Citroën Jumper 2008 verlichting uit bij donker

Hallo techneuten,

Als ik in de Jumper rijd met de verlichting (koplampen) aan en het begint te schemeren dan gooit de bus automatisch de koplampen op dagverlichting.
Als ik de verlichting uit zet en weer aan dan schakeld hij de lampen na 1 of 2 seconden weer uit.
Via de mechanische bediening is er geen knop voor automatische verlichting oid.
Via het menu instellingen is het juist de optie voor automatische verlichting (menu positie 2
)
die wel in de handleiding genoemd wordt maar niet in het menu van de bus staat.

Hoe krijg ik de verlichting nu werkend in het donker?

Alvast bedankt!

Guido

Beetje vreemd verhaal. Rijden met dimlicht is altijd mogelijk, door de lichtschakelaar handmatig in de dimlicht stand te zetten. Verlichting die bij intredende duisternis automatisch van dimlicht naar dagrijlicht schakelt, klinkt nogal ongeloofwaardig. Hoe dan ook, werkt de automatische licht aansturing niet, dan gewoon handmatig dimlicht inschakelen.

Aan de knop (ring) van de richtingaanwijzer stengel draaien. Die staat nu waarschijnlijk onderin op A, dan dien je die draaiknop drie keer naar boven te draaien, dan heb je het dimlicht aan bij ingeschakeld contact.

Beetje vreemd verhaal. Rijden met dimlicht is altijd mogelijk, door de lichtschakelaar handmatig in de dimlicht stand te zetten. Verlichting die bij intredende duisternis automatisch van dimlicht naar dagrijlicht schakelt, klinkt nogal ongeloofwaardig. Hoe dan ook, werkt de automatische licht aansturing niet, dan gewoon handmatig dimlicht inschakelen.
M'n zoon had een citroen nemo, die had ook de meest bijzondere verlichtings problemen. Als je richting aangaf naar rechts, ging links knipperen, of alles ging knipperen of alles ging uit.
Bleek uiteindelijk de massa van het achterlicht te wezen, wat weggsmolten was.

Terug
Bovenaan