Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Laat ik het er op houden dat ik zelfs met slechts 60 pk alsnog vlotter door het verkeer kom dan de meeste anderen. En bij vrij baan meestal wel wat boven de toegestane snelheid rij.Boppie zei:Wat is er behoorlijk stevige rijstijl overigens?
Die lui zijn er helaas ook bij. Gebeurt het dat ik precies naast je zij en dat je daardoor in de remmen moet voor de vrachtwagen, dan berust dat op de samenloop van omstandigheden. Bewust klem rijden is ronduit irritant, zeker met een beperkt vermogen.Blackadder the 5th zei:RRL zei:Toch gebeurt het te vaak dat er eentje hem naar links mikt als het dus niet kan, ook wanneer er verder geen verkeer achter de inhalende persoon zit. Wie hindert dan wie?
Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik rijd ook gewoon de Vmax op de rechter rijstrook, en sommigen vinden het een sport
precies op het moment dat je naar links wilt om een vrachtwagen te passeren, naast je te rijden, waarna je af moet remmen.
Vervolgens mag je dan proberen om opnieuw snelheid te maken om daarna een nieuwe poging te wagen de vrachtwagen voorbij te steken.
Wie hindert dan wie?![]()
RRL zei:Laat ik het er op houden dat ik zelfs met slechts 60 pk alsnog vlotter door het verkeer kom dan de meeste anderen. En bij vrij baan meestal wel wat boven de toegestane snelheid rij.Boppie zei:Wat is er behoorlijk stevige rijstijl overigens?
Die lui zijn er helaas ook bij. Gebeurt het dat ik precies naast je zij en dat je daardoor in de remmen moet voor de vrachtwagen, dan berust dat op de samenloop van omstandigheden. Bewust klem rijden is ronduit irritant, zeker met een beperkt vermogen.Blackadder the 5th zei:RRL zei:Toch gebeurt het te vaak dat er eentje hem naar links mikt als het dus niet kan, ook wanneer er verder geen verkeer achter de inhalende persoon zit. Wie hindert dan wie?
Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik rijd ook gewoon de Vmax op de rechter rijstrook, en sommigen vinden het een sport
precies op het moment dat je naar links wilt om een vrachtwagen te passeren, naast je te rijden, waarna je af moet remmen.
Vervolgens mag je dan proberen om opnieuw snelheid te maken om daarna een nieuwe poging te wagen de vrachtwagen voorbij te steken.
Wie hindert dan wie?![]()
HansAlto zei:Blackadder the 5th zei:Kwam vandaag op een 120 km/h gedeelte een (gedwongen) lid van de de club van 90 achterop in een oldtimer Renault 4.
Ging op het moment dat ik eraan kwam een vrachtwagen inhalen. Ik liet zelf even het gas los en tikte een paar keer de rem aan
om de achterliggers te waarschuwen. Nadat de vrachtwagen was gepasseerd ging de bestuurder keurig weer naar rechts
en kon ik mijn oude snelheid weer oppakken. Er zijn grotere rampen op de wereld te bedenken ...![]()
En zo hoort het nu!!
Leven en laten leven en iedereen in zijn waarde laten en laten
genieten op zijn eigen manier![]()
Bijsluiter
- Waarschuwing: rijd niet LANGZAMER dan 90. Dit kan irritaties en zelfs gevaarlijke situaties opleveren.
- Bij het inhalen is het uiteraard niet de bedoeling dat je 90 blijft rijden, gewoon even het gas erop!
- Misschien onnodig, maar voor de duidelijkheid: Links 90 rijden is uit den boze!
- Ga niet op autowegen zonder inhaal mogelijkheden 90 rijden. Rijdt daar gewoon met het overige verkeer mee.
- De snelheidsmeter staat vaak te streng afgesteld. 93 km/h ‘op de teller’ blijkt vaak 90 ‘op de satelliet’ te zijn.
Uw echte snelheid is met een Tom-Tom eenvoudig af te lezen.
