cvdl: Honda Civic 1.8 Sport

Op vakantie in Bretagne deden de 138 paarden het goed maar het ezeltje achter het stuur liet het een beetje afweten...

Gevolg:
DSCF9649.JPG

DSCF9653.JPG

Ik zal er verder niet al teveel over zeggen, het was een domme fout. Te lomp weggereden bij een tankstation met een verraderlijk hoge rand waar de pompen op stonden. aanrijding twee in 1 jaar :cry:
Het zal wel toeval zijn maar dit is het dertiende jaar waarin ik een eigen auto heb.

Auto deed het verder trouwens perfect!

DSCF9635.JPG

Ja het is een lelijke deuk...

Eigenlijk ga ik er wel wat aan doen, ik wil nog een een paar jaar door met deze auto. Ik kan dit zo echt niet aanzien.
Enneh, ik ben er voor verzekerd

Balen zeg..

Nu ja, je kan het maar gehad hebben:)
Als je een goede bonus/malus hebt opgebouwd kan je wel iets leiden..

Blijft een frisse verschijning(y) Je zou niet zeggen dat ie volgend jaar 10 jaar jong is..

Dit is de eerste keer dat ik wat claim bij de verzekering, ik sta/stond op trede 19.
Ik val nu wel terug in tredes uiteraard maar niet qua kortingspercentage. m.a.w. het kost me niets ;)

Het moet hier alleen wel bij blijven de komende jaren...

Ik vind dit model C4 nog altijd erg mooi, als ik puur naar uiterlijk kijk zou ik eigenlijk niet weten wat ik zou moeten kopen als ik een nu een andere auto nodig had. Als het een gevalletje total loss was geweest zou er waarschijnlijk weer een zelfde C4 komen. Ze zijn alleen wel schaars aan het worden in Exclusive uitvoering zag ik op gaspedaal.

Ja een cactus is wel een leuke auto inderdaad.
Ik ben alleen bang dat ik dan de 2 liter 4 cilinder ga missen :rolleyes: Dat heeft wel wat namelijk.
Maar zo ver is het nu toch nog niet, kan ik vast aan het downsize idee wennen.

btw, moet ik nog ergens op letten als ik mijn auto afgeef bij het schadeherstel bedrijf? moeten ze iets vooral wel of niet doen?

Je hebt de schade al gemeld bij je verzekeraar?
Volg je ook de door hen geadviseerde (gestuurde) schadehersteller op?

Zo ja, kan er weinig mis gaan.. Vraag om vervangend vervoer als je dat nodig hebt.. zit veelal 'gratis' in het pakket bij.

Je kan je verzekeringspolis even checken op met welk type delen jouw auto herstelt wordt.. Origineel, matching quality of imitatie..

https://www.autoschadeportaal.nl/2014/07/23/schadegarant-toepassing-onderdelen-conform-europese-verordening

Schade is inderdaad gemeld en qua schadehersteler is er niet veel keus in mijn woonplaats en schijnt ook een goed bedrijf te zijn.
Ik heb nog gevraagd of het ergens anders kon maar dan is er een eigen risico van €650,- Dat gaat hem dus niet worden.

Geen idee of er eigenlijk wel wat vervangen wordt, ik ging er vanuit dat ze de deuk er uit zouden trekken?

Is de dorpel toch?

Ik kan het moeilijk zien op de foto.. maar de felsrand van een dorpel is nu niet echt dik om veel aan te trekken..
Het is toch een basis ding voor de stijfheid..
Een nieuw stuk erin zou ook zomaar kunnen..

cvdl zei:

Ik zie het op deze foto beter. Het is een lang stuk en de rand net onder de deurnaad zit ook lekker naar binnen..
Naar mijn idee wordt het beste en netste resultaat gewoon een nieuwe dorpel van voor tot achter.

Trekken en duwen wordt nooit mooi, denk ik. Het is een lang end en je wilt toch niet te veel plamuur eraan hebben hangen voor de komende jaren. ;)

Het is een mooi lang stuk inderdaad...
Teveel plamuur is niet iets waar ik op zit te wachten.

Als ik tijd heb (misschien morgenochtend) ga ik langs bij het herstelbedrijf en dan hoor ik wel hoe ze het willen doen.

Ik ben bij het schadeherstelbedrijf geweest, het zal inderdaad een nieuw stuk dorpel worden.
Qua bedrag zit het rond de 2000 - 2500 euro...

Ik zou dan ook eens kijken naar de mogelijkheid om skirts te plaatsen. Wellicht is dat een simpele oplossing om de schade aan het oog te onttrekken. Ben je voor 500 euro zeker wel klaar. Ik denk dat een nieuw stuk dorpel inlassen ook eerder zorgt voor roestproblemen van binnenuit.

479.jpg

Een skirt zal ook niet helpen tegen roest. Ik ga er sowieso vanuit dat de schade dusdanig herstelt wordt dat roest niet heel snel een probleem zal vormen.
En zoals ik al eerder zei, het is verzekeringswerk dus de kosten zijn niet mijn eerste prioriteit.

Zo te zien komt de vorm van de skirt heel aardig overheen met de vorm van mijn deuk trouwens ;)

Dat is zeker.. Alleen, een skirt monteren op een kromme dorpel lijkt mij wat moeilijk.

Flink bedrag, zal ook wel wat spuitkosten bij zitten (deuren uitspuiten om kleurverschil te voorkomen).

Mijn auto is terug van de hersteller. De deuk is er uiteraard uit, er is een flink stuk dorpel vervangen.
Dat deel van het herstelwerk is goed gegaan maar over het spuit werk ben ik minder tevreden...
Toen ik thuis beter keek zag ik dat er op de c-stijl de overlap zit tussen nieuwe en bestaande verflagen...
op dat punt golft de lak, zit er een stofje of zo in en waar de boel was afgeplakt is de lak ruw.
Maandag terug dus :(

Ik heb er nog geen foto van maar die zal ik later wel plaatsen

Ik zal nog eens goed kijken (nog nauwelijks tijd gehad...) maar de kleur is volgens mij wel goed.

Ik ben nog niet terug geweest. Geen tijd.
Maar ik heb wel foto's, hopelijk is hier op te zien wat ik bedoel. Van een afstandje valt het niet op maar van dichtbij wel.

