Citroën C3

Nav de introductie van de C5 Aircross, onthulde Citroën de specs van de basis-EV die deze zomer op de markt komt.

Het instapmodel, de ë-C3, kost € 19.990,- en beschikt over een elektromotor van 82 pk, aangedreven door een lithium-ijzerfosfaat (LFP)-accu van 30 kWh. Optioneel is er een 30 kW snellaadfunctie beschikbaar. Citroën kondigt een actieradius van 200 km aan volgens de gecombineerde WLTP-cyclus.

Ik vind dat echt zonde van de grondstoffen. 30 kWh, 200 km range en 30 kW snelladen is toch niet meer te verkopen anno 2025..?

Mwah, lekker betaalbaar wel. Als je 50km/dag doet en daarna 's avonds de auto aan de lader hangt, dan is dat toch prima? Waarom zou je dan 300, 400 of zelfs 600km range moeten? Wij rijden geregeld minder dan 500km/maand, dus dan zouden we de auto wellicht 3 keer op moeten laden? Prima hoor.

Ik vind dat echt zonde van de grondstoffen. 30 kWh, 200 km range en 30 kW snelladen is toch niet meer te verkopen anno 2025..?
Net geen zonde van de grondstoffen, want deze wagen gebruikt er net weinig
Mwah, lekker betaalbaar wel. Als je 50km/dag doet en daarna 's avonds de auto aan de lader hangt, dan is dat toch prima? Waarom zou je dan 300, 400 of zelfs 600km range moeten? Wij rijden geregeld minder dan 500km/maand, dus dan zouden we de auto wellicht 3 keer op moeten laden? Prima hoor.
Absoluut, deze auto is niet ontworpen om iedere week naar 't Zuiden van Spanje te rijden vanuit Nederland.

Voor het eerst een ë-C3 gespot. Dit keer in het wit

20250427-112554.jpg

Ik heb er in Nederland al meerdere gezien, maar vind hem niet bijzonder genoeg om op de foto te zetten.

Voor het eerst een ë-C3 gespot. Dit keer in het wit

20250427-112554.jpg
O, ik zie ze al best frequent en steeds vaker momenteel.
Laatst - een foto voor 'wat zag jij vandaag' topic was helaas niet praktisch haalbaar - een 1e generatie en 4e generatie pal achter elkaar. Die eerste generatie zie je trouwens ook nog altijd opvallend vaak, en dan vooral pre-facelift. Best opmerkelijk als je bedenkt hoe oud (die editie van) die generatie.inmiddels is!

Terug
Bovenaan