CLS W219 diesel

Panamera

Net ingestapt
Beste Autoliefhebbers,

Ik heb wat advies nodig over aanschaf van een CLS 320CDI . Ik vind dit 1 van de mooiste MB ooit en zou graag eentje willen bezitten.
Nu heb ik wat advies nodig over de auto.
Is het een betrouwbare Auto?
Zijn er bouwjaren die vermeden moeten worden?
Bekende kwaaltjes etc?


Budget is ergens in de buurt van 12 a 13k.

Ik hoop dat ik mede dankzij de reacties toch de beslissing maak om een CLS te halen, anders moet ik maar naar een wat nieuwere "burgerlijke" auto gaan zoeken :(
 
Even googlen en je vindt het antwoord. Je moet opletten of de ketting niet rammelt, die kan dan opgerekt zijn. Olie lekkage bij de turbo wat in het spruitstuk kan komen.
 
zombies zei:
Even googlen en je vindt het antwoord. Je moet opletten of de ketting niet rammelt, die kan dan opgerekt zijn. Olie lekkage bij de turbo wat in het spruitstuk kan komen.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb zoveel dingen gelezen op google van goed tot slecht, ik kan niet echt een goed beeld krijgen. Ik snap dat het vooral aan onderhoud van de auto afhangt maar en CLS is al best op leeftijd en ze hebben niet allemaal een betrouwbare onderhoudshistorie. Meeste hebben dik 2 ton op zitten. Dus vandaar dat ik hier de vraag stel.
 
Maar rij je zoveel dat een diesel interessant is?
Maar je kan het gokken, maar hou er wel rekening mee dat ook het onderhoud en dergelijke ook duur is.
Als je er een koopt, dan wel met een complete onderhouds geschiedenis.
 
zombies zei:
Maar rij je zoveel dat een diesel interessant is?
Maar je kan het gokken, maar hou er wel rekening mee dat ook het onderhoud en dergelijke ook duur is.
Als je er een koopt, dan wel met een complete onderhouds geschiedenis.

Tussen de 20.000 en 25.000 p/j . Dan is een CLS diesel goedkoper.
 
Je praat over een relatief beperkt budget en wilt daarmee een oud topmodel van Mercedes kopen? En je wilt diesel om ermee wat geld te besparen?

Sorry maar dat strookt gewoon niet met elkaar. Als je geen 5k achter de hand hebt of wilt houden voor eventueel reparaties moet je dit idee links laten liggen.

Als bijv de luchtvering module verrot is ben je zomaar 2000 euro kwijt.
 
Eens met KadettRT, deze bakken zijn enorm prijzig in vaste lasten en onderdelen. Voor het geld kan je een enorm nette jonge E-klasse of zelfs Superb rijden en dat doen 9 van de 10 mensen dan ook.
 
V0RQ zei:
Eens met KadettRT, deze bakken zijn enorm prijzig in vaste lasten en onderdelen. Voor het geld kan je een enorm nette jonge E-klasse of zelfs Superb rijden en dat doen 9 van de 10 mensen dan ook.

Dit begrijp ik niet (geheel). Dit is toch een auto forum met autoliefhebbers. Nu is er iemand die in een mooie benz wil rijden en krijgt hij min of meer het advies naar een Skoda te kijken. Dit valt me steeds vaker op. Zoeken ze A, komt er als advies B en dan veelal kleine 3 cilinder gebakjes.
Ik begrijp jouw logica hoor VORQ, zijnde een waarschuwing en dit is ook geen aanval op jouw advies, maar meer wat er steeds vaker op het forum gebeurt. Hierdoor laat ik reacties steeds meer achterwege, omdat deze als autoliefhebber hier niet meer overeenkomen met de reacties hier.

Ik zou even in Duitsland kijken, dan krijg je meer voor jouw budget en gezien de leeftijd zal de BPM dan wel meevallen.
Zoek er idd een zonder de dure lichtvering, te herkennen aan de knoppen naast de pook op de middenconsole.
De gewenste motor is een bekende, sterke diesel die het wel aan kan, het zijn de opties waar je op moet letten.
Succes met het verwezenlijken van jouw droom!
 
KadettRT zei:
Je praat over een relatief beperkt budget en wilt daarmee een oud topmodel van Mercedes kopen? En je wilt diesel om ermee wat geld te besparen?

Sorry maar dat strookt gewoon niet met elkaar. Als je geen 5k achter de hand hebt of wilt houden voor eventueel reparaties moet je dit idee links laten liggen.

Als bijv de luchtvering module verrot is ben je zomaar 2000 euro kwijt.

Waarom strookt dat niet? Een diesel is voor mij met een CSL veel goedkoper dan een dikke benzine. Logisch toch?

En budget voor aanschaf is wat anders dan geld achter de hand hebben. 12 of 13k is niet mijn hele bestaan beste kadet maar wat ik ongeveer aan de auto voor het aanschaffen uit wil geven .
 
V0RQ zei:
Eens met KadettRT, deze bakken zijn enorm prijzig in vaste lasten en onderdelen. Voor het geld kan je een enorm nette jonge E-klasse of zelfs Superb rijden en dat doen 9 van de 10 mensen dan ook.

Bij een 320CDI zijn onderdelen van de E-klasse toch bijna gelijk als die van de CSL? Of zit ik er nu totaal naast?
 
