Claxon Golf 5 werkt niet

Guest
Vandaag bezig geweest met een claxon die niet werkte.    Zekeringen vervangen geen effect. Claxon gedemonteerd en plus en min rechtstreeks via accu op de claxon aangesloten, geen geluid, Stekker van de claxon afgepield en een oude claxon van donor mercedes gebruikt. Weer met plus en min naar de accu en deed het gewoon(oren piepen nog :p),
Stekker van volkswagen op de aansluiting van de claxon van de mercedes gemacgivert en die in auto gemonteerd, druk op de claxon en geen geluid. Nu het idee om zelf een knop te maken voor de claxon als tijdelijke oplossing, voordat ik daar aan begin:

Toevallig mensen die dit probleem gehad hebben en goede tips hebben waar aan het kan liggen en hoe je dat het best aanpakt?

Twix zei:
Doet de Mercedes claxon het nog wanneer je hem weer los haalt?

Jazeker hadden hem gedemonteerd en op de accu van de golf aangesloten toen deed die het.

Ik bedoel eigenlijk dat als je hem er nu uithaalt en direct aansluit op de accu.

Golf 5 is al ruim voorzien van een Canbus systeem, het zou kunnen dat de claxon daar ook mee aangestuurd wordt?

Indien dat klopt dan gaat het rechtstreeks aansluiten van een ouderwetse claxon op de reeds aanwezige draden niet werken.

Edit: beetje googelen geeft een kapot relais of een kapotte sleepring in het stuur als mogelijke oorzaken.

MikeM zei:
Golf 5 is al ruim voorzien van een Canbus systeem, het zou kunnen dat de claxon daar ook mee aangestuurd wordt?

Indien dat klopt dan gaat het rechtstreeks aansluiten van een ouderwetse claxon op de reeds aanwezige draden niet werken.

Edit: beetje googelen geeft een kapot relais of een kapotte sleepring in het stuur als mogelijke oorzaken.

Relais is het niet denk ik die links bij de motor kap bedoeld u? En canbus ben ik niet bekend mee en    sleepring ook niet dat ga ik is proberen bedankt voor de tips !!👍

Als je een lampje aansluit op de aansluitingen voor de toeter, doet die het dan wel?

Terug
Bovenaan