Citroën Jumpy/SpaceTourer, Opel Vivaro/Zafira, Peugeot Expert/Traveller, Toyota ProAce, Fiat Scudo/Ulysse

GT 1973

Gebruiker
Een grote verrassing vanuit Frankrijk om de dinsdag mee te beginnen: PSA Peugeot Citroën en Toyota Motor Europe (TME) presenteren de opvolgers van de Citroën Jumpy, Peugeot Expert en Toyota Proace. De drie auto’s, die in hun personenautoversies Citroën Spacetourer, Peugeot Traveller en Toyota Proace gaan heten, worden in maart 2016 op de Autosalon van Genève officieel gelanceerd.

De drie voertuigen komen daarna in de loop van de eerste helft van 2016 op de markt. De eerste foto’s en video’s laten de Spacetourer, Traveller en Proace zien als voertuigen die eenzelfde ietwat gedrongen carrosserievorm hebben als de Renault Trafic, Opel Vivaro en ook de Ford Transit, met de zelfde hoog opgetrokken neus. Interieurbeelden en verdere details zijn nog niet vrijgegeven. Wel blijkt nu dat de Peugeot foodtruck waar Bestelauto al eerder over berichtte, een aardige designhint gaf richting de nieuwe Traveller.

Bron: Bestelauto.nl

peugeot_traveller1-590x393.jpg

peugeot_traveller2-590x393.jpg

peugeot_traveller3-590x393.jpg

Toyota-Proace-1-590x422.jpg

Toyota-Proace-2-590x422.jpg

Spacetourer2-590x417.jpg

spacetourer1-590x418.jpg

der Magistrat

Gebruiker
Wat minder karakteristiek qua vormgeving, meer het blokkige ontwerp van bijvoorbeeld de Transporter. Verder een leuke verrassing en alle drie hebben een vrij duidelijk andere snuit gekregen.
Qua motoren is er nog niks bekend, gok ik?

Barri

Moderator

Eigenlijk een best leuk model. De neuzen hebben ze mooi de verschillende merk-identiteiten mee kunnen geven! (y)

Lancia Lover

Gebruiker
Het zijn inderdaad net Transporters met een andere neus. Heel jammer, want een stuk minder karakteristiek, al is het wel leuk dat ze alle drie echt een ander (merken)front hebben. Blijf het overigens vreemd vinden dat Fiat PSA ingeruild heeft voor Renault. Wat is er mis met deze bussen dat Fiat er geen interesse in heeft?

iDS

Gebruiker
Tja, de Citroën concept (Tubik) die de huidige Citroënfronten heeft gelanceerd is blijkbaar opzij gezet ten voordele van de recente Peugeot concept (het verhaal van PSA tegenwoordig...)

De wagens zien er eigentijds uit maar ook niet meer dan dat.

Het Citroenfront grijpt terug naar de recente facelift van de C3 Aircross (Brazilië)
de achterzijde (bron via Citronfeng):
102.jpg

identiek als de Peugeot en wel érg ongeïnspireerd.

filmpjes:
Citroën
Peugeot
Toyota

iDS

Gebruiker
Lancia Lover zei:
Blijf het overigens vreemd vinden dat Fiat PSA ingeruild heeft voor Renault. Wat is er mis met deze bussen dat Fiat er geen interesse in heeft?

Fiat heeft een verlengde versie van de Doblo gelanceerd. Vermoedelijk vinden ze dat de Scudo teveel in het vaarwater van het zelf ontwikkelde model komt?

De vormgeving van het nieuwe trio sluit wel goed aan bij de bestaande modellen van PSA (Berlingo...) waarbij deze toch een karakteristieke zijlijn heeft. Doet me wat aan de klassieke Amerikaanse van denken.

Lancia Lover

Gebruiker
iDS zei:
Lancia Lover zei:
Blijf het overigens vreemd vinden dat Fiat PSA ingeruild heeft voor Renault. Wat is er mis met deze bussen dat Fiat er geen interesse in heeft?

Fiat heeft een verlengde versie van de Doblo gelanceerd. Vermoedelijk vinden ze dat de Scudo teveel in het vaarwater van het zelf ontwikkelde model komt?