BMW 530d M zei:
Dit begrijp ik niet (geheel). Dit is toch een auto forum met autoliefhebbers. Nu is er iemand die in een mooie benz wil rijden en krijgt hij min of meer het advies naar een Skoda te kijken. Dit valt me steeds vaker op. Zoeken ze A, komt er als advies B en dan veelal kleine 3 cilinder gebakjes.
Ik begrijp jouw logica hoor VORQ, zijnde een waarschuwing en dit is ook geen aanval op jouw advies, maar meer wat er steeds vaker op het forum gebeurt. Hierdoor laat ik reacties steeds meer achterwege, omdat deze als autoliefhebber hier niet meer overeenkomen met de reacties hier.

Ik zou even in Duitsland kijken, dan krijg je meer voor jouw budget en gezien de leeftijd zal de BPM dan wel meevallen.
Zoek er idd een zonder de dure lichtmeting, te herkennen aan de knoppen naast de pook op de middenconsole.
De geweste motor is een bekende, sterke diesel die het wel aan kan, het zijn de opties waar je op moet letten.
Succes met het verwezenlijken van jouw droom!

Bedankt voor het begrip en de tips (y).
 
Tony zei:
Beste Autoliefhebbers,

Ik heb wat advies nodig over aanschaf van een CLS 320CDI . Ik vind dit 1 van de mooiste MB ooit en zou graag eentje willen bezitten.
Nu heb ik wat advies nodig over de auto.
Is het een betrouwbare Auto?
Zijn er bouwjaren die vermeden moeten worden?
Bekende kwaaltjes etc?


Budget is ergens in de buurt van 12 a 13k.

Ik hoop dat ik mede dankzij de reacties toch de beslissing maak om een CLS te halen, anders moet ik maar naar een wat nieuwere "burgerlijke" auto gaan zoeken :(
De Mercedes CLS W219 was inderdaad een hele fraaie auto, die eigenlijk best goed was.

Het zijn inmiddels auto's op leeftijd, kijk dus goed of er niet op onderhoud is bespaard. Pas dus op met auto's die veel van eigenaar zijn gewisseld, met Hamster velgen, B merk banden etc etc. Het was een dure auto, de onderdelen zijn dus ook duur, en alles wat er op zit kan ook kapot, kijk dus goed of alle elektrische zaken en de rest goed werken. Bij dergelijke auto's is een uitgebreide aankoopkeuring zeker geen overbodige luxe. Pas op met de goedkoopste auto's, goedkoop kan bij een dergelijke auto ook al snel duurkoop zijn.

De historie van de auto is gewoon heel belangrijk, let ook op bij import exemplaren, vaak zijn de kilometerstanden terug gedraaid. Bij dit soort auto's is dat al snel 1 op de 2 a 3.

Autoblog geeft een uitgebreid aankoopadvies van de Mercedes CLS W219.

Succes.
 
Hoi Tony,

Ik heb even rondgekeken en ik vind wel een paar mooie wagens met minder dan 150.000 op de teller rond jouw prijs. Ik zou dan eerder gaan voor een iets duurder exemplaar met bekende onderhoudshistorie. Of dat dan 14K of 15K is... Liever dat dan achteraf extra onderhoud uitvoeren(wat duur kan worden). Wat je ook zou kunnen doen is simpelweg een aankoopkeuring wanneer je een auto hebt gevonden. Ik zou denk ik persoonlijk sparen tot de 15K en dan kun je wel een mooie vinden.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1379083125-mercedes-benz-cls-klasse-320-cdi-aut-nav-amg-leder-dak-nap.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Leuk voorbeeld.
 
BMW 530d M zei:
V0RQ zei:
Eens met KadettRT, deze bakken zijn enorm prijzig in vaste lasten en onderdelen. Voor het geld kan je een enorm nette jonge E-klasse of zelfs Superb rijden en dat doen 9 van de 10 mensen dan ook.

Dit begrijp ik niet (geheel). Dit is toch een auto forum met autoliefhebbers. Nu is er iemand die in een mooie benz wil rijden en krijgt hij min of meer het advies naar een Skoda te kijken. Dit valt me steeds vaker op. Zoeken ze A, komt er als advies B en dan veelal kleine 3 cilinder gebakjes.
Ik begrijp jouw logica hoor VORQ, zijnde een waarschuwing en dit is ook geen aanval op jouw advies, maar meer wat er steeds vaker op het forum gebeurt. Hierdoor laat ik reacties steeds meer achterwege, omdat deze als autoliefhebber hier niet meer overeenkomen met de reacties hier.

Ik zou even in Duitsland kijken, dan krijg je meer voor jouw budget en gezien de leeftijd zal de BPM dan wel meevallen.
Zoek er idd een zonder de dure lichtvering, te herkennen aan de knoppen naast de pook op de middenconsole.
De gewenste motor is een bekende, sterke diesel die het wel aan kan, het zijn de opties waar je op moet letten.
Succes met het verwezenlijken van jouw droom!
Dit is prima te begrijpen, er word gezocht naar een hele dure auto voor weinig geld en dan word je gewaarschuwd om op te letten op dure reparaties, autoliefhebber of niet niemand wil leeglopen op een auto. Er word nergens gemeld dat er geld achter de hand gehouden word voor reparaties.
Mensen denken vaak veel te makkelijk over het kopen van een auto, de aanschaf is niet het probleem, maar het rijdend houden dat kost altijd meer dan mensen denken.
 
zombies zei:
BMW 530d M zei:
V0RQ zei:
Eens met KadettRT, deze bakken zijn enorm prijzig in vaste lasten en onderdelen. Voor het geld kan je een enorm nette jonge E-klasse of zelfs Superb rijden en dat doen 9 van de 10 mensen dan ook.

