Dacia Duster

Matt 5069850

Asfaltkampioen
Journey
dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


dacia-duster-journey-2024.jpg


Extreme
dacia-duster-2024-sitzprobe.jpg


dacia-duster-2024.jpg


dacia-duster-2024.jpg


dacia-duster-2024.jpg


dacia-duster-2024.jpg


dacia-duster-2024.jpg


dacia-duster-2024.jpg


dacia-duster-extreme-2024.jpg


dacia-duster-2024.jpg


205 foto's:

 
Laatst bewerkt:

Wel een hele leuke. Met Skoda-achtige geintjes, zoals die bevestigingspunten voor allerlei accessoires.

Op film echt een hebbeding.
Maar mij viel in real life de Jogger nog wat tegen. Ben benieuwd hoe dat met deze is.
 
Ik kan het hele Dacia concept enorm smaken en vooral de Duster kon en kan op mijn sympathie rekenen. Motorisch echter totaal niet mijn ding. Dat was de huidige versie al niet, nu lees ik dat ze in de nieuwe een 1.3 driecilindertje gaan steken... Dat kan echt niet aangenaam rijden. Zo'n driecilinder die voortdurend als een opgefokte chihuahua in toeren vliegt kan misschien nog voor kleine stadsautootjes type Twingo, maar toch niet in een Duster... Ik vind de huidige 1.5 al ondermaats.
 
een 1.3 3-cylinder kan prima rijden. wanneer ze voldoende balansassen e.d. hebben gemonteerd. 3 cylinders hebben minder interne wrijving dan 4, daarom doen ze 't. Als ze een turbo toepassen met verstelbare geometrie hoeft dit niet tot issues te lijden. Sterker nog, waarschijnlijk heeft hij meer koppel onderin dan de oude ongeblazen 1.6 (dat bedoel je denk ik i.p.v. 1.5?)
 
Sandero ziet er keurig uit maar dit vind ik veruit de mooiste Dacia. Heel geslaagd en oogt lekke modern. Dat 'koper' vind ik wel echt een debiele trend.
 
Live op het autosalon van Genève:

w800_m1_yichecar_2ca5b7a4-d95f-4e2a-90af-b64ad0d62a58.jpg.webp


w800_m1_yichecar_b8a2c2b3-777e-47dd-b90f-3600b71899db.jpg.webp


w800_m1_yichecar_5ddae1df-4b28-4581-a70e-c11de771577b.jpg.webp


w800_m1_yichecar_34cdd498-17c5-4a32-9b78-a04a1ae9f3cc.jpg.webp


w800_m1_yichecar_f42e5724-179f-496f-8b29-2c4cced2acc4.jpg.webp


S8-dacia-duster-best-seller-encore-garanti-en-direct-du-salon-de-geneve-2024-791419.jpg


S8-dacia-duster-best-seller-encore-garanti-en-direct-du-salon-de-geneve-2024-791420.jpg


S8-dacia-duster-best-seller-encore-garanti-en-direct-du-salon-de-geneve-2024-791434.jpg


S8-dacia-duster-best-seller-encore-garanti-en-direct-du-salon-de-geneve-2024-791433.jpg


S8-dacia-duster-best-seller-encore-garanti-en-direct-du-salon-de-geneve-2024-791421.jpg


S8-dacia-duster-best-seller-encore-garanti-en-direct-du-salon-de-geneve-2024-791422.jpg


 
Uit de Technische Daten op www,dacia.de: De 130 TCE mag geremd 1500 kg trekken. De 140 Hybrid mag slechts 750 kg geremd trekken. En in Duitsland hebben ze allemaal achter trommelremmen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk altijd naar de nieuwste kentekeningen, op 2 april spotte ik HJL-51-P in Schagen. Dacia Duster kleur wit. Volgens kentekening check Auto Week: Deze DACIA DUSTER (Kleur bruin) is nog niet toegelaten en wacht nog op een eerste eigenaar. De eerste eigenaar kan deze DACIA kopen voor € 31.699 inclusief BTW en BPM. De wielen worden aangedreven door een benzine-hybride motor. Deze auto heeft momenteel geen geldige APK, een nieuwe keuring is vereist. Heeft de garage hier een verkeerde kentekeningplaat gemonteerd, of ......?
 
Terug
Bovenaan