De Scudo wordt vervangen door een Fiatvariant van de Renault Trafic. Hij krijgt dus wel een opvolger, maar dan niet ism PSA.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Leuke busjes, een enorme verbetering ten opzichte van de huidige generatie modellen. Die vond ik toch behoorlijk lelijk met die enorme overhang voor en neus die niet paste bij het kubusvormige ontwerp. Toyota heeft nu duidelijk wel zelf wat moeite in de ProAce gestoken, het nieuwe front doet sterk aan de Verso of pre facelift Auris denken. De Citroën heeft wel een mooi strak neusje.

iDS

Gebruiker
Lancia Lover zei:
iDS zei:
Lancia Lover zei:

De Scudo wordt vervangen door een Fiatvariant van de Renault Trafic. Hij krijgt dus wel een opvolger, maar dan niet ism PSA.

En die is dus een half maatje groter dan de PSA-busjes.
Ik weet niet hoe het met het onderstel van deze wagens zit, maar de huidige versies zijn gebaseerd op het onderstel van de C8/807. Da's wel een comfortabeler onderstel dan dat van de Trafic.

En wat doet Opel in heel deze historie?
De samenwerking met Fiat is stopgezet (dus vermoedelijk geen opvolger van de Scudo-Combo), de samenwerking met PSA staat op een laag pitje (tot nu toe enkel de opvolger van C3 Pic+ Meriva). Wel een samenwerking met Renault op vlak van bestelwagens.
Wordt de Trafic-opvolger dan een 4-tal (Renault/Opel/Nissan/Fiat) of krijgt Sevelnord een 4e variante op de productielijn?

Guest
Beetje Transporter maar dan het verwijfde van de Franse merken ;) De Citroen vind ik het mooist trouwens

Barri

Moderator

iDS zei:
Lancia Lover zei:
iDS zei:
Lancia Lover zei:

En die is dus een half maatje groter dan de PSA-busjes.
Ik weet niet hoe het met het onderstel van deze wagens zit, maar de huidige versies zijn gebaseerd op het onderstel van de C8/807. Da's wel een comfortabeler onderstel dan dat van de Trafic.

En wat doet Opel in heel deze historie?
De samenwerking met Fiat is stopgezet (dus vermoedelijk geen opvolger van de Scudo-Combo), de samenwerking met PSA staat op een laag pitje (tot nu toe enkel de opvolger van C3 Pic+ Meriva). Wel een samenwerking met Renault op vlak van bestelwagens.
Wordt de Trafic-opvolger dan een 4-tal (Renault/Opel/Nissan/Fiat) of krijgt Sevelnord een 4e variante op de productielijn?
Dat wordt een best interessant plaatje: wie werkt met wie samen op het vlak van bedrijfsauto's? Voer voor een eigen topic, zou ik zeggen!

MWH

Gebruiker
Hoe alle samenwerkingen in bestelwagenland naast elkaar lopen is inderdaad een bijzondere puzzel, zeker nu er zoveel mutaties op dat gebied zijn.

Zijn deze auto's nu ook nog steeds een stukje kleiner dan de Transporter? Naast de vaagheid op het gebied van samenwerkingen, is ook de concurrentie in bestelwagenland voor mij onduidelijk. Wie is even groot als wie, dus wie concurreert nu rechtstreeks en wie zou je eigenlijk niet mogen vergelijken? Is PSA/Toyota nu de enige met een auto in deze maat? Transporter/Renault is groter, Vito is misschien even groot?

Rutger DC

Actieve Gebruiker
sddefault.jpg

Bij de huidige modellen zijn de buitenmaten van de Jumpy/Expert/Scudo/ProAce niet of nauwelijks kleiner dan de Transit Custom, Vito, Transporter en Trafic/Vivaro. Zou de nieuwe generatie compacter zijn geworden?

RobEU

Gebruiker
Sorry, maar ik vind 'm echt spuuglelijk zo van opzij. Doe mij dan maar een Volkswagen, en dat zag ik niet gauw!

MWH

Gebruiker
D-C zei:
https://i.ytimg.com/vi/f--fk0losVs/sddefault.jpg

Bij de huidige modellen zijn de buitenmaten van de Jumpy/Expert/Scudo/ProAce niet of nauwelijks kleiner dan de Transit Custom, Vito, Transporter en Trafic/Vivaro. Zou de nieuwe generatie compacter zijn geworden?
Ik meen wel vaker gelezen te hebben dat de Jumpy etc. toch een stukje kleiner waren (qua binnenmaten dan mss?) dan de Transporter. Maar misschien vergis ik me en zijn ze al jaren vergelijkbaar. Dan blijft over dat de vorige generatie kleiner oogde. Als deze nieuwe dan meer vergelijkbaar met de T6 overkomt, wordt hij misschien voor meer bedrijven een overweging.

