Dakdragers, ik zie door de bomen het bos niet

mrnn

Startmotor
Ik heb een Ford B-Max uit 2014 en overweeg voor vakanties een dakkoffer.

Dan heb ik dakdragers nodig om de koffer op te bevestigen. Wanneer ik in webshops aangeef een Ford B-Max te hebben, dan verschijnen er plaatjes van een B-Max met dakrails (die boven het dak uitsteken, waar je dragers dan weer aan bevestigt). In mijn geval ziet mijn auto eruit zoals op onderstaande foto.

Het is mij niet duidelijk wat ik nu het beste koop om hier een dakkoffer op te krijgen.

Weet iemand het antwoord?

afbeelding.png

Laatst bewerkt:
Wij hebben zelf erg goede ervaringen met Thule, maar als ik kijk op Google kom ik voor de B-Max vaak het merk Menabo tegen. Dat zegt me eigenlijk niks, en zelf kom ik de B-Max op foto’s alleen tegen met glad dak zoals hierboven.

Via Marktplaats (klik!) vond ik een setje wat origineel door Ford geleverd is voor de B-Max, dan is alleen inderdaad de vraag of dat de juiste zijn.

Er zijn auto's met dakrails en zonder dakrails

Met dakrails monteer je de dakdragers daar op en heeft ook de voorkeur en werkt echt top en snel.

Maar als je dat niet hebt, dan heb je het niet en zijn er wel alternatieven. Je moet dus zoeken naar dakdragers voor een B-max zonder dakrails. als je daar op let kan het niet mis gaan. Ik zou bij die universele dingen wel weg blijven. Thule is erg goed of anders origineel ford.

@Jay DoubleYou @AsconaGT misschien is het plaatje van de B-Max met dakrails ook niet echt, het waren tekeningen die ik zag.

Wanneer ik bij Thule zoek op mijn auto dan krijg ik onderstaande melding waar ik niet zoveel mee kan. Dat wordt dan een dure gok als ik meerdere typen moet bestellen en testen op mijn auto.

Die van Marktplaats zal ik eens een berichtje sturen, bedankt voor de tip.

afbeelding.png

Als ik even Google zie ik dat je de dakdragers in de deuropening moet monteren. Dat was bij mijn Focus ook zo, die had ook geen dakrails. Daar zijn verschillende aanbieders voor zie ik.

Ja, viel me ook al op. Idee is hetzelfde dat klopt, maar TS heeft er al wat moeite mee en als we dan ook dakdragers van andere types gaan delen wordt het helemaal complex ;)

Heeft u uiteindelijk de juiste drager kunnen vinden? Ik heb namelijk ook een dakdrager nodig voor onze B-Max uit 2014. Ik zie niet welke zou passen. Heb die van Menabo (Omega) geprobeerd maar die paste niet.

Heeft u uiteindelijk de juiste drager kunnen vinden? Ik heb namelijk ook een dakdrager nodig voor onze B-Max uit 2014. Ik zie niet welke zou passen. Heb die van Menabo (Omega) geprobeerd maar die paste niet.

De topic starter is al een jaar niet meer actief, dus je gaat geen antwoord krijgen denk ik.

Maar ga naar de ford dealer dan krijg je gewoon de juiste. En anders kijk op de website van Thule. Kun je ze gewoon bestellen.

Ga niet met universele dingen lopen klooien.

toch heel duidelijk dat het geen dakdragers zijn.

maar die topicstarter is al meer dan een jaar niet meer ingelogd op autoweek. dus gok dat die inmiddels wel is voorzien ;)

Waarom worden dergelijke oude topics niet gewoon gesloten? Het is nogal verwarrend welke topics nieuw zijn en welke niet. Zeker als het maar bij 1 pagina blijft. Dan lijkt het net een nieuw topic.

Waarom worden dergelijke oude topics niet gewoon gesloten? Het is nogal verwarrend welke topics nieuw zijn en welke niet. Zeker als het maar bij 1 pagina blijft. Dan lijkt het net een nieuw topic.

soms worden er hele waardevolle informatie er in gezet waar vele anderen, zelfs een paar jaar na dato nog steeds iets aan kan hebben. of sommige topics kan iets aan toegevoegd worden. Soms is de topicstarter ook nog wel actief en kan eventuele vragen beantwoorden.

Maar deze topicstarter is al sinds februari 2024 niet meer ingelogd, dus denk niet dat die hier op gaat antwoorden. En reageren op een vraag van 2024 heeft dan ook niet veel zin

Maar deze topicstarter is al sinds februari 2024 niet meer ingelogd, dus denk niet dat die hier op gaat antwoorden. En reageren op een vraag van 2024 heeft dan ook niet veel zin

Als ik wist dat dit topic zo oud was dan had ik ook niet gereageerd. Maar het lijk op een nieuw topic en ik lette ook niet op de datum. Plus ik ben ook nieuw hier dus dat kan er ook wat mee te maken hebben.

Terug
Bovenaan