Citroen Saxo 1.6 VTS bedrading en tikkend geluid

A

Anoniem

Guest
Mijn vragen betreffend de problemen met mijn auto
- Hoe kan ik het vervelend tikkend geluid verhelpen van het alarm unit of wat veroorzaakt het?
- Het alarmsysteem is op zijn minst 2,5 jaar onaangepast gebleven in de auto. Alle bedrading was aangesloten op uitzondering van de rode omcirckelde kabel na (stroom bron). Iemand enig idee wat voor merk en model dit is zodat ik handleidingen kan vinden?
- Ik wil een centrale deurvergrendeling op afstand hebben met de functie dat mijn DRL lampen aan gaan bij het vergrendelen en ontgrendelen van mijn auto.

Tikkend alarm unit?
De laatste tijd tikt er iets heel vervelends in mijn auto, na verdere onderzoek blijkt dit volgens mij het alarm unit te zijn van de auto. Ik heb een video gemaakt ter indicatie van het geluid. Het komt dus niet van unit vandaan die je op de video ziet.
https://youtu.be/8vfIDGhDfhU

Aftermarket kit
Volgens mij heeft de auto een aftermarket remote starter kit. Alles was aangesloten op de rode omcirckelde kabel na, vermoed dat dit de stroom bron is.
jD4tZ0g.jpg

Ik heb alle kabel losgekoppeld en de auto start, ontgrendeld, vergrendelt, verlichtin werkt en de ruitenwissers werken ook nog steeds. Enigste functie die ik wel verloren ben is ramen die automatisch sluiten als de auto uitgezet wordt.

Zo ziet de unit er uit van binnen
3cPjW0N.jpg

7CMA6Hg.jpg

3rn8o4O.jpg

7vJweMB.jpg

De afstandsbediening
i8x8MWv.jpg

Een los hangend unit die bij de hemel soort van vast zat met een schijfbaar wiel achterop om iets aan te passen.
jgw51nP.jpg

Cht2i3t.jpg

Ik heb de auto ongeveer 5 maand in bezit met al de kabels aangesloten op de rode omcirckelde kabel na. Ik wil de stroom kabel wel aansluiten en het werkt allemaal ook wel maar ik ben bang voor kortsluiting wat kan resulteren in een auto brand. De vorige eigenaar heeft de auto +/- 2 jaar in bezit gehad en heeft geen idee gehad dat die unit daar zat en heeft dus ook nooit de stroomkabel los gehaald. Stroom kabel zit dus al 2,5 jaar los. Doordat die kabel los zit kan de afstandsbediening ook niet gebruikt worden. Vorige eigenaar heeft deze ook nooit gebruikt terwijl hij de eigenaar was van de auto.
jD4tZ0g.jpg

i8x8MWv.jpg

Hoop niet dat ik nu te veel vraag. Ik ben al een tijd op onderzoek en weet al ongeveeer 3 a 4 maand dat deze unit er in zit.

Zou het alarm in elk geval proberen te demonteren.
Als die geen stroom krijgt zal die dus ook geen geluid maken

Dat getik klinkt eerder als een typisch saxo/106 probleempje en dat is dat je het knipperlichtrelais hoort klikken. Dit komt door een slecht contact aan de stuurschakelaar en is eigenlijk alleen op te lossen door die te vervangen voor een volledig nieuwe.
Soms lost het zich vanzelf op overigens.

Controleren of dat het is is simpel: het zal normaal knipperen als je het knipperlicht gebruikt (dus niet dat ratelende tikje). Als je het knippelicht niet gebruikt kun je het ratelen soms stoppen door je schakelaar iets te bewegen. Soms blijft het dan zelfs langere tijd weg.

Pobresh zei:
Zou het alarm in elk geval proberen te demonteren.
Als die geen stroom krijgt zal die dus ook geen geluid maken

Dat getik klinkt eerder als een typisch saxo/106 probleempje en dat is dat je het knipperlichtrelais hoort klikken. Dit komt door een slecht contact aan de stuurschakelaar en is eigenlijk alleen op te lossen door die te vervangen voor een volledig nieuwe.
Soms lost het zich vanzelf op overigens.

Controleren of dat het is is simpel: het zal normaal knipperen als je het knipperlicht gebruikt (dus niet dat ratelende tikje). Als je het knippelicht niet gebruikt kun je het ratelen soms stoppen door je schakelaar iets te bewegen. Soms blijft het dan zelfs langere tijd weg.
Kom net terug van mijn werk en heb in de pauzes het een en ander inderdaad gelezen over een dood gaand knipperlicht schakelaar. heb een schakelaar besteld van marktplaats.

m.b.t het alarmt systeem ben ik in eerste instantie benieuwd wat elke poort precies doet. Er heeft een hoop werk ingezeten en er zitten ongeveer 6 kabels op de stroomkabel na in. Ben enorm benieuwd waarvoor die zijn aangezien ik tot nu toe niet echt een functie mis.

Ik heb trouwens wel een sensor naast het leeslampje zitten, alle deuren gaan open naarmate de bestuurdersdeur open gaat (dus er zitten motoren in de deuren en ook in de bestuurders deur)

Ik wil dus eerst uitvogelen wat de functies zijn van het setje wat er nu in zit maar wil uiteindelijk toch gewoon centrale deurvergrendeling op afstand met guide me home lights.

Terug
Bovenaan