Buick Encore II (VS)

Rutger DC

Asfaltkampioen
De komst van de Crossland betekent niet het einde van de Mokka, integendeel: in 2019 zal Opel niet alleen een gloednieuwe Corsa lanceren, maar ook een nieuwe Mokka. Niet vreemd ook, gezien het succes van de Mokka. Het GM-platform Gamma II maakt plaats voor het nieuwe EMP2-platform van PSA en dat betekent minder gewicht, maar ook dat de mogelijkheid van vierwielaandrijving komt te vervallen. Voor het motorenaanbod zal vast weinig fantasie nodig zijn: 1.2 turbo benzine en 1.5 diesel in diverse smaakjes.

zx8y1uhb51di_800.jpg


9bmyzk0bxsk7_800.jpg


aesy2tkb5w5u_800.jpg


antydzubinch_800.jpg


ve8yyigbvicc_800.jpg


mkuy225b8e7p_800.jpg
 
Impressie: https://www.automobile-magazine.fr/scoops/article/20539-apparition-surprise-pour-le-futur-mokka-x-dopel

le-futur-mokka-x-devrait-soffrir-des-optiques-plus-effilees-que-son-predecesseur.jpg
 
Het Opel design wordt wat rustiger, lijkt het. Design en bouwkwaliteit is het enige wat Opel nog heeft straks.
 
Dat ziet er zeer goed uit! Een soort mini-Grandland maar dan wat stoerder.

Die gaat er zeker voor zorgen dat de Crossland het moeilijk gaat krijgen.
 
LM. zei:
Dat ziet er zeer goed uit! Een soort mini-Grandland maar dan wat stoerder.

Die gaat er zeker voor zorgen dat de Crossland het moeilijk gaat krijgen.

Daar heb je niet alleen de Mokka voor nodig, ben bang dat de Crossland het vooral moeilijk gaat krijgen met zichzelf. Concurrenten als de 2008, Captur etc. zijn minder jong maar hebben minstens hetzelfde in huis. Met dan ook nog eens modellen als de C3 Aircross naast zich zal de Crossland niet bepaald een blijvertje zijn, ik gok dat de naam minder lang mee gaat dan 'Meriva'.
 
De Crossland doet het voorlopig aanzienlijk beter dan de C3 Aircross in Nederland en ik voorspel dat daar geen verandering in gaat komen. Verkoopverhouding van 2:1 tot 3:1.
 
D-C zei:
De Crossland doet het voorlopig aanzienlijk beter dan de C3 Aircross in Nederland en ik voorspel dat daar geen verandering in gaat komen. Verkoopverhouding van 2:1 tot 3:1.

C3 is dan ook nog amper geleverd;)

Aangezien Opel tegenwoordig zo Duits is als een stokbrood vrees ik dat ze een aardig probleem hebben. Aangezien een groot de van de klanten letterlijk ‘wat een boer niet kent dat eet hij niet’ uitstraalt en is, zal het ze geen windeieren leggen, die PSA ‘X’-en
 
Roder zei:
C3 is dan ook nog amper geleverd;)

Aangezien Opel tegenwoordig zo Duits is als een stokbrood vrees ik dat ze een aardig probleem hebben. Aangezien een groot de van de klanten letterlijk ‘wat een boer niet kent dat eet hij niet’ uitstraalt en is, zal het ze geen windeieren leggen, die PSA ‘X’-en

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een groot deel van de klanten een nog grotere plaat voor hun kop heeft dan jij, want veel bevooroordeelder dan jij kom je ze niet tegen.

Bovendien vrees ik dat je de betekenis van het woord 'vrezen' niet kent. Vrezen betekent 'bang zijn voor' volgens de Van Dale, nu heb je nog nooit de indruk gewekt dat je Opel geen hel en verdoemenis toewenst, sterker nog: alle reacties richting Opel zijn in een van wensdenken doorspekte negativiteit doordrenkt.
 
D-C zei:
Roder zei:
C3 is dan ook nog amper geleverd;)

Aangezien Opel tegenwoordig zo Duits is als een stokbrood vrees ik dat ze een aardig probleem hebben. Aangezien een groot de van de klanten letterlijk ‘wat een boer niet kent dat eet hij niet’ uitstraalt en is, zal het ze geen windeieren leggen, die PSA ‘X’-en

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een groot deel van de klanten een nog grotere plaat voor hun kop heeft dan jij, want veel bevooroordeelder dan jij kom je ze niet tegen.

Bovendien vrees ik dat je de betekenis van het woord 'vrezen' niet kent. Vrezen betekent 'bang zijn voor' volgens de Van Dale, nu heb je nog nooit de indruk gewekt dat je Opel geen hel en verdoemenis toewenst, sterker nog: alle reacties richting Opel zijn in een van wensdenken doorspekte negativiteit doordrenkt.

Grappig, ik heb niet de illusie dat ik jou ooit ben tegengekomen. Laat staan andersom;)

Ik vrees het inderdaad. Waarom zou ik in Godsnaam een merk de verdoemenis in wensen... Leuk joh, duizenden mensen hun baan ontgunnen(n). Beetje zwartgallig, D-C...
 
Roder zei:
D-C zei:
De Crossland doet het voorlopig aanzienlijk beter dan de C3 Aircross in Nederland en ik voorspel dat daar geen verandering in gaat komen. Verkoopverhouding van 2:1 tot 3:1.

