Controleer automatische verlichting megane 4

Remco 3188522

Net ingestapt
Hallo beste autoliefhebbers,

Ik heb sinds kort een renault megane 4 hatchback,
Nu krijg ik de melding “controleer automatische verlichting”
Ik gok dat dit met een zekering te maken heeft maar ik heb helaas geen kapotte zekering kunnen vinden..

Weet iemand hoe ik deze storing kan verhelpen?

Groetjes

Remco van den berg

Helaas staat er in het instructie boekje niks..
als ik het opzoek krijg ik alleen maar dat ik naar een renault garage moet gaan en die hebben pas plek in augustus voor mij!
Het interieur licht doet het ook niet was ik vergeten te vertellen zag ik net,

Dus automatische buiten verlichting en interieur verlichting

Ik zie het ja, jammer. Zou een harde reset helpen, dus de accu voor een kwartiertje ontkoppelen?

Gewoon handbediening? Schakelaar omdraaien tot de juiste stand? Zal iets met de fotocel bij de spiegel te maken hebben.

Het interieur verlichting werkt helemaal niet meer ook niet via handbediening.. de koplamp verlichting uiteraard wel via handbediening

Deze problemen zijn ontstaan sinds ik ledjes heb geprobeerd in het interieur , daarna weer de gewone halogeen terug gezet maar deze problemen blijven aanwezig dus ik denk niet dat het met de fotosensor te maken zal hebben..

Ik vind het van renault trouwens wel echt slecht dat ze mij pas in augustus kunnen helpen aangezien ik de auto 3 weken geleden heb gekocht , heb ze ookal aan de telefoon gezegd dat die service zeker beter mag zijn!

Controleer automatische verlichting-melding mag toch eigenlijk niet veel te maken hebben met de interieurverlichting. Is je voorruit wel fatsoenlijk schoon, dus dat de sensor wat 'ziet'.

En check eens de instellingen in Rlink. Daar kun je ergens aangeven (althans in mijn GT) wat je met de verlichting wil. Zowel de welkomsverlichting (leds van de auto + onder de spiegel), als de interieursfeerverlichting en lampjes. Wellicht is er door je actie om ledjes te plaatsen wat verandert. Mijn GT heeft standaard led-interieurverlichting, en ongetwijfeld is er dan ergens een instelling anders t.o.v. een normaal model?

Oh, en ja, de dealers hebben het druk (bij sommige hebben ze pas over zes weken tijd), maar zeker als je het zelf gedaan hebt én je nog gewoon mobiel bent met de auto, snap ik het wel.

Oh, gaan de dimlichten wel vanzelf aan in het donker?

Hoi,
Bedankt voor je reactie, ik zal morgen ff de dingen nagaan die je vertelde!
Mijn dimlichten gaan niet automatisch aan(als hij op “auto“ staat)
Dan moet ik de schakellaar naar de dimlichten draaien.

Het is opgelost!!!

Voor als andere mensen ooit met deze storing te maken krijgen , het is zelf er makkelijk op te lossen kwam ik achter!

Ga naar de zekeringkast links onder je stuur.
Je denkt dat je alle zekeringen hebt gezien maar helemaal bovenin links nog achter de blauwe blokken heb je nog een rij aan zekeringen zitten!
Haal de blauwe blokken weg.
Haal zekering 7.5 bovenin eruit.
Dit is je automatische verlichting en dagrijverlichting zekering!
Check of hij kapot is en doe er een nieuwe in.
Plaats de blauwe blokken terug en klaar.

Geniet van je verlichting en maak niet dezelfde fout als mij!
Mocht je van lampjes willen wisselen check goed of ze CAN-bus gerelateerd zijn!!!

Terug
Bovenaan