HansAlto zei:---
Even weer voor alle duidelijkheid...
Ik heb NERGENS hier beweerd dat ik heel hinderlijk en irritant inhaal.
Alleen tenzij ik zeker weet dat iemand expres gas bijgeeft om mij
te blokkeren, dan "gooi " ik hem er gewoon voor.
---
HansAlto zei:---
Met die post reageer ik alleen op de vraag van het rijden op een 100 km weg waarbij
[ volgens mij ] een twee-baans weg werd bedoeld.
Daar rij ik idd ook gewoon 90.
Op andere snelwegen weet ik echt wel wanneer ik wel of niet kan inhalen.
Deze manier van "schrijven" heb ik echt al vele jaren op alle fora en in mails.
Ik zelf vind het overzichtelijker en makkelijker leesbaar en is een vaste gewoonte geworden
---
Lycan Capri zei:Je weet wanneer je wel of niet kan inhalen
Dat zul je ook best weten maar je schrijft er niet bij of je op dat moment ook ff het rechterpedaal intrapt en dus lezen meerdere mensen het alsof je inhaalt met slechts 90km/u. Jij betaalt immers ook wegenbelasting![]()
BMW 530d M zei:Ik vind het levensgevaarlijk. Gisteravond kwam ik uit Groningen en op een traject waar 130 was toegestaan, reed op de rechterbaan van een stuk rustige A28. Ondanks ik altijd anticiperend rij en mijn auto mij ook nog eens waarschuwd voor botsgevaar etc, werd ik onaangenaam verrast door een klein autootje. De reed zo zacht dat deze op het laatste moment als het ware opdook. Ik had er geen erg in. Daar waar ik normaliter aanstalte maak in in de halen, diende ik dit ineens veel sneller te doen. Toegegeven ik reed 150, dus 20 te hard, maar dit kleine wagentje zal ook iets van 80 of 90 gereden hebben, dan is het ineens een groot verschil.
Nadat ik deze had ingehaald werd deze heel snel klein. Nu werd een ander hier met een vergelijkbare reactie al voor typische BMW rijder uitgemaakt en ja ik rij dit merk ook al jaren, maar dat maakt voor mij de situatie niet minder gevaarlijk.
Als je tussen of achter vrachtwagens rijd, kan het overige verkeer jouw snelheid nog inschatten. Rij je solo, verwacht je niet zo snel zo'n groot verschil in snelheid. Ik hoop dat je op rustigere stukken weg de snelheid aanpast, want dit is echt gevaarlijk. Het is tot nu toe altijd nog goed gegaan, maar wat ik gisteren meemaakte is vergelijkbaar met jouw wijze van rijden op de snelweg en dat gaat nog een keer goed fout. Het is aan jou om zo langzaam te rijden. Een ander kan daar niets aan doen en het verschil in snelheid compleet verkeerd inschatten.
Je spreekt jezelf tegen. Als jij je aan de regels van jouw club van 90 houdt kan ik er geen moeite mee hebben integendeel. Maar getuige je bijdrages houd je je daar niet aan. De vraag was namelijk op een autoweg waar je niet in kan halen. In jullie regels ( ik praat even in jullie als in de club van 90 ) staat namelijk dat je daar met het verkeer meerijdt.HansAlto zei:---
Met die post reageer ik alleen op de vraag van het rijden op een 100 km weg waarbij
[ volgens mij ] een twee-baans weg werd bedoeld.
Daar rij ik idd ook gewoon 90.
Op andere snelwegen weet ik echt wel wanneer ik wel of niet kan inhalen.
Deze manier van "schrijven" heb ik echt al vele jaren op alle fora en in mails.