@Rob: :eek:

VW_California_03.jpg

Ik vrees dat ik het vooralsnog met je eens ben. Deze drieling komt vadsig over, alles is net te rond, kleine ramen, kleine wieltjes... Hopelijk valt het in het echie mee.

GT 1973

Gebruiker
D-C zei:

Het platform van de huidige Expert/Jumpy/Scudo is hetzelfde als de eerste generatie. De laadruimte is dan ook niet gegroeid ten opzichte van de voorgangers. Alleen de neus is langer geworden, waardoor je een idioot grote overhang voor ziet. Je hebt wel de buitenmaten van een Vito, maar niet de binnenruimte. Gelukkig heeft deze derde generatie een nieuw platform, waardoor de verhoudingen weer kloppen. Gelukkig kunnen neuzen tegenwoordig weer korter, zonder in te leveren op de voetgangersveiligheid. Dus zouden de nieuwe modellen iets compacter kunnen zijn dan de huidige. Maar ik gok dat ze qua formaat toch richting de Transporter/Vito zijn gegroeid.

Barri

Moderator

MWH zei:
Zijn deze auto's nu ook nog steeds een stukje kleiner dan de Transporter? Naast de vaagheid op het gebied van samenwerkingen, is ook de concurrentie in bestelwagenland voor mij onduidelijk. Wie is even groot als wie, dus wie concurreert nu rechtstreeks en wie zou je eigenlijk niet mogen vergelijken? Is PSA/Toyota nu de enige met een auto in deze maat? Transporter/Renault is groter, Vito is misschien even groot?
Vito heeft dezelfde maat als de Transporter en de Trafic.
Ik denk dat deze modellen iets kleiner zijn, maar weer net iets groter dan een NV200. Op m'n werk heb ik een paar vergelijkingen gemaakt tussen zulke bedrijfsauto's, dat is een aardig puzzeltje inderdaad.

edit; oei, die kleine wieltjes zien er inderdaad gek uit zo van de zijkant! Ach, is wel weer eens iets anders :D

MWH

Gebruiker
Barri zei:
MWH zei:
Vito heeft dezelfde maat als de Transporter en de Trafic.
Ik denk dat deze modellen iets kleiner zijn, maar weer net iets groter dan een NV200. Op m'n werk heb ik een paar vergelijkingen gemaakt tussen zulke bedrijfsauto's, dat is een aardig puzzeltje inderdaad.
En die NV200 is weer net wat groter dan een Berlingo/Caddy? En een Jumper is net wat groter dan een Transporter? En een Crafter wat groter dan een Jumper? Heb ik het zo goed?

Sorry voor het spervuur aan vragen, als je zo'n vergelijking hebt gedaan scheelt dat mij een boel uitzoekwerk als ik het eens zeker wil weten. :D

GT 1973

Gebruiker
De NV200 heeft het formaat van een Kangoo. Hij heeft alleen een hogere cabine en iets praktischere laadruimte.
Jumper en Sprinter/Crafter zitten in hetzelfde segment. Jumper is wat breder en heeft een lagere laadvloer. De Duitsers kun je in meer en in langere uitvoeringen krijgen.

GT 1973

Gebruiker
Ik moet qua uiterlijk van de zijkant ook een klein beetje denken aan de Hyundai H300. Maar zowel de H300 als de Transporter zien er hoger uit dan de TPSA-drieling.
Ik ben benieuwd naar de lengte van de auto's. De oer-Expert was slechts 4,36m kort. De huidige voegt daar circa een halve meter kreukelzone voor aan toe. De VW Transporter zit rond de 4,80m. Laten we hopen dat bij de nieuwe drieling de loze kreukelzone wordt ingeruild voor extra laadruimte. Met slechts twee meter houdt dat bij de oudere generaties niet over. Dat moet minimaal 2,5 meter zijn.

