Citroën C5 III (X8)

rickm heeft z'n medicatie niet ingenomen denk ik.
Moeilijk om door al zijn ruis heen te scrollen en echt nieuws te vinden.

LM 1 zei:
rickm heeft z'n medicatie niet ingenomen denk ik.
Moeilijk om door al zijn ruis heen te scrollen en echt nieuws te vinden.

Och jee, heb je ze bijna allemaal gehad, komt hij ook ff langs.
Het AW meubilair.

Bedoel je mij?
Vrij van pillekesgebruik hoor.

Trouwens, look who's talking
LM1 = Low Medication Level 1
Meen uit mijn studietijd dat e.e.a. gold voor amitriptyline, maar verbeter mij gerust. Stuur anders ff een PM.
Hasta la vista gast!

Wie de Citroen (C5) ontwikkeling 1ste hand wil volgen, is deze site (in mijn moerstaal) evident interessant:

https://www.passionnement-citroen.com/

MWH zei:
Om toch nog eens wat on-topic te gaan: Ik betwijfel of deze carrosserievariant Citroën het succes gaat brengen dat ze hopen. Maar goed, gekkigheid is het merk/de Fransen niet vreemd natuurlijk, een probeersel op zijn tijd heeft juist charme. Zelf ben ik er in elk geval nog niet weg van.

De vraag is dan welk succes Citroën ervan verwacht:
- de verkoopcijfers van de 508 kent PSA ondertussen wel
- de DS9 wordt vooral als imagobuilder in de markt gezet, dat blijkt ook uit informatie die forummers op Worldscoop posten over de verkoopstrategie
Dus ik vermoed dat PSA door het delen vaneen pak onderdelen met relatief geringe volumes toch winst maakt op deze wagens.

@iDS: Terechte opmerking. PSA is qua winstmarges ondiscutabel goed bezig en lijkt in Europa momenteel goed genoeg in te kunnen schatten wat de markt en marges doen. Ik zie ze niet weer een C6-debacle creëren onder Tavares. Wellicht valt het allemaal mee met mijn doemdenken.

Ik ga ook even op Worldscoop kijken naar die info voor de DS 9 waar je het over hebt, ik ben benieuwd. Bedankt voor de info. (y)

iDS zei:
MWH zei:
Om toch nog eens wat on-topic te gaan: Ik betwijfel of deze carrosserievariant Citroën het succes gaat brengen dat ze hopen. Maar goed, gekkigheid is het merk/de Fransen niet vreemd natuurlijk, een probeersel op zijn tijd heeft juist charme. Zelf ben ik er in elk geval nog niet weg van.

De vraag is dan welk succes Citroën ervan verwacht:
- de verkoopcijfers van de 508 kent PSA ondertussen wel
- de DS9 wordt vooral als imagobuilder in de markt gezet, dat blijkt ook uit informatie die forummers op Worldscoop posten over de verkoopstrategie
Dus ik vermoed dat PSA door het delen vaneen pak onderdelen met relatief geringe volumes toch winst maakt op deze wagens.

iDS, ik las dat het dagvolume voor de DS4 80 per ... dag is/wordt.
Dat zou daarmee het 3de DS model zijn dat jaarlijks tussen de 25.000 en 30.000 st haalt. (DS9 mag blij zijn met 5.000 wereldwijd p/j)
Feitelijk minimaal. zeker in geval van de zeer aantrekkelijke DS4.
Volgens PSA maken alle merken echter winst, dus klaarblijkelijk heeft Tavares een Midas touch.

Dit scenario gaat wellicht/hopelijk ook op voor de C5.
Maar 80 per dag voor een D-hatchback ...... misschien teveel gevraagd.

10. Je mag slechts met één account deelnemen aan het forum. Het is niet toegestaan van meerdere (valse) identiteiten gebruik te maken. Daniel de Dion / Legend Rick / Rush Hour etc. welke wordt het nou?

'Valse' identiteiten op een autosite die draait op 432 nicknames, hoe leuk. o_O
In jouw paspoort staat geen MCW.

