CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Voorlopig de grootste kanshebbers:

Audi A4 2.0 TFSI Avant:

5481796-1-2-2.jpg

5481796-2-2-2.jpg

5481796-4-2-2.jpg

Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS TI pakket:

IMG_0658.JPG

IMG_0720.JPG

IMG_0681.JPG

Opel Astra 1.6 Turbo Sport:

0225456810002.jpg

0225456810003.jpg

0225456810007.jpg

Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar nu ik ze zo onder elkaar zie is die Alfa wel lekker...

Heb je de link toevallig naar de verkooppagina van de Alfa! Wat een plaatje!

Niks geworden met de Lexus?

Ok, ik ben bevooroordeeld: maar zo'n 159 rijdt erg prettig (tu)
Prachtig ook met die TI-details!

De Audi en Astra zijn de wat veiligere keuzes...maar persoonlijk zou ik de 159 zeker eens proberen.

Op het uitzicht zou ik niet twijfelen in dat rijtje : de Alfa natuurlijk (jammer dat er geen rood leder inzit en geen houten stuur).

Lexus wacht ik nog op een vervolgantwoord, maar eerste berichten zijn niet positief...

Audi en Astra zijn veilig en Alfa is gevoelskeuze, maar de algehele indruk is wel duidelijk ;)

De Audi is de "saaie" veilige keuze, waar je zelf nog heel wat moois kan maken.
De Astra, dit nemen me ze in een ander topic vast niet in dank af :D, valt toch wel een beetje uit de toom in dit rijtje vind ik.

Maar die Alfa, man oh man wat een plaatje!
Van buiten is ie gewoon goed, gewoon af. Van binnen is het zeker de mooiste. Enig minpunt, het is een Alfa en dat kan (hoeft zeker niet!) voor problemen zorgen. Maar met de kilometers die jij rijdt en die liefhebber van automobielen die jij bent zou ik de gok wagen (tu)

B-Real zei:
De Audi is de "saaie" veilige keuze, waar je zelf nog heel wat moois kan maken.
De Astra, dit nemen me ze in een ander topic vast niet in dank af :D, valt toch wel een beetje uit de toom in dit rijtje vind ik.

Ja, zo'n Astra is echt twee keer niks...

Niet mee eens. Die Astra vind ik een hele nette auto en kan prima mee, maar vergeleken met de 159SW... dat is zijn grootste nadeel ;)

Idd een mooie auto zo'n 159, zeker als TI (tu)

Alleen ik kan er met mijn 1,90m niet echt lekker in zitten en met die 2.2 haal je de 1op10 niet maar dat is minder belangrijk bij 7000km/jr.

Qua motor is de 2.0tfsi van de A4 het lekkerste, qua looks de 159.

Eigenlijk hoort de 159 in het rood te zijn: https://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=227619171&cd=634957713690000000&asrc=st :O

Wat een diversiteit! Duitse degelijkheid met een interieur om van te watertanden, via 'n Italiaanse designtopper met iets minder fraai innerlijk, tot een goed geconfigureerde Astra die enkel door de andere deelnemers geen stand houdt...

Tsja, op deze manier Alfa. Die Audi zou je op den duur toch zélf willen verlagen of S-Line uit willen voeren ;)

Er staat zeker fraai spul daar (:B

@Audi A4tdi, serieus? Ik ben nog een stukje langer 8-)
In rood vind ik hem minder sjiek...

@Elco, ja de diversiteit is enorm. Dat maakt het tevens lastig. Het grootste manco van de Astra is dat hij in niets uitblinkt. Een soort Opel Golf zeg maar...

En idd... setje wielen, mss een paar cm lager enz... blijkt toch dwangmatig ;)

Ik kon met 1.85 prima in de 159 zitten... maar goed: zoiets moet je toch echt zelf even uitproberen. Ieder zit op z'n eigen manier in de auto.

