Cabrio voor tijdelijk gebruik aanschaffen

Dank voor de waardevolle reacties!

Vraagprijs ligt inderdaad wat hoog maar mocht er wat vanaf kunnen lijkt mij het zeker interessant. @Niseko; wat is een nette verkoopprijs namens jou als Niseko rijder (mits alles naar behoren werkt)?

Tips waar extra op te letten zijn ook fijn!
 
@TS - ik woon in BE en ken de NL-markt niet goed genoeg om daar onderbouwde uitspraken over te doen. Voor zover ik weet is dit model vooral in Duitsland geleverd dus misschien ook eens op mobile.de kijken voor referenties qua prijs?

De km-stand zou mij an sich niet afschrikken mits in de staat zoals de advertentie beschrijft. De mijne is met 116.000 km nog 8.000€ waard bij inruil op een occasie ND-model en dan vind ik 7.000€ voor een exemplaar met zoveel meer kms wel aan de hoge kant. Maar nogmaals, ik ken de NL-prijzen niet genoeg.

Persoonlijke ervaring met mijn Duitse import : stipt dealer maar tevens erg slordig onderhouden, volledig afgestempeld boekje dat wel maar klusjes zoals die grmbl vervelende vierde bougie die tegen het schutbord zit niet vervangen. V-bak en diff olie idem. Wel de olie maar niet het filter vervangen en ga zo maar door. Blijkbaar onder het motto 'die dingen gaan toch niet stuk'. Grootste punt is en blijft corrosie, probeer de auto zeker grondig te inspecteren op een werkplaatsbrug.
 
Ik ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen. Heb je uiteindelijk nog doorgezet voor deze zomer?

Beetje mosterd na de maaltijd misschien, want het is voor dit jaar al gedaan met het lekkere weer, maar voor mensen die hier later nog naar op zoek zijn toch even mijn twee centen:

Als ik met weinig verlies en puur voor vakantie een fijne cabrio zou willen rijden, dan mis ik echt de megane 1 in de rijtjes. De 2.0 versie van 2001-2003 is heerlijk vlot (140 pk) en kan gewoon e5 hebben (itt de 1999-2001 IDE blokjes). De bakkies zijn licht, hebben een heel aardig Karmann onderstel en een korte wielbasis, dus je kunt er lekker mee jagen. Neem je een privilege, heb je leren bekleding, airco, stoelverwarming, alles elektrisch en met wat geluk cc en parkeersensoren. Die leren Franse stoelen zijn heerlijk en zitten veeeel minder spartaans dan de sportieve stoelen van bv een MX5.

Ze kosten ook niks meer, oa omdat de megane's van daarna en andere Franse auto's de naam hebben besmet maar er zijn genoeg exemplaren te vinden van 250k+; dit is gewoon een betrouwbaar type. Met hoge km's en zware levens staan ze er al voor een paar honderd euro op, dus als je 2000-2500 uitgeeft voor een net exemplaar bij een goede dealer met weinig km's en een beurt, heb je een super betrouwbare complete cabrio.

Als je die na een seizoen zou verkopen, kun je er bijna niet meer op verliezen dan pakweg 750 euro. En als je hem graag wilt houden, dan kost ie ook weinig in mrb en verzekering.

Tuurljk lever je wel iets in als je wat minder uitgeeft; vnml het ontbreken van cruise control en de afwerking binnenin met een gedateerd, lelijk dashboard waar je wel ècht een slappe van krijgt. Ze zien er met dak ook sowieso wel gedateerd uit, maar met dak open wat mooi wegvalt in een klep kan het nog best. En je neemt lachend echt alles mee wat je nodig hebt om een paar weken te kamperen met twee man.

Mijn vrouw heeft overigens een barchetta gehad. Dat zijn ook hele leuke autootjes, maar je kunt vrijwel niks meenemen, dus als je daarmee op vakantie gaat dan ben je beperkt tot hotels. En je vrouw/vriendin moet ook niet lekker willen gaan shoppen, want dan kom je er bij vertrek hotel ineens achter dat al die extra schoenen er niet zomaar in passen (waargebeurd :)).

Ik zou voor dit doel een megane 9/10x verkiezen boven het proppen in een MX5/barchetta, veel meer verlies bij een duurdere auto of duur huren.
 
Jan 5875352 zei:
Ik ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen. Heb je uiteindelijk nog doorgezet voor deze zomer?

Beetje mosterd na de maaltijd misschien, want het is voor dit jaar al gedaan met het lekkere weer, maar voor mensen die hier later nog naar op zoek zijn toch even mijn twee centen:

Als ik met weinig verlies en puur voor vakantie een fijne cabrio zou willen rijden, dan mis ik echt de megane 1 in de rijtjes. De 2.0 versie van 2001-2003 is heerlijk vlot (140 pk) en kan gewoon e5 hebben (itt de 1999-2001 IDE blokjes). De bakkies zijn licht, hebben een heel aardig Karmann onderstel en een korte wielbasis, dus je kunt er lekker mee jagen. Neem je een privilege, heb je leren bekleding, airco, stoelverwarming, alles elektrisch en met wat geluk cc en parkeersensoren. Die leren Franse stoelen zijn heerlijk en zitten veeeel minder spartaans dan de sportieve stoelen van bv een MX5.

Ze kosten ook niks meer, oa omdat de megane's van daarna en andere Franse auto's de naam hebben besmet maar er zijn genoeg exemplaren te vinden van 250k+; dit is gewoon een betrouwbaar type. Met hoge km's en zware levens staan ze er al voor een paar honderd euro op, dus als je 2000-2500 uitgeeft voor een net exemplaar bij een goede dealer met weinig km's en een beurt, heb je een super betrouwbare complete cabrio.

Als je die na een seizoen zou verkopen, kun je er bijna niet meer op verliezen dan pakweg 750 euro. En als je hem graag wilt houden, dan kost ie ook weinig in mrb en verzekering.

Tuurljk lever je wel iets in als je wat minder uitgeeft; vnml het ontbreken van cruise control en de afwerking binnenin met een gedateerd, lelijk dashboard waar je wel ècht een slappe van krijgt. Ze zien er met dak ook sowieso wel gedateerd uit, maar met dak open wat mooi wegvalt in een klep kan het nog best. En je neemt lachend echt alles mee wat je nodig hebt om een paar weken te kamperen met twee man.

Mijn vrouw heeft overigens een barchetta gehad. Dat zijn ook hele leuke autootjes, maar je kunt vrijwel niks meenemen, dus als je daarmee op vakantie gaat dan ben je beperkt tot hotels. En je vrouw/vriendin moet ook niet lekker willen gaan shoppen, want dan kom je er bij vertrek hotel ineens achter dat al die extra schoenen er niet zomaar in passen (waargebeurd :)).

Ik zou voor dit doel een megane 9/10x verkiezen boven het proppen in een MX5/barchetta, veel meer verlies bij een duurdere auto of duur huren.

Dat van dat dashboard snap ik niet echt, maar dat is vast persoonlijk... Wat is een Karmann onderstel...?
 
Een golf 3.
Die koop je echt voor bijna niets.
Je hebt dan geld over voor een ongeloofelijke grote beurt, je hebt dan ook recht op pechhulp en je rijdt als een vorst.
Succes.
 
Terug
Bovenaan