Druk vandaag? :cry:

MCW zei:
10. Je mag slechts met één account deelnemen aan het forum. Het is niet toegestaan van meerdere (valse) identiteiten gebruik te maken. Daniel de Dion / Legend Rick / Rush Hour etc. welke wordt het nou?
Het is ook maar 1 acount. Hij verandert alleen steeds de gebruikersnaam. Je hoeft dus niet steeds een nieuw account te maken als je een andere nick wilt, MCDubbellu/MattCurlew/MattCurlevv/Zapito/Bird Nerd/Pourquoi/MCW ! :)

Dat had andere redenen :p

Druk vandaag?

Cursus is net afgelopen. Nu lekker de zon/sneeuw in. Hou je het bij Rush Hour? Nogal lastig voor anderen wellicht als iemand per post zijn nickname veranderd.

Misschien een polletje maken 'Met welke username zien we RickM het liefst?' ;)

Passchier zei:
Misschien een polletje maken 'Met welke username zien we RickM het liefst?' ;)

Zit RickM ook op deze site?
Tijd voor een meet-up!

Het fenomeen annex fantoom houdt igg een 5-tal jongens uit hun REM slaap.

MCW zei:
Dat had andere redenen :p

Druk vandaag?

Cursus is net afgelopen. Nu lekker de zon/sneeuw in. Hou je het bij Rush Hour? Nogal lastig voor anderen wellicht als iemand per post zijn nickname veranderd.

Cursus "Valse Namen: Internet Anonimiteit for Dummies 3.0"?
Is dat niet docent Dr Rick 'Dick' Magister? Vet!
Panamerarijder. Zijn bitch meen ik een witte 911.

Hey, stuur je mij even een PDFje van de tutorial?
Thx.

DeeTwee zei:
MCW zei:
Het is ook maar 1 acount. Hij verandert alleen steeds de gebruikersnaam. Je hoeft dus niet steeds een nieuw account te maken als je een andere nick wilt, MCDubbellu/MattCurlew/MattCurlevv/Zapito/Bird Nerd/Pourquoi/MCW ! :)

Dus uhhh ..... die vogel MCW is een clusterF!
Zit anderen onterecht te beschuldigen terwijl hij zelf een NICK grootverbruiker is. Ziek :D:LOL:
Zullen we elkaar gaan liken, DeeTWee? :D

iDS, gooi please een C5 nieuwje in dit topic.

We dwalen ernstig af ;)

Cursus "Valse Namen: Internet Anonimiteit for Dummies 3.0"?
Is dat niet docent Dr Rick 'Dick' Magister? Vet!
Panamerarijder. Zijn bitch meen ik een witte 911.

:confused:

Niet de smalle koplampen à la C3 Aircross lijken het te halen, (spijtig genoeg?) wel de 'dikke', grote exemplaren:
screen17.jpg

Nog even afwachten of ik hier echt spijt over moet betonen dan wel dat ze toch in het geheel passen. Maar wat doet dats stuk zwarte kunststof daar onderin het lampencluster?
In april zou het resultaat gekend moeten zijn, dacht ik (in maart is Peugeot aan de beurt met zijn 308).

Even foto's croppen na het maken van printscreens was blijkbaar teveel moeite voor de uploader. Wel leuk om wat meer van de neus te zien.

sCVoDIX.jpg

RehIqaG.jpg

fUpPDIf.jpg

vu7SGyn.jpg

19 foto's: https://www.carscoops.com/2021/03/citroen-c5-suv-wagon-coupe-amalgamation-spotted-again/

Bizar dat het logo uit het lijnenspel is gehaald en erboven wordt geplaatst..
Voor de rest: druk programma bij het voormalige PSA: in gang geschoten in de vorige zomer met de C4, dan stilaan onder stoom met de Mokka en de facelift van de Crossland en nu maandelijks een nieuwigheid. Volgt Opel in mei met de Astra? Facelift Grandland?
Wat een contrast met de kant FCA. behalvebij Jeep lijkt daar nauwelijks iets te gebeuren.

Ids. Dat kan uiteraard ook nog niet, Opel maakt al langer onderdeel uit van Psa. Stallantis zal tijd nodig hebben de nieuwe modellen van Fiat, Alfa, Lancia te ontwikkelen, zeker nog 1,5 a 2 jaar.

