Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
[size=medium]Avontuurlijke Citroën SpaceTourer 4x4 Ë Concept[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 15 februari 2017 • Tekst: Ellen Kole[/size]
De avontuurlijke Citroën SpaceTourer 4x4 Ë Concept is weliswaar afgeleid van een bestelbusje, maar stiekem toch een praktische en olijke auto met SUV-eigenschappen.
Citroën heeft de kleinste uitvoering (4,6 meter) van de bedrijfswagen SpaceTourer genomen, deze 60 mm extra bodemspeling gegeven, een hoogte van 1,9 meter, het gebruiksgemak vergroot en er een leuke aankleding bij gezocht. 4WD-specialist Automobiles Dangel mocht er een vierwielaandrijving voor ontwikkelen. Voilà, de SpaceTourer 4x4 Ë is geboren.
De conceptcar, die begin maart op de autosalon van Genève wordt geshowd, laat zien dat modellen die van een bestelwagen afgeleid worden niet per definitie saai hoeven te zijn. Deze SpaceTourer met SUV-eigenschappen misstaat niet op wintersport, en is met sneeuwkettingen, dakdragers, een te openen achterruit en twee handsfree schuifdeuren - als toegang naar het passagierscompartiment! - nog eens reuze handig ook. Het laadvolume bij vier inzittenden is 2,0 m3, daarnaast is er 74 liter aan handige opbergruimte voorin.
De aankleding komt uit het assortiment lifestyleproducten met de naam 'Ë' dat Citroën vorig jaar geïntroduceerd heeft. De getoonde SpaceTourer Concept is verder voorzien van de nodige infotainment-, assistentie- en veiligheidstechnologieën.
Vierwielaandrijving te bestellen
Niet alles aan deze conceptcar is puur voor de show. Op verzoek is de vierwielaandrijving leverbaar, via het Citroën-dealernetwerk. Deze 4x4 is uitschakelbaar, zodat de wegligging van de SpaceTourer behouden blijft. Het sperdifferentieel op de achteras wordt bediend met een draaiknop op het dashboard.
Barri zei:Zou die echt zo komen? Zoals in de tekst staat dan alleen als personenversie, anders zou ie de Vivaro wel erg in de weg zitten. En die zullen ze ook niet ineens schrappen lijkt me, want die is redelijk populair.
Mach1 zei:Wat een vreemde keuze voor de naam Zafira.... wel een mooi busje.
[size=medium]Nieuwe Opel Vivaro snel te bestellen[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 23 januari 2019 • Tekst: Ellen Kole[/size]
Opel stelt de geheel nieuwe Vivaro voor. Met deze bedrijfswagen zullen ondernemers beter uit de voeten kunnen. Zo zijn er nu drie lengtevarianten. De laad- en trekcapaciteit nemen flink toe.
Opel heeft mooi nieuws voor ondernemers: de bestelwagen Vivaro is helemaal nieuw. Nu het Duitse merk onderdeel uitmaakt van de autogroep PSA deelt het model z'n platform met bestelwagens van Peugeot en Citroën en dat brengt voordelen met zich mee. Zo zijn er voor het eerst drie lengtevarianten. Ook staat een elektrische variant gepland.
De kleinste Opel Vivaro is 4,60 meter lang en heeft een draaicirkel van 11,3 meter. In deze bestelwagen past 4,6 m3 bagage, die dankzij de FlexCargo-doorlaadmogelijkheid onder de passagiersstoel uitgebreid kan worden tot 5,1 m3. Daarmee groeit tevens de maximale lengte van te vervoeren objecten van 2,16 tot 3,32 meter. Toegang tot de lading heb je dankzij achterportieren en schuifdeuren aan weerszijden. Deze zijdeuren zijn elektrisch te openen, door een voetbeweging te maken richting sensoren.
De middelgrote Opel Vivaro is 4,95 meter lang, biedt 5,8 m3 inhoud en kan spullen tot 3,67 meter bergen. Voor de grootste uitvoering liggen de cijfers op 5,30 meter lengte, 6,6 m3 inhoud en 4,02 meter bagagelengte. Opel heeft de hoogte van de bus beperkt tot 1,90 meter, zodat de Vivaro in de meeste parkeergarages terechtkan.