iDS

Gebruiker
Ik heb gisteravond wat cijfertjes opgezocht en je kan stellen dat de Expert/Jumpy aanschurken tegen het segment van de VW Transporter/Vito/Transit (Connnect?), korte uitvoering standaard dakhoogte.
In dat segment zijn ze wel veruit de kleinste in buitenafmetingen (lengte 4.80 m, Transporter 4.90 en de rest langer tot 5.00). Voor de breedte geldt hetzelfde maar gaat het over een paar centimeters. In de hoogte zijn de verschillen opnieuw iets groter terwijl dit niks doet aan de beschikbare stapelhoogte.
Ondanks de kritiek van GT op de enorme overhang voor (die ze er inderdaad niet mooier op maakt), lijken ze que ruilmte-efficiëntie helemaal niet slecht te scoren.
Wat het uiterlijk betreft, hou ik een slag onder de arm. Als ik echter de Trafic en nu deze drieling vergelijk met de Transporter, vind ik vooral dat VW (gewoontegetrouw op veilig speelt met een neutraal (bouwdoosachtig) uiterlijk. DE Fransen durven hun wagens een meer uitgesproken vormgeving aan te meten (de smalle ramen van de Spacetourer, zijn hoog opgetrokken neus, de bolle aflopende voorzijde van de Trafic) wat ook meer uitgesproken meningen over dat uiterlijk oplevert natuurlijk.

RobEU

Gebruiker
Als ik in de markt ben voor zo'n bestelbus, dan wil ik ook een rijdende bouwdoos met veel binnenruimte. Interesseert me geen zier of een fabrikant wel of geen durf heeft, als m'n spulletjes er maar in passen en de prijs laag is. Een auto die de tongen losmaakt hoef ik dan niet. Mijn bedrijfsnaam staat er namelijk met koeien van letters op.

iDS

Gebruiker
Tja, maar niet iedereen wilt het supplement voor het VW-logo betalen blijkbaar.
Bovendien is hij voor die meerprijs en grotere buitenafmetingen niet ruimer dan de Franse wagens (nu spreek ik over Expert/Jumpy, van de nieuwe wagens zijn nog geen gegevens beschikbaar).

RobEU

Gebruiker
Ruimte meet je aan de hand van oppervlakte, niet in euro's. Die hogere prijs zie je wel terug in de hogere restwaarde of leaseprijs. Kijk maar naar de verkoopcijfers.

iDS

Gebruiker
Nee, ruimte meet je in dit geval in drie dimensies en ondanks de kleinere buitenmaten blijken de Franse wagens qua laadruimte met de grotere jongens mee te kunnen.
Als zo'n wagen 'opgereden' is, zal een 500,- of 1.000.- hogere restwaarde de zaak ook niet maken, anders reden er alleen VW-busjes rond.

Barri

Moderator

Maar worden zulke busjes dan opgereden door de eerste eigenaar? Daar zit nog wel wat verschil in. En dat verschil verklaart het succes van beide 'soorten' bestelauto's.

Barri

Moderator

Interessant! Gek en complex plaatje zo!

De Crafter komt in 2016 inderdaad als apart model, los van Mercedes. Wordt dan gebouwd in een nieuwe fabriek, ik dacht in Polen?

der Magistrat

Gebruiker
Barri zei:
Interessant! Gek en complex plaatje zo!

De Crafter komt in 2016 inderdaad als apart model, los van Mercedes. Wordt dan gebouwd in een nieuwe fabriek, ik dacht in Polen?

spyshots-2016-2017-volkswagen-crafter-takes-after-the-t6-transporter_21.jpg

Hier alvast een scoop. Inderdaad anders dan de Sprinter (o.a. andere achterdeuren, verder is het nog moeilijk te zien).
[size=x-small]Is er al een topic van eigenlijk?[/size]

Guest
Zijn belangrijke karretjes voor PSA.
Frankrijk is de grootste Europese markt waar het bestellers betreft.

Los daarvan, vind deze drieling goed ogen.
They mean business.

Maar niet zo "in your face" als de lompe US en Germaanse concurrenten.

der Magistrat

Gebruiker
Interieur:
dvxyy7mbrjl7.jpg

zzoykhhbhcyq.jpg

Tekstje:
AW zei:
Tot op heden hebben we het zonder uitgebreide details over de nieuwe Citroën SpaceTourer moeten doen, maar daar is met ingang van vandaag verandering in gekomen.

