Charger: Kia Rio First Edition 2017.

A

Anoniem

Guest
Vandaag was het dan zover: na een paar weken wachten na de bestelling kon ik mijn nieuwe auto ophalen,het gaat om een Kia Rio First Edition van 2017.
Ik heb bijna 3 jaar zeer tevreden rondgereden in een Kia Rio uit 2014,en na een proefrit in de nieuwe Rio besloten om weer voor een Rio te gaan,ik was vooral onder de indruk van de 3cilinder Turbo met 100 pk,die vlotter aanvoelde dan de atmosferische 1.2 uit mijn vorige Rio,de kleur heet graphite.

De First Editon is een tijdelijke uitvoering,gebaseerd op de Dynamicline.

Onder andere de volgende opties zitten er op:

Elektrische ramen rondom.
Cruise Control.
Lane Assist.
Noodremassistentie.
Full map Navigatiesysteem.
Achteruitrijcamera.
Parkeersensoren achter.
Elektrische en inklapbare spiegels.
DAB + Radio,en nog diverse andere dingen.

Hier een aantal foto's van de auto:

mphy3xe57jdiw.jpg

kltuefx56berx.jpg

nezashooyp7mp.jpg

khc60k5fgoo4b.jpg

Leuke auto, veel plezier ermee. Mooi dat je het hier wilt delen.
Persoonlijk zou ik weer voor zo'n rode kleur kiezen. Wat is de reden van zo'n lease-kleur, terwijl de oude auto mooi rood was?

Gefeliciteerd, dat is een leuk ding!
Kleurkeuze is bekend, je had zelf ook liever een rode weet ik :)
Maar dit staat ook wel chique. En dat interieur, KIA maakt echt grote stappen!

Fraai interieur. Het stuurontwerp is zowel elegant als sportief. De Koreanen (vooral Kia, in iets mindere mate ook Hyundai) weten mij te raken met mooi, functioneel maar tegelijkertijd rustig design.

Succes met je nieuwe Rio. Hoop dat deze je net zo bevalt als het exemplaar uit 2014.

Veel succes met de nieuwe auto! Als ik ze zo naast elkaar zie staan, vind ik de bumber van de vorige mooier.
Vind je het met het rijden een grote vooruitgang?

Gefeliciteerd! Goede keus denk ik, net als je vorige Rio. Om heel eerlijk te zijn vind ik die wel een tikje mooier, om precies dezelfde reden als speedtouch noemt. Daardoor oogt 'ie ook iets minder mainstream. Het interieur daarentegen is wel echt heel mooi geworden.

Heel veel plezier ermee!

Ik vind hem wel mooi sportief uit zien, dus dat hebben ze mooi gedaan bij Kia. Was vroeger ja nogal een saai merk eerlijk gezegd, en dan bedoel ik circa 10 jaar geleden.

speedtouch zei:
Veel succes met de nieuwe auto! Als ik ze zo naast elkaar zie staan, vind ik de bumber van de vorige mooier.
Vind je het met het rijden een grote vooruitgang?

Qua rijden is het zeker een vooruitgang,vooral motorisch,de atmosferische 1.2 van de vorige Rio kwam bij bepaalde toerentallen wat te kort,dat is nu met de turbomotor geen probleem meer.
De vorige Rio reed verder ook prima,maar de nieuwe is toch wel weer een vooruitgang.
DAB + is overigens ook super.(y)

Blijft een super keuze in het b segment, en de 1.0T's zijn echt heerlijke motoren, iets wat ik ook wel heel erg graag in mijn eigen auto zou willen, zo smooth met al het koppel. Alleen is het jammer dat er geen power randje meer aanzit gezien meer dan 5000 toeren draaien weinig nut heeft, iets wat logisch is maar toch is het wel jammer soms. Dab+ is ook heerlijk, bluetooth streaming kwaliteit op de radio, kraakhelder.

beretta zei:
Leuke auto, veel plezier ermee. Mooi dat je het hier wilt delen.
Persoonlijk zou ik weer voor zo'n rode kleur kiezen. Wat is de reden van zo'n lease-kleur, terwijl de oude auto mooi rood was?

