Corolla TS hybride of alle andere opties voor een gezin

Imago van een Sales woman: Volvo V40/V60 of Toyota Auris ?

• Totaal aantal stemmers
    30
  • Opiniepeiling gesloten .
BRG zei:
Hij is "bright silver" ;)

Geen leder, wel heel erg mini-velgen, T2 met "amper" 122pk, denk niet dat je vrouw hiermee veel indruk zal maken op haar mannelijke collega's.
Maar wel objectief gezien een nette wagen.

Is bright silver een basic en saai kleur ?

Ik denk meer dat mijn vrouw een Volvo wilt omdat zij heeft gezeten in haar collega's volvo en leuk vond. Zij denkt dat Volvo hoort bij haar "klasse". Dat is niet "om een indruk te maken aan haar manelijk collega", want zo'n Volvo is niet indrukwekend genoeg

18 rooitjes stukslaan op een kale Volvo omdat mevrouw een "klasse" crisis heeft, als je dat soort grappen kunt veroorloven hoef je je ook zorgen te maken welke V60 je het minste gaat kosten. Heb je al aan afschrijving gedacht? Hoe jonger de auto, hoe hoger de afschrijving. Dat is over de jaren een grotere kostenpost dan een extra beurtje of een paar tientjes wegenbelasting.

Van daag hebben wij een andere V60 T2 gereden: is nog goed mbt mijn vrouw's mening.

Ik heb daarna zelf een Corolla 2020 2.0 gereden: is een top top auto kwa moteur: zuinig als wij willen door Hybride, krachtig als wij willen ook door Hybride. Corolla heeft een weggende lawaai (road noise) van ongeveer 70% van Auris em ongeveer 110% van V60. De enige lawaai probleem is dat ik hoor nog duidelijk het geluid van mijn banden, op 100 kmpu. Het kan zinn 1 van 3 redenen (1) het is nat vandaag, (2) geluid isolatie van Corolla is minder goed dan V60, (3) de moteur van Corolla is veel stiller dan van V60 benzine (T2) en daarom horen wij meer andere geluiden.

SeatIbizaLover zei:
Van daag hebben wij een andere V60 T2 gereden: is nog goed mbt mijn vrouw's mening.

Ik heb daarna zelf een Corolla 2020 2.0 gereden: is een top top auto kwa moteur: zuinig als wij willen door Hybride, krachtig als wij willen ook door Hybride. Corolla heeft een weggende lawaai (road noise) van ongeveer 70% van Auris em ongeveer 110% van V60. De enige lawaai probleem is dat ik hoor nog duidelijk het geluid van mijn banden, op 100 kmpu. Het kan zinn 1 van 3 redenen (1) het is nat vandaag, (2) geluid isolatie van Corolla is minder goed dan V60, (3) de moteur van Corolla is veel stiller dan van V60 benzine (T2) en daarom horen wij meer andere geluiden.
De isolatie van de Corolla is een stuk minder dan de concurrent (Ford, VW), die rijgeluiden blijven sterks aanwezig. Een Diesel kan inderdaad meer motor geluid maken.
Maar zo'n Corolla 2.0 , dat valt toch ver buiten je budget?

Zadelsnuiver zei:
18 rooitjes stukslaan op een kale Volvo omdat mevrouw een "klasse" crisis heeft, als je dat soort grappen kunt veroorloven hoef je je ook zorgen te maken welke V60 je het minste gaat kosten. Heb je al aan afschrijving gedacht? Hoe jonger de auto, hoe hoger de afschrijving. Dat is over de jaren een grotere kostenpost dan een extra beurtje of een paar tientjes wegenbelasting.

Inderdaad is 2014's afschrijving minder dan 2016/217, goed tip

spoiler alert zei:
De isolatie van de Corolla is een stuk minder dan de concurrent (Ford, VW), die rijgeluiden blijven sterks aanwezig. Een Diesel kan inderdaad meer motor geluid maken.
Maar zo'n Corolla 2.0 , dat valt toch ver buiten je budget?

T2 V60 is benzine, maar ik weet niet op 100 kmpu is de.moteur van T2 stiller dan Corolla 1.8/2.0 ?

