Comfortabele sloep voor max 6.5k

A

Anoniem

Guest
Gezocht:

Een comfortabele sloep met automaat op benzine of LPG. Ik heb zelf al een lijst samengesteld, echter ben ik benieuwd of er forumleden met suggesties uit eigen ervaring die aan mij voorbij zijn gegaan. Belangrijk om te vermelden is dat het geen kilometervreter in mijn bezit zal worden, ik schat max 10k per jaar (aan de hoge kant). Vooral plezierritten naar familie en vrienden verderop in het land en vakantietrips.

Budget: maximaal 6.5k
Wensenlijst:
> Climate control
> Cruise control
> Elektrisch verstelbare stoelen
> 6 of 8 cilinders
> Automaat
> Benzine of LPG

Nice to have:
> Stoelverwarming
> Xenon
> Parkeersensoren
> Geen import

Lijst tot dusver:
- Jaguar S Type Facelift (vanaf 2002/2003) 2.5 v6 of 3.0 v6
- Volvo s80 t5
- Lexus LS 400 (lastig een goede te vinden gezien het budget)
- Hyundai Grandeur (Sonata) 3.3i v6
- Mazda Xedos 9 2.5 v6

Alle meningen, ideeën enzovoorts zijn zeeer welkom.
 
Ondanks dat je niet zo heel veel km maakt hoop ik wel dat je je realiseert dat het kopen van een dergelijke auto niet zo spannend is...de vaste lasten en mogelijk dure reparaties echter is vers 2...voldoende budget voor?
Misschien is zoiets een mooie tussen weg?
https://www.autowereld.nl/ford/mondeo/2-5-v6-ghia-executive-aut-nette-auto-leder-stoelverw-35775056/details.html?_ga=2.224552730.1889599811.1639411747-516256561.1624303642
 
Budget daarvoor is aanwezig. Dit soort bakken zijn niet heel gewild (meer) waardoor de aankoopprijs lager ligt. Wat betreft de Mondeo - dan kies ik liever voor zijn broertje (Jaguar x-type).
 
https://www.autowereld.nl/alfa-romeo/166/3-0-aut-youngtimer-nl-auto-n-a-p-leder-navigatie-35781250/foto.html

https://www.autowereld.nl/jaguar/s-type/4-0-v8-automaat-34804101/foto.html ( import)

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/e-klasse/240-avantgarde-aut-xenon-clima-lmv-pdc-half-leder-nl-auto-35683238/details.html?_ga=2.224611226.1889599811.1639411747-516256561.1624303642

https://www.autowereld.nl/lincoln/town-car/4-6-signature-nederlandse-auto-35916987/details.html?_ga=2.45772068.1889599811.1639411747-516256561.1624303642

https://www.autowereld.nl/lexus/rx/300-executive-yountimer-apk-9-22-leder-navi-lmv-pdc-nap-35375201/details.html?_ga=2.120736520.1889599811.1639411747-516256561.1624303642

Ter inspiratie...
 
Chevrolet Epica https://www.gaspedaal.nl/chevrolet/epica/benzine?trns=14&srt=df-a

trouwens wat is het de vorige keer uiteindelijk geworden https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5841119,5841119#msg-5841119
 
Mijn vrouw rijdt al twee jaar naar volle tevredenheid een 2006 Passat 3.2 4motion, niet de meest spannende auto maar rijdt heerlijk met een 250pk 6 cilinder.

Je hele lijstje wensen en nice-to-haves is aanwezig en voor € 6.500 moet je zeker een net exemplaar kunnen vinden.
 
De Cadillac CTS en STS zijn denk ik aardige opties, of kijk eens naar een Citroën C6, erg fraaie en comfortabele auto maar voldoet alleen niet aan alle wensen.

Grote sloepen in een lage prijsklasse zijn vaak niet de voordeligste auto's om te rijden, maar wel leuk.
 
ak2 zei:
De Cadillac CTS en STS zijn denk ik aardige opties, of kijk eens naar een Citroën C6, erg fraaie en comfortabele auto maar voldoet alleen niet aan alle wensen.

Grote sloepen in een lage prijsklasse zijn vaak niet de voordeligste auto's om te rijden, maar wel leuk.
C6 ga je niet vinden voor dat geld. Die dingen zijn behoorlijk aan de prijs.

