Commandant 4 of 5

Mechanix

Kilometervreter
Hallo,

De fraaie uniblauwe lak van mijn Golf begint weer te verweren. Eerder had ik al eens commandant 4 gebruikt, en dat werkte best redelijk. Wel lastig te verwerken. De zijpanelen en het dak glimmen nog redelijk, de motorkap is behoorlijk verweerd. Kan ik nu het beste commandant 4 of 5 gebruiken? Ik wil niet te veel van de lak wegpoetsen...

Of is er een ander wondermiddel?

Maguirs Ultimate Compound zou hier goed voor moeten zijn. Commandant 4 is best grof en is inderdaad niet fijn te verwerken. Commandant 5 daarentegen is weer niet grof genoeg. Dit is meer om de lak goed na te polijsten, niet om de lak terug netjes te krijgen.

Vooraf wel de lak goed wassen en als het kan ook even kleien als je daar de materialen voor hebt.
Wat ook belangrijk is om na je behandeling je lak goed te verzegelen. Bijvoorbeeld met een glaze en dan wax. En dit regelmatig bij te houden (gelukkig houden die producten lang)
En vooral niet je auto wassen in de krasstraat ;)

Polijsten, dat blijft ook langer mooi dan Commandant.....

Wil hem wel voor je poetsen, moet je wel naar Hengelo komen :T.

Jup die bedoel ik.
Fijne aan dat spul is, dat je het net zo lang of kort kunt doen als nodig is. Hoe langer je bezig bent, hoe gladder en glimmender het resultaat. Dus je kunt er zowel hele doffe lakken mee doen als lakken die niet zo veel aandacht behoeven.
Schijnt er ook niet zoveel van nodig te hebben, maar dat weet ik niet uit ervaring.

Ik zou persoonlijk eerder voor poorboys gaan dan mequiar.
Poorboys is goedkoper en net zo goed.

https://www.carclean.nl/merken/Poorboys_World
Ze hebben diverse soorten polijst, ik heb er zelf goede ervaringen mee.

Bofkont zei:
Ik zou persoonlijk eerder voor poorboys gaan dan mequiar.
Poorboys is goedkoper en net zo goed.

https://www.carclean.nl/merken/Poorboys_World
Ze hebben diverse soorten polijst, ik heb er zelf goede ervaringen mee.

Ik heb t over een specifiek product voor dit probleem, niet zozeer het merk zelf ;)

ondiepe krassen op auto wat kan ik doen om het weg te poetsen?

Ik heb goede ervaringen met Netty's paste blauwe vaste wax van Poorboys en nog beter Collinite vaste wax 476S. Neem een kleine verpakking want je doet er jaren mee.

@hans / krasjes wegpoetsen:
Lukt alleen goed als je de kras niet met je nagel kunt voelen (of witte ondergrod ziet), anders is het te diep.

Terug
Bovenaan