CorZa: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition (vanaf pagina 86)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Tijd voor een nieuw topic?:p

De Leon is nu misschien duur in kosten enz. maar volgens mij krijg je er echt ongelooflijk veel spijt van als je hem weg doet, niet alleen qua rijplezier maar ook qua emotie, als je al zegt dat je er 5 jaar voor gespaard hebt.

Ik zou er nog eens goed over hebben en ook met mensen buiten het forum erover hebben(dat zal je wel gedaan hebben).

Succes;)

Een emotioneel beladen Leon-lings dan maar? ;)

Photoshoot04.png

Photoshoot16.png

Photoshoot21.png

Photoshoot24.png

Photoshoot30.png

8-)

@CorZa, niet weg doen.
Daar ga je echt spijt van krijgen...

Blijf nou maar lekker in die on-Zeeuwse Leon rondcrossen en leg zo'n lekkere schapenvacht of zo'n kralenkleedje op je stoel voor je rug:}

A.s. maandag weer naar UZ Gent. Daar eens vragen of er op dokters-/professorsvoorschrift geen regeling te treffen valt
Dan passeer je langs mijn thuis. Mss kan je even stoppen om een goed bod te doen op mijn broer zijn Jolf V ;)
P1010096.jpg

;);)

Verkoopt hij hem? Zot. Zo'n prachtige wagen... hmm, realiseer me net dat ik mezelf tegenspreek... Maar dat terzijde. Doet hij de "Jolf" echt weg???

@Jurriuit, hahaha, nee dat nooit. Matcht niet bij de euh... wielen... ofzo. Nee echt geen porum. Dan maar on-Zeeuws zonder kralen ;)

CorZa (IP gelogd)
Verkoopt hij hem? Zot. Zo'n prachtige wagen... hmm, realiseer me net dat ik mezelf tegenspreek... Maar dat terzijde. Doet hij de "Jolf" echt weg???
Staat niet echt te koop, maar bij een goed bod (lees een zeer goed bod met genoeg hoge cijfertjes ;))is de kans wel heel groot dat hij weg mag. Mijn broer zou hem graag een nieuwe A4 willen kopen. Normaal gezien zijn zijn huidige plannen om dit binnen een jaar en half te realiseren. Maja, zoals ik zei, bij een zeer goed bod zou het mss wel iets vroeger kunnen ;)

En wat voor bedrag moet ik daar ongeveer onder verstaan dan? (genoeg hoge cijfertjes)
Word lastig bepalen want er is aan de Jolf zoveel verfraait en aangepast. Lees: geinvesteerd. Dat je broer er altijd op verliest. Normaal schrijf je op elke auto wel een x bedrag af per jaar. Bij de Jolf zal het wat anders liggen omdat hij dusdanig is verfraait dat hij misschien wel meer is waard geworden dan het bedrag bij aankoop. Maar weegt natuurlijk niet op tegen het bedrag wat er aan gespendeerd is. Blijf het een van de mooiste auto's van het forum vinden overigens.

En Corza... blijf lekker rijden in jouw Leon. Hij is zo mooiB) Echt zonde om weg te doen. Helemaal met zo'n belachelijke lage km-stand.

leon_cupra zei:
Staat niet echt te koop, maar bij een goed bod (lees een zeer goed bod met genoeg hoge cijfertjes ;) )is de kans wel heel groot dat hij weg mag.

€9999,99 dan? Dan zijn al 6 hoge cijfers ;)

@lexer, ik weet het... lastig hoor. Wat is wijsheid he... :S

Erg mooie auto Corza! (tu)
Een van de mooiste Seat's tot nu toe.
Jammer dat je hem weg doet. :(
Wat voor auto zoek je nu dan?

CorZa Schreef:
-------------------------------------------------------
> @Barri, daar zeg je wat. Maar dan zit ik nog met
> de Leon he... ruilen? Hahaha, nee toch maar niet
> :T

Gewoon die Leon verpatsen. Mijn Golf zal het wel leuk vinden om terug te keren naar de regio waar ie 14 jaar gereden heeft :) :D

Zo'n CrossPolo is echt kicken. Het rijdt vast niet bijzonder, maar wat ziet dat er dik uit.

