In m'n tienerjaren (zeg maar van m'n 12e tot 20e) verzamelde ik zo'n beetje alles van Corvettes wat ik maar kon vinden. Schaalmodellen en boeken vooral. Veel meetings afgegaan, eerst op de (brom-) fiets en later met de auto. Met een paar verschillende gereden (C3/C4/C4 ZR-1/C5), in 2001 nog op Le Mans live gezien hoe de Corvettes hun klasse wonnen. Het is voor mij nog steeds een guilty pleasure.
Het recept is gewoon goed, V8 voorin, ruime cabine voor 2 personen, targa dak, een opvallend design en een (in Europa) tikje fout. Heerlijk.
En nu? Ik weet het niet, ik heb de indruk dat GM graag wil laten zien dat ze met de Corvette de enige echte Amerikaanse sportwagen bouwen. Mede ingegeven door de honger naar betere prestaties op het circuit (een middenmotor heeft in de basis een betere balans dan een frontmotor) en wellicht de nieuwe Ford GT nu dus toch een middenmotor.
Voor mij is dit geen Corvette meer. Ook al draagt die de naam.
Ik sluit me aan bij een forummer hierboven, ik heb stille hoop dat dit een top-model wordt dat seperaat naast de normale Corvette wordt aangeboden.