brg: Kia EV9 AWD Launch Edition GT-line (p. 26), Mazda MX-5 NCFL 1.8i Kenko (p. 25) en Fiat 500e La Prima 3+1 (p. 26)

Niseko zei:
@Peter: denk goed na, jullie hebben al een mooie cabrio namelijk; het gaat over teveel geld in mijn beleving om een bevlieging te zijn.

I know.
De C70 is een zalige auto om mee te rijden, zelfs dicht, maar onbewust - en geheel onnodig - voel ik me altijd een beetje schuldig tegenover mijn vrouw als ik "haar" auto meeneem.
Een eigen open speeltje zou me van dat valse schuldgevoel afhelpen (je weet wel: "les excuses sont faites pour s'en servir").

Maar wie weet wat 2023 brengt...
 
En 2023 brengt : “gezondheid” (in het Japans) ;)

Princiepsovereenkomst voor roadster getekend.
In volle vertrouwen, want wagen moet nog binnen komen.
Meteor Grey met bruin dak en bruin leder.
 
Link

"Impressie"
(dus niet deze maar zelfde uitvoering, zelfde kleur koetswerk, dak en interieur)

IMG_0694-1024x683.jpg


IMG_0709-1024x683.jpg


IMG_0690-1024x683.jpg


IMG_0695-1024x683.jpg


Wagen komt over een tweetal weken binnen als inruil op een ND en is volgens de verkoper in perfecte staat, bovenmatig zelfs voor een wagen van 9 jaar oud.
De verkoper is een MX-5 specialist (waar ik destijds mijn Kaminari gekocht heb, en waar Niseko intussen al 3 Mazda's gekocht heeft) en zal zijn reputatie niet op de helling zetten voor één rommelexemplaar.
Maar stel dat de wagen irl onverhoopt toch zou tegenvallen, dan kan ik er altijd nog onderuit.
 
Mooie combinatie, van harte proficiat Peter en nu hopelijk veel zonnige open KMS ermee de komende tijd!!

Ik heb mijn ND daar ook “ongezien” gekocht; de versie die ik wou is zeldzaam, dus ik heb toen die bij “auto verwacht” opdook meteen toegehapt en via Whatsapp o_O gekocht. Op vertrouwen en 2 jaar later nog geen seconde spijt van.

Die garage verkoopt meer MX5s dan alle Mazda dealers van de Benelux samen (easily 150 stuks per jaar, ook kopers uit NL en FRA), dus heeft idd een reputatie hoog te houden. En ik weet uit mijn kennissenkring dat het ook al eens kan misgaan en dat werd op een meer dan correcte manier rechtgezet!
 
Niseko zei:
Ik heb mijn ND daar ook “ongezien” gekocht; de versie die ik wou is zeldzaam, dus ik heb toen die bij “auto verwacht” opdook meteen toegehapt en via Whatsapp o_O gekocht. Op vertrouwen en 2 jaar later nog geen seconde spijt van.

Kim P. wist meteen om wie het ging toen ik hem sprak over een zwarte Niseko die ingeruild was op een ND Recaro edition.
Hij meldde me zelf ook al dat jij die ND ook ongezien gekocht had.
 
Leuk hoor! Vind een exemplaar met kleur wel iets mooier maar dat doet niets af aan het rijplezier. jammer dat ze zo bijna niet meer gemaakt worden bij diverse merken
 
adinsx zei:
Tikkeltje saaie kleur, maar toch ook chique.

AsconaGT zei:
Leuk hoor! Vind een exemplaar met kleur wel iets mooier

Met zwart dak en zwart interieur had ik hem in deze grijstint dus nooit genomen.
En intussen al een rode cabrioshield besteld voor erop, nog meer kleur.

css2710-choosecs.jpg
 
Met dat dak en interieur vind ik de kleur perfect. Erg fraaie auto en mooi dat je weer teruggaat naar de MX-5! Gefeliciteerd :D De NC blijf ik mooier vinden dan de ND, niet zo ielig.
 
Leuk! Ik vind het een erg smaakvolle kleurencombinatie. (y)

Mooie afdekhoes ook, waar komt die vandaan als ik vragen mag? ;)
 
Dakloos zei:
Mooie afdekhoes ook, waar komt die vandaan als ik vragen mag? ;)

Noemt "cabrio shield",
intussen op vele plaatsen uitverkocht,
maar wel nog te vinden bij https://prestigeautotrim.com/uk/mazda-mx5-nc-covers-cabrioshield-softtop.html
Had die destijds al op de NCFL Kaminari maar bleef in de kofferbak liggen bij de verkoop.
 