Dit begrijp ik niet (geheel). Dit is toch een auto forum met autoliefhebbers. Nu is er iemand die in een mooie benz wil rijden en krijgt hij min of meer het advies naar een Skoda te kijken. Dit valt me steeds vaker op. Zoeken ze A, komt er als advies B en dan veelal kleine 3 cilinder gebakjes.
Ik begrijp jouw logica hoor VORQ, zijnde een waarschuwing en dit is ook geen aanval op jouw advies, maar meer wat er steeds vaker op het forum gebeurt. Hierdoor laat ik reacties steeds meer achterwege, omdat deze als autoliefhebber hier niet meer overeenkomen met de reacties hier.

Ik zou even in Duitsland kijken, dan krijg je meer voor jouw budget en gezien de leeftijd zal de BPM dan wel meevallen.
Zoek er idd een zonder de dure lichtvering, te herkennen aan de knoppen naast de pook op de middenconsole.
De gewenste motor is een bekende, sterke diesel die het wel aan kan, het zijn de opties waar je op moet letten.
Succes met het verwezenlijken van jouw droom!
Dit is prima te begrijpen, er word gezocht naar een hele dure auto voor weinig geld en dan word je gewaarschuwd om op te letten op dure reparaties, autoliefhebber of niet niemand wil leeglopen op een auto. Er word nergens gemeld dat er geld achter de hand gehouden word voor reparaties.
Mensen denken vaak veel te makkelijk over het kopen van een auto, de aanschaf is niet het probleem, maar het rijdend houden dat kost altijd meer dan mensen denken.

Dan begrijp jij de moraal van het verhaal niet. Juist met dat laatste ben ik het eens en kun je iemand in adviseren. En met jouw laatste alinea geef je feitelijk aan dat hij niet zou nadenken cq geld achter de hand houdt. Dat laatste weten we niet en is niet aan ons.
Enthousiast meedenken over auto's op een autoforum is leuker dan direct allerlei beren op de weg zien.

OT, Ilias, je hebt een waanzinnige mooie wagen voorgesteld. Zou wel de NAP goed bekijken gezien de leeftijd en kmstand. Anderszijds ziet hij er zo op het eerste oog heel knap uit, wat overeen zou kunnen komen met de kmstand. Leuke opties ook, zoals elektrische stoelen met geheugen en open dak.
 
BMW 530d M zei:
zombies zei:
BMW 530d M zei:
V0RQ zei:
Eens met KadettRT, deze bakken zijn enorm prijzig in vaste lasten en onderdelen. Voor het geld kan je een enorm nette jonge E-klasse of zelfs Superb rijden en dat doen 9 van de 10 mensen dan ook.

Dit begrijp ik niet (geheel). Dit is toch een auto forum met autoliefhebbers. Nu is er iemand die in een mooie benz wil rijden en krijgt hij min of meer het advies naar een Skoda te kijken. Dit valt me steeds vaker op. Zoeken ze A, komt er als advies B en dan veelal kleine 3 cilinder gebakjes.
Ik begrijp jouw logica hoor VORQ, zijnde een waarschuwing en dit is ook geen aanval op jouw advies, maar meer wat er steeds vaker op het forum gebeurt. Hierdoor laat ik reacties steeds meer achterwege, omdat deze als autoliefhebber hier niet meer overeenkomen met de reacties hier.

Ik zou even in Duitsland kijken, dan krijg je meer voor jouw budget en gezien de leeftijd zal de BPM dan wel meevallen.
Zoek er idd een zonder de dure lichtvering, te herkennen aan de knoppen naast de pook op de middenconsole.
De gewenste motor is een bekende, sterke diesel die het wel aan kan, het zijn de opties waar je op moet letten.
Succes met het verwezenlijken van jouw droom!
Dit is prima te begrijpen, er word gezocht naar een hele dure auto voor weinig geld en dan word je gewaarschuwd om op te letten op dure reparaties, autoliefhebber of niet niemand wil leeglopen op een auto. Er word nergens gemeld dat er geld achter de hand gehouden word voor reparaties.
Mensen denken vaak veel te makkelijk over het kopen van een auto, de aanschaf is niet het probleem, maar het rijdend houden dat kost altijd meer dan mensen denken.

Dan begrijp jij de moraal van het verhaal niet. Juist met dat laatste ben ik het eens en kun je iemand in adviseren. En met jouw laatste alinea geef je feitelijk aan dat hij niet zou nadenken cq geld achter de hand houdt. Dat laatste weten we niet en is niet aan ons.
Enthousiast meedenken over auto's op een autoforum is leuker dan direct allerlei beren op de weg zien.