Vanochtend kwam de SpaceTourer Hyphen om de hoek kijken, een met offroad-kleding gedecoreerde Citroën Space Tourer die nooit in die exacte vorm op de markt zal verschijnen. De reguliere versies komen wél en vandaag hebben we alle details van het Franse ruimtewonder te pakken.

We hebben al een digitale eerste kennismaking met de SpaceTourer gehad en tijdens de Salon van Genève kunnen we er van dichtbij aan snuffelen. De bus - die als personenversie én als besteller op de markt verschijnt - staat op een basis die is afgeleid van het EMP2-platform. Citroën heeft drie formaten klaargestoomd. Een ervan - de XS - meet 4,6 meter in de lengte en moet 9 personen mee kunnen nemen. Deze komt niet naar nederland. De M is 4,95 meter lang en heeft een van 2,92 tot 3,27 meter verlengde wielbasis. De XL beschikt eveneens over een lange wielbasis, maar is dankzij een lange opbouw 5,3 meter lang. De M en XL komen wél naar ons land.

De SpaceTourer krijgt van Citroën een head-updisplay, Citroën Connect Nav, Coffee Break Alert - dat na 2 uur onafgebroken rijden een signaal geeft om te pauzeren - Driver Attention Alert en Collision Risk Alert mee.

Citroën levert vier dieselmotoren in de SpaceTourer. De instapper is een BlueHDI 95 die - met handbak - 5,5 l/100 km verbruikt. Hij is er ook met zestrapsautomaat. Deze versie verbruikt 5,2 l/100 km. In het midden van de lijst vinden we de BlueHDI 115 die met handbak 5,11 l/100 km verbruikt. Een trede hoger op de krachtladder staat de BlueHDI 15 - met handbak - die 5,3 l/100 km verbruikt. Het topmodel is de HDi 180 die gekoppeld is aan een zestrapsautomaat. Het verbruik ligt op 5,8 l/100 km.
https://www.autoweek.nl/nieuws/35995/citroen-schijnt-licht-op-spacetourer

Fraai interieur, zeker voor een bestelbusje.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]Peugeot positioneert Traveller als opvolger 807[/size]
Autonieuws • 11 februari 2016 • Tekst: Bob Kroese

De grote MPV Peugeot 807 is er al even niet meer, maar nu dient zijn opvolger zich aan. De personenversie van de nieuwe bestelwagen Traveller biedt heel veel luxe.

Peugeot komt met meer informatie over de personenautoversie van de Traveller, de nieuwe middelgrote bestelwagen van het merk. Uit alles blijkt dat Peugeot de auto neerzet als opvolger van de grote MPV 807, die in 2014 uit productie ging. Het merk trekt een blik luxe voorzieningen open, om het de inzittenden naar de zin te maken.

De versie voor particulieren heet Combispace en komt in twee uitrustingsniveaus: Active en Allure. Er zijn drie lengtes: 4,60 meter, 4,95 meter en 5,30 meter lang en verder kun je kiezen voor vijf, zeven of acht zitplaatsen. De Traveller Comispace is verkrijgbaar met vele luxe opties, zoals automatisch openende schuifdeuren, een panoramadak, airconditioning met drie zones en indirecte luchtstromen, sfeerverlichting, lederen stoelbekleding, xenonverlichting en 17 inch lichtmetalen wielen.

Voor de zakelijke markt, denk aan taxibedrijven of hotels, heeft Peugeot de Business-uitvoering met 5 tot 9 zitplaatsen en de Business VIP-versie, met zes of zeven zitplaatsen. De stoelen achterin staan bij deze luxe uitvoering tegenover elkaar en zijn met leder bekleed. Ook de zakelijke uitvoeringen zijn in de eerdergenoemde lengtevarianten leverbaar. Bijzonder is dat ook de kortste versie van 4,60 meter leverbaar is met negen zitplaatsen.

