik deze foto maakte was de auto's 3 jaar oud, en net een jaar in mijn bezit.
Veel langer heb ik de auto ook niet gehad, ik had een rode Lada 2107 1.6 5 speed gezien en heb die kort daarna aangeschaft.

Die zag er uiteindeijk zo uit:

th-77-vr_1.jpg

Stoere bak, (y) geheel 'gepimpt' volgens de normen van toen. Onbegrijpelijk dat een LADA destijds voor zo minderwaardig werd aangezien. Eeeh, volgens mij is dat nu nog steeds zo. Geen haar op mijn hoofd die overweegt de Kalina (n) aan te schaffen. Hoewel, deze mag van mij best voor mijn deur gaan staan
lada_c_genevajpg.jpg

@Octaviavia

Ok, geen Lada voor jouw dus, maar wat is er dan volgens jouw mis met de auto?

Ik hoor vaak genoeg dat iemand geen Lada wil hebben, dat is prima koop je iets anders, maar niemand kan mij uitleggen waarom niet. Vaak gehoorde argumenten als "het ziet er niet uit" of "de kwaliteit zal wel slecht zijn" enzovoort, enzovoort ken ik al maar wat is voor jouw dan de reden?

Wat ik zeg, de Fiat replica's zijn inmiddels behoorlijk mooie (mits goed bewaard) oldtimers. Oit had een oude man bij ons in de straat een witte 2101 met bruine skai bekleding en zag er puntgaaf uit. Had ik toen maar.....
124245386_0e15d018c2.jpg

Mijn reden om nu geen Lada aan te schaffen is dat in mijn ogen Lada altijd achter de feiten aanloopt. Op het moment van indroductie op een beurs brengen ze vaak een verwachtingsvol productierijp model aan. Maar het moment van in de handel brengen is vaak jaren later zodat het model al achterhaald is. Dat vind ik zeker bij de 2110.
2110.jpg

Geen staaltje van hedendaags design. Zo ook met de Kalina.
4672b53c9485437b24bc27eb3a1ee434.jpg

Dit zal op zich een leuke compacte klasse auto zijn en ook technisch in orde zijn (gezien de Russiche omstandigheden waar de Lada voor gebouwd moet zijn lijkt me), maar in die prijsklasse zijn er zo veel meer trendy Koreaantjes of andere exoten die in mijn ogen veel moderner smoelen.
of dit alternatief:
DACIA%20LOGAN%20FACELIFT%202008.jpg

Maar ik denk dat ik moet oppassen, want volgens mij transformeert dit topic aardig naar alweer een LADA topic.....

Dat is zeker niet mijn bedoeling maar ik ben gewoon ff benieuwd naar jouw visie. (y)

Gaan we nu weer on-topic?

Wielen die met 3 boutjes vast zitten... Zien we dat nog wel eens terug, op een beetje auto dan, niet die invalide bakjes.

HDI110 Schreef:
> Wielen die met 3 boutjes vast zitten... Zien we
> dat nog wel eens terug, op een beetje auto dan,
> niet die invalide bakjes.

Ik denk het niet met de huidige velg- en bandenmaten. Daar komt veel te veel kracht op te staan

Ik heb nog een oude AW liggen uit 1994 waarin de Lada 2110 als testauto voorkwam.
Toen nog met zwarte raamlijsten en spijltjes in de voorruiten, maar het was wel degelijk dezelfde auto als degene die nu nog niet ingeburgerd is. In die test stond ook een flitsende impressie van de 2116/Kalina. Een mix tussen de Nissan Sunny met Surfline dak, een Opel Corsa en een Hyundai Excel sedan qua neus. Is de Kalina al officieel? In 1994 waren ze er dus al mee bezig.

lachen die feenstra verwarming, volgens mij rijden ze nu met caddy's.

Volgende keer maar kijken als ze weer voor onderhoud langs komen ;)

Heb eindelijk een plaatje gevonden van de antistatisch strip voor onder de auto.
Ze worden nog verkocht, maar zie ze nooit.

t_0514401.JPEG

@Arievectra

b2829zd4.jpg

w00t! Was dat de voorloper van een bestelwagen? Wat een apparte verschijning!

Volgens mij was het de eerste ski-box.

Das niet waar, vele sjonnie's hebben nog steeds vele onderdelen in een andere kleur, soms worden ze later nog wel eens in de zelfde kleur meegespoten, maar daar ontbreekt meestal de financien voor.;)

de "TURBO" sticker!
o_O

Lekker gas geven en denken dat ie door de sticker achterop 'n béétje harder loopt!
:T

zwengels1.jpg

Helaas, op geen enkel punt overtroffen door zijn opvolger, maar moet toch het veld ruimen.

@ arievectra: Die zak is gevuld met gas, en achterop of voorop de auto zit een enorme generator.
achter de voorstoelen was de auto dus ook vol, en zo'n enorme zak op het dat was ook niet bepaald gestroomlijnd. In een oude advertentie van die gaszakken stond: "Na de oorlog, bij voldoende aanbod van benzine is de zak nog altijd als autohoes te gebruiken"

Mielcitrofiel Schreef:
> @ arievectra: Die zak is gevuld met gas, en
> achterop of voorop de auto zit een enorme
> generator.
> achter de voorstoelen was de auto dus ook vol, en
> zo'n enorme zak op het dat was ook niet bepaald
> gestroomlijnd. In een oude advertentie van die
> gaszakken stond: "Na de oorlog, bij voldoende
> aanbod van benzine is de zak nog altijd als
> autohoes te gebruiken"

Ja, dat was een advertentie van Citroen Nederland, die zich in de oorlog bezig hield met de verkoop ervan omdat er toch geen auto's meer verkocht werden.

