Chrysler Pacifica (VS) | Nieuw: facelift 2020

Wouter82

Moderator

xfjyazcbsqpg.jpg

bbdywpmb3j10.jpg

mgnysmtbswue.jpg

7sfy2i4bx07h.jpg

wzayuwbbt6w2.jpg

t4kysaabeuzw.jpg

pziy30fbfehv.jpg

566y6pnbex9s.jpg

pcfysyabaomt.jpg

[size=x-large]CHRYSLER PACIFICA VOLGT TOWN & COUNTRY OP[/size]

NIEUWE 'VOYAGER' OOK LEVERBAAR ALS HYBRID. Dat Chrysler in Detroit een volledig nieuwe Town & Country voor zou stellen was voor de Amerikanen geen verrassing. De naamsverandering is dat wel: de ‘people carrier’ heet vanaf nu Pacifica. Wij Europeanen kennen Chryslers grote MPV al sinds z’n introductie als de Voyager, maar die naam is in Amerika voorbehouden aan de Plymouth-variant van dezelfde auto. In 1990, een jaar na de introductie van die Plymouth, maakten zij kennis met de Town & Country. Dat Chrysler die naam nu laat vallen mag dus best een bijzondere gebeurtenis genoemd worden. Nieuw is de naam ‘Pacifica’ overigens niet: eerder was deze typeaanduiding te vinden op een cross-over die ook in Nederland sporadisch te vinden is.

De ‘Town & Country’ is van top tot teen nieuw. Het onderstel maakt de nieuweling is volgens Chrysler comfortabeler, maar ook dynamischer dan het uitgaande model. Bovendien zou de Pacifica zo’n 140 kg lichter zijn dan z’n voorganger, terwijl hij tegelijkertijd ook breder en hoger is. De lengte nam wel iets af. In vergelijking met de auto die wij als Lancia Voyager kenden is de nieuwe Pacifica een stuk vloeiender gelijnd. Daardoor, en dankzij koplampen die lijken op die van de Chrysler 200, past de auto nu een stuk beter tussen de rest van het Chrysler-gamma.

Binnenin houden de Amerikanen vast aan de zevenzits indeling die we nog van oudere ‘Voyagers’ kennen: twee zitplaatsen op de tweede zitrij en drie op de derde. Dankzij de lange carrosserie (de toevoeging ‘Grand’ is komen te vervallen, maar zou prima passen) lijkt er ook achter die derde rij nog de nodige ruimte voor bagage te zijn. De Pacifica wordt in eerste instantie leverbaar met twee aandrijflijnen: een 3,6-liter V6 met 290 pk en een negentraps automaat, of diezelfde motor gekoppeld aan een elektromotor en een accupakket. De plug-inhybride zou bijna 50 km elektrisch moeten kunnen afleggen, en dat zou resulteren in een theoretisch verbruik van 1 op 28. Ook als-ie dat niet haalt is deze Pacifica de eerste hybride in z'n segment. Al dat moois is vooralsnog niet voor ons bestemd: we verwachten niet dat Fiat/Chrysler voor deze fullsize-mpv veel potentie ziet in Europa.
https://www.autoweek.nl/nieuws/35683/chrysler-pacifica-volgt-town-country-op

Een beetje het idee van de nieuwe Espace! 140kg lichter dan z'n voorganger dat schiet alleen nog niet echt op maar de plug-in hybride dat klinkt naar meer!

Ik heb regelmatig de Grand Voyager / Lancia Voyager mee gehad.. dat is een auto van 2,14 breed (incl. spiegels) en zo uit mn hoofd 5,18 meter lang... man man wat een bak ruimte heb je daarin o_O. Als je eenmaal op de snelweg rijdt, wil je er echt nóóit meer vanaf en gelijk naar Zuid-Frankrijk (of verder) rijden!

Ziet er prima uit. De Kia Carnival/Sedona vind ik nog steeds de mooiste mega MPV, maar deze Pacifica is dan zeker een goede tweede. Beter in ieder geval dan de Honda Odyssey en Toyota Sienna. De neus heeft veel weg van de Chrysler 200 en oogt net als bij dat model een beetje anoniem, terwijl ik het chroomgebruik weer te overdadig vind.

Wat een slagschip! Maar wat een gaaf slagschip! Vooral zo in het rood ziet het er goed uit, fraaie neus ook.

Chique naam en auto hoor! De Amerikaanse gezinnen zullen hiermee goed kunnen opscheppen. Al denk ik dat het frontje over een paar jaar wel echt verouderd is.

Hoe zit het met de goedkopere Dodge-versie?

Voor nu is het strak, ik vind het zelfs een fraai ontwerp. Maar net als Jamiro denk ik dat het snel gaat verouderen. En de vorige twee Voyagers zijn te lang in productie gebleven voor hun verouderde uiterlijk imo (hoewel 7500 verkopen per maand in 2015 natuurlijk niet verkeerd is, zowel voor de Chrysler Town&Country als de Dodge Grand Caravan!), dat zal met deze ook wel gebeuren.