IMAG1042.jpg

Ongeveer in het midden is een scheidslijn te zien en rechts daar van is het wat dof/mat.

IMAG1043.jpg

In het midden zit een stip, dat is een stofje of zo in de verf, het is echt een puntje.
Op de foto's niet te zien en moeilijk te fotograferen is een gebied rechtsonder dat puntje waar de lak wat uitgelopen lijkt te zijn.

Zou zoiets nog weg te poetsen zijn? of te verbeteren tenminste?

En nog wat anders:

Ik heb mijn auto dik vet getuned met wind deflectors of hoe die ook in het Nederlands mogen heten.

IMAG1055.jpg

IMAG1052.jpg

IMAG1053.jpg

Ze zijn er ook van Citroën zelf maar afgaande op foto's vond ik deze mooier

Hopelijk scheelt dit in herrie tijdens het rijden met het raam op een kier. Hoef ik niet gelijk de airco aan te zetten.

De lak wordt komende vrijdag bijgewerkt, hij had zo eigenlijk de deur niet uit gemogen aldus de meneer van het schade herstel bedrijf.
Komt goed dus :)

Mooi man, die lak dan.. De windgeleiders vind ik helemaal niks. Lijkt ook een deuk in te zitten;)
Maar goed, jij mag er mee rijden / in zitten.

Ben ook blij dat het wordt opgelost

De 'wind geleiders'; ik wil soms het raam een beetje open hebben maar als je boven de tachtig komt wordt dat al snel vervelend vanwege het geluid.
Dit werkt vrij aardig moet ik zeggen en van een afstandje vallen ze niet zo op eigenlijk. Die ene op de foto zit er nu wat beter in dan eerst trouwens ;)

En als ik ze zat ben komen ze er zo weer vanaf zonder sporen na te laten.

Alles is weer in orde! Ze waren gewoon vergeten de lak te polijsten na het spuiten, waarschijnlijk omdat de overgang veel hoger zit dan waar de schade zat. Na excuses en 'goed dat je terug gekomen bent' is alles perfect!

Zoals ze in Frankrijk altijd zeggen: All's Well That Ends Well ;)

nog een slechte (sorry) foto:
IMAG1067.jpg

De C4 is er nog steeds, al heb ik even geen verse foto als bewijs.

De apk is probleemloos weer een jaartje verlengt en de distributieriem is vervangen.

Hij (of is het 'zij') bevalt nog prima en alles is verder probleemloos. Klaar voor nog een paar jaar gebruik wat mij betreft :) Ik ben er nog niet op uitgekeken.

Tijdje geleden alweer, misschien is het tijd voor een tussentijdse update:

Alles gaat nog goed alleen eind vorig jaar twee kleine dingetjes gehad.
1 defecte parkeersensor en het ruitensproeierpompje was defect.

Beide zijn vervangen en ondertussen had ik eerst een C3 en later (sensor moest besteld worden) een Cactus als leen auto.
Vooral de Cactus was een leuk ding!
hpqkB-WT09zjFcnHc_csSSV1j--JdiCw7MVlEUxMR-0tV4W44yxAqT9K3Y1Tkx8xSJCTYd5Sz81OadPDIhtueet6UMT9c-KgsdaVHbFZYJ2pdbDTIRlfPOLRtn2aMp0s3SXcKCT65ZfvGOAM1pZHgs7POqrVOWHchcSdjvuzeSy8lFkd4XaPl4Z4wm_OyAsQFSg__NSiVQqKE00Ai_q2qWA7yRe2s5-yLSM4S2eigGNFK82hghG7WBc8vH2jIurbVZQ5XoQviGYAmWdq2eSFR4wWjYAuAwvfc9XztXctX97amJtY0_N2XkmOCVy26Jr_ALQFpVwQNC1kHjoAqbMRiI7LJTuyFalzMc9iDkYzN-W9AjzfMOm8Q8iM2nQTS-8HkFq28DF-RhgeZRhsBFIpD0SPrX_tfQIAJWm14TaF0HE5tQ12iAuZhU_JX5T-4m8uBtcSosrGh7boEiVYl1zcJjRXxOi3bNl2gzsVODP-6ZrfGzAXLxzV61zKKlUZf90A8TPK6oJtxWPlk-5FOox9_hpjxC5zZLxUSH2SCfUSm3ofZi6px5hsW1UGhfL7jpj4DOjX=w849-h480-no

Éen dingetje zit er wel aan te komen en dat zijn de banden... bij de laatste wintercheck zaten ze op 3mm en dat is dus al een paar maanden geleden.
Ze ogen ook niet meer helemaal vers, kleine droogtescheurtjes etc.

Er zitten nu Michelin Primacy's in de maat 205/50 R17 93V (extra load) onder. Prima banden, zeer tevreden over, maar niet de goedkoopste... Online zie ik bijvoorbeeld ook een Pirelli P7 Cinturato voor een stuk minder te koop.

Trouwens, nu zit er dus een band met een V indexering onder. Volgens de sticker in de deur moet dat W zijn en volgens de site van Michelin ook?
V is tot 240 en W tot 270 km/h Hoe nauw komt dat? Blijkbaar niet zo heel nauw anders was ik al lang dood en verongelukt (niet per se in die volgorde).

Ok, de banden zitten er onder plus nog een paar kleinigheden:

De banden:
4XQZQ_FFQbUsdIKQRm7a1_nGZe6Ygxxxzd-R7Os918m4wObqywkmq67aVa1DSjbr6QyZDparcxKqBuCd8H0Fzl2W_o04S__uAVhbHxlQGldoJB3AFKix2NjVjEL0nEpBnvAjmP98B6XZRZZjflHC0m-n2OCqfIGY8KXNycUga1lp8VdVP-cROUKa0So003DgZnX8nVbcSvgw9c5x4BhqRERvaGRVS9QJLOwm7ZcmOfBj5awDQUSWQqmD211SXysojf80cb12GQc0eVddog-xSPsgNs0OixA0xFH5nSIQTGy2lAFwme2ElBuOznNuHsgW110SDUe0QZVCx2y8GBpw2VqN_-bJQuCTmA-PLqLvMyeiMZa_F2-KoSOMwsoVxZMS1vwV_mz2LGtmwhxP_CSD7lyO35F7ZPN2FiuN3zmNALs3Zjia6CxX9BkjG0nLJnf-7r_zHCDiUrQFWJOZEteKcktoXCHhx4cACSMJF-_OayPmYqfuy_C6uap9yyzuDUIU8qCGfTHZjHQjaun7WCdjUv74rE35Vu2XDKU2kWrQEkVDizss4zNZ0cPdjUEOq9bBfFF7=w853-h480-no

Het zijn dus Pirelli's geworden de Cinturato P7, ook goed maar niet zó duur als Michelin Primacy's. Na wat zoeken op internet bij een lokale garage laten bestellen en monteren voor een prijs die mijns inziens erg goed was.
Dit was ook een mooi moment om de velgen even te poetsen en in de Poorboys World Wheel Sealant te zetten. En nee, ook net verse Pirelli's hebben niet zo'n mooi doffe glans van zichzelf die zijn behandeld met Wolgang Black Diamond Tire Gel.