En toch, als je die Leon wegdoet ben je een..

ohnee, je bent moderator ;)

Hahahaha, in mijn eigen topic niet hoor. Zeg het maar gewoon... al denk ik dat ik wel een paar opties in kan vullen ;)

@Nagasaki, iets hogers bij voorkeur (ivm rug) en iets euh... dagelijkser ;)

@Barri, Ik ben er nog niet over uit hoor. De Golf zou ik op zich wel willen, maar lost eigenlijk alleen het kostenplaatje op. En met een vierbak rijden... en een 1.2.... ik zou toch wel m'n stuur opvreten denk ik ;)
Ik ben nu 220pk en 340Nm gewend he. Dan is het wel een erg grote stap terug 8-)

Golf Plus niks voor je? :}

Verlagen, Die 19 inchers er onder en je bent helemaal de man. :-D

En wat voor bedrag moet ik daar ongeveer onder verstaan dan? (genoeg hoge cijfertjes)
Moet je aan mijn broer vragen ;) maar zal zeker een bedrag van 5 cijfers moeten zijn ;)
Word lastig bepalen want er is aan de Jolf zoveel verfraait en aangepast. Lees: geinvesteerd. Dat je broer er altijd op verliest. Normaal schrijf je op elke auto wel een x bedrag af per jaar. Bij de Jolf zal het wat anders liggen omdat hij dusdanig is verfraait dat hij misschien wel meer is waard geworden dan het bedrag bij aankoop. Maar weegt natuurlijk niet op tegen het bedrag wat er aan gespendeerd is. Blijf het een van de mooiste auto's van het forum vinden overigens.
Dat is nu net het probleem met zijn wagen. Moest de wagen standaard gestaan hebben, had hij mss nu al lang iets anders gehad. Maar met de verfraaiingen eraan heeft de wagen hem te veel gekost om hem voor een appel en een ei weg te doen. Ook moet je voor zo'n wagen een liefhebber vinden. Iemand die ook zot is van styling en die er geld voor over wil hebben.
En als het niet anders kan: terug standaard zetten en die styling-onderdelen apart verkopen. Brengt mss nog meer op dan hem gestyled te verkopen.
€9999,99 dan? Dan zijn al 6 hoge cijfers
zet je komma naar rechts en het zal in orde zijn :p

Als ik de mij de luxe kon permitteren om die komma naar rechts te zetten en het nog op kunnen brengen ook dan zou dat zomaar kunnen. Maar helaas...

Hoe dan ook, blijft een ferme ketel ;)

@JPeG, ik ben niet getrouwd met VAG, maar de modellen spreken me gewoon erg aan. Zo heb ik b.v. helemaal niks met Franse auto's, maar kan iemand anders daar helemaal gek van zijn en juist weer braakneigingen bij een VAG model krijgen. Maar ik neig zelf altijd toch automatisch wel naar VAG toe, dus de kans is groot dat het er weer eentje wordt. Maar kom ik iets anders tegen wat helemaal naar m'n zin is en er staat b.v. Subaru op... met WRX en STI... ik noem maar wat geks, dan zou dat ook zomaar kunnen ;)

@Barri, je ik kan nu wel doodleuk zeggen dat me dat niets uitmaakt, maar ik ga soms toch wel even klagen denk ik. Gister zijn we naar Antwerpen geweest en als je dan tussendoor toevallig ergens even tussen wilt ofzo, dan is dat vermogen toch wel erg erg handig ;)

Zozo CorZa, toch maar aan het denken om de Leon de deur uit te doen?
Het is dat ik nu op de UvA zit en daardoor niet met de auto kan, anders had ik er zeer zeker wel over na zitten denken...Vespa'tje komt eraan in de lente ;)

Heb eigenlijk nog nooit in een Leon van dat type gezeten, wat voor wagens heb je nu op je lijstje staan? Zo'n Cross geval is echt niets vind ik zelf!

Magazijnchef hier heeft een 1.4 TSI Golf Plus, verlaagd, 19" eronder, spoilers en weet ik het allemaal ;) Staan geen eens zo heel gek!

CorZa zei:
Maar kom ik iets anders tegen wat helemaal naar m'n zin is en er staat b.v. Subaru op... met WRX en STI... ik noem maar wat geks, dan zou dat ook zomaar kunnen

Is dat niet te hard ivm je rug?

dat is toch de hoofdreden dat de Leon eventueel geruimd wordt?

@GJ Massen, groot gelijk. Ieder zijn ding toch?

@Terence, ja idd. Het besluit ligt nog niet helemaal vast, maar toch...
Had dat dan gezegd, had je op de meeting even kunnen zitten... ;) Je mist niets bijzonders hoor. Zoals iedere sportievere Duitse auto, vrij hard en stevig, maar wel lekker vast zeg maar.
Mijn lijstje is nog niet concreet, dus als je nog opties hebt hoor ik die graag ;)

@Davidoff, euh, nee eerlijk gezegd niet. Leuk als ik er eentje zie rijden, maar niet voor mij. Toch wel erg laag en dat hoogtoerige gejank met 4 miljoen pk en 0,4 Nm is niks voor mij. De motoren zijn knappe staaltjes techniek, maar spreken me niet zo aan. Het zal ongetwijfeld een heerlijk scheurijzer zijn, daar doet mijn visie niets aan af.