OT, Ilias, je hebt een waanzinnige mooie wagen voorgesteld. Zou wel de NAP goed bekijken gezien de leeftijd en kmstand. Anderszijds ziet hij er zo op het eerste oog heel knap uit, wat overeen zou kunnen komen met de kmstand. Leuke opties ook, zoals elektrische stoelen met geheugen en open dak.
Ik begrijp je moraal prima, alleen jij snapt duidelijk niet wat ik bedoel.
Maar de voorgestelde CLS heeft wel heel weinig kilometers voor een diesel, 10dkm per jaar is niet veel, je moet dan wel zeker weten dat een groot deel snelwegkilometers zijn.
 
Tony zei:
...
Bij een 320CDI zijn onderdelen van de E-klasse toch bijna gelijk als die van de CSL? Of zit ik er nu totaal naast?

Ja met dezelfde motoren en leeftijd maakt het niet uit, maar je wordt met een CLS al naar een 320CDI geduwd terwijl je met een E al met een 2 liter benzine kan beginnen en jonger rijdt én geen luchtvering én lagere mrb etcetera..

@BMW 530d, ik benadruk enkel het kostenaspect. Als iemand lekker in de slappe was zit maar geen zin heeft in de burgerlijke E segmenters dan raad ik een CLS zeker aan. Ik heb er zelf ook wel eens naar gekeken.
Maar je hebt een goed punt, ik zal oppassen met dromen vertrappen :)
 
Nog geen 130.000 km in 13 jaar met een zware diesel. 80.000 euro afgeschreven. Dat is 13 jaar lang bijna 500 euro per maand alleen aan afschrijving. Hij had bijna beter een taxi kunnen nemen voor de kilometers die hij gemaakt heeft.
 
V0RQ zei:
Tony zei:
...
Bij een 320CDI zijn onderdelen van de E-klasse toch bijna gelijk als die van de CSL? Of zit ik er nu totaal naast?

Ja met dezelfde motoren en leeftijd maakt het niet uit, maar je wordt met een CLS al naar een 320CDI geduwd terwijl je met een E al met een 2 liter benzine kan beginnen en jonger rijdt én geen luchtvering én lagere mrb etcetera..

@BMW 530d, ik benadruk enkel het kostenaspect. Als iemand lekker in de slappe was zit maar geen zin heeft in de burgerlijke E segmenters dan raad ik een CLS zeker aan. Ik heb er zelf ook wel eens naar gekeken.
Maar je hebt een goed punt, ik zal oppassen met dromen vertrappen :)

Jij snapt mijn opmerking in ieder geval. Het was ook niet tegen jou gedoeld, want ik begrijp wat je aangeeft en dat meedenken is juist goed bedoeld.
Ik houd van auto's en vind het gewoon jammer dat tegenwoordig veelal beren op de weg gezien worden en (kleine) auto's voorgesteld worden zonder charme. Dan denk ik heel vaak, zit ik wel op een autoforum of op de pagina geldwijzer van de consumentenbond.
In ieder geval bedankt voor jouw attente reactie (y)
Ik heb ook naar deze wagen gekeken, de SB overigens, maar dan na de facelift, waarbij het scherm al los op het dashboard staat. Niet mee verder gegaan.
Wat betreft jouw opmerking dat je richting de 320 cdi geduwt wordt, er is toch ook een 220 cdi? Die zag ik in mijn toenmalige zoektocht ook voorbij komen. Of is deze al van na de facelift?
 
ak2 zei:
De Mercedes CLS W219 was inderdaad een hele fraaie auto, die eigenlijk best goed was.

Het zijn inmiddels auto's op leeftijd, kijk dus goed of er niet op onderhoud is bespaard. Pas dus op met auto's die veel van eigenaar zijn gewisseld, met Hamster velgen, B merk banden etc etc. Het was een dure auto, de onderdelen zijn dus ook duur, en alles wat er op zit kan ook kapot, kijk dus goed of alle elektrische zaken en de rest goed werken. Bij dergelijke auto's is een uitgebreide aankoopkeuring zeker geen overbodige luxe. Pas op met de goedkoopste auto's, goedkoop kan bij een dergelijke auto ook al snel duurkoop zijn.

De historie van de auto is gewoon heel belangrijk, let ook op bij import exemplaren, vaak zijn de kilometerstanden terug gedraaid. Bij dit soort auto's is dat al snel 1 op de 2 a 3.

Autoblog geeft een uitgebreid aankoopadvies van de Mercedes CLS W219.

Succes.

Daar kijk ik inderdaad wel naar, hoeveel eigenaren eentje heeft gehad en of het import is of niet.
En ik vind dat van opletten op velgen/banden etc wel een goeie tip . Bedankt
 
Ilias Lolzolo zei:
Hoi Tony,

Ik heb even rondgekeken en ik vind wel een paar mooie wagens met minder dan 150.000 op de teller rond jouw prijs. Ik zou dan eerder gaan voor een iets duurder exemplaar met bekende onderhoudshistorie. Of dat dan 14K of 15K is... Liever dat dan achteraf extra onderhoud uitvoeren(wat duur kan worden). Wat je ook zou kunnen doen is simpelweg een aankoopkeuring wanneer je een auto hebt gevonden. Ik zou denk ik persoonlijk sparen tot de 15K en dan kun je wel een mooie vinden.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1379083125-mercedes-benz-cls-klasse-320-cdi-aut-nav-amg-leder-dak-nap.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Leuk voorbeeld.

