Budget +- 8k 'leuke auto'

APT

Wegverkenner
Mijn zwager en zijn vrouw zoeken voor naast hun Seat Tarraco een 'nieuwe' 2e auto. Dit keer mag ondanks de 3 kinderen het best een leuk model zijn. (Ze zullen er zelden tot nooit met zijn allen in zitten, daar is de Seat voor.
Er zal niet heel gek veel mee gereden worden. Ze hebben al jaren een Colt uit +- 2006 en willen iets anders.

-Betrouwbaar
-niet heel onzuinig
-niet al te groot
-enigzins praktisch, 4 personen moet passen
-leuke verschijning
-benzine
-handbak of automaat maakt niet uit

Tot dusver heb ik ze laten zien:

Hyundai Veloster 1.6 gdi
Kia Pro-Ceed 1.6 gdi
Ford Fiesta ST/1.6 ST-line
Clio 2.0 RS
Opel Astra H GTC 1.4 Turbo (betrouwbaarheid nog niet gecheckt)
Suzuki 1.6 sport
Alfa Romeo Giulietta 1750 tbi (leuk uitgevoerde 1.4 kan ook)

Terwijl ik zelf ook verder kijk leek het mij een goed idee om hier input te vergaren en zo op modellen te komen waar ik zelf niet op kom. Het hoeven niet perse snelle auto's te zijn.

Ik vermijd nu bijvoorbeeld VAG modellen met dit budget vanwege de TSI en DSG problemen. Al staat me bij dat de 1.8tsi helemaal zo slecht niet was. Ook Mini's zou ik ze nu niet echt aanraden (vinden ze wel leuk).

Tot nu toe kreeg ik vooral op de Fiesta, Astra en Veloster positieve reacties. De rode Clio (zou ik eerder kiezen) iets gematigder. De Suzuki Swift vonden ze mede dankzij de kleurstelling ook erg leuk (licht blauw met witte strepen).

Een Fiesta Mk7 1.6 of ST is leuk, en zeker als 1.6 ook nog eens erg betrouwbaar en voordelig te rijden. Het is simpele techniek.

• Leuk
Waarderingen: APT
Zojuist ook een paar Beetles gestuurd. Een beige cabrio (die werd erg goed ontvangen) en een rode 1.8 20V turbo. En een grijze 2.5 (vijfcilinder). Tevens een jonger exemplaar met 1.2tsi. Astra TwinTop ook geopperd.

Persoonlijk ben ik wel fan van de Beetle met 5 cilinder. Een beetle met lekkere roffel. Ik wist niet eens dat ze bestonden.

Mja, dit zijn allemaal wel echte liefhebber-auto's waar soms toch wel wat meer onderhoud aan zit dan aan een standaardmodelletje. Kan hoor, maar bij een tweede gezinsautootje voor erbij let je juist wat meer op de centen. Een leuke Clio uit bouwjaar 2016-2017 moet voor dat geld wel lukken. Genoeg ruimte en leuk om te rijden.

Mja, dit zijn allemaal wel echte liefhebber-auto's waar soms toch wel wat meer onderhoud aan zit dan aan een standaardmodelletje. Kan hoor, maar bij een tweede gezinsautootje voor erbij let je juist wat meer op de centen. Een leuke Clio uit bouwjaar 2016-2017 moet voor dat geld wel lukken. Genoeg ruimte en leuk om te rijden.
Maar een gewone Clio is juist niet waar hij naar opzoek is

Een leuke MINI vind ik ook nog wel een goede optie inderdaad. Ik zie geen redenen om deze niet te willen aanraden.

Ook nog gradaties mogelijk in 'doe eens gek'

Dit is denk wel de minst praktische maar daarmee meest gekke optie:

Coupé:

Denk alleen niet dat die het redt qua enigszins praktisch.

Dan kom je toch bij een 3-, 5-deurs of stationwagon uit:

Daar is in principe tot 8k nog best veel aanbod in ook, dus genoeg keuze.

Wat voorbeelden in wat uitgesprokener kleuren (ze zijn er ook in wit, grijs of zwart):

Clubman (3-deurs station):

Countrtyman (5-deurs SUV):

Hatchback (3-deurs)

Hatchback (5-deurs) (binnen budget tot 8k maar beperkt aanbod, dus kilometerstand al wat hoger)

Terug
Bovenaan