@JPeG, ja idd. Het was ook niet een heel serieuze optie, maar meer gekscherend bedoeld. Dat is idd de belangrijkste reden om voor iets anders te kijken ipv de Leon...

Het is geen VAG auto, maar je zit wel wat hoger en ideaal voor lange mensen:
of01_0005249498.jpg

https://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=5249498&sprid=128580919&cache=no

Weinig kilometers (N.A.P) en staat bij een Ford garage, en zo'n 1.6 lijkt me toch voldoende of niet?

Iets hogere zit, niet teveel inleveren van pk's en vrij uniek in NL.

Meriva OPC

Al zie ik hier trouwens ook de meerwaarde niet echt van maar goed die zie ik sowieso niet.

De Leon houden zal financieel gezien echt het handigst zijn, je moet toch altijd weer iets investeren in een nieuwe auto en de besparing daarna zal niet zo groot zijn gezien je wensen met betrekking tot de nieuwe auto.

Als je de Leon gewoon zat bent en iets anders wilt kan je het ook gewoon eerlijk zeggen hoor ;)

@ Nagasaki: ik dacht dat je ergens in een topic had gezegd onzinvoorstellen aan te dragen? :}
CorZa heeft nu 220 pk...hij begrijpt best dat je miss niet zoveel meer voor elkaar krijgt, maar een 1.6je genoeg? *-)

@ CorZa: even denken hoor.
Een Tiguan is veeeels en veeeels te duur nog, Touran is echt een MPV...is die Leon dan echt zo laag voor je rug?
Ik heb ook veel last gehad van mn rug en nu ook nog af en toe last van mn rug, maar ik vind het altijd wel meevallen bij bv. de golf (die toch wel redelijk laag is)...Golf V is dan wel weer een stukkie hoger ;)

Ach, soms is het gewoon tijd voor iets nieuws/anders. Ik mis mijn Honda Civic ook wel eens, maar hou wel in mijn achterhoofd dat ik altijd nog zo'n auto kan kopen en 'm exact zo weer kan maken. Zelfde geldt voor je TS. Opzich is hij ook nog vrij standaard, dus je kunt altijd nog zo'n auto terugkopen en net zo mooi maken.

Lijkt me niet zo'n onverstandig idee om een auto te kopen die meer functies heeft dan alleen 'leuk' zijn (zoals de Smart). Zo'n Smart lijkt me sowieso niet echt handig voor je rug. Voor minder geld kan je ook leukere gooi-en-smijt kopen.

Een sportieve Seat Altea niet leuk? Ook met een fatsoenlijke motor te verkrijgen? Hoge zit, met leuke velgjes/verlaging erg knap en stuurt lekker :)

Hahaha, die Meriva OPC. Echt lachen :}
Alleen echt geen serieus alternatief...

Terence, jij snapt em. Iets vermogen inleveren vind ik niet zo erg, maar van 220pk terug naar 90 (?)... euh... da's wel een serieuze stap val terug.....B)

Anton, op zich is hij vrij standaard, alleen de wielen, xenon, chiptuning en een boel kleine dingetjes, dus dat zal het probleem niet zo zijn.

Blijft lastig hoor. Vandaag mee naar Gent getoerd en op zich rijdt hij best lekker (vlot). Alleen ik denk dat de 19" velgjes toch ook wel een ietsiepietsie te maken hebben met het beetje gebrek aan comfort... ;)

Leuke Altea lijkt toch een optie.
Wellicht is een en ander dan recupereerbaar, en krijg je de hoge instap als extra.
Ralf ofzo heeft er een tijdje eentje gehad ... dus het hoeft er niet 60-plus uit te zien ...

Al vind ik de Polo Cross nog steeds de beste suggestie tot nu toe,
hogere instap,
bescherming tegen stadsverkeer,
en toch niet 13 in een dozijn ...