Laatst zag ik een Golfrijder met de stoel in slaapstand, hangend naar de passagierszijde in de auto zitten: dat zou ik dan weer nooit doen.:}

adinsx zei:
Ok, 100% storingsvrij is een fransman natuurlijk nooit. (Vraag Elaste maar hier op het forum. :T)

Hey, ik zie mijn naam voorbij komen ;) .

Ik weet van niks eigenlijk. Ik loop altijd met een ruime boog om Renaults heen B).

Je moet toch in autos gaan zitten en kijken hoe het voor jouw persoonlijk is.

Daarvoor is een toko zoals leaseplan ideaal, er staan veel autos binnen en je kunt overal gewoon in gaan zitten zonder dat je lastig gevallen wordt. Kun je gelijk ook nog die Laguna GT zien, wel jammer dat er geen 159 staat.

Mooi rijtje hier bovenaan de pagina, Marco!
Maar zo'n Astra, wat ga je er daarmee op vooruit t.o.v. de Leon, behalve bouwjaar?

De Alfa is echt wel een mooie auto, opvallender dan de andere twee.
Hoewel de Audi ook best een dikkeauto is, en met de juiste motor...

De opel is natuurlijk kleiner, maar best netjes.

Nog niet gaan passen Peter. Gisteren en vandaag best druk. Ook de Corsa al moeten repareren op twee plaatsen. Kleine maar tijdrovende klusjes...

Al gezien wat er volgende week in de AW staat?
Occassion-triotest.
Driemaal net geen zestien mille: Audi A4, Lexus IS250, Alfa Romeo 159

(tu)

Wow, kijk aan. Alsof het voor mij gemaakt is ;)

Afgelopen weekend door trieste voorvallen in de schoonfamilie minder met de auto's bezig geweest dan gehoopt. Deze week weer oppakken...

Welke Astra is het CorZa?

Heb je er een link van?

Verder moeilijke keuze ook de A4 en de 159 zijn prachtige auto's!

Toch ook wel veel waar voor je geld:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s80/9304980

Sinds de Leon te koop staat een bak reacties gehad en toch wel een aantal serieus geïnteresseerden... zou het dan toch? Rare gedachte eigenlijk ook al is het maar een 'stuk metaal'.

Wat nog aparter is... de reacties en spontane mails m.b.t. de Sportecs... inmiddels al meer dan 30 mails, pb's, enz. gekregen. Voor 4 velgen... en dat terwijl die niet eens te koop staan!
Ik vind ze wel erg mooi en bijzonder, maar kan me voorstellen dat het voor een gemiddeld mens gewoon een 'velg met 10 spaakjes' is... rare gewaarwording.

Klopt, alleen ook max 1400kg trekgewicht... Wel een beauty trouwens, al vond ik die zwarte sjieker.

Je houdt met deze natuurlijk geld over.
Kan je misschien een 100 kg lichtere paardentrailer voor kopen... ;)

Klopt inderdaad en voor een SsangYong niet eens een lelijke auto, maar (ben ik weer...) alleen jammer dat de wegenbelasting bijna 2x het bedrag van de Leon is... :O

Maar hij zit wel 5.000 EUR onder je maximumbudget...
Daar kan je al enkele kwartalen verkeersbelasting voor betalen B)

Een tikkeltje saai... sorry, maar ik voel me nog te jong voor een S80. Het is ongetwijfeld een hele fijne auto en zal uitstekende kwaliteit zijn, maar zie mezelf met mijn 34 lentes niet in een S80 rijden...

Daar hoeft geen sorry voor gezegd worden hoor. :D

Het is helemaal en enkel aan jou om je kaders te bepalen en je ideaal plaatje te realiseren, wij doen enkel schoten voor de boeg en delen graag onze kennis.

Voor wat betreft een S80, ik vind het huidige model wel mooi en ze zijn voor zeer redelijke prijs te koop, dat icm prima motoren, goede stoelen en een mooi dashboard. Maar de S80 heeft idd een beetje een belegen imago.

Terug
Bovenaan