Voor Corolla 2019 1.8 Dynamic kan ik tot 23k betalen, de totale kosten van Corolla 2019 na 5 jaar is veel minder dan V60 T2 of D2. Maar als rijgeluid nog een grote probleem is dan zal mijn vrouw zeker een Nee zeggen.

Kosten berekening van V60, V40, Auris, Corolla, 2014, 2016, Handgeschakel, Automaat

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bLZnu3AeGR1QF3AmwSCT3baHUf8PCbY-_7smvOyOEnA/edit#gid=0

Ik vergelijk ook tussen fabrieksopgaaf en echt / werkelijke verbruik van Autoweek's verbruiksmonitor

Het lijkt me op dat
- Met oude benzine model (2014) van Volvo is Automaat veel minder zuinig dan Handgeschakel
- Corolla 2019 heeft een hoge aanschaf koste (en dus hoge afschrijving), maar door zijn lage operatie koste is hij minder duur dan alle V40 of V60

Samenvatting: Kolom S: "Kosten per 5 jaar met echt verbruik, 20'000 km per jaar"

Type Auto: Koste Euro
V60 D2 Nordic Handgeschakel, 2016: 38798
V60 D2 Nordic Automaat , 2016: 40118
V60 T3 Nordic Handgeschakel, 2016: 39084
V60 T3 Moment Handgeschakel, 2014: 35262
V60 T3 Moment Automaat, 2016: 38426
V60 D2 Summum, Automaat, 2014: 37518
V60 D2 Summum, Handg, 2014: 37629
Auris 1.8 Hybride Aspiration, Auto,, 2016: 29559
Corolla 1.8 Hybride Active, Auto, 2019: 31979​

Je kan haar echg niet wijs maken om dit jaar nog door te rijden met de seat,? want dan verdien je geld met de seat en dan volgend jaar misschien wel voorledig electrische kan rijden. Dan is in de toekomst electrisch rijden volgend jaar al

Auto encyclopedie zei:
Je kan haar echg niet wijs maken om dit jaar nog door te rijden met de seat,? want dan verdien je geld met de seat en dan volgend jaar misschien wel voorledig electrische kan rijden. Dan is in de toekomst electrisch rijden volgend jaar al

Zij begint binnen enkele weken haar nieuwe baan.

Zijn reden om meteen in een nieuwe auto te zijn: "Ik ben veranderd snel binnen: mijn kennis, mijn wensen, mijn strategien, mijn zakkelijke focus en ook mijn gedrag. Maar mensen zien mij als dezelfde persoon sinds dag-0 tot de laaste dag van een baan. Er is dus altijd een weerstand tegen mijn ontwikkeling en het koste energie om mensen mijn nieuwe imago's te accepteren in iedere stap van mijn cariere. Ook vooral nu ben ik een nieuwe persoon en iedereen is nieuwsgierig wie ik ben".

Ik denk dat zij gelijk heeft, zij is een buitenlander, zij kwam van een arme / derde wereld land. Zij is tot dit positie gekomen puur door haar doorzetvermogen & hard werken & intelligentie & het begrijpen van mensen.& het begrijp van haar imago en positie.

Als zij een blanco Nederlander of Caucasisch is dan misschien is het anders. Een baas van mij rijdt een oude Renault Laguna, een andere rijdt VW, nog een andere rijdt een oude Mercedes (maar puur omdat Mercedes vertroubaar is). Ze zijn blanco Nederlanders, hun auto's zijn mischien minder belangrijk.

Dus voor mijn vrouw is een Volvo de "juiste imago", geen probleem als het van 2014 is, als het maar is V40/V60 . Geen Audi, BMW, Mercedes want die zijn "te veel", maar ook geen Opel, VW, Toyota want die zijn "beetje niet genoeg".. Mijn vrouw's kleding is geen top merk, maar puur "juiste kleding", en zij koop nieuwe kleding iedere 24-36 maanden.

Ik ben aan de andere kant een cheap kerel. Mijn kledingen zijn vaak 5 tot 10 jaar oud, ik koop altijd de goedkopste, en mijn cariere is een disaster hoewel ik dezelfde onderwijs heb als mijn vrouw :). Ik ben ook ambitieus, maar ik heb geen goed strategie, geen goed begrijp van mensen.

