CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Het is in meerdere topics wel stil :}

Maar iemand al een kentekencheck van de Leon gedaan? Misschien is die wel verkocht :T

Nog niks gekocht... kwam vanalles tussen en veel te druk.

De auto's die ik op het oog had zijn natuurlijk al verkocht, maar er is nog een optie over die vooralsnog interessant lijkt.

De Leon is onder voorbehoud verkocht *slik*....

@CK, komt eraan.

Serieus? Gisteren nog niet... Shit, de occasionmarkt bloeit weer op. Heb ik weer... ;)

Wedden dat je ons alnog met een pareltje verrast...
En anders kan je altijd nog een Golf3 tussendoor nemen... B)

Een Golf 3???? Euh, nee! Dan nog liever een mk2 ;)

Inderdaad altijd lastig.

Wat de shortlist betreft.... In deze regionen: Audi A4 Avant, BMW 3 serie Touring, Alfa 159 SW, Astra J Turbo. Deze modellen trekken me het meest.

Had nog gekeken naar een Antara (mooi, maar te duur in vaste lasten), Lexus IS (toch niet helemaal mijn ding), Vectra (bedaagd, maar op zich netjes, toch geen eerste keus), Porsche 997 Turbo (geen trekhaakmogelijkheid)...

Vriendinlief vind de 159 trouwens afschuwelijk vanwege de positie van de kentekenplaat :D

CorZa zei:
Porsche 997 Turbo (geen trekhaakmogelijkheid)...

:}

Shortlist ziet er goed uit. Een drie Touring is het lekkerst gelijnd naar mijn idee, maar zie maar eens een goede te vinden.
Gaat de Leon overigens wel naar een liefhebber?

Wellicht?

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=226288514&cd=634933355490000000&asrc=st%7cs|as

Hmm nee dus, trekgewicht max 1300kg

De Leon gaat naar een (op papier) liefhebber. Dus dat is een plus...

3 serie touring van het juiste model voor een goede prijs is verdomd lastig. Vond afgelopen weekend een nette 325i Touring... maar er hing een kralenkettinkje en bokshandschoentjes aan de binnenspiegel... :,(

NEXT! ;)

CorZa zei:
Vriendinlief vind de 159 trouwens afschuwelijk vanwege de positie van de kentekenplaat :D
Haha, dat zegt mijn vriendin ook steeds als ze een Alfa ziet :D

Mocht het erg meezitten, dan heb ik binnenkort een Golf II voor je :)

CorZa zei:
Zooo, da's een nette A4 :O

Blijft wederom vreemd die maximale trekgewichten. Bij de huidige A4 1.8tfsi 88kw is het 1300kg en de 1.8tfsi 125kw is het 1500kg. Dit terwijl het gewicht en de motoren exact hetzelfde zijn. 8-)

Ja slaat nergens op. Als ik zoek op een trekgewicht van boven de 1500kg krijg ik nagenoeg alleen maar Franse auto's met soms een vermogen van 115pk... Nou, ik weet uit ervaring dat dat niet fijn rijdt.

Heb/had een 2.0 tfsi met 200pk op het oog, maximaal 1400kg volgens kenteken.... nou ik zou liever met trailer rijden met die 2.0 tfsi ervoor dan met een 1.8 115pk Franse auto....

Wat een schitterende trekauto!!!

0228376628011.jpg
0228376628006.jpg

Hmm probeerde op rdw.nl voertuig info op te halen van de A4 --> Geen gegevens gevonden.

Kia Sorento: nee dank je... op het werk een aantal Sorento's gehad, maar wat een rampauto's.... daarnaast rijden ze ook als een ladder.
Op zich een leuke trekauto en als ik de ervaring er niet mee had zou ik het mss zelfs wel aandurven, maar door mijn eigen ervaringen doe ik het zeker niet.

Saab durf ik niet aan (ervaring met betrouwbaarheid zijn niet best) en de Jag's... ja ik vind ze geweldig hoor, maar voel me er echt nog te jong voor. Die bovenste is wel erg sjiek zeg (tu)

Een hele nette auto. Aan de eerste durf ik een mail naar het bedrijf te wagen. De diesel is geen optie...

Wauw, die Octavia is wel leuk!
Maarja, voor Marco weinig tuning mogelijkheden. Hier ga je geen 19 of 20 inch Sportecs onder monteren :D

Is de Leon trouwens al weg?

