Classicweissw124 Mercedes-Benz C55 AMG | In nieuwe liefhebbershanden!

Oh, wat leuk! Dan ga ik dit topic weer volgen! Mooie M4 ook! Is/was die (ook) van jou? En zoals de oude Benz worden ze helaas niet meer gemaakt, ook prachtig!
Die M4 is van een goede vriend van mij, zeker een fraai ding. Zelf heb ik nog nooit een snelle/exclusieve auto gehad. De witte W124 is mijn eerste auto, die ik nog steeds vooral zal gebruiken als kilometervreter. De C is puur voor hobby.

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van deze C55 AMG. Ik was al langere tijd op zoek naar een CLS 55 of C55 AMG en heb daarvoor heel Europa afgespeurd. Tijdens mijn zoektocht was ik deze blog ook al eens tegengekomen. Toen er ineens een nette C55 op Marktplaats verscheen, toevallig ook nog dicht bij mij in de buurt, ben ik meteen gaan kijken. De eigenaar vertelde daar dat er een blog over de auto bestond – en toen viel het kwartje: dit was precies díe auto. Dat gaf me direct vertrouwen, want een auto met zo’n bekend verleden is meestal goed verzorgd. Na een uitgebreide inspectie heb ik de auto gisteren gekocht. Technisch is hij helemaal in orde, er is echt niks op aan te merken. Het enige wat ik binnenkort wil aanpakken zijn de doffe koplampen, die ga ik netjes polijsten. Ik ben van plan het online verhaal van deze C55 hier weer op te pakken en mijn ervaringen te blijven delen.

Ik moet even uitvogelen hoe je hier foto’s plaatst maar die komen er nog aan :)
Wat leuk om te lezen dat de Mercedes goed terecht is gekomen en nog in zo'n goede staat is, de basis was inderdaad al top. :) Verbaast me wel dat de koplampen dof zijn geworden, daar heb ik helemaal geen last van gehad, maar als het daar bij blijft is het te overzien.

Ik ben benieuwd waar de Mercedes de laatste jaren heeft doorgebracht, wat de kilometerstand is nu en waar die is onderhouden.

Ik denk dat het geluid van de atmosferische V8 met de verwijderde middendemper je wel beviel toen je voor de eerste keer het gas in trapte! :love:

Laatst bewerkt:
Wat leuk om te lezen dat de Mercedes goed terecht is gekomen en nog in zo'n goede staat is, de basis was inderdaad al top. :) Verbaast me wel dat de koplampen dof zijn geworden, daar heb ik helemaal geen last van gehad, maar als het daar bij blijft is het te overzien.

Ik ben benieuwd waar de Mercedes de laatste jaren heeft doorgebracht, wat de kilometerstand is nu en waar die is onderhouden.

Ik denk dat het geluid van de atmosferische V8 met de verwijderde middendemper je wel beviel toen je voor de eerste keer het gas in trapte! :love:
De Mercedes heeft de afgelopen jaren doorgebracht in Zeeland, de kilometerstand is nu net onder 108k. Toen jij hem had verkocht had hij volgens mij 90k als ik me niet vergis? Hij is in onderhoud geweest bij Louwman Mercedes-Benz Roosendaal.

Die koplampen had de vorige eigenaar ook al last van gehad, dus wat dat betreft heb je hem denk ik net op tijd weggedaan ;). Voor mij in ieder geval een mooi excuus om extra tijd en werk in de auto te steken.

Het geluid motiveert mij zodanig om de V8 te laten brullen dat ik tot nu toe bijna alleen maar 20l/100km heb gereden. Vooral bij lage toeren heeft hij een heel bruut geluid, en bij hoge toeren komen er af en toe subtiele pops bij kijken.

Ook fijn dat de originele uitlaatstukken er nog bijzitten.

Eindstukken waren toe aan een opfrisbeurtje..
54668870336_e055d5f815_b.jpg

Met wat metal polisher weer mooi chrome kunnen maken.
54668870316_fec30b5bcd_b.jpg

Nu een aantal honderden kilometers (en tankbeurten) verder, en de auto blijft me positief verassen. Het is immers een auto uit 2004, alleen dat zou je op het eerste gezicht echt niet zeggen. De goede staat helpt hier natuurlijk ook wel bij.
54668034477_8ce4400f9c_b.jpg

54669093483_f5cd0a8c1a_b.jpg

Voor de komende periode heb ik een aantal plannen met de auto:
- Velgen laten poedercoaten ivm stoeprandschade.
- Lichte raamtint
- Sperdifferentieel
- Motorkap opnieuw laten spuiten ivm steenslag, en de voorkant in PPF folie zetten.

De logo’s in de wielen waren eigenlijk overal al behoorlijk lelijk geworden, dus deze heb ik ook gelijk nieuw besteld.