Idd en let op voor het feit dat je nu al jaren een automatische handrem / AutoHold gewoon bent met de S90…

Klinkt vreselijk stom, het gegeven “handbak” verleer je nog zo snel niet en dat went weer direct, maar het gegeven “handrem” was bij mij na 4 jaar echt weg.
 
Niseko zei:
Idd en let op voor het feit dat je nu al jaren een automatische handrem / AutoHold gewoon bent met de S90…

Toch niet, ik vind dat een onding en staat steeds af.
Als ik die dan toch eens onbewust aanzet, erger ik me ongelooflijk.
 
Van harte (y) Lekker je gevoel volgen, daar is het hobby voor! Leuk vooruitzicht om weer in authentieke roadster te cruisen. Tijdloos klassiek mooie combi met interieur en kap.
 
Net bericht gekregen dat de wagen binnengekomen is.
Toch maar eens proberen om er dit weekend te passeren om hem te zien alvorens hij helemaal opgekuist is ;)
 
Stel je daar vooral niet teveel van voor, tuinslang erover, netjes stofzuigen, nieuwe matten, degelijk klein onderhoud en klaar -> bij mijn eerste lag er een badge van een vakbeurs in de koffer (handig, man gecontacteerd via LinkedIn en Duitse ODH historie sluitend gekregen - die klopte dus :cool:); bij de tweede niks, maar die had dan ook amper kilometers. Bij de derde lag er een pakje sigaretten van een Duits merk in een deurvak o_O.
"Papa sinds wanneer rook jij?" Euhm, ik rook niet... "Jaja papa" en een heel bedenkelijk gezicht.
 
Dat is toch ook het lekkerst bij een nieuwe auto: zelfs helemaal schoonmaken en dan dat soort dingetjes tegenkomen. :) Je zou toch zeggen dat zo'n MX-5 vrij snel leeg en schoon te maken is, dus wel jammer.
 
Gefeliciteerd met de MX-5 NCFL Kenko! Zelf ook MX-5 NC rijder. Blijven heerlijke autootjes waar je zodra het weer enigszins oké is altijd met een lach in zit. Kan mij ook goed voorstellen dat het een goede aanvulling is op een C70/A5 segment cabrio. Toch heel andere rijbeleving bij zo een roadster. Ik kijk uit naar de eerste bevindingen!:)
 
@elprof
Blader gerust eens terug in dit topic.
Op p1 begint het met een mx-5 NA.
Die werd ooit opgevolgd door een NCFL Kaminari.
Dus ik weet perfect wat ik van deze roadster mag verwachten als rijbeleving.
Vandaar dat ik doelbewust een NCFL zocht die zo nauw mogelijk aansloot bij de Kaminari, zowel inzake bouwjaar, kilometerstand als uitrusting.
 
Jay DoubleYou zei:
Wat zijn de verschillen tussen een Kenko en een Kaminari?

Koetswerkkleur
Kleur stoffen dak : Kaminari zwart - Kenko bruin
Kleur interieur : Kaminari beige - Kenko bruin
Kenko heeft ingebouwde GPS, Kaminari niet
Kenko heeft ultieme NCFL faceliftbumper, met spoilerlip, met andere openingen voor mistlichten en glad zwart gespoten oppervlak waar kenteken op komt
 
Kenko heeft ultieme NCFL faceliftbumper,

Zo kan je het ook noemen :)

de Kaminari is gebaseerd op de 1e facelift van de NC. De Kenko is gebaseerd op de 2e facelift van de NC. De meeste special editions die er waren van de NC waren op basis van de eerste facelift. En bijna allemaal de 1.8 en vaak met details van de Roadster-Coupe (chroom om grille en op handgrepen, zilveren mistlamp-ringen, witte lenzen derde rijlicht). Vind de chromen grille ook een stuk mooier staan dan de std. grille op de 1e facelift. Die oogde wat goedkoop met zwart plastic.
 
Papierwinkel volledig geregeld,
auto staat op mijn naam,
verzekering is in orde,
kentekenplaat aangevraagd en intussen al per post bij de verkoper geleverd,
nu dus enkel nog wachten tot de chauffeurszetel - wellicht ergens in de loop van volgende week - terugkeert uit restauratie
(toen ik de wagen vrijdag zag zat de zetel er nog ongerestaureerd in - geen grotere schade aan de wang van de zetel dan je gewoonlijk van een 9 jaar oude MX-5 kan verwachten).