Bedankt, ziet er netjes uit. Ik vind de CLS het mooist in zwart en licht kleurig interieur.
Zoals jij al aangaf geef ik liever paar duizend extra bij aanschaf uit voor een goede exemplaar dan dat ik met achterstallige onderhoud opgescheept zit. En een aankoopkeuring is ook geen overbodige luxe .
 
Tony zei:
Ilias Lolzolo zei:
Hoi Tony,

Ik heb even rondgekeken en ik vind wel een paar mooie wagens met minder dan 150.000 op de teller rond jouw prijs. Ik zou dan eerder gaan voor een iets duurder exemplaar met bekende onderhoudshistorie. Of dat dan 14K of 15K is... Liever dat dan achteraf extra onderhoud uitvoeren(wat duur kan worden). Wat je ook zou kunnen doen is simpelweg een aankoopkeuring wanneer je een auto hebt gevonden. Ik zou denk ik persoonlijk sparen tot de 15K en dan kun je wel een mooie vinden.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1379083125-mercedes-benz-cls-klasse-320-cdi-aut-nav-amg-leder-dak-nap.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Leuk voorbeeld.

Bedankt, ziet er netjes uit. Ik vind de CLS het mooist in zwart en licht kleurig interieur.
Zoals jij al aangaf geef ik liever paar duizend extra bij aanschaf uit voor een goede exemplaar dan dat ik met achterstallige onderhoud opgescheept zit. En een aankoopkeuring is ook geen overbodige luxe .

Die heb ik ook zien staan maar dan zonder NAP. In veel gevallen zijn het dan import auto's. Je moet dan echt weten dat de kmstand klopt anders ben je bij zulke auto's echt de pineut.
 
BMW 530d M zei:
V0RQ zei:
Tony zei:
...
Bij een 320CDI zijn onderdelen van de E-klasse toch bijna gelijk als die van de CSL? Of zit ik er nu totaal naast?

Ja met dezelfde motoren en leeftijd maakt het niet uit, maar je wordt met een CLS al naar een 320CDI geduwd terwijl je met een E al met een 2 liter benzine kan beginnen en jonger rijdt én geen luchtvering én lagere mrb etcetera..

@BMW 530d, ik benadruk enkel het kostenaspect. Als iemand lekker in de slappe was zit maar geen zin heeft in de burgerlijke E segmenters dan raad ik een CLS zeker aan. Ik heb er zelf ook wel eens naar gekeken.
Maar je hebt een goed punt, ik zal oppassen met dromen vertrappen :)

Jij snapt mijn opmerking in ieder geval. Het was ook niet tegen jou gedoeld, want ik begrijp wat je aangeeft en dat meedenken is juist goed bedoeld.
Ik houd van auto's en vind het gewoon jammer dat tegenwoordig veelal beren op de weg gezien worden en (kleine) auto's voorgesteld worden zonder charme. Dan denk ik heel vaak, zit ik wel op een autoforum of op de pagina geldwijzer van de consumentenbond.
In ieder geval bedankt voor jouw attente reactie (y)
Ik heb ook naar deze wagen gekeken, de SB overigens, maar dan na de facelift, waarbij het scherm al los op het dashboard staat. Niet mee verder gegaan.
Wat betreft jouw opmerking dat je richting de 320 cdi geduwt wordt, er is toch ook een 220 cdi? Die zag ik in mijn toenmalige zoektocht ook voorbij komen. Of is deze al van na de facelift?
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Waarschuwen voor hoge(re) kosten altijd doen. Maar ik lees bij ieder koop advies het advies om vooral geen nieuwe auto te kopen en de oude op te rijden. Of als iemand voor een bepaalde auto aan het kijken is er altijd wel iemand is die hem vooral adviseert een goedkoop hok te kopen.
 
Het was zeker mijn bedoeling niet om TS af te branden, misschien mijn vooroordeel dat ik dacht dat (een jong) iemand met zijn zuurverdiende geld een auto wil kopen en dan met een koude kermis thuiskomt. Dat was de gedachte gang vanwege de diesel keuze. Geen groene bomen idee erachter, niet in een hokje plaatsen, maar wel waarschuwen/attenderen dat zulke auto's wel met gebreken kunnen komen en die vallen vaak helaas een stuk duurder uit.

Vind de CLS zelf juist ook een leuke verschijning (y)

Alleen ik word wel huiverig als ik auto's zie die 10-13.000km jaar heb gelopen.
 
michel1975 zei:
BMW 530d M zei:
V0RQ zei:
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Waarschuwen voor hoge(re) kosten altijd doen. Maar ik lees bij ieder koop advies het advies om vooral geen nieuwe auto te kopen en de oude op te rijden. Of als iemand voor een bepaalde auto aan het kijken is er altijd wel iemand is die hem vooral adviseert een goedkoop hok te kopen.

(y) blij dat ik niet de enige ben die het opvalt Michel.
 
michel1975 zei:
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Waarschuwen voor hoge(re) kosten altijd doen. Maar ik lees bij ieder koop advies het advies om vooral geen nieuwe auto te kopen en de oude op te rijden. Of als iemand voor een bepaalde auto aan het kijken is er altijd wel iemand is die hem vooral adviseert een goedkoop hok te kopen.
Je ziet duidelijk dingen die er niet zijn, er word niet in ieder koop advies gezegd dat je moet doorrijden en vooral geen andere auto moet kopen, dat zijn dingen die jezelf verzint.
Het word alleen aangegeven als iemand het vraagt, moet ik doorrijden of een andere kopen, het gaat dan vaak om relatief goedkope reparaties oftewel gewoon onderhoud.
 
