Dashcam, welke?

APT

Wegverkenner
Als kerstcadeau wil ik mijn vriend een dashcam geven aangezien hij heeft aangegeven er eentje te willen. Nu heb ik er eentje gevonden die me qua opties goed lijkt maar ik heb werkelijk geen verstand van dashcams dus misschien zijn er hier mensen met meer ervaring en kennis die me hiermee kunnen helpen.

Qvia AR790 WD 2CH 16gb is het model dat ik op het oog heb
dashcam

Eisen;
Parkeermodus. We wonen op een druk winkelcentrum en vreemd genoeg is de Golf van alle auto's van de buren de enige die nauwelijks schade oploopt. (Van Jaguar, tot Porsche tot Ford Focus, allemaal meerdere schades per jaar, behalve onze Golf).

Scherp beeld, spreekt voor zich al zijn bijna alle dashcams daar tegenwoordig wel van voorzien.

Goed merk dat ervaren is met dahcams.

Voor én achter camera is een pluspunt maar geen must.

GPS lijkt me handig.

Functie dat de cam met een smartphone verbonden kan worden is wenselijk. Ik bedoel dan dat als de dashcam een trilling waarneemt tijdens de parkeerstand je op je telefoon de beelden van de dashcam kan zien.

Verder weet ik niet echt wat dahscams al kunnen ondertussen, was al verbaasd over verschillende opties van dit exemplaar zoals lane departure warning etc.

Budget +- €200,- maar mag wat meer zijn.

Ivm de tijd zou het ook fijn zijn als ik 'm in een winkel kan halen ipv via Internet bestellen ivm drukte met bezorgen voor de feestdagen.

Het ziet er goed uit.
Verwacht niet teveel van die parkeerfunctie. Ik denk dat je geen alarm krijgt als er een schok is want je telefoon zit dan op je huis- of werkwifi en ook denk ik niet dat je accu het bewaken heel lang volhoudt. Het is ook slecht voor je autoaccu deze telkens leeg te zuigen.

Ik heb zelf al een paar jaar een Viofo A119 in mijn auto hangen, voldoet voor mij prima. Qvia zegt mij niets, zou dan ook eerder voor bijvoorbeeld de A129 Duo kiezen.

https://dashcamtalk.com/best-dash-cams-of-2018/ is wel een aanrader als je op zoek bent naar een dashcam, op het forum is ook veel informatie te vinden.

Hij valt buiten je budget maar ik waarschuw toch voor de zekerheid: Neem geen blackvue!

Heb zelf een dr750s dual channel en veel problemen ermee. Achter camera werkt vrijwel nooit o.a. Niet aan beginnen. Beste kun je googelen. Best dashcam 2018 of iets in die Trent.

Ook een optie: neem twee losse voor voor en achter.
9 van de 10 dashcam bezitters kijkt nooit beelden terug waarom zou je dan voor duurdere wifi versies gaan.

Er zijn speciale accupacks voor parkeermodus kijk hier eens:
https://www.techmoan.com/guide-to-dashcams/

Dank voor de reacties. Had idd een Blackvue 490r gezien (oid) Maar ook een Garmin Dahscam 55. Dat merk spreekt me aan vanwege de fijne navigatiesystemen die we er in het verleden van hadden alleen de dual beelden vrij prijzig. Twee losse is idd ook een prima idee. Het is idd enkel voor calamiteiten dat je het terug kan zien en de verantwoordelijke van eventuele schades makkelijker kan terug vinden.

Vergeet in iedergeval niet het belangrijkste; een microSD die er voor gemaakt is. Die 'endurance' series enzo. Normale microSD kaarten gaan op een gegeven moment stuk door het vele schrijven.

Zie in de productomschrijving vaak al er iets over staan. Tot dusver lijkt de Qvia nog steeds het meest interessant.

Carfanatic zei:
Ik heb zelf al een paar jaar een Viofo A119 in mijn auto hangen, voldoet voor mij prima. Qvia zegt mij niets, zou dan ook eerder voor bijvoorbeeld de A129 Duo kiezen.

https://dashcamtalk.com/best-dash-cams-of-2018/ is wel een aanrader als je op zoek bent naar een dashcam, op het forum is ook veel informatie te vinden.

Stem voor Viofo A119, heb ik ruim een jaar en is prima voor weinig. Van Alibaba voor minder dan 100 USD. Wel even kijken welke reseller op alibaba, dat je de real deal krijgt.

Die Viofo 129 Duo staat ook idd hoog op de lijst. Moet even van de week alle specificaties erbij pakken. Vooral het formaat zal doorslaggevend zijn denk ik want ze lijken geloof ik aardig op elkaar qua opties (die er voor ons toe doen).

Bedankt iedereen. Heb uiteindelijk Neoline G-Tech X53 Modulaire dual channel dahscam gekocht. De reden zit in de naam, door de modulaire opbouw zijn de camera's zelf erg klein en ligt er in het dashboardkastje een hoofdmodule. Samen met een grotere SD kaart (speciaal voor continu opnames). Ietsje duurder dan van te voren gepland maar het formaat gaf de doorslag. Valt totaal weg achter de binnenspiegel en dus geheel niet zichtbaar.

Neoline G-Tech X53 MDCd

Terug
Bovenaan