Ik heb nog meer rubber vervangen:
qZLaFcBtr2YUjJNMn1SMvidMz4qmpBKQP6QLoXxI8SAvh6iNbVZ82Oanjwuc0ljszlx3IAo8Om4-QNULuWvcilD8kMsSJEULz1BJ_jc53SldIxe6WTiMKv0hnjAOFWYyHZH4GdYCXrxZAO9DQe88j1spI3laVYyb3Y1q0RJiqVZ-VbulKL3yHvz1lRNnemHzgIChsgtH__lw366mF-1Vs1muVx1Wqs_GBblxKh80kRYsiWrZxhTehQk1Jck6151ojA93mR0dk16w_wJuZ3NaHAMJ6eZqz7CV_nuhvkETFBqHnfTAurGQee5FKIrqUDZ7qZ4HN-SwCGn6tqQZo8b7Y5Awqn56Bqf_-jVYuPGzswM4pOVsXnmc3L919lQH4GrUnYV4iYmn-qA4HVK_DP-yWhH0tBw_BfHXEzIDKoFyQVP6ZLLw84bBkwwwYTPPKIE8JVad-2I3ScyA7vYgR-uax2m33kQf_uN9bmyb9ZCHbfEpXe_klftRFnv2QCFMHgXVv2XpI97WlqEtCUFbX_EYWkMUl9NIgiQvr-2d2qAv-cqbMwC0rdIXZNluRAVPuuNUBNpA=w853-h480-no

Besteld op Ebay, de oude Valeo's bleken half uit elkaar gevallen te zijn... ze streepten wel wat maar dat het zo erg was had ik niet gemerkt.

Verder had ik al tijden vocht in een van de achterlichten. Nadat mijn afkit poging op niets was uitgelopen heb ik maar een ander gekocht:
oyl-O38zGM2cjcvJlH9iMWWkPayE7N0dH_waD8Km4OK5p1hgb7mWUVdFmwe7yjmetafZJb88-Vwxq8ygkQevM-_T7P7fk0gkOaPpKPMYCIrmB3PVQheIEjp6nl5d6t2lAvgBoO_OQpQxG9x0DNnfmBnMs-J2H9ImrwqsHsEZqPya0w_bk0ldP5YpxlZAV53vFzaWWNqJ2Zg3ykBnYkgXRxNoAC9tldE6gZt6oxbjTfRnAu2Oi3ZMe7xdtwZzhOtToEEIhMxOtN8aSV3gsJNwTIcs03RMC6cNg0Qterr7tabDJ8cDPcBnrffFwe-9lW2sKFDlT2TK9aN625z1NdztrLVe1sszKPDFeUtswApHYvE3QLfp-EPsxCFMQuUm9csMXCdGBMW7lHo5-wAej3Lz99krfk_X4OgpVzTTJXCaDSBufRmtE4NWUkdMvw-JrQKL7sVYguz4w1h9FvdZfqH4qNGuWR1m44m8AZ4TahhGmAajMzI2JnM90qdP-MJEbiv2rXr_PPb4Uit2udECQax-KRYGI6ptVivjpMnz3XfJTpPY0bsDomOvPMBJDU7xWnkuiVFt=w853-h480-no

Een gebruikte maar echt zo goed als nieuw, 0,0 krasjes, echt perfect.

Zo, dat was lang geleden!
Is er wat veranderd? Nou... best wel eigenlijk, de C4 is er uit en een DS3 heeft die lege plek ingenomen.

xBNHzb9dRu4CuqPGTXlekLI6jrk3T5gftGwCcTxSeG_rc-f86S1TtirJGJnbvTstYS8PzKJVFompWFe4cG8SdX1om-df_DWpNWyJ_BrT6d8eoKAjjgpktertqGDpdOgxh2T_KLUnjWxbeqy1eIccWwDhTUg2zLNb2fiCqodxyK6uJN5OWlqWlGtZTzUKWelphCAthe5M2GFbaK4F97ma021MdSy3Ni3kui2_PcC40vE72KzHB-uES_HYkpqgBVmiNcbNdDKH19eGvEKrZJay2S6SaYUUfZuSh4YQWPZoUHcb_lcD-er_TLOJWS2wLyzLBIsMcqjGxZx9DW9hL1tY09yHDdAvWDDrx7nepkae2nEhaMYus0GXaX8xfeT0jyYBVQIGsZ4GRroxC2PrZgmppBFhmCmITvn8WVRgjO1Jd4dib4FTT5iBhINfL14E2RLlblC-yERMn8TE6RA75dkgx-PnKwe2Jn7cWjP9h1WQAScrvEhjs8Ougb7E-1OO2PhXorIzn8weH1TU9u0eYCdpzdgTJAGEG5LoszgQczsfwknueW1MjOWQ14nirLwdrP6OJajb0FYGM6e5_dCs3qpVrmhU4DWnSazaqH1MwdHNLQDsGkBSocSx0g=w853-h480-no

