citroen c1 centrale vergrendeling

Tobias Hopamn

Net ingestapt
Ik heb een citroen c1 gekocht. Het is een hele kale uitvoering zonder elektrische ramen en cv. Er zit echter een sleutel bij met de knopjes voor cv. Als ik die knopjes indruk dan gaan ook de knipperlichten van de Auto af. Dicht is 1 keer knipperen open is 2 keer.
Kan het zijn dat ik dan wel cv heb maar dat die niet is aangesloten in de auto of dat ergens een batterij leeg is. Wie o wie kan mij helpen?

Bijzonder. En de deuren gaan niet op slot? En de kofferbak?

CV heeft een prijs, maar een radiografisch sleutel (en ontvanger) zeker ook. Dus het lijkt me raar dat je wel die dure sleutel (en ontvanger) hebt, maar daar verder niets mee kan. Bel een Citroen dealer, die kan je dat zo vertellen en eventueel op kenteken zoeken hoe je auto is afgeleverd.

Als de auto knippert zijn alle batterijen goed. Ik heb twee opties:

1. De servo's van de sloten zijn stuk, dus je hebt wel CV maar ze zijn uitgezet, stuk of er ligt een zekering uit.
2. De sleutel loopt niet meer synchroon met de ontvanger, vaak moet je dan de sleutel in het contact doen en een knopje lang ingedrukt houden. Google even "sleutel synchroniseren" of "sleutel resetten C1". Niet erg waarschijnlijk want de auto knippert wel en je merkt ook dat met handmatig openen en sluiten de andere deur niet open gaat neem ik aan.

Inderdaad als ik handmatig de auto open doe gaat ook maar 1 deur open. Ik neem aan dat inleren dan geen zin heeft? Ik zal eens in het boekje kijken welke zekering hiervoor staat.

Heb je toevallig een knopje in je dashboard of deur om alle deuren te sluiten? Dat verraadt ook dat je eigenlijk CV moet hebben. Heb je een knopje voor je kofferbak?

Als je bij de achterklep een drukknop hebt in plaats van een sleutelgat heb je originele centrale vergrendeling.

Bedankt dan he ik dus helaas geen cv. Ik heb namelijk geen drukknop achterop. Blijft natuurlijk raar dat ik wel zo'n sleutel heb.

Vreemd van die sleutel idd. Kijk eens op Citybugclub.nl, daar zijn meerdere mensen die zelf CV hebben ingebouwd.

een set cv met losse afstandsbediening kost 2 -3 tientjes, alleen het inbouwen is een geknutsel wat mij enkele dagen heeft gekost...

Terug
Bovenaan