Ik zelf vind het overzichtelijker en makkelijker leesbaar en is een vaste gewoonte geworden
---
Boppie zei:BMW 530d M zei:Ik vind het levensgevaarlijk. Gisteravond kwam ik uit Groningen en op een traject waar 130 was toegestaan, reed op de rechterbaan van een stuk rustige A28. Ondanks ik altijd anticiperend rij en mijn auto mij ook nog eens waarschuwd voor botsgevaar etc, werd ik onaangenaam verrast door een klein autootje. De reed zo zacht dat deze op het laatste moment als het ware opdook. Ik had er geen erg in. Daar waar ik normaliter aanstalte maak in in de halen, diende ik dit ineens veel sneller te doen. Toegegeven ik reed 150, dus 20 te hard, maar dit kleine wagentje zal ook iets van 80 of 90 gereden hebben, dan is het ineens een groot verschil.
Nadat ik deze had ingehaald werd deze heel snel klein. Nu werd een ander hier met een vergelijkbare reactie al voor typische BMW rijder uitgemaakt en ja ik rij dit merk ook al jaren, maar dat maakt voor mij de situatie niet minder gevaarlijk.
Als je tussen of achter vrachtwagens rijd, kan het overige verkeer jouw snelheid nog inschatten. Rij je solo, verwacht je niet zo snel zo'n groot verschil in snelheid. Ik hoop dat je op rustigere stukken weg de snelheid aanpast, want dit is echt gevaarlijk. Het is tot nu toe altijd nog goed gegaan, maar wat ik gisteren meemaakte is vergelijkbaar met jouw wijze van rijden op de snelweg en dat gaat nog een keer goed fout. Het is aan jou om zo langzaam te rijden. Een ander kan daar niets aan doen en het verschil in snelheid compleet verkeerd inschatten.
Indien ik er aan kwam blazen op de linkerbaan en iemand gooit hem ervoor zou het deels kloppen, wellicht omdat iemand er niet vanuit gaat dat ik 20 km te hard reed. Alhoewel als een BMW op de linkerbaan op een lege snelweg nadertdan rijdt deze geen 90. Ook dan is het verschil 130 - 90 veel te groot. Immers als inhaler verwacht ik niet indien een auto zonder vrachtwagens om hem heen, slechts 90 rijd. Het verschil 150-130 is dan vele malen kleiner en ik reed rechts.
Ik blijf het gevaarlijk vinden, plak dan een grote sticker achterop, dan je maar 90 wil rijden, eentje die groter is dan de club van sticker.
Ik ben het ook met bovenstaande reactie eens, met lage snelheid een kleine auto ertussen drukken om af te straffen.... waar ben je mee bezig. In het verleden hadden we een cinquecento die ik voor de secretaresses had gekocht met reclame erop. Dus ik weet hoe het rijdt. Je moet je gewoon aanpassen en met het overige verkeer mee rijden. Ook die kon bewoon 120, niemand heeft dan verrassingen als een kleintje met 120 inhaalt.
Nico GTR zei:In t donker kun jij ineens opdoemen. En ik zal je op tijd in de gaten hebben. Maar er kan dan wel een gehaaste beslissing voor nodig zijn of ik moet remmen. Weg milieuwinst.
BMW 530d M zei:Boppie zei:BMW 530d M zei:Ik vind het levensgevaarlijk. Gisteravond kwam ik uit Groningen en op een traject waar 130 was toegestaan, reed op de rechterbaan van een stuk rustige A28. Ondanks ik altijd anticiperend rij en mijn auto mij ook nog eens waarschuwd voor botsgevaar etc, werd ik onaangenaam verrast door een klein autootje. De reed zo zacht dat deze op het laatste moment als het ware opdook. Ik had er geen erg in. Daar waar ik normaliter aanstalte maak in in de halen, diende ik dit ineens veel sneller te doen. Toegegeven ik reed 150, dus 20 te hard, maar dit kleine wagentje zal ook iets van 80 of 90 gereden hebben, dan is het ineens een groot verschil.
Indien ik er aan kwam blazen op de linkerbaan en iemand gooit hem ervoor zou het deels kloppen, wellicht omdat iemand er niet vanuit gaat dat ik 20 km te hard reed. Alhoewel als een BMW op de linkerbaan op een lege snelweg nadertdan rijdt deze geen 90. Ook dan is het verschil 130 - 90 veel te groot. Immers als inhaler verwacht ik niet indien een auto zonder vrachtwagens om hem heen, slechts 90 rijd. Het verschil 150-130 is dan vele malen kleiner en ik reed rechts.