Het laadvermogen van de grootste Vivaro bedraagt maximaal 1.400 kg - 200 kg meer dan z'n voorganger - en het maximale trekgewicht 2.500 kg - dat is liefst 500 kg extra. Opel zal de nieuwe Vivaro aanbieden als Gesloten Bestelwagen, Dubbele Cabine (met maximaal zes zitplaatsen) en Platform Cabine (voor verschillende opbouwvarianten).
De leverbare motoren worden op een later tijdstip bekendgemaakt. Een achttrapsautomaat komt er in elk geval. De bedrijfswagen heeft IntelliGrip-tractiecontrole voor goede grip. Naar wens kan de Vivaro besteld worden met vierwielaandrijving van specialist Dangel. Tevens verschijnt er een Vivaro-versie met extra bodemspeling en -bescherming.
Opel zal de nieuwe Vivaro aanbieden met infotainmentsystemen en rijhulpsystemen. Onder meer een Head-Up Display, achteruitkijkcamera, dodehoekwaarschuwing, navigatie en smartphone-integratie zullen standaard of optioneel verkrijgbaar zijn. Meer informatie melden we zodra de prijzen volgen. De nieuwe Opel Vivaro is te bestellen vanaf eind februari, de bedrijfswagen arriveert eind deze zomer bij de Opel-dealers. In 2020 volgt een elektrische variant.
GT 1973 zei:Korter en lichter dan de uitgaande Zafira, maar stukken ruimer. Ik zou het wel weten.
[size=medium]Opel Vivaro-e vanaf de zomer leverbaar[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 28 april 2020 • Tekst: Ellen Kole[/size]
Algauw kun je de Opel Vivaro-e bestellen, de elektrische auto die geschikt is voor 'last mile delivery'. De bestelwagen heeft een interessante actieradius, laadvermogen én trekgewicht.
In juni openen de orderboeken van de Opel Vivaro-e. Tegen een binnenkort bekend te maken prijs kun je dan de elektrisch aangedreven bedrijfswagen bestellen, zodat deze eind van de zomer voor je afgeleverd wordt. Op het accupakket geeft Opel 8 jaar of 160.000 km garantie. Er verschijnen twee versies.
Met de basisaccu van 50 kWh heb je een (theoretisch WLTP-)bereik van 230 km, met de 75 kWh-batterij zelfs 330 km. Opladen tot 80 procent aan een 100 kW DC-snellaadstation kan in 30 minuten of, bij het grotere accupack, 45 minuten. Opel biedt niet alleen laadkabels en laadpunten aan, de Vivaro-e komt ook inclusief online (e-remote) diensten via de OpelConnect-, myOpel- en de Free2Move-app.
Net als de Vivaro op brandstof zijn er de drie lengtevarianten van 4,6 meter, 4,95 meter en 5,3 meter. De Vivaro-e zal leverbaar zijn als Dubbele Cabine, Platform Cabine en in personenuitvoering. De laadinhoud bedraagt 4,6 tot 6,6 m3 en het laadvermogen 1.275 kg. Volgens Opel is de Vivaro-e de enige elektrische bedrijfswagen in z'n segment waarmee een aanhangwagen getrokken mag worden. Het maximale geremde gewicht bedraagt 1.000 kg.
Moderator
Rutger DC zei:![]()
(..).
Barri zei:Die gooit het segment wel even op z'n kop. Prima bus zo. Goed laadvermogen en de mogelijkheid tot het trekken van een aanhangwagen! Voor veel ondernemers die niet heel veel kilometers maken (en die zijn er genoeg, denk maar aan de lokale ZZP-ers) is dit een ideale bus.
De personenversie kan zelfs, afhankelijk van de prijs, interessant zijn voor particulieren.
Moderator
Wouter82 zei:Wordt die E-Scudo ook onder die naam in Portugal verkocht eigenlijk?![]()
Wouter82 zei:Wordt die E-Scudo ook onder die naam in Portugal verkocht eigenlijk?![]()
Moderator
Jay DoubleYou zei:Wouter82 zei:Wordt die E-Scudo ook onder die naam in Portugal verkocht eigenlijk?![]()
Misschien een domme vraag, maar wat is daar mis mee? Google Translate vertaald het als Schild.
Wouter82 zei:Jay DoubleYou zei:Wouter82 zei:Wordt die E-Scudo ook onder die naam in Portugal verkocht eigenlijk?![]()
Misschien een domme vraag, maar wat is daar mis mee? Google Translate vertaald het als Schild.
Escudo is de oude munteenheid van Portugal![]()