W220 S350? Duik wel even in het balansassenverhaal voor het juiste motornummer. S350
 
Genoeg mogelijkheden, vaak wel auto's met hoge maandelijkse kosten, maar je kunt geluk hebben.
:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/peugeot-607-3-0-24v-executive-benzine-grijs-6070a2ce-4810-fa60-e053-0100007f08a9?source=list_suggestedresults&cldtidx=15&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=suggestedresultrec&ipc=recommendation&ipl=zeroresults-engine-itemBased
 
speedtouch zei:
Genoeg mogelijkheden, vaak wel auto's met hoge maandelijkse kosten, maar je kunt geluk hebben.
:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi-a6-3-0-tdi-q-pro-l-bns-diesel-grijs-2a89d83b-60cf-4234-9bb6-213a99963a33?source=list_searchresults&cldtidx=6&sort=price&lastSeenGuidPresent=true&cldtsrc=listPage

Is een diesel. :rolleyes:
 
Peugeot 607 3.0 V6, Rover 75, Lancia Thesis, Jaguar XJ
Er moet wel wat leuks te vinden zijn voor dat budget. Mooie zoektocht gewenst!
 
Lexus GS300

lexus-gs-300-executive-automaat-leder-navigatie.jpg
 
Oeh, leuke keuze!

Cadillac CTS
Ik denk dat dit de meest moderne sloep is die je voor dit geld kunt krijgen. Behoorlijk modern en het schijnt niet verkeerd te rijden maar ik heb geen idee hoe het zit met betrouwbaarheid of onderdelen.
https://www.autowereld.nl/cadillac/cts/3-6-sport-luxury-leer-autm-2008-34573381/details.html Dit exemplaar heeft nog geen 200k gelopen en is van 2008.

Lancia Thesis
Over het design kun je twisten, maar je ziet er uit als een Italiaanse maffiosi en dat is stiekem best wel cool. Dit is nog een échte Lancia - athans, voordat ze gerebadgede Chryslers gingen verkopen.
https://www.autowereld.nl/lancia/thesis/3-0-24v-v6-215-pk-aut-emblama-leder-xenon-34567237/details.html Een mooie V6, een sjiek interieur en een onwijs lage prijs.

Lexus GS
Misschien wel de beste youngtimer die er bestaat. Buitengewone Japanse betrouwbaarheid, het ziet er nog behoorlijk recent uit en zijn vaak super luxe uitgevoerd. Elektrische stoelverstelling met geheugen? De instapversie heeft het zelfs. Rijden doet het overigens heel prima maar met weinig gevoel.
https://www.autowereld.nl/lexus/gs/300-president-36010166/details.html De kleur is misschien niet ieders eerste keuze, maar door z'n hoge kilometerstand (270k) past ie binnen budget en zo oud is ie ook niet (2008). Bovendien heeft deze zelfs adaptieve cruise control, 14 speakers en stoelventilatie.

MG ZT
Het sportieve broertje van de Rover 75, die ook al heel goed reed. Tegen de bovenkant van het budget als je een V6 wil en dan is ie ouder dan de eerdere opties en zit je meer in het D-segment dan het E-segment.
https://www.autowereld.nl/mg/zt/t-2-5-v6-180-35537583/details.html Dit is een originele NL auto en die ziet er toch best tof uit!

Opel Signum
Niet zo bijzonder als de voorgaande opties (het blijft een Opel met een Vectra neus), maar je ziet ze toch zelden! Ruim en als Cosmo uitvoering best luxe, al blijft het een luxe D-segmenter en geen echte E-segmenter. Onderhoud zal wellicht goedkoper zijn, want het zijn gewoon gebruikelijke Opel onderdelen.
https://www.autowereld.nl/opel/signum/2-8-v6-turbo-automaat-leer-xenon-pdc-v-a-sport-35846603/details.html Deze valt ruim binnen budget, is origineel NL, slechts 136k op de teller en omdat ie van 2006 is is ie van na de facelift. Alleen even die foute wielen vervangen door iets origineels.

Van de Renault Vel Satis zie ik op dit moment even geen exemplaren met V6 van ná 2005, maar als daar wat aanbod van is dan is dat ook geen gekke auto. Oprecht een sloep (ga eens achterin zitten!) en met de 3.5 V6 en na de facelift qua betrouwbaarheid niet slecht. Ongetwijfeld ruimschoots binnen budget te vinden.

De opties die je zelf op je lijstje had staan zijn overigens ook niet gek! Een S-type is vet omdat het een Jag is maar wel behoorlijk bedaagd, een Grandeur misschien wat suf, een S80 (zeker met T5) nog altijd dik.

Als je gaat proefrijden, houd ons op de hoogte! Want een auto shoppen in dit segment is gewoon erg leuk.
 
