CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

Harm78 zei:
Ik hou wel van enigszins subtiel. Dus geen stickers, tupperware en andere ongein. Het enige kunststof wat ik eraan toegevoegd hebt is een Cupra R onderlip. Dus origineel Seat Leon 1M

Tss en dan ánderen beschuldigen originaliteitsautisten te zijn :p

Backfire!:)

Ik vind die Leon zo erg mooi geworden, en de velgen vind ik er ook goed bij passen. Maar ga je ook weer eens Golf II rijden?:)

Leon-ling:

Sportec-closeup-bw.jpg

@Harm, iets met een knuppel en een hok? ;)

@BRG, verklaar u nader :rolleyes:

@Mechanix, dank je. Ik hoop dat er weer een Golf II in huize CorZa komt, maar dat zal voorlopig nog niet het geval zijn vrees ik. Of ik moet niet meer alle dagen met de Leon durven rijden... dan komt er een Golf II als daily ;)

Edit: ships, Leon-ling-ding vergeten...

Graag :)

Dat budget is relatief natuurlijk, maar ik zou mijn 'aanpassings-niveau' niet willen vergelijken met dat van Ketelapper. Dat zijn teveel credits. Ik mocht willen dat ik een dergelijke niveau kon hanteren (lees: kon betalen)

;)

Misschien een totaal overbodige vraag op het eerste gezicht, maar ik doe toch een poging:

Heeft iemand een idee waar je kentekenplaathouders kunt halen zonder tekstrand, zonder de 6 nokjes (4 op de hoeken en 2 in het midden) en zonder dat ze breken wanneer ze wat gebogen worden?

"Naar de automaterialenboer/Halfords/Brezan"

Ja dat weet ik ;)
Maar daar hebben ze alleen de variant met de 6 nokjes en die vind ik best lelijk... Ik wil een zo strak en clean mogelijke plaathouder. Zowel voor als achter. Op internet vind ik niks wat me aanstaat (tot nu toe) of ze moeten met 100 of 500 tegelijk....

Iemand een goeie tip?

naar de brezan ;)

Nee zonder gekheid, je hebt er ook waar je de plaat in moet schuiven langs de zijkant, maar waar ze die verkopen... o_O

Ja zoiets zoek ik dus. Alleen de plaat erin schuiven langs de zijkant gaat niet vanachter... Ik snap niet dat er geen houders zijn waarbij je ipv 6 nokjes gewoon een framepje wat rondom loopt erop klikt... staat toch veel netter? Ik zoek me wezenloos (al een tijdje), maar tot nu toe niks kunnen vinden...

zo, ben eigenlijk al een hele tijd niet meer actief hier. Maar jouw topic loopt nog steeds. Prachtige auto nog steeds, vooral met de verlaging. Is echt een tijdloos model en vind hem nog steeds mooier dan een leon II.

Spiegel is ook beter zo(y)

@Wesley, kleine updates doen er soms meer toe dan direct zichtbare dingen ;)

@Mach1, thanx. Subtiel he...

@Ruben, klein verschil, maar toch groot...

@wally, jaja, nog altijd aktief. Tijdje wat minder geweest met de Leon, maar toch weer wat bezig blijven. Was altijd fan van jouw auto's en je stijl. Ik vind deze ook mooier dan de Leon 1P. Niet omdat ik toevallig een 1M heb, maar qua model veel meer geslaagd vind ik... Dank je! ;)

ach ik blijf ook wat bezig, zo heb ik me deze week spacers besteld en een m kofferbaklipje. Je moet toch wat he;)

Zojuist andere koppelstangen gekocht zodat de aandrijfassen niet meer aanlopen tegen de originele stabilisatorstang bij inveren. Klinkt onsmakelijk en gaat op den duur niet goedkomen, dus vandaar ;)
Deze gaan er z.s.m. onder.

Gisteren weer een updateje (is dat NL? :)) besteld voor de Leon. "zo toe maar"... nee, een goedkope en heel kleine update, maar wel iets wat ik al een tijdje wil doen...

Foto's volgen zodra e.e.a. binnen en gemonteerd is... :cool:

De koppelstangen kan ik al laten zien ;) :

koppelstangen.jpg

De andere update is nog even afwachten, misschien morgen nog en anders in de loop van volgende week...

Ja eindelijk he... iedereens reactie :)

Een zwarte hemel van een Cupra? Heel graag... maar die zijn nauwelijks (lees: niet) te vinden voor Leons met een elektr. schuif-/kanteldak... alle hemels die ik tot nu toe heb gezien zijn OF incompleet OF voor auto's zonder schuifdak....

Heb je de spiegel zelf zwart gemaakt of een nieuwe spiegel gemonteerd?

Originele hemel spuiten geen optie? :)

Nieuwe spiegel... nouja, nieuw... eentje van een Audi A6 uit 2004 ;)
Spuiten is geen optie, want de lak op het kunststof rond het 'bolletje' waar de spiegel aan vast hangt en waarmee je de spiegel kan verstellen gaat dan onherroepelijk loslaten...

Dakhemel spuiten is een optie, maar geniet niet mijn voorkeur. Daarbij moet je dan alsnog de kunststof delen op de A-, B- en C-stijl zien te vinden, want die spuiten kan ook niet omdat je dan de lak bij de hoogteverstelling van de gordels weer gaat beschadigen.... Dus kort samengevat: nope, niet spuiten. Dan wordt altijd lelijk of raakt beschadigd...