@zombies
Het is zeker geen verbeelding dat het Calvinisme allom verspreid is op het AW-forum. Dure en/of exotische auto kopen? "Waarom doe je niet gewoon normaal, ik zou een Laguna 3 kopen."

Hier staat los van dat in sommige gevallen 'doorrijden' inderdaad het beste advies is.
 
TYN zei:
@zombies
Het is zeker geen verbeelding dat het Calvinisme allom verspreid is op het AW-forum. Dure en/of exotische auto kopen? "Waarom doe je niet gewoon normaal, ik zou een Laguna 3 kopen."

Hier staat los van dat in sommige gevallen 'doorrijden' inderdaad het beste advies is.
Dat gebeurt alleen in de gevallen dat mensen graag een exoot willen kopen met een zeer krap budget. Je hebt voor 10k euro al een Porsche maar als je geen zak met geld hebt voor reparaties of zelf een hoop kan doen, ja dan kan je beter wat anders kopen. Ga je wel overwogen voor zo'n auto ja dan is er niemand die je tegenhoud.
Vaak gaat het om mensen die net hun rijbewijs hebben en dan flink gespaard hebben en dan denken wel even iets bijzonders te kunnen kopen, maar er voor de rest niet bij nagedacht hebben over de kosten.
 
Niet om flauw, chauvinistisch of wat dan ook te doen, het is alleen maar mooi dat er mensen zijn die een serieuze en dure auto overwegen. Edoch:

Tony zei:
Tussen de 20.000 en 25.000 p/j . Dan is een CLS diesel goedkoper.

Dit vind ik toch een gewaagde uitspraak. De wegenbelasting van een diesel is bijna het dubbele van een benzine. Ik kan mij niet voorstellen dat met deze kilometers een diesel goedkoper uitvalt.

Ten tweede: de auto heeft een trekhaak. Dan heeft die misschien weinig km gereden, maar wellicht wél zware kilometers.
 
TYN zei:
@zombies
Het is zeker geen verbeelding dat het Calvinisme allom verspreid is op het AW-forum. Dure en/of exotische auto kopen? "Waarom doe je niet gewoon normaal, ik zou een Laguna 3 kopen."

Hier staat los van dat in sommige gevallen 'doorrijden' inderdaad het beste advies is.

Helemaal mee eens!
"Waarom zo'n grote auto, heb je dat nodig" is ook zo'n vraag. Of iemand die heel graag diesel wil, vragen of het écht wel nodig is. Allemaal zo belerend, ofwel diegene kunnen het zelf niet veroorloven of, zoals anderen ook aangegeven, het typische Nederlandse karakter. Een C1 op benzine is toch ook goed...
Ik vind het prachtig indien iemand juist gaat voor een prachtige grote wagen en al is diegene alleenstaand, zonder kinderen, so what. Dit is een autoforum en vind dit soort verhalen en verzoeken juist de leukste. Daar straalt de passie nog vanaf.
 
BMW 530d M zei:
TYN zei:
@zombies
Het is zeker geen verbeelding dat het Calvinisme allom verspreid is op het AW-forum. Dure en/of exotische auto kopen? "Waarom doe je niet gewoon normaal, ik zou een Laguna 3 kopen."

Hier staat los van dat in sommige gevallen 'doorrijden' inderdaad het beste advies is.

Helemaal mee eens!
"Waarom zo'n grote auto, heb je dat nodig" is ook zo'n vraag. Of iemand die heel graag diesel wil, vragen of het écht wel nodig is. Allemaal zo belerend, ofwel diegene kunnen het zelf niet veroorloven of, zoals anderen ook aangegeven, het typische Nederlandse karakter. Een C1 op benzine is toch ook goed...
Ik vind het prachtig indien iemand juist gaat voor een prachtige grote wagen en al is diegene alleenstaand, zonder kinderen, so what. Dit is een autoforum en vind dit soort verhalen en verzoeken juist de leukste. Daar straalt de passie nog vanaf.
Het zit blijkbaar zo hoog dat je begint door te slaan met volstrekte onzinnige opmerkingen. Ja die vragen worden gesteld, maar jij laat alleen de helft van de feiten weg.
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto en dan worden en er b en c segmenters genoemd dus ja dan is dat een logische vraag. Dit topic gaat over iemand die op zoek is naar een CLS daar word dat niet gevraagd. Zelfde met diesel, het is leuk maar men vergeet vaak de nadelen. Maar ja jij ziet alleen wat jij wilt zien en laat de helft weg.
 
Wouter82 zei:
Niet om flauw, chauvinistisch of wat dan ook te doen, het is alleen maar mooi dat er mensen zijn die een serieuze en dure auto overwegen. Edoch:

Tony zei:
Tussen de 20.000 en 25.000 p/j . Dan is een CLS diesel goedkoper.

Dit vind ik toch een gewaagde uitspraak. De wegenbelasting van een diesel is bijna het dubbele van een benzine. Ik kan mij niet voorstellen dat met deze kilometers een diesel goedkoper uitvalt.