Ik ben ook zeer tevreden met deze kleur,rood zal misschien wel het meest verkocht worden,maar dan heb ik wat anders.:)

Wat me ook opviel: het zicht naar achteren is net zoals de vorige Rio niet echt denderend,maar het zicht van opzij en van voren is wel beter,bij deze Rio kan ik de motorkap zien,bij de vorige niet.

Netjes, Charger! Persoonlijk vind ik het exterieur van de vorige Rio fraaier dan dat van de nieuwe, bet interieur van de nieuwe is dan weer mooier dan bij de vorige.

Hoeveel had je vorige Rio gelopen?

Leuke auto, leuk motortje.
die dicht grill is ook appart.
Veel plezier, met je Rio!

Mach1 zei:
Netjes, Charger! Persoonlijk vind ik het exterieur van de vorige Rio fraaier dan dat van de nieuwe, bet interieur van de nieuwe is dan weer mooier dan bij de vorige.

Hoeveel had je vorige Rio gelopen?

Mijn vorige Rio heb ik met een km-stand van 37.843 km ingeruild.

Ik heb de auto bijna een week,en mijn eerste indrukken zijn prima!(y)
De vorige Rio was zeker ook geen slechte auto,maar de nieuwe is toch wel weer een vooruitgang,zeker op motorengebied,ik hoef nu bij een inhaalpoging niet meer terug te schakelen.:)
Navigatiesysteem is ook super.(y)

Ik vind de buitenkant van de vorige Rio leuker. Maar dat interieur heeft me een stap vooruit gezet zeg!

Veel plezier ermee.

Leuke complete auto zeg. Een flinke stap vooruit vergeleken met het vorige model denk ik (op de kleur na dan).
Veel plezier ermee!

Bedankt voor de reacties allemaal!(y)
Gisteren was het prachtig weer,even uit te toeren geweest,de navigatie werkt ook erg nauwkeurig: ik reed op een 100 km weg,100 stond rechts onder in beeld,er waren gedeelten op die weg waar je 70 mocht,en zodra ik bij die borden was kwam er ook 70 in het beeldscherm.:)

eg0xb2bweagc0.jpg

Vanmiddag voor het eerst getankt,met het bonnetje erbij kwam ik op 1 op 16 uit,ze zeggen dat als de auto al wat kilometers heeft gemaakt dat die dan wat zuiniger wordt,ik ben benieuwd.

Nette wagen, al vind ik je oude oude wagen stiekem mooier.
Het model ansich vind ik meer geslaagd als de huidige.

Onderhuids zal de nieuwe zeker een vooruitgang zijn, moet ook wel.

Ik vind het een hele mooie auto. Ik vind hem mooier dan het oude model, helemaal het interieur. Merk je nog vooruitgang mbt de afwerking, weggedrag etc?

Qua afwerking is het zeker beter geworden,om een voorbeeld te noemen: de knop om het start-stop systeem uit te schakelen zat bij het oude model Rio links naast het stuur,wel op het dashboard,die is bij mij een keer afgebroken,die knop zit nu voor de versnellingspook,het voelt ook beter aan.
Wat het weggedrag betreft,de vorige Rio reed zeker ook niet slecht,maar de besturing voelde soms wat vaag aan,tot op heden heb ik daar in het nieuwe model nog niks van gemerkt.

Gefeliciteerd nog Charger!

Ik vind de nieuwe Rio een erg mooie auto, sowieso zijn de Koreanen in mijn ogen nog altijd goed bezig.

Qua kleur, rood was misschien fleuriger geweest, maar in deze kleur oogt ie wat volwassener, ik vind het interieur EN de velgen ook nog een extra (y) waard.

Veel plezier ermee!

Afgelopen weekend een sierstuk voor de uitlaat gekocht:

2yqdzdlzgbyvp.jpg

Staat altijd wel mooi,vind ik.(y)

Roder zei:
Apart, die uitlaat rechts. Bij mijn weten zitten de meeste links?

Volgens mij is het zo dat bij de meeste aziatische auto's de uitlaat rechts zit en de benzinetank links,en bij de meeste europese auto's net andersom.

Ik vind de oude Rio van buiten wat vlotter ogen, maar vooral het interieur ziet er een stuk volwassener uit dan de vorige. Mooi om te lezen dat 'ie je bevalt!