LIjkt me duidelijk dat je vrouw capabel is, anders zou ze het zo ver niet schoppen.
Maar blijkbaar is ze zeer onzeker en steeds op zoek naar bevestiging als ze zoveel belang hecht aan uiterlijke schijn.
Ik kan me echt niet voorstellen dat ook maar één collega haar anders zal bekijken omdat ze voorriidt met een oude V60 uit 2014 ipv met een recente VW Golf uit 2019, ik zou zeggen bijna integendeel. Een 1 jaar oude Corolla geeft volgens mij een betere eerste indruk dan een 7 jaar oude V40.
Maar goed, je vrouw heeft duidelijk een idee-fixe: een Volvo straalt succes uit.
Stel dat ze faalt als manager, dan zal het in haar ogen altijd jouw fout zijn omdat ze geen Volvo kreeg.

Dus als het haar de nodige zekerheid en stabiliteit geeft om het uiterste uit haar carrière te persen, dan lijkt de investering in zo'n Volvo mij wel verantwoord - als je het geld ervoor toch beschikbaar hebt.

Ze is toch aangenomen op haar kwaliteiten?

Als ze die bewijst maakt het haar baas echt niet uit waar ze in rijd en als hem dat wel uitmaakt dan moet die maar een leaseauto geven.

Nico GTR zei:

Als ze die bewijst maakt het haar baas echt niet uit waar ze in rijd en als hem dat wel uitmaakt dan moet die maar een leaseauto geven.

Ja, maar die heeft ze na dubieus advies van haar mannelijke collega's afgewezen ;)

BRG zei:
Nico GTR zei:

Ja, maar die heeft ze na dubieus advies van haar mannelijke collega's afgewezen ;)

Dat is het! Die mannelijke collega's wilden voorkomen dat ze een nieuwere auto kreeg (of het leasebudget is verhoogd en ze mocht een luxere auto rijden)

Haha, het wordt nu meer interessant :).

Jokes aside, wat denken jullie over deze goedkope V60 diesel handgeschakel R-Desin Summum, 128k km, 9600 euro.

Stellen we voor dat het 500 euro van waarde na 5 jaar, is het geen probleem voor mij, dat is nog better dan de gemiddelde afschrijving op Autoweek Kosten berekenen

https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-diesel-2014-50304098

Inderdaad goedkope optie, ziet er best redelijk uit maar ook dit is er weer 1 met een redelijk dubieus verleden.
Ingevoerd toen hij 1 jaar oud was, tig keer van eigenaar veranderd en vooral die laatste verandering vorige week ( een week nadat hij al te koop kwam ) is vreemd. Kan uiteraard ook zeker een goede reden/uitleg voor zijn maar toch.

Total Loss zei:
Inderdaad goedkope optie, ziet er best redelijk uit maar ook dit is er weer 1 met een redelijk dubieus verleden.
Ingevoerd toen hij 1 jaar oud was, tig keer van eigenaar veranderd en vooral die laatste verandering vorige week ( een week nadat hij al te koop kwam ) is vreemd. Kan uiteraard ook zeker een goede reden/uitleg voor zijn maar toch.

Dan hoef ik niet verder te checken.

En de 18'400 Euro V60 Benzine Automaat van Mei 2017 met maar 97'000 km op teller https://www.hitachicapitalmobilityoccasions.nl/volvo-v60-t2-122pk-geartronic-nordic/3
, waarom is hij veel goedkoper dan anderen ? Hij hoort bij een Lease Bedrijf, er waren tot nu toe 3 service beurten gehad de laaste 3 jaar, maar niet bij een Volvo dealer, op 33'000, 62'000 en 92'000 km . Dit bedrijf heeft deze auto gelease aan bedrijven. Hij is "kaal" maar niet de reden om veel goedkoper te zijn dan anderen.

Los van dat de foto's niet laden kan ik op basis van de kleine plaatjes al wel zien dat dit geen R-design en zeker geen Summum is.

Laat ik je ff helpen.

Kijk gewoon even goed naar de prijslijsten en ga niet voor een budgettopper. Als je bang bent voor teveel afschrijving neem dan geen diesel.

Ik zou gewoon kijken naar zoiets.