_azuBRskFS7koXh6wJnEXfBrg5DvDiuXbo7lPTeI6UvSyUIfiUrQQnyPDP9H_3ERME5zDsnfDnpZYZ42vzsudvOov4VPukjbf1a6BO9Kyq2ubggeM2dH-uCbmr5KmzAa05fzKcElzwiZ8qxUjqejauzYAKDmJPrf1rdAYQ7mxJAqMLPi-8sKQm0OkE8Sg409V6TA1UttYVz1zIF_3MFnQnWeAWBqqHyOTtXarOdqXdAkXrnrZGEpY0R9rStvat_COgoXDlxvHjcoYBKA6Z-no6SlBy_fVlLDhS5-UCzdxHQmY1cXBtz4SqwI1xvp7oZEIONTdR3GVnVFlN5Rm0BqRMsasOSShj1nUmu8579N6FNVgk2FbSJlQRbnpM_vpvTr8psfFfyTnXOZXoZmOeyNC7bbVt0AGipDb5POb5PpHVSAAmmxcx1wkbnzLUW2agFrFJXX9Qg8xFq6tTTzAECyMs0wwlItS8h7fBW-WCrBGO90jKHOtribSPHFdsvrVZsPiiX7YwFWgwRFwphaADRZI2FaAWBEUcNurNzOmgTwNTlaLY_CaHQEY79kBISqMq5xbVC0BytZKXucC8pTx3aNd9iADr_3s6m2rWLsKVPf2HxXLWaDBb8IZQ=w853-h480-no

Het is een So Chic 1.6 VTI uit 2011, daardoor is hij half zo oud als de C4 en hij heeft ook half zoveel kilometers.

Er zitten enkele optiepakketjes op zoals:
Pack Perfo (sportstoelen, aluminium pedalen en in hoogte verstelbare passagierstoestel)
Pack Select MyWay Confort (Navigatie systeem (anno 2010...), Bluetooth en Hifi)
17" Bellone velgen (nu helemaal zwart gespoten, dus ogen weer fris)
Een reserve wiel (dus niet zo'n veredeld plaksetje)
Achterspoilertje
En wat chrome stripjes hier en daar

De kaarten van het MyWay systeem heb ik inmiddels bijgewerkt maar mijn usb-box die in de C4 feilloos werkte weigert tot nu toe alle dienst, moet waarschijnlijk aangemeld worden in de computer. Volgens de gebruiksaanwijzing is hij (Dension Gateway 300) ook geschikt voor MyWay dus daar kan het niet aan liggen
Qua usb mogelijkheden schijnt het MyWay systeem sowieso enkele beperkingen te hebben, nou ja, het zij zo.

Volgens mij ga ik me wel vermaken met de DS3, het is een veel strakker sturend en sportiever apparaat dan de C4 maar dat zal geen verrassing zijn.
Alleen bij verkeersdrempels is het even wennen... ;)

Ik zie de foto's niet, maar de specs zijn goed. Ik had destijds een DS3 So Chic e-HDI, met ook beide optie pakketten en de 17 inch velgen. Fijne auto, maar inderdaad wel wat stug.

Het stugge hoort er een beetje bij natuurlijk, als hij sponzig zacht was geweest was het nooit een goed Mini alternatief geweest.
Als je vergelijkingen tussen die twee leest schijnt de Mini nog wat steviger geveerd te zijn. Hij gaat wel lekker strak de bocht door!
De C4 helde in snelle bochten duidelijk meer over terwijl dat volgens mij naar Citroën maatstaven al een redelijk stugge auto moet zijn. Maar ik heb nooit in een hydropneumaat gereden...

Ik zie mijn laatste foto's ook niet elke keer... Net keek ik via mijn iPad en dan waren ze er de ene keer wel en de andere niet.
Maar al de oudere wel altijd o_O

Dank je!
Maar nu zijn de foto's wel zichtbaar toch?

Mijn usb-kastjes probleem is opgelost; moest inderdaad als cd-wisselaar aangemeld worden.
De beperking van het MyWay systeem is dat ik nu wel mp3 bestanden van een usb-stick kan afspelen maar op het scherm zie ik geen namen van nummers/artiesten/albums maar alleen de aanduiding 'nummer 1, nummer 2', etc. Maar na wat internet archeologie ziet het er naar uit dat het gewoon niet beter kan dan wat ik nu heb. Ik leer er wel mee leven, hoop ik.

Plaatje van het interieur (slechte foto, ik weet het):
cCP1v25tRC82WZgOmdp4nVULT8zfxRKp9apLYzW1B0eJWwRe85EnFMRxFNQKaePzylto0dTgpqHr-LUPySOuq-rKz4iCb2xQq6Po-9QD5cU0cRMn_8l-3_IVkL5CUzuAjRzcZBrmUNxP_7pe9W7xs34CfNVtHcutIeWs_cOMmwQk39sMdLdqbdcyEeCLqBFWbX5qITmmr_kBMumTvB_g-RyzkV8NenEwoutTtjzmUmXi8Afmels0H5wwWxoRFB_muEq_66ZCDH01wChCU2UQjPr8mi9tP14K1J-rlrZCP-F1Woo28TuoIiF0PHwZuvBHs7yX8jfw-9WlbuENY6IfhPp35Pms6-jAsWG1ziQhkEY93Rn3BppqA_sy9V8AI1Xk9WXpt-3_Cb8Or49VjeAnWKHtWTYa6gP_kRhj0mBz70YrmoipvFa_ErioqpWMABJgJ9nO_5HJfKduxqWtvsg2Be5UCvtOJCIVfuCl2gPAG2KoEekVUij7q94pq1606Y8z81-LcN1RgT5EOeATin05phsxoKPLf84dEy_BuJtg83IrlhHjuFDWuUwWst8l-Lr8bWecje3FygZW73ZQoe0lH8m5HC8_FiT1-ZdvunflaWhtZZtHVViX3A=w640-h480-no

En een plaatje van wat er zich onder het motorkapje bevind:
77zwBfBuQec5NmUaPns0YiDbtbViEH5cmVnpYiTQtKFQHB39rzRuPxeXVii4wMhNb0lsw17y64R-fBoQQHqpRE2T2oq6BnNKZUTB4p_V_d0v5JOFQn0EGsTMtiwfZZfrmscM5k0K83wf-S4wiuAFdYHIs_iU-veY1rTrTnqRR6laaY-qeiemLYIKcw18F_phLcVazS5sPEA3rUhI48gLbdfTqzclcgChi4teXugZmrdM2CWPCrPfCjZKxwcm5DDrGjOJr7hmodLMoQkhazZdfRZJkoE_4owRsqFI5CuANR6DqAhvChE_gZlPIRWpHdAHmfPxKUBdwLYwO8ud8wkoEARgikwFpZdBYBL1HZ5UgXo8yMmYCNO3gQgFARSmWpLic6lbTSGHQsDGd-Oiw2NRnPjvu9CAmp32zGOmTYlvJYwXf7MBM-mGsEzBmxLGBHN2hirj_UQ8qZmgEKp5OK_yE6K0v4ROauQ5E9RO41bvjdaBN1mVOoI9gJ1col8640RsX9VHcq7kLfvfaX7e2IymIhSblWCRg4kCDLHW9IyvCxblcEAT02biA7RpbLSIIQw89ugiOliuV3o9_jyLlJbuLtjYNP4WqNBfI7PHRWKGZHEkmbdnJ6GU8Q=w640-h480-no

Raar want ik doe niks anders dan ik eerder ook deed... De oude foto's werken wel toch?