Hier onder wat advertenties van allerhande auto-gerelateerde artikelen die we niet meer terug zien.
Let vooral eens op de prijs van de Philips autoradio in 1972!

adv7av7048.jpg

adv6av7048.jpg

adv5av7052.jpg

adv4av7052.jpg

adv3auto7111.jpg

adv1av7203.jpg

adv2av7203.jpg

lekker veilig, die kinergordel.
Onze benz had ook 2 scheel autostoelen, die zitten écht heel erg goed.

mijn oudste zoon heeft nog in zo'n gordel gezeten, dat was revolutionair in die tijd (geb 1976) en autostoeltjes, hoe teer dan ook, kwamen enkele jaren later.

Arievectra Schreef:
> Van die onwijs grote zwaaibalken op een
> politie-auto.
> https://members.home.nl/blauwblik/assets/images/vol
> vo.gif

Kentekenplaten zonder blauw EU-stukje ervoor zie je ook niet meer op de openbare weg. Wel is er bij mij in de buurt een sinds de jaren 90 verlaten occasiongarage, waar alleen al buiten (er is ook nog een loods, maar die zit op slot) op het terrein ruim 40 auto's staan zonder zo'n Europakenteken. De auto's staan er zo te zien al een paar jaar, en ik vond het leuk om een Mitsibishi Prairie te zien met het opschrift: ''TU Open Dagen 1994''.Het hele terrein is inmiddels compleet overwoekerd door planten en ligt midden in een bos!

hier in de buurt rijdt nog een Reliant Rialto rond met een kentekenplaat zonder EU-logo. de wetgever heeft er duidelijk problemen mee, een auto maar met motorfiets kenteken en geen apk.. wat voor platen horen er nu op :p

Bentley Arnage Schreef:
> Mitsibishi Prairie
>
> Misschien een Nissan Prairie i.p.v. Mitsubishi
> Prairie?:confused:

Eh.. o ja, Nissan!

D. Elzinga Schreef:
> Arievectra Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Van die onwijs grote zwaaibalken op een
> > politie-auto.
> >
>
> > vo.gif
>
> Kentekenplaten zonder blauw EU-stukje ervoor zie
> je ook niet meer op de openbare weg. Wel is er bij
> mij in de buurt een sinds de jaren 90 verlaten
> occasiongarage, waar alleen al buiten (er is ook
> nog een loods, maar die zit op slot) op het
> terrein ruim 40 auto's staan zonder zo'n
> Europakenteken. De auto's staan er zo te zien al
> een paar jaar, en ik vond het leuk om een
> Mitsibishi Prairie te zien met het opschrift: ''TU
> Open Dagen 1994''.Het hele terrein is inmiddels
> compleet overwoekerd door planten en ligt midden
> in een bos!

Zou je daar geen foto's kunnen maken?
Vind het altijd reuze interesant zulke verlaten gebieden waar al jaren auto's staan weg te kwijnen.

Arievectra Schreef:
> D. Elzinga Schreef:
> -----
> > Arievectra Schreef:
> >
>
> > -----
> > > Van die onwijs grote zwaaibalken op een
> > > politie-auto.
> > >
> >
>
> >
> > > vo.gif
> >
> > Kentekenplaten zonder blauw EU-stukje ervoor
> zie
> > je ook niet meer op de openbare weg. Wel is er
> bij
> > mij in de buurt een sinds de jaren 90 verlaten
> > occasiongarage, waar alleen al buiten (er is
> ook
> > nog een loods, maar die zit op slot) op het
> > terrein ruim 40 auto's staan zonder zo'n
> > Europakenteken. De auto's staan er zo te zien
> al
> > een paar jaar, en ik vond het leuk om een
> > Mitsibishi Prairie te zien met het opschrift:
> ''TU
> > Open Dagen 1994''.Het hele terrein is inmiddels
> > compleet overwoekerd door planten en ligt
> midden
> > in een bos!
>
>
> Zou je daar geen foto's kunnen maken?
> Vind het altijd reuze interesant zulke verlaten
> gebieden waar al jaren auto's staan weg te
> kwijnen.

Ga ik doen als ik er weer langskom! Het terrein ligt achter het vliegveld in Loosdrecht. Moet ik wel uitkijken voor de kampers die vlakbij wonen, die lui staan niet zo goed bekend.

Helaas, op geen enkel punt overtroffen door zijn opvolger, maar moet toch het veld ruimen

Raamslingers komen anders vooral achterin nog wel voor; BMW 1-serie bijvoorbeeld (maar da's dan ook een budget-auto die totaal niet duurder is dan de concurrentie....), en ik heb laatst in een Altea gezeten waar ze achterin ook zaten. Of ze voorin nog leverbaar zijn weet ik eigenlijk niet.

Terug
Bovenaan