Nu ja, met de winterprik sinds deze ochtend is het toch niet meteen cabrioweer.
 
brg zei:
(toen ik de wagen vrijdag zag zat de zetel er nog ongerestaureerd in - geen grotere schade aan de wang van de zetel dan je gewoonlijk van een 9 jaar oude MX-5 kan verwachten).

Nu ja, met de winterprik sinds deze ochtend is het toch niet meteen cabrioweer.

Raar want Mazda gebruikt(e?) echt wel kwaliteitsleer hoor.
Mijne had > 120K km bij inruil op mijn ND en het leer was nog in zeer goede staat, ondanks dat ik er niet bijzonder op lette bij het instappen... omdat "de co-piloot" 4 jaar was bij de aankoop en dus in zo een dikke "zetelvernielende" Recaro seat zat en nadien op een al even voor het interieur vreselijke zitverhoger, dacht ik "ach laat maar".
2x/jaar grondig onder handen nemen met Meguiar's Gold Class Leather Cleaner & Conditioner, dat dan weer wel.

Hoezo slecht cabrio weer, zon tot en met ;)!
 
MCW 84 zei:
Zon heeft heerlijk geschenen. Heb 78 km gefietst, dan kan cabrio-rijden met verwarming aan ook :D

Natuurlijk, maar tijdens het wachten moet ik me troosten met de gedachte aan slecht weer.
Want toegegeven, open rijden in de winter is zoveel leuker dan bij 30 graden of meer in de zomer zweten in een open rijdende badkuip.
 
Zaterdag was het schitterend zonnig weer, dus genoten van het open rijden... met de C70 ;)
Het blijft al bij al toch een heerlijke rijdersauto die - in weerwil van vele testen - zeer licht stuurt en zeer nerveus reageert aan het gas.
Maar toch is het geen roadster ,)
Intussen is de knalrode cabrioshield reeds per pakketpost aangekomen uit de States, nu enkel nog wachten op de terugkeer van de chauffeurszetel van de MX-5...
Hopelijk tegen volgend weekend Mazda-time!
 
Eindelijk het verlossende mailtje van de verkoper gekregen. De wagen staat klaar! Morgenmiddag ophalen.
 
Zaaaaaaaaaaaalig!!!

En meteen eerste mod: lange antenne vervangen door een Stubby van 7,5 cm.
 
En hopelijk bevalt het super en als een soort van thuiskomen!

Voor mij geen NC meer als het budget het blijft toelaten; ik heb er een erg goede roadster aan gehad, maar ik was na 6 jaar toe aan wat nieuwers. Vanochtend nog gaan toeren met de ND @zonnig en dat is intussen echt meer mijn ding. Maar een fraaie NC krijgt uiteraard ook een (y) bij het kruisen.
 
Niseko zei:
En hopelijk bevalt het super en als een soort van thuiskomen!
Voor mij geen NC meer als het budget het blijft toelaten;

Mijn "soepel en atletische" lichaam past echt niet in een smalle en lage ND; een brede en hoge NC is de enige optie waarin ik samen met mijn vrouw comfortabel zit ;)
 
Ik de NC; wat een schitterend verzicht hebben jullie achter de tuin (y)

En je OPM klopt volledig, ND is echt te compact in de breedte: zelfs met een zeer slanke zoon van 13 is het soms al “ambetant” zoals we hier zeggen in VL qua elleboogruimte. Was in de NC minder het geval. Naast elkaar zitten ipv tegen elkaar zitten, echt een dik minpunt.

Veel rijplezier ermee gewenst Peter en co!!
 
Niseko zei:
Ik de NC; wat een schitterend verzicht hebben jullie achter de tuin (y)!

Zo’n openheid vind je in België niet meer, hoofdreden waarom we verliefd werden op Zeeland in het algemeen en dat huisje in het bijzonder.

Tot de grens rij je tussen de traditioneel Belgische lintbebouwing; eens de grens over overvalt je het gevoel van vrijheid en openheid.

En dat alles op een boogscheut van Gent.

Tel daar nog de zandstranden aan de Westerschelde bij en je benadert het paradijs!
 
Terug
Bovenaan