Ik blijf het gevaarlijk vinden, plak dan een grote sticker achterop, dan je maar 90 wil rijden, eentje die groter is dan de club van sticker.
Ik ben het ook met bovenstaande reactie eens, met lage snelheid een kleine auto ertussen drukken om af te straffen.... waar ben je mee bezig. In het verleden hadden we een cinquecento die ik voor de secretaresses had gekocht met reclame erop. Dus ik weet hoe het rijdt. Je moet je gewoon aanpassen en met het overige verkeer mee rijden. Ook die kon bewoon 120, niemand heeft dan verrassingen als een kleintje met 120 inhaalt.
Jij maakt van 40 verschil 60 verschil. Ik ben het met je eens dat 40 al een aardig verschil is, maar zoals Mechanix al aangeeft zal de achteropkomende hierop moeten kunnen anticiperen. Dat jij het niet verwacht, zegt ook wat over jouw rijstijl.
Mechanix zei:Nico GTR zei:In t donker kun jij ineens opdoemen. En ik zal je op tijd in de gaten hebben. Maar er kan dan wel een gehaaste beslissing voor nodig zijn of ik moet remmen. Weg milieuwinst.
Dan zou ik nog maar eens reflecteren op m'n eigen rijstijl, want dit is braadsleeërites. Als je voldoende afstand houdt, kan je altijd anticiperen op een auto die 90 rijdt zonder daarvoor hard te hoeven remmen.
BMW 530d M zei:@Boppie, Mechanix reageerde op nico, wel bij de feiten blijven.
Ik heb nergens geschreven dat het niet goed ging, dat ik enorm schrok of met alle hens aan dek moest bijsturen. Ik kan prima anticiperen dus begrijp ook dat niet goed.
Ik zeg, zoals velen hier dat het erg gevaarlijk is dat er zulke snelheids verschillen zijn. En als ik dan ook nog lees dat TS met deze lage snelheden zijn autootje er gewoon voor knalt omdat hij meent dat iemand anders gas bijgeeft, al dan niet in een dikke dure auto rijdende vind ik het nog gevaarlijker.
Misschien geeft iemand wel even iets gas, zodat de langzame na hem meer tijd heeft voor de inhaal manoeuvre. Maar om nou maar na links te gaan omdat hij ook recht daarop heeft en ook dure brandstof betaald en dat met 91 om een vrachtwagen die 90 rijdt siert hem dat in zijn geheel niet. Dit zorgt juist voor ergernissen en tenslotte files zoals op pagina 2 als mooi was doorgerekend.
Als je 90 rijd, wie moet je dan in vredesnaam inhalen? Niemand rijdt nog zachter en als je dat al doet en je ziet sneller verkeer aankomen, wacht gewoon, zonder afgunst, jaloezie of het claimen van recht hebben op.
BMW 530d M zei:@Boppie, Mechanix reageerde op nico, wel bij de feiten blijven.
Ik heb nergens geschreven dat het niet goed ging, dat ik enorm schrok of met alle hens aan dek moest bijsturen. Ik kan prima anticiperen dus begrijp ook dat niet goed.
Ik zeg, zoals velen hier dat het erg gevaarlijk is dat er zulke snelheids verschillen zijn. En als ik dan ook nog lees dat TS met deze lage snelheden zijn autootje er gewoon voor knalt omdat hij meent dat iemand anders gas bijgeeft, al dan niet in een dikke dure auto rijdende vind ik het nog gevaarlijker.
Misschien geeft iemand wel even iets gas, zodat de langzame na hem meer tijd heeft voor de inhaal manoeuvre. Maar om nou maar na links te gaan omdat hij ook recht daarop heeft en ook dure brandstof betaald en dat met 91 om een vrachtwagen die 90 rijdt siert hem dat in zijn geheel niet. Dit zorgt juist voor ergernissen en tenslotte files zoals op pagina 2 als mooi was doorgerekend.