Terence Schreef:
-------------------------------------------------------
> @ Nagasaki: ik dacht dat je ergens in een topic
> had gezegd onzinvoorstellen aan te dragen? :}
> CorZa heeft nu 220 pk...hij begrijpt best dat je
> miss niet zoveel meer voor elkaar krijgt, maar een
> 1.6je genoeg? *-)

Ja je hebt gelijk.
Dat is wel ene groot verschil.
Persoonlijk als je wat een hogere zit zoekt en aardig wat pk's en je wilt niet in een MPV ofzo
rondrijden dan zou ik eens kijken naar een Toyota Corolla T-Sport, met 192 Pk aardig snel:
of01_0004999649.jpg

https://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=4999649&sprid=128710743&cache=no

@BRG, de Altea is wel degelijk een optie, maar zoals je al aangaf lijkt de Polo Cross me dan een leuker alternatief. Toch net even wat specialer.
Alleen jammer dat ze nieuw, in Nederland, nogal prijzig zijn vind ik. De goedkoopste 75pk benzine kost al 17.000... En zoals ik em aan zou kleden zit ik aan 26.000... dus een nieuwe wordt het sowieso niet!

Een Corolla? Tsja... ik heb er niks mee al vind ik het model wat jij laat zien wel te pruimen. De nieuwe Avensis, Yaris en Corolla vind ik stuk voor stuk wel redelijke modellen geworden. Beter dan de geitenwollensokken-modellen van weleer. Alleen een echte 'klik' zou ik er nooit mee krijgen vrees ik. Te afstandelijk en sober naar mijn idee...

Misschien is dat wel een leuk alternatief voor die CrossVW ...

cobra-suzuki-02.jpg

Iets stoerder in 4Grip ... en ook leuk voor de manège ...

sx4gr.jpg

Dat zijn inderdaad erg leuke en goed zittende auto's, BRG! (tu)
Dat is denk ik echt een goede auto voor Corza, alleen heeft ie wel weinig pk's...

Misschien een ideetje. Niet VAG weliswaar, maar ook niet verkeerd imho.

media

Suzuki Grand Vitara 2.0 Exclusive 140pk '07

Kan 1850kg geremd trekken, dus ideaal voor de paarden

Link

tja, ik wil hem wel van je overnemen, maar....helaas je hebt er geen snokbol op zitten, dus hij valt voor mij af.:}

@BRG, je komt best met leuke auto's aan moet ik zeggen. Valt me reuze mee. Die Grand Vitara is ook wel erg fraai moet ik zeggen. Alleen in vaste lasten... maar goed, je kan niet alles hebben. Serieus alternatief overigens (tu)

@Veccie, heeey jij hier? ;)
Dan krijg je die erbij kerel :}

@BRG, je komt best met leuke auto's aan moet ik zeggen.

Da's het voordeel van iemand die iets verder kijkt dan de metalo's en spoilers.

Je overweegt om gegronde redenen een switch :
hoge instap, stoer, degelijk ... maar je moet jezelf er kunnen in vertonen ...

Dan geef ik liever persoonlijk - weliswaar geheel vrijblijvend - advies dan dat ik mij zoals enkele youngsters beperk tot de kreet : "zonde van de Leon"
En dan passeert misschien wel iets waar je zelf niet meteen zou opgekomen zijn ...

Zo ja, dan heeft het forum opgeleverd waarvoor het eigenlijk bedoeld is ...

Alleen mag die SX4 maar 1200kg trekken, geremd.

Maar het model van de Grand Vitara kon je wel bevallen?

Goed, is die okkasie wat ik postte misschien over budget, maar model kan wel voldoen aan jullie wensen?

@BRG, helemaal goed. Hartelijk dank voor je positieve input. Kan ik waarderen. Als je nog meer tegenkomt... graag ;)

@JPeG, ja op zich wel. Het oude model vond ik wat suf, maar het nieuwe... ja toch wel. Alleen dat gewicht van 1200kg is idd wel problematisch. En dieselen met een grote 4x4 is rampzalig voor de wegenbelasting. Dat gaat zomaar richting 1500 euro op jaarbasis. Belachelijk natuurlijk, maar het zijn de feiten. Dik 100 euro per maand... absurd.

Dit vind ik persoonlijk een schitterende bak qua looks ...

ROVER-Streetwise-R1--2004-2005-.jpg

Rover Streetwise,
onbemind,
en steeds vaker tweedehands te koop ...

Of je kan fun en stoer cumuleren ...

Dan wel de Leon houden, en de Golf vervangen door :
Daihatsu Feroza Resin Top

Dakje demonteerbaar, dus in de zomer pure fun op het strand ... (tu)

10971-2.jpg

en trailer- en manègevriendelijk ...

De Rover is echt een gevalletje "no way"!

De Feroza is echt leuk en ook toepasselijk. Vriendinlief haar moeder heeft een Feroza gehad en is er helemaal gek op. Alleen wel roestgevoelig... Zoals op het plaatje wel een erg leuke uitvoering en gewoon een stoer bakje!

Terug
Bovenaan