ENTE zei:
Signum en Vel Satis; originele keuzes(y)
Vel Satis kwam ik afgelopen week ook tegen in mijn eigen speurtocht naar iets leuks. Die dingen kosten geen drol.. Maar durf je dat aan, is het een beetje betrouwbaar? Schijnen issues te hebben met de versnellingsbak?
 
Aras zei:
ENTE zei:
Signum en Vel Satis; originele keuzes(y)
Vel Satis kwam ik afgelopen week ook tegen in mijn eigen speurtocht naar iets leuks. Die dingen kosten geen drol.. Maar durf je dat aan, is het een beetje betrouwbaar? Schijnen issues te hebben met de versnellingsbak?


De vraag stellen is ‘m beantwoorden Aras;)
Het is en blijft altijd een gok.
Sowieso denk ik dat €6500 uitgeven aan een ‘top-klasse’ auto best duurder kan uitpakken. Maar er is budget lees ik voor onderhoud. Dus de TS zal waarschijnlijk wel weten waaraan hij begint.

Ik zag net nog een R-Klasse rijden van Mercedes-Benz. Ook een leuke keuze denk ik.
 
Over de Cadillac CTS, voor luxe auto's zijn Amerikaanse auto's over het algemeen behoorlijk betrouwbaar, omdat ze vaak minder hightech zijn dan Europese auto's. De CTS lijkt mij een goede keus, niet gezocht, dus goedkoop.
Breng de auto wel naar een specialist, dat kan flink in de kosten schelen.

De 3.5 liter V6 in de Renault Velsatis komt van Nissan en is een goede en betrouwbare motor. Elektrisch was de Velsatis ze niet geweldig, de latere exemplaren zijn zeker te overwegen omdat ze beter waren dan hun reputatie.
Je koopt veel auto voor het geld. Zoek wel een goed onderhouden en gekoesterd exemplaar, anders kun je er flink op leeglopen. Maar dat geldt eigenlijk voor alle genoemde opties.
 
Een A8, de ex van Richard Krajicek kennelijk bijv?:
Audi A8 4.2 5V quattro Lang Exclusive Uniek NL auto ex Richa
€ 5.911,00
https://link.marktplaats.nl/m1780255575?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
 
Comfortabele sloep met maar 4 cilinders maar voor de helft van je budget:
Toyota Camry
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/147657566/Android?s=12-12-1-1-1-6&portals_amount=2&portals_dealersite=0
 
Dank allen voor de uitgebreide reacties en ideeën, met in het bijzonder Rroelll! Er is een nieuwe shortlist met mogelijke kandidaten die ik sowieso wil gaan (proef)rijden in de komende 2 weken:

> Jaguar S type 2.5 of 3.0 v6

> Rover 75 2.5 v6 (dank ENTE en Rroelll)

> Renault Vel Satis 3.5 v6 (dank ENTE)

> Alfa Romeo 166 3.0 v6 (dank AutoMaat1)
 
Totaal wat anders; Chevrolet Avalanche, ook erg leuk om mee te sturen. Of een Jeep (grand) Cherokee.
 
Tja, ik kan je de S-Type van harte aanbevelen. Heerlijke auto, maar de 2.5 lijkt me aan de lichte kant.
Ik heb zelf de 2.7d en die past uitstekend bij de auto. In benzine zou ik niet minder dan een 3.0 willen.

Ook al rij je weinig, je zou eens kunnen uitrekenen hoeveel meer een diesel je kost. Het omslagpunt ligt gebruikt rond de 15.000km bij een S-Type tov een 3.0.
Dus je bent wel wat duurder uit, maar het wordt toch nooit een goedkope wagen. En voor jouw budget koop je een redelijke benzine, maar de allerbeste diesel.

https://link.marktplaats.nl/m1779072405?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
 
Bbogus zei:
Dank allen voor de uitgebreide reacties en ideeën, met in het bijzonder Rroelll! Er is een nieuwe shortlist met mogelijke kandidaten die ik sowieso wil gaan (proef)rijden in de komende 2 weken:

> Jaguar S type 2.5 of 3.0 v6

> Rover 75 2.5 v6 (dank ENTE en Rroelll)

> Renault Vel Satis 3.5 v6 (dank ENTE)

> Alfa Romeo 166 3.0 v6 (dank AutoMaat1)

Denk dat uit dit lijstje de rover 75 het betrouwbaarste is , en dat zegt niet zoveel over de betrouwbaarheid van een rover 75.
 