Als je 90 rijd, wie moet je dan in vredesnaam inhalen? Niemand rijdt nog zachter en als je dat al doet en je ziet sneller verkeer aankomen, wacht gewoon, zonder afgunst, jaloezie of het claimen van recht hebben op.
Nico GTR zei:Mechanix zei:Nico GTR zei:In t donker kun jij ineens opdoemen. En ik zal je op tijd in de gaten hebben. Maar er kan dan wel een gehaaste beslissing voor nodig zijn of ik moet remmen. Weg milieuwinst.
Dan zou ik nog maar eens reflecteren op m'n eigen rijstijl, want dit is braadsleeërites. Als je voldoende afstand houdt, kan je altijd anticiperen op een auto die 90 rijdt zonder daarvoor hard te hoeven remmen.
Er is niks mis met mijn rijstijl. Het verschil in de gehaaste beslissing zit hem erin dat ik graag nog een meter of 40 overhoud tussen mij en de auto die ik moet inhalen. Met het verschil 130-110 of 110-130 gaat dat prima! Meer dan voldoende tijd om dat te doen.
Echter weet jij ook dat een Alto nu niet de meest sterke achterlichten heeft, factor nummer 1 van mijn uitspraak. En ik heb 20 of 10 meter tussen de auto's als ik op de linkerbaan zit met mijn normale snelheid van wisselen.
Dat bedoel ik met gehaast, omdat ik voor dezelfde comfortzone met een hogere snelheid moet wisselen. Ik zeg niet dat het veel voorkomt immers rijd ik alleen in Duitsland harder dan 130 en in Nederland eigenlijk niet boven de 115 tenzij ik ga inhalen op een druk wegvak en mij dus tussen het rijtje 130 rijders voeg. Ook hier wederom in alle rust wachten met geruime afstand tot er een gaatje valt, versnellen en ertussen.
En ja als ik dat in ogenschouw neem, want om dat nu al als braadslee te betitelen vind ik schromelijk overdreven, mocht je een label op mijn rijstijl willen hangen mag je naast me zitten en dan daarna jureren. Niet op basis van woorden die altijd anders worden geinterpreteerd door de lezer en de schrijver, vind ik dus daadwerkelijk dat ik een gehaaste beslissing moet nemen om iemand in te halen die 90 rijd wanneer ik dat niet verwacht. Hetzelfde geld overigens voor die grote vrachtwagens die slecht verlicht zijn.
En op de wegvakken waar ik dat vind staat geen verlichting langs de middenberm. Maar ik houd mijn mond verder maar voordat ik als a-sociale automobilist word betiteld wat ik helemaal niet ben!
Mechanix zei:Nico GTR zei:Mechanix zei:Nico GTR zei:In t donker kun jij ineens opdoemen. En ik zal je op tijd in de gaten hebben. Maar er kan dan wel een gehaaste beslissing voor nodig zijn of ik moet remmen. Weg milieuwinst.
Er is niks mis met mijn rijstijl. Het verschil in de gehaaste beslissing zit hem erin dat ik graag nog een meter of 40 overhoud tussen mij en de auto die ik moet inhalen. Met het verschil 130-110 of 110-130 gaat dat prima! Meer dan voldoende tijd om dat te doen.
Echter weet jij ook dat een Alto nu niet de meest sterke achterlichten heeft, factor nummer 1 van mijn uitspraak. En ik heb 20 of 10 meter tussen de auto's als ik op de linkerbaan zit met mijn normale snelheid van wisselen.
Dat bedoel ik met gehaast, omdat ik voor dezelfde comfortzone met een hogere snelheid moet wisselen. Ik zeg niet dat het veel voorkomt immers rijd ik alleen in Duitsland harder dan 130 en in Nederland eigenlijk niet boven de 115 tenzij ik ga inhalen op een druk wegvak en mij dus tussen het rijtje 130 rijders voeg. Ook hier wederom in alle rust wachten met geruime afstand tot er een gaatje valt, versnellen en ertussen.