Ik loop mijn google foto instellingen nog eens na

Edit:
Ik heb ze in een andere map gezet, die map gebruikte ik eerder altijd en dan werkt het hopelijk wel?

Ik zie ze nu ook! Die zwarte velgen, kan daar niet weer een laagje af gepolijst worden? Ze zijn nu wel héél zwart :)

Ja zwart is zwart hè. Het zijn juist die geslepen vlakken die vaak gaan oxideren. Schijnt een bekend probleem te zijn bij deze velgen.
Ik geef toe dat ze zoals ze origineel horen mooier zijn maar heb er zo niet zo veel problemen mee dat ze nu helemaal zwart zijn.

Ach, zo met zwart dak kunnen deze wielen prima! Leuke auto in een goede samenstelling en heel wat uitgesprokener dan de C4. Ik ken ze wel, de DS3'tjes zijn auto's waar wel het een en ander op valt te merken maar waar je toch elke keer vrolijk van wordt.

In deze zwart/wit samenstelling vind ik het inderdaad ook prima kunnen.
Of het echt uitgesproken is dan de C4 weet ik niet... Maar qua kleur in elk geval wel. De C4 is een beetje een verkeerd begrepen auto, helaas. Ik heb ze altijd erg mooi gevonden, als je er langer naar kijkt vanuit meerdere hoeken zitten er hele mooie lijnen en design elementen in. Volgens mij heeft de ontwerper (Donato Coco) goed naar de CX gekeken toen hij de C4 moest ontwerpen.
Op zich vind ik het wel jammer dat ik hem niet meer heb maar er zaten te veel kosten aan te komen. Ik had er nog wel even mee door kunnen rijden maar als je eenmaal naar andere auto's gaat kijken... Dan loop je het risico dat je wat anders tegen komt natuurlijk. (Zo ging het ook toen ik de C4 kocht).

De DS3 is eigenlijk een totaal andere auto en inderdaad heel vermakelijk om mee te rijden. Leuker dan een C4, dat is meer een relaxte langere afstanden auto maar op leuke bochtige weggetjes mis je veel te veel scherpte. De mijne werd op dat vlak nog een beetje gered door de 2.0 motor, waardoor hij in elk geval nog vlot was, maar met minder zal het dan geen heel spannende auto zijn vrees ik.

De 120pk van de DS3 vallen me qua snelheid heel erg mee. Ik ken die motor wel van een Peugeot 207 maar in de (lichtere) DS3 vind ik hem feller over komen. Ook in vergelijking met de 2.0 van de C4 heb ik niet het gevoel nu heel veel te missen.
De gebruikte kunststoffen voor het dashboard hadden in de DS3 wel wat hoogwaardiger mogen zijn. Het zijn altijd auto journalisten die daar over mekkeren en dan vind ik het maar gezeur. Maar nu moet ik toegeven dat dat wel wat beter had gekund. Maar alles werkt en zit nog vast, dus ach ;-)

Ik ben inmiddels een maand verder met de DS3. Om wat beter kennis te maken met de auto ben ik een weekje mee naar het thuisland geweest.
Naar Castellane bij de Gorge du Verdon, ik was in die regio nog nooit geweest. Mijn bezoek daar had een paar redenen; de auto beter leren kennen, de Gorge bekijken en het in Castellane gevestigde Citromuseum bezoeken! Vooral dat laatste stond al een tijdje op mijn 'to do' lijst.
Dit leek me een goed moment, ook omdat ik de drukte op mijn werk even helemaal zat was en er dringend even uit moest.

Een paar museum foto's:
RnFpVvP6l5v6WCPCaVSjukMO4B9rBBfl7of5pz-4ay3IU2d1_VR5WyD3qas_H4Oo_E7CnMZWYLPfc8r46uUMF1mlM2Y_zZmvH39cuN3qI1lKwHj_28GtESPyxKd6ZbQmaF6U0bXlpjdbxQvnM4wCMPmYq7_SjvW4UKvtoA3H1P2gCKOOVPBTNihEf0QNCtDbdvxhDjQoJQC0PrdYIpCr7IHw5LykuboTZiviS46Mkb4FjMesI5WI53miObw616gNhhC-dj2Bj-i9IbDkUQHkZta9edxcMqzTE6GUQ1PEYKnTA3UQGA6AyrqoIFRCQQD23sy8ErInWXu8sjYRlVYpOA3blZEwR6rZKhz0p_47fk3irvLgVmXCTHZZ8F-8nhzMorJo0EeFPPACueMsRY-xopeaMk8jigv2y8aHTD5--eEvq_wvgWcHGG1GBvl61DeSOfNvvV27gBvQYW5OOH0XQpgf7oHrfXTIG1pIcoZGwQFWa9DTNFhGlDrTnmHrkSQgIK3CuGwwXuDUQbTxM75-VUaLCBdfJGarcKpkcW_2c-wcsgM7SMd8HS62hnzdvd3FAe5siTQd3BmCK8tx7958R7c8a1f559fs22c5R-S5L6o=w853-h480-no