Ten tweede: de auto heeft een trekhaak. Dan heeft die misschien weinig km gereden, maar wellicht wél zware kilometers.
Als het goed is alleen voor een fietsendrager. Een CLS heeft in Nederland geen trekgewicht op kenteken,

zombies zei:
BMW 530d M zei:
TYN zei:
@zombies
Het is zeker geen verbeelding dat het Calvinisme allom verspreid is op het AW-forum. Dure en/of exotische auto kopen? "Waarom doe je niet gewoon normaal, ik zou een Laguna 3 kopen."

Hier staat los van dat in sommige gevallen 'doorrijden' inderdaad het beste advies is.

Helemaal mee eens!
"Waarom zo'n grote auto, heb je dat nodig" is ook zo'n vraag. Of iemand die heel graag diesel wil, vragen of het écht wel nodig is. Allemaal zo belerend, ofwel diegene kunnen het zelf niet veroorloven of, zoals anderen ook aangegeven, het typische Nederlandse karakter. Een C1 op benzine is toch ook goed...
Ik vind het prachtig indien iemand juist gaat voor een prachtige grote wagen en al is diegene alleenstaand, zonder kinderen, so what. Dit is een autoforum en vind dit soort verhalen en verzoeken juist de leukste. Daar straalt de passie nog vanaf.
Het zit blijkbaar zo hoog dat je begint door te slaan met volstrekte onzinnige opmerkingen. Ja die vragen worden gesteld, maar jij laat alleen de helft van de feiten weg.
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto en dan worden en er b en c segmenters genoemd dus ja dan is dat een logische vraag. Dit topic gaat over iemand die op zoek is naar een CLS daar word dat niet gevraagd. Zelfde met diesel, het is leuk maar men vergeet vaak de nadelen. Maar ja jij ziet alleen wat jij wilt zien en laat de helft weg.
Kennelijk zit het jou nogal hoog. De enige die hier nu onzinnige opmerkingen maakt ben jij. In de meeste aankooptopics wordt iemand van een coupe een Jazz ingeluld. (gechargeerd uiteraard maar helaas wel de realiteit.) Een reden voor mij om vaak niet eens meer te reageren in dat soort topics.

Overigens is er niets mis met het waarschuwen zoals KadettRT doet. Veel mensen onderschatten de onderhoudskosten en bij de eerste de beste tegenslag wordt de auto weer op Marktplaats gezet. Weer een ervaring en een illusie armer.
 
michel1975 zei:
Wouter82 zei:
Niet om flauw, chauvinistisch of wat dan ook te doen, het is alleen maar mooi dat er mensen zijn die een serieuze en dure auto overwegen. Edoch:

Tony zei:
Tussen de 20.000 en 25.000 p/j . Dan is een CLS diesel goedkoper.

Dit vind ik toch een gewaagde uitspraak. De wegenbelasting van een diesel is bijna het dubbele van een benzine. Ik kan mij niet voorstellen dat met deze kilometers een diesel goedkoper uitvalt.

Ten tweede: de auto heeft een trekhaak. Dan heeft die misschien weinig km gereden, maar wellicht wél zware kilometers.
Als het goed is alleen voor een fietsendrager. Een CLS heeft in Nederland geen trekgewicht op kenteken,

zombies zei:
BMW 530d M zei:
TYN zei:
@zombies
Het is zeker geen verbeelding dat het Calvinisme allom verspreid is op het AW-forum. Dure en/of exotische auto kopen? "Waarom doe je niet gewoon normaal, ik zou een Laguna 3 kopen."

Hier staat los van dat in sommige gevallen 'doorrijden' inderdaad het beste advies is.

Helemaal mee eens!
"Waarom zo'n grote auto, heb je dat nodig" is ook zo'n vraag. Of iemand die heel graag diesel wil, vragen of het écht wel nodig is. Allemaal zo belerend, ofwel diegene kunnen het zelf niet veroorloven of, zoals anderen ook aangegeven, het typische Nederlandse karakter. Een C1 op benzine is toch ook goed...
Ik vind het prachtig indien iemand juist gaat voor een prachtige grote wagen en al is diegene alleenstaand, zonder kinderen, so what. Dit is een autoforum en vind dit soort verhalen en verzoeken juist de leukste. Daar straalt de passie nog vanaf.
Het zit blijkbaar zo hoog dat je begint door te slaan met volstrekte onzinnige opmerkingen. Ja die vragen worden gesteld, maar jij laat alleen de helft van de feiten weg.
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto en dan worden en er b en c segmenters genoemd dus ja dan is dat een logische vraag. Dit topic gaat over iemand die op zoek is naar een CLS daar word dat niet gevraagd. Zelfde met diesel, het is leuk maar men vergeet vaak de nadelen. Maar ja jij ziet alleen wat jij wilt zien en laat de helft weg.
Kennelijk zit het jou nogal hoog. De enige die hier nu onzinnige opmerkingen maakt ben jij. In de meeste aankooptopics wordt iemand van een coupe een Jazz ingeluld. (gechargeerd uiteraard maar helaas wel de realiteit.) Een reden voor mij om vaak niet eens meer te reageren in dat soort topics.

Overigens is er niets mis met het waarschuwen zoals KadettRT doet. Veel mensen onderschatten de onderhoudskosten en bij de eerste de beste tegenslag wordt de auto weer op Marktplaats gezet. Weer een ervaring en een illusie armer.
Probeer eens iets origineels.
Er is maar 1 iemand die dat doet, maar die probeert iedereen in een jazz te lullen, dus of je hem nou nog serieus moet nemen.
 