Leuk die uitlaat-update Charger! Ik zag vorige week een Rio in "jouw kleur" viel me op hoe volwassen de auto dan oogt. Stond hem erg goed vond ik!

Leuke update!

Hier in de garage op t werk staat exact dezelfde (kleur, velgen). Mooi ding! Idd heel volwassen.

Valt er nog beetje te onderhandelen bij zo'n nieuw model? Ik vind het wel aantrekkelijke auto voor mn vriendin. Wil iets nieuws kopen in t B segment en dan 'oprijden'. Dan is een Kia wel aantrekkelijk met de garantie.

Nou, de tijd dat je voor l*l reed in een Kia ligt al heel lang achter ons...

0309288-Kia-Pride-Wagon-GLX-1999.jpg

Zelf ga ik de Optima steeds meer waarderen.
En als ik de binnen- en buitenafwerking van deze nieuwste Rio zo zie, en het lijstje van de standaarduitrusting overloop, ben ik steeds nieuwsgieriger naar wat Kia zal brengen met hun toekomstige topmodel, de Stinger.
Kia's kosten intussen wel wat, maar je krijgt overduidelijk value for money!

Springbok zei:
Leuke update!

Hier in de garage op t werk staat exact dezelfde (kleur, velgen). Mooi ding! Idd heel volwassen.

Valt er nog beetje te onderhandelen bij zo'n nieuw model? Ik vind het wel aantrekkelijke auto voor mn vriendin. Wil iets nieuws kopen in t B segment en dan 'oprijden'. Dan is een Kia wel aantrekkelijk met de garantie.

Ik ben voor een First Edition uitvoering gegaan,die beperkt leverbaar zou zijn,daar zat een korting op,ik weet niet of die actie nog steeds geldt en of die uitvoering nog leverbaar is.

British Racing Green zei:
Nou, de tijd dat je voor l*l reed in een Kia ligt al heel lang achter ons...

0309288-Kia-Pride-Wagon-GLX-1999.jpg

Zelf ga ik de Optima steeds meer waarderen.
En als ik de binnen- en buitenafwerking van deze nieuwste Rio zo zie, en het lijstje van de standaarduitrusting overloop, ben ik steeds nieuwsgieriger naar wat Kia zal brengen met hun toekomstige topmodel, de Stinger.
Kia's kosten intussen wel wat, maar je krijgt overduidelijk value for money!
Vooral de afwerking is bijzonder strak. Ik heb zelf de Niro en het verbaasd mij hoe strak het interieur in elkaar zit. Daar kunnen de meeste merken een puntje aan zuigen. En kijk ook naar de testen. De nieuwste Kia's scoren steevast in de hoogste regionen. Mooi design ook.

Heb de nieuwe Rio nu een paar keer zien rijden, en het is echt een hele mooie auto, zeker voor een wagen in het B-segment!(y)

In de nieuwste autoweek staat een een test van de nieuwe Kia rio tegen de Citroen C3 en de VW Polo,de Kia kwam als winnaar uit de bus.(y)
Er komt straks weliswaar een nieuwe Polo,maar toch.

Charger zei:
In de nieuwste autoweek staat een een test van de nieuwe Kia rio tegen de Citroen C3 en de VW Polo,de Kia kwam als winnaar uit de bus.(y)
m

Hej joh!! Moet de test nog lezen!! ;)

Springbok zei:
Charger zei:
m

Hej joh!! Moet de test nog lezen!! ;)

Sorry.:D

Overigens tot nu toe nog maar 1 keer een andere nieuwe Rio tegengekomen in het wild,om het zo maar te zeggen,en dat was ook nog een auto van de dealer met reclame er op.
Ik zou het Kia zeker gunnen dat deze Rio net als de vorige ook goed verkoopt.

Inmiddels bijna 2000 km met de Rio gereden,auto bevalt nog steeds super!(y)
nu een tijdje geleden de 1000 km is gepasseerd,kan het toerental ook boven de 3000 toeren komen,in het instructieboekje werd geadviseerd om de eerste 1000 km niet boven de 3000 toeren te komen.
Gisteren voor het eerst een andere nieuwe Rio zien rijden hier in de omgeving,een witte.

Terug
Bovenaan