Chevrolet Spark moeizaam aanslaan

Beardude

Net ingestapt
Hallo

Ik heb een Spark 1.0 2011.

Ik heb onlangs de bougies vervangen met NGK (0,7 mm) bougies en de bougiekabels(NGK) vervangen. Ik heb de kabels in deze volgorde: 1.3.4.2

maar het probleem is dat de auto soms moeite heeft met starten. Het start elke keer en gaat ook wel vlot rond, maar het worstelt een beetje als de motor aan slaat. Eenmaal een beetje gas geven of een paar seconden wachten en het probleem is weg. Dit gebeurt enkel bij een afgekoelde motor.

enig idee waar te zoeken? Ik heb de oude bougiekabels ook alweer geprobeerd maar hielp niet.

bedankt.
Marco

Even laten uitlezen. Er zijn veel potentiële oorzaken bij een auto "met ervaring" die dit kunnen veroorzaken. Van mechanisch tot elektronisch, slijtage, vervuiling of vacuumlekken.

Beardude zei:
(..). Dit gebeurt enkel bij een afgekoelde motor.

(..)

Dus, je hebt een tijdje met de auto gereden, parkeert hem met warme motor, zet deze uit en verlaat de auto. Je komt na een uurtje terug en het aanslaan verloopt moeizaam?

Starten doet de auto op benzine, toch?
Je hebt de auto geparkeerd op LPG.

Wat doet de motor als je op LPG start, na een uurtje, en niet op benzine? (dus de knop voor starten indrukken op LPG, denk ik).

Volgens mij kan het niet direct aan ontsteking liggen, want dan zou deze ook na het starten onregelmatig moeten draaien.

Eerder lijkt mij iets van damp dat blijft hangen een oorzaak? Hoe is de carterontluchting? Zijn er geen poreuze slangetjes, ook van het vacuüm gedeelte controleren.

Ligt aan de gasinstallatie. Ik heb precies hetzelfde gehad. Slecht starten en als de motor dan eenmaal liep, was er niets aan de hand. Bij mij is er een nieuwe gasconvertor ingezet en een set nieuwe bougiekabels, omdat door de kapotte gasconvertor ook de bougiekabels doorslaan. Spark rijdt nu weer als nieuw!
Ik weet niet waar je woont, maar Jos van Ommeren autogastechniek uit Haarlem, heeft ze op voorraad liggen.

Terug
Bovenaan