Heb je een auto die fijn in de opties zit, met een heel mooie kleur, mooie wielen en een heerlijk interieur. Hier maak je de mannelijke collega's wel jaloers mee want dit zijn de mooie uitvoeringen.
Dat is wat ik niet snap, jouw vrouw wil indruk maken, jij wil kosten besparen. Het een doe je met de dikste versie, de ander met een Kinetic, en dat wil je eigenlijk niet als je een V60 koopt.

De D3 is een heerlijk smeuig blok, mooi zuinig met zeker 1 op 21 in de praktijk, betrouwbaar. De automaat erachter doet in alle rust zijn werk, Aisin 8 traps dus is nog echt Aziatische kwaliteit.

Het enige wat deze mist wat mij betreft is het Intellisafe pro pakket waarmee je de adaptieve cruisecontrol, de blind spot warning indicator en de lane departure warning erbij kreeg.

Je vrouw heeft voldoende om over bij te praten op deze manier, mooie wielen (die overigens van de voorgaande ocean race versie zijn maar oke, eigenlijk horen hier 18 inch Portunus wielen onder) een panoramadak, de beste stoelen ooit gemonteerd in een Volvo, heerlijk soepel leder, een fijn dynamisch onderstel, het snellere sensus connect systeem. En leukere dingetjes, zoals een wereldkaart met de stops van de "Volvo Ocean race" op de hoedenplant en op de sierlijst van de console ook de steden waar het evenement als etappefinish of echte finish is geweest.

Hij staat bij een dealer wat ook goed is bij dit soort auto's. Ik zou daar iets meer op zoeken en anders als je teveel gaat afschrijven een mooie T3 of T4 zoeken.

En met mijn huidige Seat Ibiza 1.2 TDI die ongeveer 2700-3700 euro van waarde is, is het beter om in te ruilen als ik een Volvo koop ?

Hij heeft een krasje die ongeveer 200-700 Euro koste om te repareren, is het beter om "as-is" te verkopen dan eerste te fixen en daarna toch goedkoop te moeten verkopen, toch ?

Bedankt, ik ga dit meer lezen. Ik denk dat mijn vrouw zal dit ook leuk vinden als het beetje lux is. Zij accepteer "kaal" puur omdat ik een cheap kerel ben.
Maar beetje meer betalen om veel beter te krijgen is ook slim

Ik denk dat een Volvo dealer niet blij wordt van een Ibiza spaardieseltje. Die zou ik gewoon zelf verkopen (al kan je het altijd proberen, zeker als de dealer niet scheutig is met korting wanneer je niks in te ruilen hebt).

@Nico: potjandriedubbeltjes, dat is wel een fijne V60 zeg! (y)

SeatIbizaLover zei:
En met mijn huidige Seat Ibiza 1.2 TDI die ongeveer 2700-3700 euro van waarde is, is het beter om in te ruilen als ik een Volvo koop ?

Hij heeft een krasje die ongeveer 200-700 Euro koste om te repareren, is het beter om "as-is" te verkopen dan eerste te fixen en daarna toch goedkoop te moeten verkopen, toch ?

Dat krasje dat jouw ~500 Euro kost, kost de handelaar/garage misschien 100 om te fixen, bij inruil zijn dat soort dingen vaak geen groot issue.

Zadelsnuiver zei:
Dat krasje dat jouw ~500 Euro kost, kost de handelaar/garage misschien 100 om te fixen, bij inruil zijn dat soort dingen vaak geen groot issue.

Goed tip. Ik ga straks een foto hier stoppen, maar ja, ik hoef niet z.s.m. dat te fixen puur om te kunnen verkopen op een goede prijs, ik verlies meer dan win om zelf te fixen.

Oke ik ga top uitvoering opzoeken (Summum, Ocean Race Edition).

Ik zoek alleen T3 of T2. Km-stand tot 180'000 km.

Waar moet ik opletten ? Goed kijken op RDW Kenteken check naar de eerste NL afgifte, hoeveel aantaal eigenaren, wanneer is de laaste beurt of APK ?

Ik heb net met een persoon gesproken, hij heeft een V60 D2 bj 2012, gekocht met 80'000 km op teller, na 5 jaar is hij nu met 310'000 km. Hij zei andere dan een distributie riem vervangen die een paar honderden euro koste, moest hij bijna niks vervangen. Wat top.

