A
Anoniem
Guest
Hallo, ik ben op zoek naar een C-segmenter tot €3000, maar ik vind het moeilijk kiezen.
Het mag een hatchback, coupe of sedan zijn.. benzine, handgeschakeld.
Nu kijk ik naar auto's vanaf 2004 en max ~180.000 km, maar ik zie toch vooral veel auto's die ik of niet mooi vind, of onbetrouwbaar zijn.
Reden dat ik trouwens naar C-segmenters kijk is omdat ik 2 meter ben en het echt vouwen soms is met kleinere auto's. Recent in een Astra J gezeten om eens te passen en dat zat zeer goed. Huidige auto (C3) is op en nog niet meer budget dan dit beschikbaar op dit moment. Ik rijd maar zo'n 10.000 km per jaar dus zuinigheid is niet iets wat bij mij op nummer 1 staat. Zit voornamelijk alleen of met mijn vriendin in de auto. We hebben geen kinderen en bagageruimte is allemaal niet zo heel interessant. De eis voor minimaal C-segment is echter wel een harde. Na 10 jaar in diverse B-segmenters te hebben gereden, is er tot nu toe nog geen 1 geweest waar ik echt comfortabel in kan zitten zonder dat ik met mijn benen overal tegenaan kom of last van mijn rug/nek krijg. Ben overigens eind 20.
Het valt me op dat occasions deze tijd aan de dure kant zijn.. Afgeleefde auto's worden absurd hoge prijzen voor gevraagd.
Ik kijk nu eigenlijk vooral naar de Astra H. Lijkt me de meest volwassen auto uit dit segment en voor dit geld beschikbaar. Liefst de GTC. Sowieso met 1.6 omdat de 1.4 te zwak is.
De 307 phase 2 vind ik ook wel leuk, maar ik durf hem niet aan i.v.m. elektronica.
De C4 ben ik bang voor elektronisch gezeik en het interieur en de achterkant zijn echt afknappers.
Laguna 2 phase 2, net weer een slag te groot? Durf hem ook niet helemaal aan qua elektronica..
Megane vind ik de achterkant afschuwelijk lelijk van + elektronica.
SEAT Leon vind ik nog steeds een leuk model, maar moeilijk te vinden en vaak door 'petjes' bereden wat te zien is in interieur en exterieur
Golf 5 heb ik niks mee + populair bij petjes
308 moeilijk te vinden voor dit budget. VTi motoren die olie zo snel als benzine kunnen drinken, zwaar dus duur in belasting en de achterkant vind ik toch wat gek. Elektronica?
De Franse auto's zijn vaak goedkoop geprijsd, maar dat zal wel een reden hebben. De C3 is ook niet vrij van storingen van de (dure) COM2000 bijvoorbeeld.
Wat blijft er over?
Het mag een hatchback, coupe of sedan zijn.. benzine, handgeschakeld.
Nu kijk ik naar auto's vanaf 2004 en max ~180.000 km, maar ik zie toch vooral veel auto's die ik of niet mooi vind, of onbetrouwbaar zijn.
Reden dat ik trouwens naar C-segmenters kijk is omdat ik 2 meter ben en het echt vouwen soms is met kleinere auto's. Recent in een Astra J gezeten om eens te passen en dat zat zeer goed. Huidige auto (C3) is op en nog niet meer budget dan dit beschikbaar op dit moment. Ik rijd maar zo'n 10.000 km per jaar dus zuinigheid is niet iets wat bij mij op nummer 1 staat. Zit voornamelijk alleen of met mijn vriendin in de auto. We hebben geen kinderen en bagageruimte is allemaal niet zo heel interessant. De eis voor minimaal C-segment is echter wel een harde. Na 10 jaar in diverse B-segmenters te hebben gereden, is er tot nu toe nog geen 1 geweest waar ik echt comfortabel in kan zitten zonder dat ik met mijn benen overal tegenaan kom of last van mijn rug/nek krijg. Ben overigens eind 20.
Het valt me op dat occasions deze tijd aan de dure kant zijn.. Afgeleefde auto's worden absurd hoge prijzen voor gevraagd.
Ik kijk nu eigenlijk vooral naar de Astra H. Lijkt me de meest volwassen auto uit dit segment en voor dit geld beschikbaar. Liefst de GTC. Sowieso met 1.6 omdat de 1.4 te zwak is.
De 307 phase 2 vind ik ook wel leuk, maar ik durf hem niet aan i.v.m. elektronica.
De C4 ben ik bang voor elektronisch gezeik en het interieur en de achterkant zijn echt afknappers.
Laguna 2 phase 2, net weer een slag te groot? Durf hem ook niet helemaal aan qua elektronica..
Megane vind ik de achterkant afschuwelijk lelijk van + elektronica.
SEAT Leon vind ik nog steeds een leuk model, maar moeilijk te vinden en vaak door 'petjes' bereden wat te zien is in interieur en exterieur
Golf 5 heb ik niks mee + populair bij petjes
308 moeilijk te vinden voor dit budget. VTi motoren die olie zo snel als benzine kunnen drinken, zwaar dus duur in belasting en de achterkant vind ik toch wat gek. Elektronica?
De Franse auto's zijn vaak goedkoop geprijsd, maar dat zal wel een reden hebben. De C3 is ook niet vrij van storingen van de (dure) COM2000 bijvoorbeeld.
Wat blijft er over?