En ja als ik dat in ogenschouw neem, want om dat nu al als braadslee te betitelen vind ik schromelijk overdreven, mocht je een label op mijn rijstijl willen hangen mag je naast me zitten en dan daarna jureren. Niet op basis van woorden die altijd anders worden geinterpreteerd door de lezer en de schrijver, vind ik dus daadwerkelijk dat ik een gehaaste beslissing moet nemen om iemand in te halen die 90 rijd wanneer ik dat niet verwacht. Hetzelfde geld overigens voor die grote vrachtwagens die slecht verlicht zijn.
En op de wegvakken waar ik dat vind staat geen verlichting langs de middenberm. Maar ik houd mijn mond verder maar voordat ik als a-sociale automobilist word betiteld wat ik helemaal niet ben!
Neem jezelf niet zo serieus man!Gewoon wat rustiger aan doen, het leven gaat al snel genoeg. En als je op het Altootje van TS knalt, kan het ook nog eens vroegtijdig voorbij zijn. Het is makkelijker om jezelf op te winden achter het stuur (daar maak ik mezelf ook schuldig aan), dan rustig te blijven en de ander zijn ruimte te gunnen. En uiteindelijk win je op de gemiddelde rit niets met gehaast en ergernis.
Nico GTR zei:Dat vind ik bij tijd en wijlen lastig.Maar idd, zeker waar. Opwinden achter het stuur doe ik overigens niet om mensen die binnen of buiten de kaders van "normale" snelheid rijden. Enkel telefonie.
Maar dat klopt zeker, haast heb ik nooit. Dan mis ik de fun van het rijden teveel.![]()
Mechanix zei:Nico GTR zei:Dat vind ik bij tijd en wijlen lastig.Maar idd, zeker waar. Opwinden achter het stuur doe ik overigens niet om mensen die binnen of buiten de kaders van "normale" snelheid rijden. Enkel telefonie.
Maar dat klopt zeker, haast heb ik nooit. Dan mis ik de fun van het rijden teveel.![]()
Ik heb soms wel eens haast en dan merk ik dat ik me veel meer erger aan andere weggebruikers. En dat is raar, want de fout ligt dan bij mij. Ik ben te laat weggegaan.
Sommige mensen maken er echt een potje van, maar ook die kan je maar beter laten begaan. Ik hoop dan altijd maar dat ze verderop een politieauto tegenkomen of zo!![]()
Pobresh zei:Auto met aahanger <750kg -> max 90km/h
Auto met aanhanger >750kg -> max 80km/h
- Ga niet op autowegen zonder inhaal mogelijkheden 90 rijden. Rijdt daar gewoon met het overige verkeer mee.
@PM zei:Pobresh zei:Auto met aahanger <750kg -> max 90km/h
Auto met aanhanger >750kg -> max 80km/h
750 moet hier 3500 zijn toch?
Voor zover niet ingevolge andere artikelen van dit besluit een lagere maximumsnelheid geldt, gelden voor de volgende voertuigen de volgende bijzondere maximumsnelheden:
f. voor personenauto’s, bestelauto’s, motorfietsen, driewielige motorvoertuigen en T100-bussen, die een aanhangwagen met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3500 kg voortbewegen, 90 km per uur;
BMW 530d M zei:@pobresh, moeilijk hè lezen.
Ik ga het ook niet eens nogmaals uitleggen en of toelichten. Lees de eerdere opmerkingen eerst maar eens goed. Het is gevaarlijk dat is de rode draad. Niet alleen die van mij overigens.
En waarom zouden anderen zich moeten aanpassen, wat een onzin. Als de meerderheid rond de vmax rijdt, waarom moeten deze zich dan aanpassen aan iemand die 90 rijdt.