Jamiro zei:
Chique naam en auto hoor! De Amerikaanse gezinnen zullen hiermee goed kunnen opscheppen. Al denk ik dat het frontje over een paar jaar wel echt verouderd is.

Hoe zit het met de goedkopere Dodge-versie?

Er komt geen Dodge-versie meer, het plan is om Dodge met een SUV/Crossover te laten komen.

Erg mooie/chique auto, die Pacifica. Ik twijfel nog of ik het 200-frontje wel waardeer, het lijkt vanuit sommige hoeken net teveel op een uitvergroot 200-front en dus iets minder passend op deze auto. Het interieur is er, op het oog, echt stappen op vooruit gegaan. Deze zal het wel goed gaan doen dit jaar, vanaf de lente staat de auto al bij de dealers.

Heeft een paar interessante uitrustingszaken: stofzuiger (afgekeken van de Honda Odyssey, maar dan krachtiger) en een aan het navigatiesysteem van papa/mama gekoppeld "kindernavigatiesysteem" op de schermpjes achterin, waarop de kids via een cartoon kunnen zien hoe ver het nog is. M.a.w. ze hoeven niet elke vijf minuten te vragen "zijn we er al?", want dat kunnen ze zelf volgen op een plaatje met huisjes die voorbij rollen met een slingerend weggetje ervoor waarop een autootje de positie op de route aangeeft. Prachtig bedacht!!

fqdfn.jpg

Live @ New York
img-0873.JPG

img-0868.JPG

img-0870.JPG

https://www.nydailynews.com/autos/auto-shows/detroit-auto-show-2017-chrysler-pacifica-article-1.2492668

waar de oorspronkelijke Pacifica erg apart was en indrukwekkend, is dit gewoon een Minivan....zoutloos...

Facelift
2021-chrysler-pacifica.jpg

Veel foto's: https://www.motor1.com/news/397218/2021-chrysler-pacifica-facelift-debut/

Leuk om eens terug te kijken op mijn eigen reactie van 4 jaar terug.
MWH zei:
Voor nu is het strak, ik vind het zelfs een fraai ontwerp. Maar net als Jamiro denk ik dat het snel gaat verouderen. En de vorige twee Voyagers zijn te lang in productie gebleven voor hun verouderde uiterlijk imo (hoewel 7500 verkopen per maand in 2015 natuurlijk niet verkeerd is, zowel voor de Chrysler Town&Country als de Dodge Grand Caravan!), dat zal met deze ook wel gebeuren.
Dat viel mee. Ik vind de pre-facelift nog steeds geslaagd. Het gegolfde front paste mooi. Nu is het de zoveelste nietszeggende bek geworden. De achterzijde is wel een stuk frisser geworden.
En wat verkopen betreft had ik ook ongelijk, de Dodge verkoopt nog steeds beter dan de Pacifica...

Ik vind de facelift erg geslaagd. Echt een hele fraaie MPV, zowel van binnen als van buiten. Ik hou meestal niet van zwarte auto's maar die hele zwarte Pacifica vind ik wel een heel stoer ding. Maar dat zwarte interieur vind ik te saai.

Ik vind de grille/koplampen geen vooruitgang maar de bumper wel, ik vond dat chroom zo misplaatst. Achterkant is er ook flink op vooruit gegaan. Nog altijd een mooie MPV

2021-chrysler-pacifica-pinnacle.jpg

Meer: https://www.motor1.com/photo/4754540/2021-chrysler-pacifica-pinnacle/

Ik heb een paar maanden geleden serieus een Pacifica overwogen. Uiteindelijk wilden we toch geen minivan of een Chrysler. Toch blijf ik het een mooie auto vinden.

der Magistrat zei:
Mooi om te zien dat het familiegezicht van Chrysler nu ook op de Pacifica te vinden is. :T

:D Toch fijn dat de auto nu in een oogopslag herkenbaar is als een Chrysler anno 2020.

Maar toch krijgen andere modellen van Chrysler, zoals de Voyager (foto hieronder) niet hetzelfde familiegezicht...

2020-chrysler-voyager-front-angle-view-carbuzz-669413-840x560.jpg

Vind de oude neus volgens mij iets beter bij het oude ontwerp passen, maar het oude front van de Pacifica (de goedkopere Voyager heeft een afwijkende voorbumper) had wel vreemd golvend chroom op de voorbumper. De nieuwe neus oogt iets minder onaf en wat meer cross-over in plaats van minivan.

der Magistrat zei:
Mooi om te zien dat het familiegezicht van Chrysler nu ook op de Pacifica te vinden is. :T

lol

Toch zonde dat het merk maar 2 modellen heeft

Terug
Bovenaan