Peugeot levert de Traveller vanaf de zomer in met vier verschillende dieselsmaken: een 1.6 BlueHDi met 95 en 115 pk en een 2.0 BlueHDi met 150 of 180 pk. Die laatste motorvariant is standaard gekoppeld aan een zestraps automaat. De motoren voldoen aan de Euro6-uitlaatgasnorm en zijn voorzien van SCR-techniek, waarmee schadelijke NOx-deeltjes voor een groot gedeelte worden afgebroken in het uitlaatsysteem.

peugeot-traveller-278622-800.jpg

peugeot-traveller-278623-800.jpg

peugeot-traveller-278624-800.jpg

peugeot-traveller-278625-800.jpg

peugeot-traveller-278626-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2016/februari/40169-peugeot-traveller-positioneert-zich-als-opvolger-807

Foto's van de SpaceTourer Hyphen Concept:

citroen-spacetourer-hyphen-concept-278510-800.jpg

citroen-spacetourer-hyphen-concept-278512-800.jpg

citroen-spacetourer-hyphen-concept-278511-800.jpg

citroen-spacetourer-hyphen-concept-278513-800.jpg

Meer info: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2016/februari/40127-vrolijke-boel-citroen-spacetourer-hyphen-concept

Leuke, fris vormgegeven busjes! Met een lengte van 4.60 meter is de kortste variant inderdaad wel veel korter dan de concurrenten, de middelste variant heeft pas een vergelijkbare lengte. Daarmee is de Traveller/SpaceTourer/ProAce niet groter dan een Grand C4 Picasso en waarschijnlijk dus heel handzaam voor zo'n bus. Hoewel de markt in Nederland voor dergelijke personenbusjes vergeleken met de ons omringende landen maar heel klein is, vermoed ik dat de merken best een succesje kunnen boeken met de geel kenteken uitvoeringen. Peugeot-Citroën heeft daarnaast de beste viercilinder dieselmotoren in de industrie die doorgaans ook goed scoren op het gebied van CO[sub]2[/sub]-emissies, dus dat drukt de prijzen. Als het nu nog de 1.2 e-THP driecilinder benzinemotor aan het aanbod zou toevoegen, zouden de kansen verder stijgen.

GT 1973

Gebruiker
De achterkant wordt vergeleken met die van de VW Transporter. Maar de achterkant daarvan doet mij enorm denken aan die van de oude Mitsubishi L300.

Komt er overigens ook een Opel-variant? Er is sprake van dat Opel met PSA gaat samenwerken voor de bestelwagens, in plaats van met Renault. Of zal de huidige Vivaro nog een tijdje doorgebouwd blijven worden?

MWH

Gebruiker
@GT: De Trafic/Vivaro is net nieuw, lijkt me sterk dat ze daar de stekker uit trekken. Ze zullen dit model wel uitzitten.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Toyota Proace met ongespoten bumpers:

proace10.jpg

Extra foto van de Proace Verso zoals de 'MPV'-variant heet:

zusfvp.jpg

Wouter82

Moderator

jmxyj7hbbomd_800.jpg

4bvyjy4b8yk5_800.jpg

vlny4ugb4f8h_800.jpg

7qnym5vbpff6_800.jpg

7mjyerobacxr_800.jpg

mryygdqbqn0d_800.jpg

kieycqkbgfsp_800.jpg

wovyy7kbyrqb_800.jpg

[size=x-large]TOYOTA DOET PROACE VERDER UIT DE DOEKEN[/size]

PROACE VERSO IS 8- OF 9-ZITTER OP FRANSE BASIS. Net als de vorige Toyota ProAce is het nieuwe model niets meer of minder dan een PSA-product met een ander logo. De Japanners grijpen de Autosalon van Genève aan om hun versie eens nader te belichten. Als personenwagenversie is de ProAce Verso nauw verwant aan de Peugeot Traveller en Citroën Spacetourer. Het drietal werd gelijktijdig gepresenteerd, maar tijdens het verschijnen van de eerste foto's was er nog maar weinig info beschikbaar. Citroën schiep eerder al meer duidelijkheid over de SpaceTourer, nu is Toyota aan de beurt. De ProAce Verso is verkrijgbaar als 8- en als 9-zitter en in drie verschillende lengtes, simpelweg Compact, Medium en Long geheten. Ze zijn respectievelijk 4,6, 4,9 en 5,3 meter lang. De de kortste versie heeft een wielbasis van 2,9 meter, de twee langste varianten hebben 3,2 meter tussen de assen. Alle versies hebben twee schuifdeuren en een grote, traditionele achterklep. Net als z'n twee broertjes krijgt de ProAce diesels mee met naar keuze 95, 115, 150 of 180 pk. De lichtste - 1,6-liter grote - variant is verkrijgbaar met een handgeschakelde vijfbak of een gerobotiseerde zesbak, de 115 pk sterke 1.6 en de lichtste 2.0 moeten het met een handgeschakelde zesbak doen. De topversie - eveneens een tweeliter - heeft als enige een echte automaat, die opnieuw zes trappen telt.
https://www.autoweek.nl/nieuws/36330/toyota-doet-proace-verder-uit-doeken

