Dakkoffer opbergen.

DJ 5977026

Net ingestapt
Ik ben benieuwd op welke manieren jullie je dakkoffer opbergen?
Mijn koffer is behoorlijk groot (skimodel 580 liter) en ik zoek naar ideeën om hem op te bergen op een manier dat je er zo min mogelijk hinder van hebt.
In huis gaat het niet lukken, dus het zal helaas in de schuur moeten ben ik bang. Alleen zelfs aan de muur is het nog een onding.

Dus ik ben op zoek naar inspiratie.

Je wilt 'm neem ik aan binnen kwijt, dus als de wand afvalt dan blijft m.i. het plafond over. Ga er gemakshalve even van uit dat gewoon op de grond leggen dan ook geen optie is ;)

Op je schuur? Leg er wel een paar tegels in. :D

Wegdoen en huren bij topspace.nl.

4 ogen of haken in het plafond maken en met spanbanden hieraan ophijsen.

Als de auto in de schuur kan, dan op dezelfde hoogte als je dakdragers een paar leggers maken zodat je de auto alleen de schuur hoeft in te rijden zodat je de dakkoffer zo op het dak kan schuiven..
Heb het zelf ook, eronder staan wat fietsen maar hier kan makkelijk nog een kast of een ander opbergmiddel staan..

Bij mijn vorige huis had ik hem tussen de balken hangen in de garage, garage is 280 cm hoog dus geen hinder. Momenteel heb ik hem op zolder liggen. Nu moet ik zeggen dat ik in beide gevallen vrij ruim woon(de). Dus dan heb je geen last van een onding als een dakkoffer :cool:

MX6 zei:
Rechtop zetten met plankjes er in, dan kun je'em als kast gebruiken.
:D

Nee, wordt bij de meeste afgeraden. Vervormd de koffer, waardoor je later problemen krijgt.

In meeste gevallen; lees de handleiding. Meestal is op de grond, op een tafel/schagen of opgetakeld aan het plafon de aangeraden opties.

Typisch een voorwerp welke je niet zelf moet kopen maar voor die paar keer per jaar moet huren, of nog beter, moet lenen van iemand :D

Valt bij mij in de categorie statafels die altijd zo lekker makkelijk zijn op verjaardag, maar de rest van het jaar hopeloos in de weg staan op zolder of in de schuur :D
Kortom, die dingen leen ik altijd ik van iemand die wel zo stom is geweest om ze te kopen ondanks dat ik in onze huidige woning wel genoeg plek heb om ze zelf te stallen :D

Businessplan: dakkofferhotel.nl en dakkofferverhuur.nl registreren en koppelen :D

Aan het plafond in de schuur. Werkt hier al jaren fantastisch.

De mijne ligt op zolder. Ongebruikt al jaren, vanwege een skiluik.

Tip van Flip: Doe je ski's en stokken er in, bij mij liggen er vijf paar in.

Ik heb bij de Ikea 2 tafelpoten van 70cm à 2,50 per stuk gekocht en heb ze zo hoog mogelijk tegen een muur in mijn schuur geschroefd en daar ligt de dakkoffer op. De koffer weegt leeg 16 kilo dus dat kunnen die poten makkelijk houden. De flens van de poten heeft 5 gaten dus dat is zat. Ik zou alleen geen gipse wandje ervoor nemen😉 En ik kan er gewoon onderdoor lopen.

Terug
Bovenaan