De tip die ik wil geven is doe een onafhankelijke aankoopkeuring. Kost wel iets maar het gaat je potentieel geld besparen of hopelijk nog beter; bevestiging krijgen dat de auto top is.

het waren destijds hele dure auto's met tal van opties en verfijnde techniek. en elektronica. Motorisch geloof ik het wel, die zijn prima. Maar er zit ook nog een hele auto omheen die ook voor potentieel dure kosten kan zorgen. Koop je zo'n ding en je bent gelijk een paar duizend armer omdat er groot onderhoud aan zit en wat reparaties dan is dat natuurlijk vervelend, met een goede aankoopkeuring kun je veel van zulke zaken van te voren aan het licht krijgen en kun je het meenemen in de onderhandeling.

In mijn omgeving ken ik iemand die per se een S klasse wilde en kocht. Ook advies om een aankoopkeuring met deze leeftijden en km standen maar nee gewoon op emotie gekocht. Toen bleken er toch wel wat storingen aan te zitten en andere kosten, hij heeft hem nu een jaar en zit al redelijk wat geld in. (paar duizend). Nu zit er weer een paar dure dingen aan te komen en de belasting en verbruik is ook niet mals. Nu wil hij hem inruilen voor een jonge B segment auto o_O

wees dat voor, er zijn al goede tips gegeven; kijk naar goed onderhoud, check de km stand of deze écht klopt, daar word veelvuldig mee gerommeld, probeer zaken als luchtvering te vermijden, hoor of de bak goed schakelt en of alles werkt, en zoals gezegd; doe een uitgebreide aankoopkeuring met uitlezen, op de brug zetten etc.
 
Een collega van mij heeft een W204 C-klasse met de zelfde 320 CDI motor en bij 250.000 km voor 6.000 euro de gehele motor laten reviseren door de dealer. Reken maar rustig op minimaal 2.500- euro aan onderhoud per jaar, bij een goed exemplaar.
 
Casanova zei:
Een collega van mij heeft een W204 C-klasse met de zelfde 320 CDI motor en bij 250.000 km voor 6.000 euro de gehele motor laten reviseren door de dealer. Reken maar rustig op minimaal 2.500- euro aan onderhoud per jaar, bij een goed exemplaar.
Het zijn geen goedkope auto's maar €2.500,- is wel erg overdreven. Ik rijd al jaren youngtimers (500SEC, Range Rover, 500SE, 300SL24) en rekeningen van €2.500 heb ik nog niet gehad zelfs met de RaRo niet.
Laat onverlet dat je een slecht exemplaar kan treffen. Dat is redelijk te ondervangen door een goede aankoopkeuring te laten doen of bij een vertrouwd adres te kopen.
 
Ik rij een ML bj 2000. 10 ct per kilometer haal ik wel. En dan zijn de onderdelen nog goedkoop (airco compressor voor 250- euro). Let wel dat TS 20.000 tot 25.000 km/j wil gaan rijden. Zie ook het bericht van AsconaGT hier boven. Aan slijtage onderdelen en een beurt ben je bij dergelijke kilometerstanden al minimaal 1000- euro per jaar kwijt. En dat gaat er zo af en toe wat elektronisch over mechanisch kapot.
 
Onderhoudskosten moet je tellen per km. 2500 voor een auto die 10k per jaar rijdt is veel, 2500 voor een auto die 60k per jaar rijdt is niet veel.
Voor TS: als je zo'n bak wil rijden, gewoon doen. Maak de rekensom, hou wat geld achter de hand voor onverwachte kosten je kunt heerlijk rondcruisen. Inderdaad wel goed filteren op een sluitende historie.
 
Mijn CLS 320 CDI met 120.000 km is een verslavend lekkere auto. Qua rijden kan ik het je echt van harte adviseren. Onderhoud is niet goedkoop; je budget iets te krap. Verruim je budget tot 15 a 16 mille en koop de beste die je tegenkomt. Dan ga je er veel plezier aan beleven. Houd er rekening mee dat onderdelen en manuren voor een Mercedes duurder zijn dan van een Skoda of Peugeot. Als je dat weet, en prima vindt: gewoon doen.
 
Casanova zei:
Ik rij een ML bj 2000. 10 ct per kilometer haal ik wel. En dan zijn de onderdelen nog goedkoop (airco compressor voor 250- euro). Let wel dat TS 20.000 tot 25.000 km/j wil gaan rijden. Zie ook het bericht van AsconaGT hier boven. Aan slijtage onderdelen en een beurt ben je bij dergelijke kilometerstanden al minimaal 1000- euro per jaar kwijt. En dat gaat er zo af en toe wat elektronisch over mechanisch kapot.
Ik had inderdaad de kilometers over het hoofd gezien. Laat onverlet dat je dan aan €2.500 per jaar wel genoeg hebt. Je kan wel tegen een tropische storing aanlopen en dan kunnen onderdelen niet altijd even voordelig voorhanden zijn. Ik liep bij Helmut voornamelijk tegen het feit aan dat sommige onderdelen heel lastig te verkrijgen waren. Ook nieuw. Dat zal met een CLS wel wat beter zijn. Die is toch wat nieuwer.
 
Terug
Bovenaan