Y4ygLdVn4bpkLzgV0JgcHC_47Dt53YoU2Y3Zaip-1o4nmrSfVvTEjfwg3rpIgZcIe_sEMMLmRwLteDThes8KdFse9qz3Ele-8JnPLYidm2sQYGfcGY_9oYNFMF_l4Wvy6ReM3XOYNvihuIqfRqd0EgFy-RVi99du20yNM5tSopzSBbtQDXvfR-YeL8mVKBCddIrLo-qf69GiO1RqLYJ6b4nVAxfx9fX1r5ketBsK8LqKRUaaKx7EZollJZ8LTSC_0OT8z0AbzHDqK0HN2gzp7oUh9CgR1fIOzAjmGeG_ob5RZzN5HsvApSG2OeQ2rYQnOBXa9mxTY3Oi_Oi5SSOAqoaDEJKB7l9pdn1wqHHykXF4TgbGEKXZ6Fn-Yo7S8hN5QXEUcQG92z68v5X2k_eSKy7PHa_s8g4O30L9Qwb0RhWk9_rYqhoiUk8Q4OIOTxnqxPVQ0rnO-9CsZR9WEggHyxITDCTIH_jLvQ9AHeDo30CnBUkVpddRIdUF7Bo6jyfhF4RikHwFkEevo_M6pq50BnTO7QuBzWV-djIjKggsBuYpgP9R6K7gBt-D6KeDqjNrD38BT-z2xyrZ5o-DUVoS5YSS3p0Av5qi0S-xEGhX7rg=w853-h480-no

De verhalen van waar de auto's vandaan komen maken het nog leuker dan alleen de auto's zelf. Dit is een collectie met Citroën's die maar enkele duizenden kilometers gereden hebben, of minder!

Deze auto reed tijdens deze reis alleen al meer dan sommige van de museum exemplaren:
j1PZcd3LnsksKebCOmkg8LGhNoswEZLJIgwIQmAg0GU4mogOsZk87hNP41rpiyfcG9zrnr17yKDX--5w0Gbu5IaY4-CSRDlzXMsjTMKCe9hEtuFLaJ3zJDzGq5K8GXbKw27MIMISzZxOv5SEguu56pljDa0VznhyopsZZwJDGP_OXHgEUBmlG3gqBn72K9H4L1G1grv-vDqevx13z1tiPcItl_CKT7cW7nI9rqnNI8KFiQn75QNC_ll9sWDwhOjZ7CwUYonvKIisXu46WPopiO7KREwELNtPe73r03_fEqegv51DocQ5G1MQCJ00TxOp1VpLXKzknSxuak55rePzAy4_ksbtwRCYiHkYHmmcCCGl2KUWgVwd_HngvcMf22LBmSzcl7pUBWnrN5HVgboClnL6jrTyuJjYtooDGKXz9dsZQk8iKwIJ19qYj2Ut7UDTtGAXmyMyzLTitmnYwMzxoW0VXO4v7b9pkGklM-UBoIfAAM-i-iranu9mGAcNnbpXN0ps14zEfboy5BI5fVlRert7PkKRVahNXvKm1-OJs04__hZPy2dcbihM4rihaEoFvVJblkGMG4_DB2vKnViBEbR3SKQRvyzMryqbQvw1_so=w640-h480-no

GOg7E19Dw82StBHxMmaG48xBQlnsi4YcCkm8lahMViE-LUMYjEyS99v_Wmx4sQs7p-6_D3QjToYnDYVH_L7T8YZ2G_pvekK_J0bjqMicHejarLxUWuFgfF6NuMu3JIq94z1g8cUUnVjJGHxQyva5hqr6DuxrF9R1hAi8pJep2u-T5hOYuRlGdCooO51NNzl-rqOe5CrepTWrSaoIrHVcX-QJRfShjTtjbvmnCW5AmEv1liWp-2UzsESSRqpr7WuM7hrR86T4jzTKHymvTu9dqKtnYnAUbELgjmW5QtfgVqi3oYkE5e0Z4XQhPfOaQxOF7kWsIXeZGuCboTrW74owhfBGNp2BpaMijiC2yEeMCPX4K_bmH8M7AkxI6Yv0KuBozjCYBs0emehs9JeFTcJNYTDFyW-jIzANqwnnWaaDvbEMXuBsc5CKM9CoxDPrd2opsIhsLV14vv6lH9XxUsQV2LNY69MMLgOgguRbml0TWZJSCzaFyZHWjmQ1sOn2QcPdM4eRoLplnLK0_BUasFvgF6w316DQPNuoTdZRkRIV_rhRvA-gwtIly6eplNFKMGt28pWQs43XJheq_Rx9yfXB2J5KlEZByYimA0ZQ3IEe0P8=w640-h480-no

vbJuA7iB4tn4rBuKXBAJeYefXdivtSME8AJA0JM_B2f4zASHnCpnMT4bcxnYKJD5JYf1Fwov71SvVTAZ5GmLnAxhsiVvBDEHuBfAEApJaZUmCLwiNdv1fP00MXAgW2kMoPPv-F89cVBRG4anHaJBOMN3e4WHX0xkqdPb9eBNczNqUqjALNuqE6Cty-laOCtt8p-BQRmWwKiVJK_Zi7cdi-DkNvpK9loaam8mWAddXaKe4oMa4YhV-9_KO0imezYS9xcgA5bd1juTrvD6zzhIfCL0rObOqnQjow58dk0NpaHrkAPieIP9JITR3kjSGdSjhwNoAwoOdRZhMowLGVlPhN1WlYdyffadjxeH09eK4uudS_rchUKDnJWDF2NUAUG7YsdiTybZHqdx6907BXR7iOayCH3RXJrcUD5YdmwN0YJhwGAeB-ZORKc1t5r6AEbLnuAXTXrYgBgLZRanz-OQR3FvPLE4fSB_1GGWGj6LzQ-LC2bwmrRu2WnqESnSWxpzDBnpy1JX_ATaEVA_Thar-ufZQwEjgqHR_JtWhHc8MslcJfqfhA2q5tBmUPdS_lBHZOyqCl8qyqTjNX57pWTRB7fdUQAXmoVJWRXAijACHLg=w853-h480-no

In Castellane was het zeker de laatste dag zeker 25 graden met een strak blauwe lucht (heeel anders dan in NL op dat moment... regen, regen en zwaar bewolkt). De terugreis in een stuk vond ik wat lang, het leek me een goed idee om nog een extra dagje pakken en terug te gaan over Chamonix (ligt niet geheel op de route maar leuk was het wel). In Chamonix stond mijn auto er 's ochtends zo bij:

Ny0qibHMfGBznbedHJmxcXj05cvRQJQVat05nqoh7bK0-CIwdeuBhior31vbuQ3CZpVZQSdBkG64dFyHXIOZ2Tneg7eLK19VMoYSwKUkF5myQxeECpS7h-Rc9OYCM9EgOhUkHiQ1D2zFDczk9SHFojn7tZlouN67En90H7-xlyxPyjlLgzuxSmhHxN4cZcCe9WoNxD-oY8Egd93w1aXL8bIgV-j3byH4EOPUadI5KG4ll9qIXxtmCAqKzUH-w38Syldx3Y1KpGrzHu2eCzRKeE4h3dfpgQya2Rm42ztHg-DaiNWBMQ9jcOCkz29mXUt6T8WUlm4hMTnswdw7MNLpmEmqS1CHhbA2riU_6QlFcMT5SYTvgog2ZWidsBnbJYXQucGydZcKlaKPJYDF5EQyE-4Yboiz_eZtxegt5xMmFXge_EkxEbB4i4Ze7lOgYITlD6xMTaMu38szHKSxr1ys2YipZre-SixhUa9zd0O6QXrdkbzHGbubnzKSlA8YxqKFsDP9T5zL8sB_SvR97TvmCmHxCICbOPBn42NiIVoE8LkRs-C8AaXB2ObEsacVHKkRPUhTAVejhRjxNwivx2oADK6aFhrpLAcfPgdilBOA1Ic=w853-h480-no

Ik moest krabben en het was onder nul...

Even later nadat we (ja, ik ook) ontdooit waren:

kUSbDEzkJXGLSkouWixx_kGDxVaCloVDpfZp09XkAIt-B1eEa8A2hls0UAtaEdzU3pDoY1S5wtnI9lNG_iRLzsU8TzjOjRzM30mT9DemDToO5huDPGZYRDQMBSQCUAvH5EXPlmr_1mW5f8m41cw0WeJzrHDMyimsLjThpaYV9gCzWSC6891VQul2JiXFg5JXXx6P_HMPzdCMpCIu-0IEfXLv7COobFnzPRqK9Fn3XHRr7ebuwNcUzIFjcML7a5b-ahgPlGEM1wS0UMOtdJ9tuJPmvsaY_oyHZ41TWLJaDFf7_cpTnMsyIJTfkj41SgOoVND9Evzt6LwKOhXaSxp4WHmhQCzY4OpNTz5sTFrYgUmMWKocWMHMgFg4CCm4R4eGS7Mp1yLUuJSBR1cT4Xlb91a6Ox09jpdeGJVTwGBuIsR3FLpVZzuVutdcZ_-eO5B7EOB8mPlhXoJ33ChFaFhRv9HGX3zrv6mzPzMHbrRFZjI5uKnzuH2HaHVVy5m2FExQ8khyiS7P10SsoYgwoALYNu0oP5VzoYoqTr0t_Ad0NCllPKfWBUWjfaB8TWx_DdsyjtWjjJZQ9jWpiNS_0V2MFbf2mtirHZK7jY81UfB8tgE=w640-h480-no

Met de Mont Blanc op de achtergrond:

0ktX7c_c5NTZDHzwa0PkVuFr4VVZCgGJtCyEyzPOXzWS76Vp4OfJAbxwHYUo1V0f6bGk6MLXVnUrDC5oB8-PI-TRFt7fNU6bccxv74KGCyMiOzSh8orAR78kSycLeJXINmk3MJ6kIN9MlTwmw1Vx1XcPEC-uVYRnc0v2nyD1Ad54LA1ysLtxscke7yc7aZCeo1gBpcuT-XTgvANlxTma1wT7EYUDAx7HM6WVpm5lYa-VDFlbW5abYL6ZAi3Sb7fDNYd7UQZq1FkrrBLiHansIdeDrxH-p7qkbaeNkUquqRg-hk6lOsp_ZbiVsQZtJVXOOu5aPU0dUyIC_Xdf2uKfjOmQoivv-zALWOZq42-9Yl76R_gciiHIYOk2EZhCuq3zTC6AVUGpaRWGhyOeset6UpZxw6A1o7VQNQji6R9AXonqYuGYeQryLVuVEhY7ROTccFzTzdqUCnJ9E42CH7SWBVvuCtGHjJYIpk-0w5fM_6jQleUnfVrHwskNkdTnl9yJbIPL6pTfLkMOrTdC-wx4w4iexpIl6aJrMXHw-J_uohNg0ReGVBhBChYq0VFbylRu1h9ABFoQut7b4Mq9vHk26rk7qbcRMku3pF2DWIFboEI=w640-h480-no

De kleine DS heeft het de hele reis prima gedaan. Op de snelweg was mijn oude C4 comfortabeler maar op de bochtige Franse weggetjes rondom de Gorge de Verdon of in de Alpen... Dat is een heel ander verhaal! Zelden heb ik zoveel plezier gehad met een auto. Hij stuurt veel directer en ligt veel strakker in bochten dan mijn vorige auto's. Bijzonder vermakelijk dus.

Wat grappig! Wij hebben daar begin september twee weken op die camping naast het museum gestaan. Ook het museum bezocht. Ik vond die ene Ami die er stond met 648(?) km. het meest leuk. Vooral het verhaal erbij over de eigenaresse die graag in de Ami wilde lessen. De omgeving daar was voor mij voor het eerst maar ik ben helemaal om. Was nooit zo gek op Frankrijk, maar dit was wel mijn ding. (y) Ook een dag Monaco gedaan. Leuk om een keer gezien te hebben.

Ik was er helaas maar een paar dagen, veel te kort! er is zoveel te zien. Ik had een andere camping aan de andere kant van Castellane, ik had er een chaletje gehuurd wat goed beviel. Ik ben heel vaak in Frankrijk geweest maar was toch erg verrast door de omgeving hier.

Het museum is een aaneenschakeling van verhalen over auto's die om uiteenlopende redenen decennia lang in een schuur blijven staan... Die Ami was inderdaad wel een mooie ja. Het viel me op dat er verschillende verhalen waren van een oud mannetje wat een auto koopt en niet veel later dood neervalt. Dat moet ik toch onthouden voor later... Auto kopen ok, maar ga er dan nog snel mee rijden!

Dat is lang geleden! Maar dat is goed nieuws in dit geval want het betekend dat er helemaal niets te zeuren of aan te merken is op de DS3.
Intussen ben ik verhuisd en was de DS3 mijn verhuisauto, bouwmarkt- èn vakantie cruiser.