NVE87 zei:
Bbogus zei:
Dank allen voor de uitgebreide reacties en ideeën, met in het bijzonder Rroelll! Er is een nieuwe shortlist met mogelijke kandidaten die ik sowieso wil gaan (proef)rijden in de komende 2 weken:

> Jaguar S type 2.5 of 3.0 v6

> Rover 75 2.5 v6 (dank ENTE en Rroelll)

> Renault Vel Satis 3.5 v6 (dank ENTE)

> Alfa Romeo 166 3.0 v6 (dank AutoMaat1)

Denk dat uit dit lijstje de rover 75 het betrouwbaarste is , en dat zegt niet zoveel over de betrouwbaarheid van een rover 75.
Een goed onderhouden S-type doet er wat betrouwbaarheid niet voor onder.
 
NVE87 zei:
Bbogus zei:
Dank allen voor de uitgebreide reacties en ideeën, met in het bijzonder Rroelll! Er is een nieuwe shortlist met mogelijke kandidaten die ik sowieso wil gaan (proef)rijden in de komende 2 weken:

> Jaguar S type 2.5 of 3.0 v6

> Rover 75 2.5 v6 (dank ENTE en Rroelll)

> Renault Vel Satis 3.5 v6 (dank ENTE)

> Alfa Romeo 166 3.0 v6 (dank AutoMaat1)

Denk dat uit dit lijstje de rover 75 het betrouwbaarste is , en dat zegt niet zoveel over de betrouwbaarheid van een rover 75.

Daar heb je een goed punt. Wat betrouwbaarheid betreft had ik beter een Astra kunnen kiezen.
 
Wilde ook de Signum adviseren, de 2.8V6T uiteraard.

Ik heb zelf de 2.2 gehad en dat was mijn fijnste auto (lees Opel) ooit. Achterin zitten was zeer ruim. Zeker als mijn chauffeuse (lees vrouw) reed, dan ging de bestuurdersstoel nog eens 10cm verder naar voren dus nog meer beenruimte (y)
 
Deze middag een facelift S-type uit 2005 gaan bekijken in de kleur 'Beige/champagne' (?). Import, wel met 'winter pack' en xenon verlichting! Grote kanshebber.

index-1.png

101333765.jpg
 
(y)

Fijne auto ook. Ooit een blokje om geweest met zo’n apparaat toen ie nieuw was. Erg comfortabel en stil.
Tegelijkertijd ook in een Dodge Magnum gereden; wellicht ook een idee? Niet zo comfortabel trouwens wat ik me er nog van herinner.
 
Auto encyclopedie zei:
trouwens wat is het de vorige keer uiteindelijk geworden https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5841119,5841119#msg-5841119

Hé das inderdaad een goeie vraag!
Minstens een C segmenter stelde ik toen voor. Aan de huidige zoektocht te zien is er iets van blijven hangen :)
 
ENTE zei:
(y)

Fijne auto ook. Ooit een blokje om geweest met zo’n apparaat toen ie nieuw was. Erg comfortabel en stil.
Tegelijkertijd ook in een Dodge Magnum gereden; wellicht ook een idee? Niet zo comfortabel trouwens wat ik me er nog van herinner.
Met 1 te koop wordt dat lastig.
 
ENTE zei:
Auto encyclopedie zei:
trouwens wat is het de vorige keer uiteindelijk geworden https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5841119,5841119#msg-5841119

Hé das inderdaad een goeie vraag!
Minstens een C segmenter stelde ik toen voor. Aan de huidige zoektocht te zien is er iets van blijven hangen :)

Hehe. Dat is toen een Mito 1.3 JTD geworden :).
 
Ennnnnnn... het is de S-type geworden! Vandaag de Ypsilon met gemengde gevoelens achtergelaten en de S-type ging mee naar huis. Dank voor alle adviezen ;-).
 
Grappig, de comfortabele sloep die jij zoekt, heb ik net zelf gekocht: een Peugeot 407 Coupe 3.0 v6 Feline uit 2006 op LPG voor... 6.5K

Vóór de proefrit dacht ik dat het een sportieve auto zou zijn. Dat is het niet, het is precies wat je zoekt, een comfortabele grote sloep, een GT, een fijne rustige reisauto. De auto is langer en breder dan mijn Tesla Model 3. En maximaal uitgevoerd, met adaptieve dempers, dubbelglas (superstil), dikke leren sportstoelen met memoryseats en elektrische verstelling en instelbare stoelverwarming, navigatie, bose-audio, volledig in leder uitgevoerd dashboard.