Oorverdovende stilte...
Marco schaamt zich zeer dat hij ook maar één moment overwogen heeft zijn Leon opzij te schuiven... 8-)

https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=227434554&cd=634954199940000000&asrc=st

Mooie 5-cilinder automaat.

Wel nog even onderhandelen met de eigenaar

Excuses voor de lange stilte. Ben 2 weken flink ziek geweest (koorts, griep enz.)

De Leon was (bijna...) verkocht, maar de koper liet verstek gaan (met allerlei smoezen) de dag voordat hij langs zou komen.
Een andere potentiele koper wilde de auto reserveren tot zijn eigen auto verkocht was en weer een ander wilde een betalingsregeling treffen... NOT.

Dit samen met het feit dat vriendinlief waarschijnlijk haar baan op korte termijn kwijtraakt en mijn baan ook geen zekerheid meer is (bouwsector...) heeft me doen besluiten nog wel rond te kijken, maar niet meer zo aktief. Tips zijn natuurlijk altijd welkom, maar het budget wordt naar beneden bijgesteld en het 'snelle' zoeken is omgezet naar 'ogen openhouden'...

Liever een auto-update gehad, maar vooralsnog een versnelling of 2 teruggeschakeld...

Oei,
da's minder nieuws,
vooral dan het luik jobzekerheid :(
Duimen dat het allemaal toch nog een beetje meevalt,
en die trekauto...
Ja, die komt er (ooit) wel...

Die trekauto komt er zeker wel en misschien op korte termijn, maar er zit minder 'haast' achter dan eerst. Baan/banen verliezen is toch wel wat lastig gezien de vaste lasten dus we moeten daar wel rekening mee houden... helaas.

Dat is wel jammer Marco, maar dit is de meest verstandige beslissing! En zo erg is het toch ook niet, dat de Leon nog even blijft? B)

Ik weet niet hoeveel trekgewicht je nodig hebt, maar anders laat je Daisy toch in een Kia Joice 2.0 rijden? Mag 1500kg trekken en kost geen drol! En alvast genoeg plek voor een heleboel kinderzitjes! :}

Een Kia Joice... no way. Ik blijf autoliefhebber en Daisy is inmiddels ook aardig op weg dus er komt géén Kia Joice.
En kinderzitjes hebben we niet nodig en gaan we ook niet nodig hebben, dus dat is geen verkoopargument. Eerder een extra punt om niet te doen ;)

Ik zou dat best zien zitten, maar op de lange termijn... ;)

Onofficieel zit Daisy nu zonder werk, dus ik vrees dat een 'trekauto' voorlopig geen prioriteit heeft. Als we er eentje tegenkomen gaan we die zeker serieus in overweging nemen, maar de zoektocht staat even in de lage gearing...

Wat de Leon betreft: geen nieuws (geen idee of hij nog start eigenlijk...)

Wat de Corsa betreft: lekkage lijkt verholpen. Tellerprobleem niet. Komend weekend het spul weer eens uit elkaar halen. Alleen er is nog een probleem bij gekomen. De Corsa start niet of nauwelijks.

Wanneer de auto gestart wordt zijn er 3 opties:
1. hij start (wel zo fijn)
2. hij start niet, maar de bekende startgeluiden zijn er wel. Hij slaat gewoonweg niet aan.
3. hij start, geeft zelf wat gas bij en valt stil. Je kunt handmatig gas geven wat je wilt, maar totaal geen reactie.

Ik heb wat aan de stekkers naar de bougies gefriemeld en contactspray gebruikt en toen startte hij ineens. Ik vrees alleen dat dat een toevalstreffer was, want de keren erna werkte dit nog wel, maar sinds dit weekend ook niet meer...

Zou dit gerelateerd kunnen zijn aan de tellerunit die soms dienst weigert? Heeft iemand misschien enig idee?

Ik denk dat je 'm moet uitlezen. Wij hebben wel zo'n computertje liggen, maar je woont niet echt naast de deur B)
Gezien de omschrijving verwacht ik dat het probleem niet mechanisch is.

Ik vrees er ook voor. Toevallig niet ergens een portier of klep ophalen in Zelzate of omstreken? ;)

Gisteren startte hij meteen. Om vervolgens daarna weer iedere keer te weigeren. Tot gisteravond... ineens besloot hij/zij om toch maar weer te starten. Meteen de auto de garage uit gereden zodat ze vandaag met mijn auto weg kan... Niet echt handig zo'n af en toe weigerende auto.

Terug
Bovenaan