Ow en nog een klein probleem (lees: uitdaging):

Ik heb een 9-pins seriele poort nodig op de laptop van vriendinlief... "da's zooo jaren 90"... ja dat weet ik, maar ik wil VDS pro op mijn auto gebruiken en daarvoor is een analoge (dus zonder verloop oid) 9-pins seriele aansluiting nodig... help?? ;)

Morgen de auto bij de dealer binnen zetten voor een grote beurt + APK + uitlijnen en wat klein spul.

De koppelstangen zijn inmiddels geleverd en gaan er morgen onder.

Verder nog dit besteld:

Behuizing en blindplaatje portierslot bestuurderszijde:
slotvrij.jpg

Als dit binnen is wordt het meteen gespoten evenals de stootstrip rechtsachter. Iemand vond het nodig zijn/haar deur er tegenaan te smijten. Gelukkig enkel de strip geraakt, maar blijft onnodig... En aangezien ik wil dat m'n auto er gewoon (meer dan) goed bij staat wordt dat meteen meegenomen...

En wat als de afstandbediening het niet meer doet?
Heb je een back-up optie via de achterklep? :)

Altijd k*t dat er weer een malloot een deur tegenaan gooit...

Tja... ik ben altijd erg voorzichtig waar ik de auto parkeer. Ver van de ingang, liefst vrij met nauwelijks mogelijkheid voor een ander om (dicht) naast me te staan, niet naast busjes, naast oude barrels of aso-bakken, niet onder bomen, liefst in een hoek enz. enz. Dat gaat puur automatisch voor me inmiddels. Mijn vriendin wordt er af en toe niet goed van, maar snapt het helemaal. Ze is ook erg voorzichtig met parkeren en ondanks dat al 2 putjes erbij op korte tijd van in Belgie te parkeren. Mijn lakbeschadiging was ook opgelopen in Belgie bij het ziekenhuis. Dus je kunt zelf nog zo voorzichtig zijn... Maar afgezien van dit zijn beide zijkanten nog 100% strak en putjesvrij :) En dan voor bijna 8 jaar oud... is het toch nog ergens goed voor ;)

Dat van die backup-methode was ook de eerste reactie van de monteur. Maar ik kan altijd nog via de kofferklep de auto openen ;)

Klinkt bekend m.b.t. het parkeren :)

Morgen wel snel (voor zover dat gaat) de auto naar binnen als de golfballen naar beneden komen hè, anders zitten er wel putjes in. :)

Jajaja, vanavond beide auto''s in de garage zetten.

Morgen is de auto naar de dealer, dus vragen of ze hem daar de hele dag binnen houden...

En ik ben niet alleen met parkeren dus? ;)

Mijn vader doet dat ook altijd. Irritant, maar ik denk dat ik precies hetzelfde ga doen met m'n Alfa. :D

De auto staat bij de dealer voor grote beurt + APK + lijstje met puntjes van mezelf en ze houden hem de hele dag binnen hebben ze zojuist beloofd ;)

En da's niet irritant, da's voorzichtig zijn op je spullen ;)

Net telefoontje gehad van de garage. Er zat een heeeel klein scheurtje in een ashoes. Eigen schuld want de schroefset was daar tegenaan gekomen. Die is vervangen. Verder geen opmerkingen en glansrijk door de APK.

Me happy! :)
(tot de rekening op de mat valt...) :rolleyes:

Sinds vandaag weer wat 'rijker'. 2 kabels om de software van de auto uit te lezen / aan te passen.
(oude pc geregeld, nu nog een monitor... laptop was niet te vinden)

Dus binnenkort (mits het lukt) ramen + dak openen en sluiten via de afstandsbediening en aangepaste verlichting ;)

Kleine updates:

Het portierslot van de bestuurderskant is vervangen door een dichte behuizing met blindplaatje en er is dus geen slot meer zichtbaar. Helaas nog geen foto van, maar er is weinig fantasie voor nodig om een beeld te hebben hoe het eruit ziet ;)

Ik heb net de software aangepast en nu zijn m'n ramen en dak te bedienen met de afstandsbediening.

Plaatje bij het praatje:

Juli-2011.jpg

Hierop is (onopvallend) te zien dat het slotplaatje vervangen is door een blindplaatje.

Helaas geen foto van de ramen + dak die openen en sluiten via de afstandsbediening, maar misschien binnenkort een kort filmpje van maken...

@adinsx, het is wel behoorlijk stug, maar met 19" was het al geen Franse zwever ;)
Qua wegligging en looks bevalt het meer dan super! :)

@Mach1, dank je. Dat vind ik ook. Subtiele details verfraaien de auto zonder al te ingrijpend te zijn of het design aan te passen...

Hoe staat het met de Leon, Corsa etc? :)

PS: waar is die foto van de Leon, die wat bewerkt was en je ongeveer elke 3 pagina's plaatste? :)
Heb nu ook een zwarte auto, dus moet even wat ideeën opdoen ;)

Bewerkte foto die ik elke 3 pagina's plaatste???

Hoe snel? Euh, net zo snel als anders gok ik :)

Na-apen? Wordt helaas wel meer gedaan met mijn auto's... maar zolang het bij een shopje blijft... ;)

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken...

Dank je :)

Ik ben er ook altijd nog erg blij mee :D
Vooral als ik ergens een winkel uit kom gelopen ofzo en loop terug naar m'n auto en ik zie hem dan van een afstandje staan denk ik nog altijd: tis toch eigenlijk wel een heel mooie auto :cool:

Terug
Bovenaan