Ik heb diverse ervaringen met Peugeot in A, B en C segment. Ik weet uit ervaring dat het afwerkingsniveau vaak rammelt, kraakt en piept. Niet de 407 Coupe. Ik heb diverse Audi's en BMW's gehad uit dezelfde periode. De 407 Coupe doet daar weinig tot niets voor onder en rijdt als een premium voertuig. De 3.0 v6 voelt wat bedaagd, en een acceleratie van 0 naar 100 in 8.9 seconden (op lpg nog trager) is niet bepaald record breaking, maar de auto rijdt gewoon erg fijn!

Je wensenlijst:
> Climate control - present
> Cruise control - present
> Elektrisch verstelbare stoelen - present
> 6 of 8 cilinders - 6 cilinders present
> Automaat - present
> Benzine of LPG - LPG present

Nice to have:
> Stoelverwarming - present
> Xenon - present, meedraaiend
> Parkeersensoren - present, voor en achter
> Geen import - NL auto met 158K NAP.

Zeker overwegen, ze zijn namelijk niet gewild en daarom goedkoop. Op LPG zul je ze waarschijnlijk niet vinden, de mijne was een unieke vondst, maar een origineel NL auto met minder dan 200K vindt je voor onder 5K.
 
Bbogus zei:
Ennnnnnn... het is de S-type geworden! Vandaag de Ypsilon met gemengde gevoelens achtergelaten en de S-type ging mee naar huis. Dank voor alle adviezen ;-).

(y) veel plezier ermee.

Ypsilon met gemengde gevoelens inleveren, dat snap ik.
We hebben er 2 gehad. Wat een ontzettend leuke auto’s waren dat!
 
TestEngine zei:
Grappig, de comfortabele sloep die jij zoekt, heb ik net zelf gekocht: een Peugeot 407 Coupe 3.0 v6 Feline uit 2006 op LPG voor... 6.5K

Vóór de proefrit dacht ik dat het een sportieve auto zou zijn. Dat is het niet, het is precies wat je zoekt, een comfortabele grote sloep, een GT, een fijne rustige reisauto. De auto is langer en breder dan mijn Tesla Model 3. En maximaal uitgevoerd, met adaptieve dempers, dubbelglas (superstil), dikke leren sportstoelen met memoryseats en elektrische verstelling en instelbare stoelverwarming, navigatie, bose-audio, volledig in leder uitgevoerd dashboard.

Ik heb diverse ervaringen met Peugeot in A, B en C segment. Ik weet uit ervaring dat het afwerkingsniveau vaak rammelt, kraakt en piept. Niet de 407 Coupe. Ik heb diverse Audi's en BMW's gehad uit dezelfde periode. De 407 Coupe doet daar weinig tot niets voor onder en rijdt als een premium voertuig. De 3.0 v6 voelt wat bedaagd, en een acceleratie van 0 naar 100 in 8.9 seconden (op lpg nog trager) is niet bepaald record breaking, maar de auto rijdt gewoon erg fijn!

Je wensenlijst:
> Climate control - present
> Cruise control - present
> Elektrisch verstelbare stoelen - present
> 6 of 8 cilinders - 6 cilinders present
> Automaat - present
> Benzine of LPG - LPG present

Nice to have:
> Stoelverwarming - present
> Xenon - present, meedraaiend
> Parkeersensoren - present, voor en achter
> Geen import - NL auto met 158K NAP.

Zeker overwegen, ze zijn namelijk niet gewild en daarom goedkoop. Op LPG zul je ze waarschijnlijk niet vinden, de mijne was een unieke vondst, maar een origineel NL auto met minder dan 200K vindt je voor onder 5K.
Mooi dat jij hem gekocht hebt, maar als advies ben je een beetje laat.
 
TestEngine zei:
Grappig, de comfortabele sloep die jij zoekt, heb ik net zelf gekocht: een Peugeot 407 Coupe 3.0 v6 Feline uit 2006 op LPG voor... 6.5K.....

Mooi, congrats! Daar heb ik ook nog even naar gekeken. Mooie zwepende koets, hele mooie bak. Geniet er van!

Over de S-type... die vertoont (al) kuren met de automaatbak. Als ik de symptomen naast online monteurs bevindingen zet dan lijkt het op de koppelomvormer. Gelukkig wil de verkoper het oplossen en kan ik in het nieuwe jaar bij 'm terecht. Was tijdens het aankoopproces ook een fantastisch sympathieke en eerlijke kerel. Zo zijn er (naar mijn ervaringen) niet heel veel van. Wellicht een 'mijn auto' draadje beginnen... wat vinden jullie?
 
Terug
Bovenaan