En als je dan Dld erbij wilt halen, als je daar met hoge snelheid inhaalt, gooit niemand zoals Hans in zijn Alto hem ervoor. Daar snappen ze dat het gevaarlijk is en wachten ze juist met inhalen tot de snelle inhaler voorbij is, alvorens met lagere snelheid in te halen.
BMW 530d M zei:@pobresh, moeilijk hè lezen.
Ik ga het ook niet eens nogmaals uitleggen en of toelichten. Lees de eerdere opmerkingen eerst maar eens goed. Het is gevaarlijk dat is de rode draad. Niet alleen die van mij overigens.
En waarom zouden anderen zich moeten aanpassen, wat een onzin. Als de meerderheid rond de vmax rijdt, waarom moeten deze zich dan aanpassen aan iemand die 90 rijdt.
En als je dan Dld erbij wilt halen, als je daar met hoge snelheid inhaalt, gooit niemand zoals Hans in zijn Alto hem ervoor. Daar snappen ze dat het gevaarlijk is en wachten ze juist met inhalen tot de snelle inhaler voorbij is, alvorens met lagere snelheid in te halen.
@PM zei:Pff lekker duidelijk allemaal![]()
Ik was deze tegengekomen: https://www.cbr.nl/312.pp?id=127
Daar staat toch dat alleen de aanhanger (beladen) al 3500 kg mag wegen? Of lees ik dat nu verkeerd?
Op https://www.kampeermagazine.nl/maximum-snelheid-met-aanhanger-caravan-in-europa/ gaat het dan idd weer om het combinatiegewicht.
Op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersregels/vraag-en-antwoord/wat-is-de-maximumsnelheid-voor-auto-s-op-de-snelweg staat helemaal geen gewichtsbeperking. Gelukkig staat daar dan wel weer een linkje naar het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990, en daar staat in artikel 22 lid f:
Voor zover niet ingevolge andere artikelen van dit besluit een lagere maximumsnelheid geldt, gelden voor de volgende voertuigen de volgende bijzondere maximumsnelheden:
f. voor personenauto’s, bestelauto’s, motorfietsen, driewielige motorvoertuigen en T100-bussen, die een aanhangwagen met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3500 kg voortbewegen, 90 km per uur;
Dus volgens mij gaat het dus echt om het aanhangergewicht, exclusief het gewicht van de auto die ervoor staat.
BMW 530d M zei:En als je dan Dld erbij wilt halen, als je daar met hoge snelheid inhaalt, gooit niemand zoals Hans in zijn Alto hem ervoor. Daar snappen ze dat het gevaarlijk is en wachten ze juist met inhalen tot de snelle inhaler voorbij is, alvorens met lagere snelheid in te halen.
Blackadder the 5th zei:
Je gaat alleen niet in op de argumenten hier waarin je jezelf tegenspreekt, of in ieder geval je niet aan de 'regels' van de club van 90 houdt.HansAlto zei:---
En zo blijven er voor en tegenstanders van het wat rustiger rijden
Ik ben trouwens gisteren even ergens op bezoek geweest en dat was ongeveer
1,5 uur heen en weer 1,5 uur terug en weet je wat mij heel erg opviel??
Er waren erg veel mensen die ongeveer net zo hard reden als ik [ 90 ] en ik heb
totaal geen enkele probleem gehad onderweg met andere weggebruikers
---
Idefiqs zei:Uiterst amusant hoe enkelen in deze discussie hun eigen rijgedrag tot norm verheffen, zelfs hun forse - illegale - rijsnelheden. En in één adem anderen hun goed recht ontzeggen beneden de Vmax te rijden op de linkerbaan.
Iedereen aan de kant, IK kom er aan.
---Lycan Capri zei:Op de linkerstrook heb je NIKS te zoeken wanneer je maximaal 90km/u wil rijden
Lycan Capri zei:Volg de regels van je eigen club opa Alto !!!
GEEN 90km/u op de linkerstrook
Anderson zei:Ik haal wel eens met minimaal verschil in.
Ben ik nu ook de lul?