Is dit ook goed ?

https://www.huro-autos.nl/occasion/2028/volvo-v60-15-t2-automaat-nordic#.X5CKXZxR2Un
Nordic+, T2, 1.5, 122 PK, niet erg krachtig maar voor mij is meer dan genoeg, plus T2 is altijd zuiniger dan T3.

Volledig dealer (Broekhuis) ondehouden, Mei 2017, 168'000 km, leder stoelen.

SeatIbizaLover zei:
Is dit ook goed ?

https://www.huro-autos.nl/occasion/2028/volvo-v60-15-t2-automaat-nordic#.X5CKXZxR2Un
Nordic+, T2, 1.5, 122 PK, niet erg krachtig maar voor mij is meer dan genoeg, plus T2 is altijd zuiniger dan T3.

Volledig dealer (Broekhuis) ondehouden, Mei 2017, 168'000 km, leder stoelen.

Ziet er best goed uit maar op papier houdt de motor/automaatbak combinatie niet over natuurlijk.
Bijna 1.500 kilo, 1.5 liter met 122 pk via een automaat.
Als je regelmatig doortrapt ( want nodig ) gaat dat nooit ook zuinig zijn natuurlijk.
Verder is de Nordic+ 1 van de goedkopere versies ( al is dit wel een mooie )

Viv av zei:
Dit exemplaar heeft ook het analoge dashboard, naar mijn idee zijn er wel beter uitgeruste exemplaren te vinden. Een snelle blik vind ik dit al:
https://www.huro-autos.nl/occasion/2028/volvo-v60-15-t2-automaat-nordic#.X47C9e1cKHt

Dit vinden wij mooi, wat denk jij ?

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/129388856/Android?s=88-50-57-30-1-2

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/134751676/Android?s=88-50-57-30-1-1

SeatIbizaLover zei:
Viv av zei:
Dit exemplaar heeft ook het analoge dashboard, naar mijn idee zijn er wel beter uitgeruste exemplaren te vinden. Een snelle blik vind ik dit al:
https://www.huro-autos.nl/occasion/2028/volvo-v60-15-t2-automaat-nordic#.X47C9e1cKHt

Dit vinden wij mooi, wat denk jij ?

Mooie auto, standkachel is zeker fijn. De 1.5 zal geen snelheidsmonster zijn. Maar dat hoeft niet uit te maken. Als dit is wat je zoekt zou ik een proefrit plannen!

Total Loss zei:
Ziet er best goed uit maar op papier houdt de motor/automaatbak combinatie niet over natuurlijk.
Bijna 1.500 kilo, 1.5 liter met 122 pk via een automaat.
Als je regelmatig doortrapt ( want nodig ) gaat dat nooit ook zuinig zijn natuurlijk.
Verder is de Nordic+ 1 van de goedkopere versies ( al is dit wel een mooie )

Nordic is een van de meeste basic, ja. Misschien daarom is dit rond 19'000 euro hoewel hij van 2017 is. Andere Benzine van similaire km-stand zijn vaak van 2015.

SeatIbizaLover zei:
haarr zei:
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/134751676/Android?s=88-50-57-30-1-1

Is altijd een zakelijke diesel, niet ingevoerd, maar km-stand is maar 50'000 na 5 jaar ? Was het een demo auto ?

Waarschijnlijk een leaseauto waarvan de berijder onvoorzien minder km gemaakt heeft.

SeatIbizaLover zei:
Nico GTR zei:

De Ocean Race Edition van jou heeft een top kleur en luxeuse interieur.

Zijn deze ook goed ?

https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/135926087?s=275-100-272-98-1-1
https://www.buitenweg.nl/aanbod/volvo/v60/7kbg76
https://www.brandsenauto.nl/occasions-kopen/24623400

En toch vind je hem helemaal niks....ik geef het op.