De teasercampagne is begonnen, met een meevallertje wat de vormgeving betreft:
captur49.png

[video]https://redirect.viglink.com/?format=go&jsonp=vglnk_161779331557712&key=18d81f55cfc0fd275a864f494f914b76&libId=kn7cd6f40100icfe000DL3tilvrl1&loc=http%3A%2F%2Fworldscoop.forumpro.fr%2Ft13321p375-2021-citroen-c5-iii-e43&gdprConsent=CPEBYeDPER6cUBcAFCNLBUCgAAAAAAAAAAIgHKQAAOUgAAAA&gdprApplies=true&v=1&opt=true&out=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fposts%2Fcitroen_citroen-teaser-activity-6785486623468478464-oaQI%2F%3Ffbclid%3DIwAR3nTyW6B9-FUHrBQCN0pDyz_8-YMIzHM0Z_nUZMC-lOfRP4zRs3dCbGugI&ref=http%3A%2F%2Fworldscoop.forumpro.fr%2Ff1-worldscoop-europe&title=2021%20-%20%5BCitro%C3%ABn%5D%20C5%20III%20%5BE43%5D%20-%20Page%2016&txt=https%3A%2F%2Fwww.linkedin.com%2Fposts%2Fcitroen_citroen-teaser-activity-6785486623468478464-oaQI%2F%3Ffbclid%3DIwAR3nTyW6B9-FUHrBQCN0pDyz_8-...[/video]

Wat is dat 'meevallertje' dan precies? Ik zie niks anders dan de discutabele vormgeving die ook al door de cammo heen te zien was.

Joop 5528328 zei:
Wat is dat 'meevallertje' dan precies? Ik zie niks anders dan de discutabele vormgeving die ook al door de cammo heen te zien was.
Tja, het is wel vaker discutabel wat jij denkt te zien (topic EQS bv.) :LOL:
En wat voor een beest is een 'cammo'? Camouflage ken ik wel. En zoals MCW aangeeft: de impressies klopten niet. Detaillering van de D-stijl is helemaal anders en verwijst meer naar de Numéro 9 dan naar de Cxpérience of C4. En da's een hele verbetering t.o.v. al die lelijke impressies.

Lol, kijk eens in de spiegel. Degene die niet weet wat ‘ie ziet ben jij. Bekijk je post van 22/03 anders nog eveno_O.

De C5 is vooral weer ‘raar om het raar doen’. Wederom met geen mogelijkheid een ‘instant classic’ van Citroen.

We reageren inhoudelijk. En dan geldt ook voor de twee dames hierboven, ik ben dat gekibbel wel zat. Vriendelijk en inhoudelijk reageren.

Terence
Autoweek moderator

Dat heb je als het familie is:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-others-e-c4-feel-edition-elektrisch-keyless-entry-navig-elektrisch-grijs-2900124c-c381-4134-a5f5-83c590738c7c?cldtidx=19&cldtsrc=listPage&searchId=412187766

Wil het officiele topic niet vervuilen, maar toch leuk om al die impressies eens bij elkaar te zetten ;)

2022-citroen-c5-rendering.jpg

citroen-c5-e43-ar-1280x853-wm.jpg

0.000333.jpg

0.000003333.jpg

0.00000033.jpg

9o7yoigbt4o5.jpg

Zo zie je maar weer hoe details en net andere verhoudingen een auto er totaal anders uit laten zien. Zag ie er maar meer uit als die twee rooie impressies :rolleyes:

Euh, nee dank u. De eerste impressie is OK, de rest voor het vuilnis. Ik vind de rode veel te rommelig.
De shop van Vakantiebarrel met een deel van de achterlichten in de bumper daarentegen: die kan ik wel appreciëren.

Ook de Cxpérience ernaast zetten laat zien dat het omzetten van een concept naar serie niet altijd eenvoudig is: de eenvoud van het front van die wagen zou mooi gestaan hebben op de C5X maar is waarschijnlijk om meerdere redenen niet realiseerbaar.
Ook de overhang achter van de Numéro9 is net dat ietsje betere geslaagd dan in het serievoertuig.

Niet realiseerbaar omdat de boekhouders anders hebben besloten hoogstwaarschijnlijk. Niks aan dit model is geslaagd, helaas.

Terug
Bovenaan