Citroën C5 Aircross Concept

Matt 5069850

Asfaltkampioen
2f8f5mnwnepxl7_1200.jpg

21v1vpasl1rdmz_1200.jpg

8p419hp0x6tr5a_1200.jpg

6glggk9aahuni7_1200.jpg

g8cb5bnmpkz98p_1200.jpg

2gnu0nmgxd031b_1200.jpg

Die achterlichten zijn wel leuk bedacht, hopelijk haalt dat de productieversie. Verder is wel weer duidelijk hoe moeilijk het is om een SUV-achtige een karakteristiek uiterlijk te geven. Zonder de in het frontontwerp geïntegreerde chevrons verliezen Citroëns ook veel van hun herkenbaarheid.

Prachtig hoe verschillend de 3008, 5008, Grandland en deze Citroën zijn, zowel exterieur als interieur en deels ook de afmetingen.
De Citroën lijkt een high tech/minimalistisch dashboard te krijgen wat ook past bij het strakke design van de koets. Erg fraai vind ik (y)

Huh? Dit is een conceptcar. Om je met beide benen op de grond te krijgen: C3 Aircross en Frontera zijn de 'echte' uitkomsten

Huh? Dit is een conceptcar. Om je met beide benen op de grond te krijgen: C3 Aircross en Frontera zijn de 'echte' uitkomsten
Waarvan zijn de C3 en C3 aircross uitkomsten?
Citroën heeft zelf al aangegeven dat het productiemodel de kenmerken van het concept zal overnemen

Het productiemodel zal natuurlijk niet gelijk zijn aan deze concept, maar ook niet totaal verschillen. Daarom is prima een vergelijking te maken met de andere SUV EV modellen op het STLA-M platform en dan blijf ik bij wat ik eerder zei: zeer geslaagd en duidelijk verschillend zowel exterieur als interieur.

Verschillen zijn er zeker maar kan nou niet zeggen dat de nieuwe C5 Aircross er compleet anders uit ziet? Itt de huidige...

izMKKb5.jpeg

6glggk9aahuni7_1200.jpg

Als je aan bovenstaande 2 nu ook nog de e3008 en e5008 toevoegt, dan zie je wat mij betreft toch echt wel 4 verschillende auto's ondanks een gelijk platform. Vind dat Stellantis dat heel goed gedaan heeft, allemaal een eigen identiteit.

Ik heb nooit gezegd dat deze SUV de Citroën-identiteit zou hebben (wat dat ook betekent), wel dat er 4 verschillende auto's staan qua uitstraling exterieur en interieur ondanks hetzelfde platform. En dat vind ik goed gedaan van Stellantis.

Zeg jij het maar, jij begint er over. Neem dan gelijk even de identiteit van Peugeot, Renault, Mercedes, BMW, Audi, VW, Skoda, Volvo etc. mee en leg die naast hun SUV modellen.

Lekker dan, anders kijk je terug naar wat ik geschreven heb en quote je mij om te te staven wat je beweert.
Denk niet dat dat gaat lukken.

On topic blijf ik niet herhalen wat ik nu al een paar gezegd heb.

Live op Mondial de l'Auto in Parijs:

202401014-Citroen-C5-Aircross-concept-Mondial-Paris-2024-LNA_FM-4.jpg

C5-Aircross-concept-front-3-4_cqbilv.jpg

202401014-Citroen-C5-Aircross-concept-Mondial-Paris-2024-LNA_FM-38-1.jpg

202401014-Citroen-C5-Aircross-concept-Mondial-Paris-2024-LNA_FM-37.jpg

202401014-Citroen-C5-Aircross-concept-Mondial-Paris-2024-LNA_FM-8.jpg

202401014-Citroen-C5-Aircross-concept-Mondial-Paris-2024-LNA_FM-11.jpg

Terug
Bovenaan