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Live @ Genève:

citroen-al-salone-di-ginevra-2016_21.jpg

citroen-al-salone-di-ginevra-2016_22.jpg

citroen-al-salone-di-ginevra-2016_32.jpg

citroen-al-salone-di-ginevra-2016_33.jpg

citroen-al-salone-di-ginevra-2016_24.jpg

citroen-al-salone-di-ginevra-2016_4.jpg

citroen-al-salone-di-ginevra-2016_6.jpg

citroen-al-salone-di-ginevra-2016_7.jpg

citroen-al-salone-di-ginevra-2016_18.jpg

Citroën stand: https://www.omniauto.it/salone/ginevra2016/stand/1413/citroen

peugeot-al-salone-di-ginevra-2016_41.jpg

peugeot-al-salone-di-ginevra-2016_42.jpg

peugeot-al-salone-di-ginevra-2016_43.jpg

peugeot-al-salone-di-ginevra-2016_45.jpg

peugeot-al-salone-di-ginevra-2016_52.jpg

peugeot-al-salone-di-ginevra-2016_68.jpg

Peugeot stand: https://www.omniauto.it/salone/ginevra2016/stand/1461/peugeot

toyota-al-salone-di-ginevra-2016_54.jpg

toyota-al-salone-di-ginevra-2016_41.jpg

toyota-al-salone-di-ginevra-2016_58.jpg

toyota-al-salone-di-ginevra-2016_56.jpg

toyota-al-salone-di-ginevra-2016_43.jpg

Toyota stand: https://www.omniauto.it/salone/ginevra2016/stand/1479/toyota

De Hyphen is leuk (op het interieur na)! De Citroën vind ik sowieso de mooiste van de drie.

Cd6lop

Gebruiker
Ik vind ze alle drie wel erg fraai voor een busje, maar ze lijken mij ook wel wat smal. Ik vind de neus van de Toyota het fraaist.

Wouter82

Moderator

hiyys9bbyvvx_600.jpg

[size=x-large]Citroën werpt licht op nieuwe Jumpy[/size]

Citroën's variant op eeneiige PSA-Toyota drieling. Citroën heeft een lichtje geschenen op de nieuwe generatie Jumpy, de bedrijfswagenversie van de auto die we al als Space Tourer in personenuitvoering hebben gezien. Eind vorig jaar trokken Toyota, Peugeot én Citroën het doek van hun nieuwe nagenoeg identieke busjes. Toyota's variant gaat als ProAce door het leven, terwijl de personenversies van de Franse merken Peugeot Traveller en Citroën Spacetourer heten. Dat laatste merk heeft nu ook meer details van zijn bestelversie gepresenteerd: de Jumpy. Modelnaam Jumpy komen we al sinds 1995 bij Citroën tegen en sindsdien hebben al 600.000 exemplaren een eigenaar gevonden. De nieuwe generatie is in drie formaten te krijgen. De XS meet 4,6 meter, de M is 4,95 meter lang en de XL is meet 5,30. De laadruimte van het grootste exemplaar bedraagt 6,6 m3. De Combi-uitvoering biedt plek aan 9 inzittenden.

Zaken als Top Rear Vision, een Head-Up display, handsfree bedienbare schuifdeuren en Citroën Connect Nav staan op de bestellijst. Ook adaptieve cruise control, verkeersbordherkenning, Active Braking en Driver Attention Alert zijn leverbaar. Onder de kap 1.6 en 2.0 liter metende dieselmotoren met vermogens van 95 tot 180 pk. Het bekende Dangel zal zich bezighouden met het aanpassen van je Jumpy naar een exemplaar met vierwielaandrijving.
https://www.autoweek.nl/nieuws/36613/citroen-werpt-licht-op-nieuwe-jumpy

Bovenaan