Guest
Goedemiddag,
Mijn Cuore uit 2006 vertoonde vorige week problemen na een ritje snelweg van 100km. Bij het verlaten van de snelweg merkte ik dat het schakelen moeizaam verliep, ik kreeg 'm lastig in de juiste versnelling en daarbij hoorde ik ook wat lawaai. Nadat mijn auto was afgekoeld heb ik het oliepeil van de motor gecontroleerd, want ik was bang dat het lawaai daar vandaan kwam. Inderdaad was het oliepeil te laag, dus direct aangevuld, maar daarmee was het probleem nog niet verdwenen.
Vooral schakelen vanuit stilstand naar de eerste versnelling of achteruit, ging lastig. Tijdens het rijden was ook enige weerstand te voelen. Voor de zekerheid de wegenwacht erbij laten komen, omdat ik het niet helemaal vertrouwde. Deze wist mij te vertellen dat het waarschijnlijk te maken had met de versnellingsbak. Bij het intrappen van de koppeling komt deze niet goed vrij en lukt het schakelen moeizaam, wanneer de motor uit staat is er geen probleem. Met dit verhaal naar de garage gereden en er even naar laten kijken, hij heeft met wat WD40 onder de motorkap het een en ander ingespoten, maar ook zijn conclusie was: versnellingsbak moet vervangen...
Omdat dit nogal een duur grapje is, wilde ik graag jullie idee hierover horen. Wat ik na het geneuzel onder de motorkap merk, is dat het schakelen weer een stuk soepeler gaat. Enige merkbare is nu nog, dat wanneer ik met draaiende motor stilsta en mijn koppeling intrap, ik een soort van tikkend geluid hoor. Je zou het kunnen vergelijken met het tikkende geluid wat een tractor maakt, maar dan een stuk minder luid.
Ik hoor het graag!
Gr. Melanie
Mijn Cuore uit 2006 vertoonde vorige week problemen na een ritje snelweg van 100km. Bij het verlaten van de snelweg merkte ik dat het schakelen moeizaam verliep, ik kreeg 'm lastig in de juiste versnelling en daarbij hoorde ik ook wat lawaai. Nadat mijn auto was afgekoeld heb ik het oliepeil van de motor gecontroleerd, want ik was bang dat het lawaai daar vandaan kwam. Inderdaad was het oliepeil te laag, dus direct aangevuld, maar daarmee was het probleem nog niet verdwenen.
Vooral schakelen vanuit stilstand naar de eerste versnelling of achteruit, ging lastig. Tijdens het rijden was ook enige weerstand te voelen. Voor de zekerheid de wegenwacht erbij laten komen, omdat ik het niet helemaal vertrouwde. Deze wist mij te vertellen dat het waarschijnlijk te maken had met de versnellingsbak. Bij het intrappen van de koppeling komt deze niet goed vrij en lukt het schakelen moeizaam, wanneer de motor uit staat is er geen probleem. Met dit verhaal naar de garage gereden en er even naar laten kijken, hij heeft met wat WD40 onder de motorkap het een en ander ingespoten, maar ook zijn conclusie was: versnellingsbak moet vervangen...
Omdat dit nogal een duur grapje is, wilde ik graag jullie idee hierover horen. Wat ik na het geneuzel onder de motorkap merk, is dat het schakelen weer een stuk soepeler gaat. Enige merkbare is nu nog, dat wanneer ik met draaiende motor stilsta en mijn koppeling intrap, ik een soort van tikkend geluid hoor. Je zou het kunnen vergelijken met het tikkende geluid wat een tractor maakt, maar dan een stuk minder luid.
Ik hoor het graag!
Gr. Melanie