C3 is dan ook nog amper geleverd;)

Aangezien Opel tegenwoordig zo Duits is als een stokbrood vrees ik dat ze een aardig probleem hebben. Aangezien een groot de van de klanten letterlijk ‘wat een boer niet kent dat eet hij niet’ uitstraalt en is, zal het ze geen windeieren leggen, die PSA ‘X’-en

Een en al kortzichtigheid in één reactie weer, maar we zijn niet anders gewend.

Kom hier gewoon niet als het je niet kan bekoren en val geen andere mensen lastig.
 
Lol, ooit eens nagedacht over wat 'forum' betekent? Als het je niet bevalt, kan je dat gerust zeggen. Jammer alleen dat je je meteen zo laat kennen als er kritiek is op het 'heilige' Opèl.
 
Er is wat verwarring, want bovenstaande foto's bleken niet van de Opel Mokka te zijn, maar van de Buick Encore. Wellicht is afgesproken dat die gewoon wordt uitontwikkeld in Rüsselsheim, want toen PSA begin vorig jaar Opel overnam, was de opvolger van de Buick Encore, Chevrolet Trax maar ook de Opel Mokka al begonnen. Opel zal onder PSA-vlag een Mokka met PSA-techniek lanceren.

a2ebcb10.jpg


684e9e10.jpg


eca16410.jpg


Bron: https://www.motor.es/noticias/buick-encore-fotos-espia-2021-201844380.html

4b5e4b10.jpg


4f688e10.jpg


0399de10.jpg


2106a010.jpg


77710510.jpg


f30d6610.jpg


Bron: https://www.motor.es/noticias/chevrolet-trax-2019-fotos-espia-201844617.html
 
Er zijn weer wat foto's opgedoken van de nieuwe Buick Encore. Duidelijk is dat het model mede voor Opel ontwikkeld is, want het front past naadloos bij de Buick Regal/Opel Insignia. Maar goed, Opel mocht met een leeg vel papier beginnen na de overname door PSA, de volgende Mokka krijgt dus de techniek van de volgende generatie Peugeot 2008, maar ook de Opel Corsa. Dat betekent tevens dat de 4WD-optie komt te vervallen. Hoe dan ook, GM ontwikkelt nu een compacte crossover voor Buick, Chevrolet en GMC. De auto zal aan alle Europese eisen voldoen, dus mocht GM nog serieus willen terugkeren in Europa, dan heeft het al een aantal geschikte kandidaten om op de boot te zetten...

2020-buick-encore-spy-photo.jpg


2020-buick-encore-spy-photo.jpg


2020-buick-encore-spy-photo.jpg


2020-buick-encore-spy-photo.jpg


Bron: https://www.motor1.com/news/262359/buick-encore-spied-sneaking-around/
 
Volgens AutoWeek heeft Cadillac een hele trits modelnamen vastgelegd, waaronder de XT2. Die zou op deze auto geplakt kunnen worden als versterking van de komende XT4. Niet dat Cadillac dan opeens geld zal gaan verdienen in Europa, maar dan hebben ze in elk geval twee modellen waar mee mogelijk zou moeten zijn.
 
Wouter82 zei:
Volgens AutoWeek heeft Cadillac een hele trits modelnamen vastgelegd, waaronder de XT2. Die zou op deze auto geplakt kunnen worden als versterking van de komende XT4. Niet dat Cadillac dan opeens geld zal gaan verdienen in Europa, maar dan hebben ze in elk geval twee modellen waar mee mogelijk zou moeten zijn.

Hmm, dat klinkt nu niet heel verstandig, een als Opel bedoelde auto op de markt brengen als Cadillac. Nu hadden we eerder weliswaar Daewoo's met Chevrolet-logo, maar deze auto lijkt me nu niet heel premium-waardig. Chevrolet wordt nog steeds gevoerd in Europa; alleen de Camaro en Corvette weliswaar, maar die merknaam lijkt me geschikter voor deze auto. Hoe dan ook zal GM een behoorlijk dealernetwerk moeten optuigen om nog voet aan de grond te krijgen.
 
De Cadillac Encore was slechts een gedachte van mij naar aanleiding van het AW-artikel :) Gezien de premiumhype vind ik het zo gek nog niet. De BLS was ook een weinig volwaardige Cadillac maar verkocht volgens mij nog beter dan de zelf ontwikkelde ATS...
 
9a02e910.jpg


8112ef10.jpg


c2ffb410.jpg


b899be10.jpg


64575710.jpg


Meer foto's: https://www.motor1.com/news/308342/buick-encore-drops-heavy-camo/

Het lijkt erop dat de naam Encore voor twee verschillende SUV's gebruikt gaat worden: een wat grotere SUV voor China (met futloze uitstraling) en een voor de Noord-Amerikaanse markt die meer lijkt op de oude Encore (Opel Mokka X). Chevrolet volgt dezelfde weg met een nieuwe Tracker voor China en een compactere Trax voor Noord- en Zuid-Amerika.
 
De traditionele Chinese patentfoto's liggen op straat:

76ec9bd4-c3fa-4f0a-8683-6884a6301187_630_w0.jpg


48e933e7-b910-4b3d-bf67-5af5421ced6b_630_w0.jpg


a0a1485b-6011-4494-913c-8d25269e871a_630_w0.jpg


Bron: https://news.bitauto.com/xinchexiaoxi/20190319/1009325078.html

Dus wellicht krijgt China beide modellen. Afijn, dit is dus het type dat in Europa de tweede generatie Opel Mokka X zou vormen, maar dus is afgeblazen. Qua vormgeving is het duidelijk een iets gekrompen Opel Grandland X.
 
Terug
Bovenaan