Chevrolet Corvette C8 | Update 2026

Phaeton W12 zei:
speedtouch zei:
Belachelijk, Europa ÉÉN, behalve als het om bijv. auto's gaat! Het gaat waarschijnlijk alleen maar om de salarissen van de bestuurders van de Utopie Europa.

Elk land heeft wel wat. Zo heeft België lagere autoprijzen maar kennelijk hogere inschrijvingstaksen voor duurdere auto's. En in andere landen is de verzekering weer duurder. Neemt niet weg dat het nergens over gaat, die Nederlandse BPM en andere belastingen.

De dagelijkse boodschappen (die voor de meesten een stuk interessanter zijn), zijn bij ons dan weer verrassend goedkoop. Hoor je bijna nooit iemand over.
 
Boodschappen mag je gerust in het buitenland kopen en in Nederland gebruiken. Als je dat met een auto doet ben je een crimineel.

On topic: best een aardige auto en waarschijnlijk ook best goed. En dat ie soms wat foutjes of goedkope details heeft, dat hadden de vorige versies nog veel meer. Hier lijkt nog wel serieus werk gemaakt te zijn van het interieur. De vergelijking met Ferrari en mclaren wordt veel gemaakt, maar die auto's zijn dubbel zo duur en dan ligt de lat uiteraard nog hoger.
 
chevrolet-corvette-c8-no-camouflage-spy-shots.jpg


chevrolet-corvette-c8-no-camouflage-spy-shots.jpg


chevrolet-corvette-c8-no-camouflage-spy-shots.jpg


chevrolet-corvette-c8-no-camouflage-spy-shots.jpg


chevrolet-corvette-c8-no-camouflage-spy-shots.jpg


chevrolet-corvette-c8-no-camouflage-spy-shots.jpg


chevrolet-corvette-c8-no-camouflage-spy-shots.jpg


chevrolet-corvette-c8-no-camouflage-spy-shots.jpg


Meer foto's: https://www.motor1.com/news/360876/chevy-covette-no-camo-sped/
 
Op TTAC zijn de meeste commentatoren er redelijk happy tot blij mee. Zal wel een American thing zijn: eindelijk een betaalbare midmotor sportwagen van eigen bodem.
 
Kijk nog maar eens goed. Die ga je in Nederland nooit zien door de idiote belastingtarieven.
 
Nou nooit... er zijn ook mensen die een Ferrari bestellen. Ik heb al van 2 mensen in Nederland gehoord dat ze hadden ingeschreven. Dat duurt trouwens wel even voor ze want alleen de Amerikaanse versie is op dit moment vooruit te bestellen.

Zoals al aangehaald kent Nederland weer andere voordeeltjes.
 
of als ze een paar jaar oud zijn, dan is de bpm bij import toch al veel lager? Of zijn de bpm regels veranderd?
 
In de USA wel ja. In Europa past Corvette niet vind ik. Bovendien moet je je de vraag stellen wat de meerwaarde is van een dergelijke auto. Ik reed onlangs in een F488 Spyder en eigenlijk heb je er erg weinig aan. Er drong zich een ongemakkelijk gevoel bij mij op terwijl ik in het verleden diverse Ferrari's heb gehad. Maar inmiddels tig jaar geleden en inmiddels ook wat ouder geworden uiteraard.
 
Je moet wel de goede kleur bestellen. In dat donker grijs blijft er niet veel van het design over.
 
Niemand die de stevige 80-er jaren, Made in Korea looks van met name de kont tegenstaat? Wat een ratjetoe.
 
Corvette Convertible @ Los Angeles Auto Show:

2019-Los-Angeles-Auto-Show-12.jpg


2019-Los-Angeles-Auto-Show-10.jpg


2019-Los-Angeles-Auto-Show-08.jpg


2019-Los-Angeles-Auto-Show-05.jpg


Bron: https://www.automobilemag.com/news/2019-los-angeles-auto-show-in-photos-a-visual-tour/

Verder is te zien dat de Corvette is uitgeroepen tot Motor Trend Car of the Year.
 
Eerste foto van de Corvette Z06:

2023-chevrolet-corvette-z06-exterior-design.jpg


The 2023 Chevrolet Corvette Z06 is scheduled for a full reveal on October 26. However, Chevy is giving us an early preview by showing off the performance car’s exterior design, revealing the mid-engine Corvette with an even more aggressive design. Spy shots have shown the coupe covered in camouflage and, frequently, with a massive rear wing, though it’s absent in Chevy’s latest reveal.

The big wing’s absence lends credence to the notion that the big wing will be part of an optional performance package, though the regular Z06 should offer plenty of it. The car allegedly uses a 5.5-liter V8 with a flat-plane crankshaft and dual overhead camshafts. It’s a version of the engine used in the C8.R race car, which Chevy has photographed together with the new Z06. It could produce 617 horsepower (460 kilowatts). Power will route to the wheels through a Tremec-sourced transmission. https://www.motor1.com/news/536709/chevrolet-corvette-z06-exterior-revealed/
 
Eigenlijk best bijzonder dat de Z06 motor een kleiner slagvolume heeft dan de "standaard" motor. Bij eerdere Corvette series was het ook al zo dat de race versies als basis de kleine slagvolume motor namen om aan de eisen te kunnen voldoen. Lijkt erop dat uit kostenbesparing ze dat nu gelijk trekken. Wat wel heel bijzonder is; door die flat-plane krukas zal deze motor totaal anders klinken dan de normale motor. Niet alleen bij stevig gasgeven maar echt in alle condities is het geluid gelijk.