Die blauwige gloed die de ruiten nu hebben vind ik juist wel mooi. Weet niet in hoeverre dat komt te vervallen dan, maar het heeft wel iets. Je ziet het bij W211 E-klasses ook wel zo nu en dan.

Ik dacht al dat dit zo’n beetje de reacties zouden zijn op de tint. Het zal in ieder geval geen hele donkere tint zijn, maar ietsjes donkerder. Ik denk dat de blauwe gloed wel nog zichtbaar zal zijn, maar we gaan het zien. Volgens mij zal het de auto wel goed staan.

Dan moet je het uiteraard vooral ook gewoon doen. Het is jouw auto en onze mening is eigenlijk maar bijzaak. :p Misschien wel goed om je even te verdiepen in wat op dit moment wettelijk is toegestaan, er zijn gevallen waarbij bedrijven die het aanbrengen er helaas ook nog wel eens naast zitten qua wat wel of niet mag. ;)

Dan moet je het uiteraard vooral ook gewoon doen. Het is jouw auto en onze mening is eigenlijk maar bijzaak. :p Misschien wel goed om je even te verdiepen in wat op dit moment wettelijk is toegestaan, er zijn gevallen waarbij bedrijven die het aanbrengen er helaas ook nog wel eens naast zitten qua wat wel of niet mag. ;)
Ja klopt, de achterste ramen mogen zo donker als je wilt, mits je spiegels hebt. De voorruit en de zijruiten moeten een bepaalde lichtwaarde doorlaten.

Juist dat alle ruiten even helder zijn, en allemaal dus dezelfde blauwe tint hebben vind ik echt waanzinnig staan. Zo’n zwarte Benz wordt heel snel fout.
Maar idd, het is jouw auto :)

Vandaag eindelijk de koplampen gepolijst, het resultaat mag er wezen!
54687169245_de491042c0_b.jpg
54686838026_f7bcd207e7_b.jpg

De linker koplamp was al helemaal toe aan een opfrisbeurt:
54687169050_a63562dc3c_b.jpg
54687059753_3a0ae4a9d7_b.jpg

Binnenkort zullen de koplampen ook in de ppf-folie worden gezet, hopelijk blijven ze dan ook zo mooi :)

Mooi werk van de koplampen zeg! EN ook leuk om te lezen dat de ex van Harmen goed terecht is gekomen!

Leuk dat een auto zo weer op het forum terechtgekomen is. Ziet er inderdaad nog mooi uit en nu de koplampen weer gedaan zijn ziet het er echt strak uit.

Tip, laat de velgen spuiten en coat ze daarna jaarlijks met een goede keramische coating.

Poedercoaten nu 4 keer geprobeerd, geen fan meer van. Niet zo mooi als natlak. Gaat net zo goed kapot maar dan door delaminatie en loslaten van de velg omdat het eigenlijk consistent niet heet genoeg wordt gebakken. En je hebt kans dat je velg verzwakt.

Tip, laat de velgen spuiten en coat ze daarna jaarlijks met een goede keramische coating.

Poedercoaten nu 4 keer geprobeerd, geen fan meer van. Niet zo mooi als natlak. Gaat net zo goed kapot maar dan door delaminatie en loslaten van de velg omdat het eigenlijk consistent niet heet genoeg wordt gebakken. En je hebt kans dat je velg verzwakt.
Thanks voor de tip, ik zal er even naar kijken.

Naafdoppen in zilver helpen al enorm, zo hoort het! Verder ben ik het helemaal eens met Nico GTR, als je het einde van je wielset wil inluiden is poedercoaten een goed begin. Wat de koplampen betreft ben je goed bezig, oogt fris! En het resultaat afwerken met PPF lijkt me momenteel de allerbeste optie die zowel tegen UV als steenslag beschermt.

Goede video ook, daar wordt-ie even stevig aan de tand gevoeld. Mag ik vragen hoe/waar je welke microfoon hebt geplaatst?

Naafdoppen in zilver helpen al enorm, zo hoort het! Verder ben ik het helemaal eens met Nico GTR, als je het einde van je wielset wil inluiden is poedercoaten een goed begin. Wat de koplampen betreft ben je goed bezig, oogt fris! En het resultaat afwerken met PPF lijkt me momenteel de allerbeste optie die zowel tegen UV als steenslag beschermt.

Goede video ook, daar wordt-ie even stevig aan de tand gevoeld. Mag ik vragen hoe/waar je welke microfoon hebt geplaatst?
Bedankt! Ik gebruik een dji microfoon, kan je met een magneetje zo op de kofferbak plaatsen, wel met een papiertje ertussen zodat de lak niet beschadigd

Terug
Bovenaan