1. De Summum ziet er redelijk uit, ik vind het interieur er op de foto wel al een beetje afgeleefd uitzien. Ik ben best Volvo fan en ik snap dat je vanuit een bepaald oogpunt je vrouw tegemoet wil komen maar ja....een nette specificatie maar heel erg saai. (Val je nogal mee weg in mijn ogen)
2. Is de vorige generatie inderdaad, mist voor mij persoonlijk de Xenon koplampen maar verder een mooie keuze, heel subtiel anders en ziet er op het eerste oog erg netjes uit nog!
3. Ik vind de enorme krassen op de tildrempel de eerste reden om hem te laten staan. Let daarbij verder op dat een R-design een ander onderstel heeft en een stuk "sportiever" is. De vraag is altijd of je dat wel wilt want het rijd anders...

Ik ben dit gewend qua slijtage van een Volvo als je gewoon netjes met een auto om gaat.....dit was een van de laatste dagen dat mijn vader de V60 nog had voor hij zijn nieuwe XC40 ging ophalen. Kilometerstand: 220.000 km (die auto was nog zo mooi)
e1HPI51.jpg

bO5abtn.jpg

Het blok wat je in de grille ziet zitten is van de adaptieve cruisecontrol, mocht ik zelf zoeken naar een V60 (en is dus ook een kleine reden dat ik mijn voorbeeld niet zelf ben gaan opzoeken....want die maakt het wel verleidelijk) dan is dat ook wel een must-have. Ik zou ook voor de D4(181 pk) gaan. Maar dat gezegd de D3 (150pk) heeft mijn vader nu in de XC40. Dat is toch ook wel een heel erg fijne motor met een heel soepele loop.

Nico GTR zei:
En toch vind je hem helemaal niks....ik geef het op.

Hij is een top auto, alleen ik ben nog hard aan het denken of een Diesel of Benzine ons beter past.

Na het verhuizen, is een Benzine meer dan genoeg. Maar als ik ook later van baan veranderen, is het misschien anders.

Puur van geld/cijfers, is mijn Seat nog redelijk goed. Maar ja, ik heb geen andere vrouw.

Hij is een top auto, alleen ik ben nog hard aan het denken of een Diesel of Benzine ons beter past.

Na het verhuizen, is een Benzine meer dan genoeg. Maar als ik ook later van baan veranderen, is het misschien anders.

Puur van geld/cijfers, is mijn Seat nog redelijk goed. Maar ja, ik heb geen andere vrouw.

financieel gezien is doorrijden met de Ibiza veruit de meest verstandige keuze. Nu krijg je er weinig voor weer, straks krijg je er ook weinig voor weer. Afschrijving is als gebeurd. Daarnaast relatief zuinig. Goedkoper kun je haast niet rijden. Als je gaat verhuizen kun je kiezen om over te stappen naar benzine.

Dan zijn de V60 modellen waar jij naar kijkt ook een stuk aantrekkelijke geprijsd misschien (want ouder),

maar een tevreden vrouw is ook wat waard. :) Daar kan niemand in adviseren. Ben blij dat die van mij het vervoersmiddel totaal niet linkt aan haar carrière of gevoel van succes.

AsconaGT zei:
maar een tevreden vrouw is ook wat waard. :) Daar kan niemand in adviseren. Ben blij dat die van mij het vervoersmiddel totaal niet linkt aan haar carrière of gevoel van succes.

Natuurlijk niet, ze heeft een firma-Up :p

SeatIbizaLover zei:
Dus een krasje vaak een van de indicaties geeft dat iemand niet voorzichtig met zijn auto was ?

Nou ja, 1 krasje....kan gebeuren. Maar het hangt ook af van het type kras. Met name hoe diep die zit.

Bij deze foto staat me al niet echt aan hoe zwart de uitlaat eruit ziet....maar vooruit, das nog niet heel erg gewoon een teken dat iemand zijn auto niet met de hand heeft gewassen. Trekhaak is overduidelijk gebruikt. En hier zie je al dat er onder de achterklep iets aan de hand is met de bumper (vanaf deze afstand op een weliswaar goed genomen foto...) en dat wordt in het echt veel erger.
24623400-3.jpg

Waar je bij deze foto wat krassen rondom de deurgreep ziet, vrij normaal dit is met een goede polijstbeurt wel eruit te krijgen, de tekenen van spinrag zijn een verder teken dat de auto vaak in de wasstraat is geweest. Hier beginnen echter wel de wat diepere krassen zichtbaar te worden die in niet alleen onder het dopje van de deurgreep zitten (met het sleuteltje erop) maar ook het krasje daaronder weer. Nogmaals is eruit te polijsten maar zorg voor auto geeft het niet aan inderdaad.
24623400-6.jpg

