Castingtechniek

Roel 6426437

Net ingestapt
Bij de nieuwe castingtechniek van Tesla wordt het achterste onderstel uit 1 stuk gegoten ipv uit tientallen losse onderdelen. Hierdoor is productie en dus aanschaf goedkoper. Maar wat zegt dit over het feit als er door een ongeval schade aan dit onderdeel komt. Is het dan nog zo goedkoop of is je auto alleen maar eerder (economisch) Total Loss.
 
Bekende vraag, bekend antwoord; ja het is wat kostbaarder om te herstellen en dus eerder total loss.

Gaan genoeg spookverhalen rond dat met een kleine schade de hele auto total loss word verklaard, dat is ook weer niet zo. maar met een fikse schade is het gewoon wat meer werk inderdaad.

zoek op google maar eens op tesla gigacast , is genoeg over geschreven
 
Wat moet ik mij voorstellen bij een onderstel uit één stuk? Gaat het hier niet over de bodemplaat?
 
Bij een andere auto worden al die losse delen met lassen, puntlassen of kit aan elkaar gezet. Ook daar heb je werk aan bij een schade. Daarnaast is de kans op een schade die die basis beschadigt niet heel groot. Maar als je zo'n forse schade hebt, dan kan het herstel inderdaad iets duurder zijn.
Stel dat 5% zo'n schade heeft, maar voor 100% is de productie goedkoper. Dat is een beetje het verhaal.
 
Terug
Bovenaan