Vorig jaar zomer, tussen het klussen door, ben ik een paar dagen naar Rügen geweest, Een paar dagen relaxen in luxe. Het was er ook erg mooi en net toen gelukkig niet al te warm. Op de rustige Autobahn in het oostelijk deel van Duitsland kon er vlotjes door gereden worden, uren lang. De DS3 gaat niet zo hard als mijn C4 ging (heb 205km/h op de teller en gps gehad) maar hoe vaak ga je nou harder dan 180? (geloof dat het zoiets was, ben het alweer een beetje vergeten eigenlijk...)
Het parkeren bij het hotel was wel een dingetje:

nCsarCTylDCaS5aiXmcBOuJx4TmHPBtfHUBOm724q_i-BO_ww6cb08vmfcqTAAdaViUplBE_wobxOudcUbCLiCIHD5zooa-5oET9TLNzTdHXLnkNvmUOficRlxug2dcYP4sqMjxeVGVwtsmWBTDSneLbX9vka7b_KjEaHd_0lL4PJKU_ElcsxrkUE6JENLrbAcYKwfdWu1v2GigwklwCkoIeIUwKRrRYAoUWVnILQTN2A9zwBBor9aGEMrm7jVR8a9R0nug41ikpuMCkeM77K9_WEgMnABec_ZHfQShSNRuIMkhxukm8LI6DsYWhrP0xHycFVZQhX9IMOKEWjrPiNWrlaKBW2Oy36GmrTgw73ziWa8Znc_cA2_PTLJzadlLvatxRT7LwevnzOg5l6YePCUeD4f5OV937WyprLr03J3EqoyWA2kz3YDY5w9nZtVFdR53Gb3LuYtyR3rvYUxsguLHqKFh8PCTeuD8A53vW3B9Ne2XFHmy4qbf1-zSRX1HdpBtaC9NH0e35OFfBucHugAmaiYlwymlruSWDtiyfmJMcG6PR6evkLPfP7V8oZJGqeorPDgAcoaguvHBpeTihE4buVJZtHzZIUaiehmplRsqr-o66BafkUOKRX4elThUfQBtp9Z0CVd5Q58JTPWpBZ7_7WU5uwhTZM2digwTkbDV4UNjzaMwXxqeFdC-QinJrVq-CmnLk6BDQQOZ2Vm4TsSjhoQ=w853-h480-no

Dat was de eerste keer even schrikken maar de auto is nooit geplet ;)

Inmiddels zitten er gele mistlampjes in:

8OCuBDFKEk0uGG0xYxATeJ9fT8CWvYR3bt-Uqtsi2xHxVtLj2TH1ViEyXSDoj4GNLa-9zHaR6gbySJFZzepSX6s5jaP-Gm6-tXkg-qLAYzObjkFPmaYBYILG0Wc7iwjaJMD2p9eyyQAKBb4zMZDRJHp_s05pIYy7Hm_A0KGYD3d7wAWwyl5mzcQgFpdLjpaz1RVKnOC7hPO6XwqbCkaVl6lxZWRtva6Melh4-RJ9-38ePZEg3zz1yiMMpxuC7QAQMB3fUb5XkpdM_F5_FrlxbhHZSvPxsqXK1FuJar_mOp9WUvhfYw3hG2wY5q8q_bgPX1XcvOUDQ0sFejFvSkkC3HjNC_gZPVUjQPTxl6W_3m-f69Dv4P0aV3OUmke5ArzrWYjlW7qG_uhikVHkkO0R_pRPgIH0Cbt0sP2-5yxNC0QkVwC2YMYfXv2N7VoAgjxMKQa6Gx_nVxyAiYsxLV-OjAfMbKkxKX4ixWsSiRPBABf-PfQ1x9IM2E1RN-pKAZvGdwoeJQ90AgeQaDri2JBsZQB_cB0P312qwsGkiwnNWKAMgqTVjGFXhWhIRt0IUGXLH3hsqkFubeTp6XYBF225Q0_eBDb8xAMSuZ0ITC5FbDchZXG9pAPyIxz3bkqBnVMdX-dDEUBgAaso-9JLobACgjrDm44mG8C7cG9mdtWpQjqvcmwFg-_IvqdyRe_WT4S7vj33rfMJy9lvlHYu9hC1mj-dVQ=w853-h480-no

Niet dat ik die vaak aan heb... Maar geeft ook als ze uit zijn een lichte gele gloed in de reflectors, had ze in de C4 ook.

Afgelopen najaar ben ik een weekje richting Brive-La-Gaillarde geweest, ook die reis verliep totaal vlekkeloos.

FlRIg81ONHsPDsbYL7jdjYV4eoH9cnFrU9kA47xG9os5_3V7Gv3bxEgttGREbrYTglKWxOxGmIiFqrkC58ZPc5qPidIooOFmMrBj5dWK_PDRAZVckWWqnO4nikqCJSE8CeYE3a96gi-HYycCT1X8mMNIrfT39bf_bbasILdLSKTOmU-2keKApxYQsyk-AawKGda47aoA_O87NeYDk__PSa8K6XSgH4KtkoLqBVK8xAUnKtMnySZlaQk8hmpdSSRdnp688pzMT1GtQXvNpQbGBRlIs0zggXhXevUK1ewhAOLttSer98_nvS40AZPRv3iwfF2Oo3VSUfhsM2vr_LgH_ltSviTBTh8uU7fhhZ-Ubrc3KbJNv61l7XjKYd-ixm8P1ax7cWcTX817xA48Pio7bTRd-RLAN9_1xG6UjVvAd9vhgSKNrssYpVAqQ8AOFBx2ZbcsXCo-KbtB6QX9LwM0toJ59GqfGdScxkFJzJt_NqDllB4y7uS6mWxB7x_68UdHjstwlW84nW2XS2j2hjcV7Y-oBXb0T8uuNckgp_OvYKvAhEETdCT84kOleo1srNnYUEddU74jzr68ToEMqUaykYgI2ncTrjoI54cNbFVxLtm9KM8dtHzOb3P1xNHUudOGHK-bQGez6Y-XkCGh4EWDVPPew6BjbMM0g4MoP0ieEoMNdfZliCCcilN9oqgxFvLJai8ZxnSg4MGpUW1i5p4vlkOBvA=w640-h480-no

Sinds aanschaf van de auto ben ik een kleine beurt en een APK verder waarbij er ook al niks te melden viel, super saaie auto dus zo'n DS3...

Terug
Bovenaan