En dan de reden dat ik hem zou laten staan. Vlekken in het tapijt die er niet zijn uitgekomen met de goede schoonmaakbeurt die de auto heeft gehad. Een aantal krassen op het plastic voor de bumper begint en echt zichtbaar veel schade bovenop de bumper. Hier is vaak iets in en uitgeladen en dat is niet met zorg gedaan. Deze putten en krassen zijn diep en heftig en zal je de bumper opnieuw voor moeten laten spuiten. Maar voor een auto met 172.000 km, uit 2013, die ook nog eens bijna 16.000 euro kost?
24623400-8.jpg

Nico GTR zei:
........
En dan de reden dat ik hem zou laten staan. Vlekken in het tapijt die er niet zijn uitgekomen met de goede schoonmaakbeurt die de auto heeft gehad. Een aantal krassen op het plastic voor de bumper begint en echt zichtbaar veel schade bovenop de bumper. Hier is vaak iets in en uitgeladen en dat is niet met zorg gedaan. Deze putten en krassen zijn diep en heftig en zal je de bumper opnieuw voor moeten laten spuiten. Maar voor een auto met 172.000 km, uit 2013, die ook nog eens bijna 16.000 euro kost?

Inderdaad zal ik hem laten staan.

BRG zei:
AsconaGT zei:

Natuurlijk niet, ze heeft een firma-Up :p

waar ze heel blij mee is. :D Haar enige wens was cruise control. Een voorkeur die niet gebaseerd is op gevoel van succes of carrière maar omdat ze vaak lange stukken 80/100 weg rijd. Het feit dat je met 3 dagen werken, 7 dagen in de week prive de auto kan gebruiken met tankpas is al luxe vind ik.

Dus een krasje vaak een van de indicaties geeft dat iemand niet voorzichtig met zijn auto was ?

Veel V60's zijn natuurlijk als gezinsauto ingezet. Zeker met jonge kinderen, kinderwagen, boodschappen, sport, vakanties, etc. kan het zijn dat een auto er gebruikt uit ziet. Voor veel mensen is de auto nu eenmaal een gebruiksvoorwerp. Er zullen vast V60 modellen zijn die smetteloos zijn maar zeker na een aantal jaar en 170.000 km is het niet heel gek als je wat krasjes ziet. Persoonlijk knap altijd af als het binnenste van de auto er uitgeleefd uit ziet. Het is meer het totaalplaatje wat op foto's lastig te beoordelen is.

AsconaGT zei:
waar ze heel blij mee is. :D Haar enige wens was cruise control. Een voorkeur die niet gebaseerd is op gevoel van succes of carrière maar omdat ze vaak lange stukken 80/100 weg rijd. Het feit dat je met 3 dagen werken, 7 dagen in de week prive de auto kan gebruiken met tankpas is al luxe vind ik.

Mijn vrouw is totaal niet slim kwa geld.
Veel van haar aanschaffen zijn emotioneel. Zij heeft 6'000 euro als puur kado/hulpmiddel gegeven aan een MBA class-mate die werkt als een ZZP-er, om de service van dit MBA class-mate te betalen hoewel die class-mate bijna niks gedaan heeft.
Gelukkig dat zij nog goed doet in haar cariere, anders ben ik in total loss :-(

SeatIbizaLover zei:
Zij heeft 6'000 euro als puur kado/hulpmiddel gegeven aan een MBA class-mate die werkt als een ZZP-er, om de service van dit MBA class-mate te betalen hoewel die class-mate bijna niks gedaan heeft.

Kan die haar dan geen passende auto adviseren/zoeken?

Wat me opvalt in je beide topics samen is de soms denigrerende wijze waarop je over je vrouw schrijft.
Het lijkt erop alsof je haar een Volvo gunt enkel en alleen om je huwelijk te redden; alsof je huwelijk thans niet goed zit.
En ook het overdreven belang dat zij hecht aan één bepaald merk auto alsof haar ganse geluk daarvan afhangt, niet normaal!
Toegegeven, dit is het AW en niet het Viva-forum van sanoma ;)
Maar tenzij een en ander natuurlijk overdreven werd ondermeer door je onvolledige beheersing van de Nederlandse taal, zou ik je vriendelijk adviseren je Seat te houden en een andere vrouw te zoeken.

