Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die M4 is van een goede vriend van mij, zeker een fraai ding. Zelf heb ik nog nooit een snelle/exclusieve auto gehad. De witte W124 is mijn eerste auto, die ik nog steeds vooral zal gebruiken als kilometervreter. De C is puur voor hobby.Oh, wat leuk! Dan ga ik dit topic weer volgen! Mooie M4 ook! Is/was die (ook) van jou? En zoals de oude Benz worden ze helaas niet meer gemaakt, ook prachtig!
38 minuten rijden vanuit Eindhoven naar: https://mercedes-klassiekerservice.nl/Heeft iemand tips voor een goede Mercedes-specialist? Het liefst omgeving Eindhoven of omgeving Den Haag.
Wat leuk om te lezen dat de Mercedes goed terecht is gekomen en nog in zo'n goede staat is, de basis was inderdaad al top.Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van deze C55 AMG. Ik was al langere tijd op zoek naar een CLS 55 of C55 AMG en heb daarvoor heel Europa afgespeurd. Tijdens mijn zoektocht was ik deze blog ook al eens tegengekomen. Toen er ineens een nette C55 op Marktplaats verscheen, toevallig ook nog dicht bij mij in de buurt, ben ik meteen gaan kijken. De eigenaar vertelde daar dat er een blog over de auto bestond – en toen viel het kwartje: dit was precies díe auto. Dat gaf me direct vertrouwen, want een auto met zo’n bekend verleden is meestal goed verzorgd. Na een uitgebreide inspectie heb ik de auto gisteren gekocht. Technisch is hij helemaal in orde, er is echt niks op aan te merken. Het enige wat ik binnenkort wil aanpakken zijn de doffe koplampen, die ga ik netjes polijsten. Ik ben van plan het online verhaal van deze C55 hier weer op te pakken en mijn ervaringen te blijven delen.
Ik moet even uitvogelen hoe je hier foto’s plaatst maar die komen er nog aan![]()
Ik vind het prima hoor, heb de titel al aangepast.Is het niet handiger om een eigen topic te openen.
De Mercedes heeft de afgelopen jaren doorgebracht in Zeeland, de kilometerstand is nu net onder 108k. Toen jij hem had verkocht had hij volgens mij 90k als ik me niet vergis? Hij is in onderhoud geweest bij Louwman Mercedes-Benz Roosendaal.Wat leuk om te lezen dat de Mercedes goed terecht is gekomen en nog in zo'n goede staat is, de basis was inderdaad al top.Verbaast me wel dat de koplampen dof zijn geworden, daar heb ik helemaal geen last van gehad, maar als het daar bij blijft is het te overzien.
Ik ben benieuwd waar de Mercedes de laatste jaren heeft doorgebracht, wat de kilometerstand is nu en waar die is onderhouden.
Ik denk dat het geluid van de atmosferische V8 met de verwijderde middendemper je wel beviel toen je voor de eerste keer het gas in trapte!![]()
Eens, de ruiten zou ik ook zo laten.Mooi! Een donkerdere tint op de ruiten zou ik niet doen, daar wordt ie heel fout van en nu oogt ie juist zo gaaf!
Ja klopt, de achterste ramen mogen zo donker als je wilt, mits je spiegels hebt. De voorruit en de zijruiten moeten een bepaalde lichtwaarde doorlaten.Dan moet je het uiteraard vooral ook gewoon doen. Het is jouw auto en onze mening is eigenlijk maar bijzaak.Misschien wel goed om je even te verdiepen in wat op dit moment wettelijk is toegestaan, er zijn gevallen waarbij bedrijven die het aanbrengen er helaas ook nog wel eens naast zitten qua wat wel of niet mag.
![]()
Dat dus. Hoeveel weet ik niet exact, maar dat bedoel ik inderdaad.Ja klopt, de achterste ramen mogen zo donker als je wilt, mits je spiegels hebt. De voorruit en de zijruiten moeten een bepaalde lichtwaarde doorlaten.
En allerlei vergelijkbaars voorgesteld om ‘m uit zijn hot hatch (A45) te praten…Blijft een mooi ding. We hebben alles geprobeerd om HarmenA de C te laten houden destijds ;-)
Dat is gelukt hoor!En allerlei vergelijkbaars voorgesteld om ‘m uit zijn hot hatch (A45) te praten…![]()
Jawel, maar een M140i is geen C43/63.Dat is gelukt hoor!![]()
Behoudens dan het behouden van de C55Dat is gelukt hoor!![]()
Thanks voor de tip, ik zal er even naar kijken.Tip, laat de velgen spuiten en coat ze daarna jaarlijks met een goede keramische coating.
Poedercoaten nu 4 keer geprobeerd, geen fan meer van. Niet zo mooi als natlak. Gaat net zo goed kapot maar dan door delaminatie en loslaten van de velg omdat het eigenlijk consistent niet heet genoeg wordt gebakken. En je hebt kans dat je velg verzwakt.
Bedankt! Ik gebruik een dji microfoon, kan je met een magneetje zo op de kofferbak plaatsen, wel met een papiertje ertussen zodat de lak niet beschadigdNaafdoppen in zilver helpen al enorm, zo hoort het! Verder ben ik het helemaal eens met Nico GTR, als je het einde van je wielset wil inluiden is poedercoaten een goed begin. Wat de koplampen betreft ben je goed bezig, oogt fris! En het resultaat afwerken met PPF lijkt me momenteel de allerbeste optie die zowel tegen UV als steenslag beschermt.
Goede video ook, daar wordt-ie even stevig aan de tand gevoeld. Mag ik vragen hoe/waar je welke microfoon hebt geplaatst?