Dubbele bovenliggende nokkenassen hadden ze op zich al vaker in diverse Corvette motoren (denk bijvoorbeeld aan de 5.7liter LT5 die in 1990 al 375pk leverde en een paar jaar later zelfs 400pk) maar vanwege beperkingen aan inbouwhoogte en om het zwaartepunt van de motor laag te houden bleef het vrij beperkt. Die inbouwhoogte is nu niet meer zo'n probleem. Maar... dit is pas de Z06. Dat is traditioneel een versie die vrij sterk op circuit racen is voorbereid. Wel met meer vermogen maar niet de piek. Wel verdergaande aanpasingen aan wielophanging en remmen en gewichtsvermindering. In de C5 had bijvoorbeeld de Z06 als enige Corvette een geheell aluminium chassis.
De ZR1 is traditioneel gezien de bruut. Minder wendbaar voor op het circuit maar wel met meer vermogen. Geïnspireerd op de Sledgehammer.. de eertse productie auto ooit die 400km/h haalde... en daarna in de avondspits weer naar huis reed in de regen :D Misschien volgend jaar de ZR1.. eens zien waar die op uitkomt. Vermoedelijk een hybride.
 
Engineer2 zei:
Wat wel heel bijzonder is; door die flat-plane krukas zal deze motor totaal anders klinken dan de normale motor. Niet alleen bij stevig gasgeven maar echt in alle condities is het geluid gelijk.
Een platte krukas is gebruikelijk voor sport/race-blokken, meende ik? Vanwege hogere toeren en sneller in toeren klimmen en dalen?
 
DeeTwee zei:
Engineer2 zei:
Wat wel heel bijzonder is; door die flat-plane krukas zal deze motor totaal anders klinken dan de normale motor. Niet alleen bij stevig gasgeven maar echt in alle condities is het geluid gelijk.
Een platte krukas is gebruikelijk voor sport/race-blokken, meende ik? Vanwege hogere toeren en sneller in toeren klimmen en dalen?

Een cross-plane loopt stabieler met minder trillingen. Zeker bij grotere slagvolumes met een flat-plane zijn deze (secundaire) trillingen dusdanig dat niet alleen qua motorsteunen maar ook qua constructie van het motorblok moet hier rekening mee worden gehouden. Bij cross-plane zijn (primaire) trillingen met alleen de krukas balansgewichten op te vangen. Diezelfde krukasgewichten zorgen er echter voor dat de krukas zwaarder is waardoor massa traagheid een rol speelt. Een flat-plane is daarom dus wat beter in staat in toeren te klimmen. Het maximum toerental is in principe bij beide hetzelfde want dat wordt bepaald door de kleppen.
Overigens gaan cross-plane V8s over het algemeen langer mee; omdat ze minder trillingen hebben.
 
2023-chevrolet-corvette-z06.jpg


2023-chevrolet-corvette-z06.jpg


2023-chevrolet-corvette-z06-front-view.jpg


2023-chevrolet-corvette-z06-front-view.jpg


2023-chevrolet-corvette-z06-side-view.jpg


2023-chevrolet-corvette-z06-rear-view.jpg


2023-chevrolet-corvette-z06-convertible-rear-view.jpg


2023-chevrolet-corvette-z06-convertible-top-view.jpg


2023-chevrolet-corvette-z06-interior-view.jpg


2023-chevrolet-corvette-z06-red-interior.jpg


31 foto's en info: https://www.motor1.com/news/543222/2023-chevrolet-corvette-z06-debut/ of hier: https://www.netcarshow.com/chevrolet/2023-corvette_z06/
 
2024-chevrolet-corvette-e-ray.jpg


2024-chevrolet-corvette-e-ray.jpg


2024-chevrolet-corvette-e-ray.jpg


2024-chevrolet-corvette-e-ray.jpg


2024-chevrolet-corvette-e-ray.jpg


2024-chevrolet-corvette-e-ray.jpg


2024-chevrolet-corvette-e-ray.jpg


2024-chevrolet-corvette-e-ray.jpg


2024-chevrolet-corvette-e-ray.jpg


2024-chevrolet-corvette-e-ray.jpg


2024-chevrolet-corvette-e-ray.jpg


2024 Chevrolet Corvette E-Ray Debuts With 665 HP Of Electrified Power[/b
Chevy claims the E-Ray hits 60 mph in 2.5 seconds and covers the quarter-mile in 10.5 seconds.

The 2024 Chevrolet Corvette E-Ray debuts as the first-ever electrified model of the iconic sports car. With its electric motor and 6.2-liter V8, the hybrid model has a total output of 665 horsepower (481 kilowatts). Chevy claims the E-Ray can reach 60 miles per hour (96 kilometers per hour) in 2.5 seconds, making it the quickest production 'Vette ever. The sprint through the quarter-mile reportedly takes 10.5 seconds at a speed of 130 mph (209 kph).

On its front axle, the E-Ray has an electric motor making 160 hp (120 kW) and 125 pound-feet (165 Newton-meters). A 1.9-kilowatt-hour lithium-ion battery powers the system. In Stealth Mode, the hybrid Corvette can drive without running the V8 at up to 45 mph (72 kph). Chevy positions this setting as being for things like quietly exiting a neighborhood.

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/631563/2024-chevrolet-corvette-e-ray-debut/
 
Jammer ik vond die hele knoppen brij wel wat hebben. Maar ja een schermpje zal vast goedkoper eh moderner zijn.
 
Terug
Bovenaan