BRG zei:
Toegegeven, dit is het AW en niet het Viva-forum van sanoma ;)
Maar tenzij een en ander natuurlijk overdreven werd ondermeer door je onvolledige beheersing van de Nederlandse taal, zou ik je vriendelijk adviseren je Seat te houden en een andere vrouw te zoeken.

Natuurlijk is dit overdreven, ook grapjes maken :).
Zij is de enige persoon die mij veel heeft geholpen ook in mijn cariere, en ook de enige persoon die mij heel goed kan begrijpen. Maar het klagen over haar is nog gezond denk ik ?

Schade van mijn Ibiza, ik hoop dat ik hoef niet laten repareren want zijn waarde is nu maar 2700-3700 Euro.

MUK7Cs5

QqasXmn

pPB3gcD

IfipWGf

https://imgur.com/MUK7Cs5
https://imgur.com/QqasXmn
https://imgur.com/pPB3gcD
https://imgur.com/IfipWGf

ai, dat is wel een vervelende schade. Repareren is financieel niet aantrekkelijk als je hem toch de deur gaat wijzen. maar ik zou er ook niet al te lang mee door rijden ivm mogelijke roestvorming van binnen en buiten.

snel inruilen dat ding voor een knappe V60 (y);)

Mijn vrouw is totaal niet slim kwa geld.

ach, het is ook net wat je belangrijk vind. De een geeft het uit aan dure vakanties, de andere aan een dure auto en de ander spaart alleen maar zonder uit te geven en een ander geeft veel aan goede doelen. Soms is het ook goed om niet alles rationeel te bekijken. Maar moet je er wel beide achter staan natuurlijk

Beste allen, bedankt voor jullie hulp, ik waardeer jullie tijd enorme.

Ik heb nog een paar vragen

1) Opties in de auto

De voorang van wensen van mijn vrouw zijn: (1) Leder bekleding, (2) Parkeer sensor, (3) Automaat

- Leder bekleding: het gevoel van luxe en schoon is belangrijk voor haar. Maar met de hoezen is dat nog belangrijk ? Ik weet dat wij niet voorzichtig zijn met de stoelen. Wij eten in de auto, wij laten de half-gebeten appel op de stoel soms, wij laten (per ongeluk) de vloeibaar middelen (appelsap, melk) op de stoel vallen. Daarom op onze vorige/huidige auto's moeten wij een hoes gebruiken, en zelf de originele bekleding van de stoelen moeten wij ook soms wassen.

- Parkeer sensor: wij zijn eens dat het helpt

- Automaat: misschien wij waarderen hem nog niet genoeg aangezien ons huidige handgeschakel Seat. Maar misschien als iemand (een simpele persoon, niet een sport enthousiaste) automaat ooit heeft gebruiken wil hij niet terug naar handgeschakel ???

2) Het kiezen van garage

Is het belangrijk om dicht bij de garage waar wij de auto hebben gekocht te zijn, voor de after-service ?

Nu wonen wij in Noord NL, maar straks in Randstad, en de garage waar ik een auto goed vind is nog misschien in Arnhem / Eindhoven.

AsconaGT zei:
ai, dat is wel een vervelende schade. Repareren is financieel niet aantrekkelijk als je hem toch de deur gaat wijzen. maar ik zou er ook niet al te lang mee door rijden ivm mogelijke roestvorming van binnen en buiten.

snel inruilen dat ding voor een knappe V60 (y);)
OK, zo een goed reden om vol hart naar een V60 over te stappen :)
Als mijn vrouw mij een waarschuwing voor scheiding geeft, ben ik misschien nog vol-harter :)

AsconaGT zei:
ach, het is ook net wat je belangrijk vind. De een geeft het uit aan dure vakanties, de andere aan een dure auto en de ander spaart alleen maar zonder uit te geven en een ander geeft veel aan goede doelen. Soms is het ook goed om niet alles rationeel te bekijken. Maar moet je er wel beide achter staan natuurlijk

Ja, eens !!!!

Terug
Bovenaan