APT
Wegverkenner
Mijn zwager en zijn vrouw zoeken voor naast hun Seat Tarraco een 'nieuwe' 2e auto. Dit keer mag ondanks de 3 kinderen het best een leuk model zijn. (Ze zullen er zelden tot nooit met zijn allen in zitten, daar is de Seat voor.
Er zal niet heel gek veel mee gereden worden. Ze hebben al jaren een Colt uit +- 2006 en willen iets anders.
-Betrouwbaar
-niet heel onzuinig
-niet al te groot
-enigzins praktisch, 4 personen moet passen
-leuke verschijning
-benzine
-handbak of automaat maakt niet uit
Tot dusver heb ik ze laten zien:
Hyundai Veloster 1.6 gdi
Kia Pro-Ceed 1.6 gdi
Ford Fiesta ST/1.6 ST-line
Clio 2.0 RS
Opel Astra H GTC 1.4 Turbo (betrouwbaarheid nog niet gecheckt)
Suzuki 1.6 sport
Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi (leuk uitgevoerde 1.4 kan ook)
Terwijl ik zelf ook verder kijk leek het mij een goed idee om hier input te vergaren en zo op modellen te komen waar ik zelf niet op kom. Het hoeven niet perse snelle auto's te zijn.
Ik vermijd nu bijvoorbeeld VAG modellen met dit budget vanwege de TSI en DSG problemen. Al staat me bij dat de 1.8tsi helemaal zo slecht niet was. Ook Mini's zou ik ze nu niet echt aanraden (vinden ze wel leuk).
Tot nu toe kreeg ik vooral op de Fiesta, Astra en Veloster positieve reacties. De rode Clio (zou ik eerder kiezen) iets gematigder. De Suzuki Swift vonden ze mede dankzij de kleurstelling ook erg leuk (licht blauw met witte strepen).
Er zal niet heel gek veel mee gereden worden. Ze hebben al jaren een Colt uit +- 2006 en willen iets anders.
-Betrouwbaar
-niet heel onzuinig
-niet al te groot
-enigzins praktisch, 4 personen moet passen
-leuke verschijning
-benzine
-handbak of automaat maakt niet uit
Tot dusver heb ik ze laten zien:
Hyundai Veloster 1.6 gdi
Kia Pro-Ceed 1.6 gdi
Ford Fiesta ST/1.6 ST-line
Clio 2.0 RS
Opel Astra H GTC 1.4 Turbo (betrouwbaarheid nog niet gecheckt)
Suzuki 1.6 sport
Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi (leuk uitgevoerde 1.4 kan ook)
Terwijl ik zelf ook verder kijk leek het mij een goed idee om hier input te vergaren en zo op modellen te komen waar ik zelf niet op kom. Het hoeven niet perse snelle auto's te zijn.
Ik vermijd nu bijvoorbeeld VAG modellen met dit budget vanwege de TSI en DSG problemen. Al staat me bij dat de 1.8tsi helemaal zo slecht niet was. Ook Mini's zou ik ze nu niet echt aanraden (vinden ze wel leuk).
Tot nu toe kreeg ik vooral op de Fiesta, Astra en Veloster positieve reacties. De rode Clio (zou ik eerder kiezen) iets gematigder. De Suzuki Swift vonden ze mede dankzij de kleurstelling ook erg leuk (licht blauw met witte strepen).