Canbus interface autoradio

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi ik heb een subwoofer en een autoradio gehad van een maatje van mij want zijn auto was afgeschreven en hij had geen zin meer om dat allemaal over te bouwen. Nou mocht ik die radio en sub van em hebben als ik het er zelf uit haalde, dat heb ik gedaan en alles werkte nog in zijn auto voor ik het zooitje er uit haalde. Er is ook niks met geweld of iets dergelijks gedaan dus lijkt me sterk dat et nou in eens kapot is... nou wou ik dat systeempje vandaag eigenlijk in bouwen maar denk je dat ik die verdraaide radio aan de gang krijg?! Het betreft een fiat Grande Punto uit 2006 en een kenwood kdc bt40u. Nou had ik al wel gehoord dat ik meschien een interface nodig had omdat de orginele radio met de canbus werkt maar k weet eigenlijk niet precies wat ik dan voor ding moet hebben en of er verschil in zit (ben nog het kant en klare plug and play systeempje gewend :D) ik had ook gehoord dat niet elke interface de knopjes op het stuur ondersteund. Die moeten als het even kan ook wel werken. De stekkers passen wel op elkaar en dit cd reader van de radio maakt ook geluid als ik het knopje in druk (er gebeurd dus wel iets in de radio) maar verder vertoont ie ook geen tekenen van leven...

Ik zie graag een reactie tegemoet

Zo weinig mogelijk stekkers aansluiten. Dus eerst de stekker met 12V en massa, dat moet gewoon werken.

Ja dan kun er dus alleen cd's in en uit halen. Maar die kun je niet afspelen want je kunt em niet bedienen verder er gebeurt verder niks

Je kunt proberen de gele en rode draad om te wisselen.
Rode draad is bijna altijd 12v continu en de gele een via het contactslot geschakelde 12 v.

Nee heb ik al geprobeerd dan krijgt ie helemaal geen spanning

Terug
Bovenaan